I da i ne. Kod nas se sve radi slepački i ispod propisa.NIJE normalno da ne mogu 2 tramvaja da se mimoidju u bilo kojoj beogradskoj ulici. Jer Beograd nije tamo neki srednjevekovni Italijanski ili portugalski grad sa ultra uskim ulicama pa da to pravi problem.
Nema na osnovu čega, pošto sama testiranja nisu urađena zbog blokade Nemanjine. Priča je vrlo moguće prenaduvana. Koliko sam uspeo da se raspitam od ljudi koji nešto tu predstavljaju, trenutno nema zabeleženih prepreka na trasi, a generalno je danas jako popularno da se apsolutno sve popljuje i dočeka na nož, mislim što ima veze sa aktuelnom garniturom na vlasti. Zato sam vrlo rezervisan prema svim mogućim vestima i informacijama sa portala, jer se dosta toga pokazalo kao čista glupost. Zato sam i pisao da sačekamo, pa da vidimo dal je to stvarno baš tako.Apsolutno, sad bi Gsp trebalo da da negativan izveštaj o tramvajima i da uz verovatno neke penale otkaže nabavku ostala 23 tramvaja
Ne vidim šta je @spatiotecte tako loše napisao. Ako nam tramvaj širine po 5cm sa jedne i druge strane pravi baš toliki problem, onda nam je infrastruktura stvarno katastrofa. To je 5cm, ne pola metra. Prepusti napred i pozadi na modulima prilikom skretanja bi već mogao da shvatim da ulaze previše u suprotan smer, ako je to tako, al ta kao širina od 10cm apsolutno ne bi smela da bude toliki problem.
Ја сам за то, али се то неће десити.Apsolutno, sad bi Gsp trebalo da da negativan izveštaj o tramvajima i da uz verovatno neke penale otkaže nabavku ostala 23 tramvaja
Београд свакако није као Напуљ или било који италијански градови где су улице толико уске да једино можеш мопедом или мотором да прођеш. Велики проблем овде представља, као што је @Bender Rodriguez навео, су шине које морају да се коригују како би те турске канте могле да иду по њима, али највећи проблем представљају Катице и Швајцарци који су конструисани да иду по тим шинама. Шта ћеш да радиш са тим трамвајима? Они више не могу да иду по тим шинама јер су преправљени да би турске канте ишле по њима. Не можеш да се решиш Чехословачких и Швајцарских који су направљени да трају сто година зарад турских контејнера који ће се распасти после шест месеци. То је мени ван памети.Iskreno ako 10 cm siri tramvaj predstavlja problem da se mimoidju 2 tramvaja, onda NIJE problem u tramvaju nego u tramvajskim prugama. To samo znaci da nisu bile projektovane kako treba na tim pojedinacnim mestima.
NIJE normalno da ne mogu 2 tramvaja da se mimoidju u bilo kojoj beogradskoj ulici. Jer Beograd nije tamo neki srednjevekovni Italijanski ili portugalski grad sa ultra uskim ulicama pa da to pravi problem.
Treba prepraviti pruge tamo gde postoji problem i resiti to zauvek. Bilo koji tramvaj bilo koje sirine bi trebao da vozi nesmetano u oba pravca, nije problem Bonzakija definitivno.
Možda. Ali su rezon i redosled rešavanja problema neispravni.Kao sto za zeleznicu postoji medjukolosecno rastojanje, tako treba da postoji i za tramvaje.
Dakle ako u krivini tramvaj udara u banderu znaci da bandera nije postavljena na dobrom mestu a ne tramvaj da je presirok.
Ako u krivini ne mogu 2 Bonzakije da se mimoidju znaci da su koloseci preblizu a ne da su tramvaji presiroki
Problem je veoma jednostavan
Problem je u šinama ako nas šine sprečavaju da kupujemo veće, bolje tramvaje. Ali ako je tender napravljen tako da bude po identičnim specifikacijama određenog modela tramvaja, a da taj ko se setio da namesti tender se istovremeno nije setio i da proveri da li taj tramvaj uopšte može normalno da vozi po Beogradu, onda jeste problem u tramvaju - a ne u šinama.Iskreno ako 10 cm siri tramvaj predstavlja problem da se mimoidju 2 tramvaja, onda NIJE problem u tramvaju nego u tramvajskim prugama. To samo znaci da nisu bile projektovane kako treba na tim pojedinacnim mestima.
NIJE normalno da ne mogu 2 tramvaja da se mimoidju u bilo kojoj beogradskoj ulici. Jer Beograd nije tamo neki srednjevekovni Italijanski ili portugalski grad sa ultra uskim ulicama pa da to pravi problem.
Treba prepraviti pruge tamo gde postoji problem i resiti to zauvek. Bilo koji tramvaj bilo koje sirine bi trebao da vozi nesmetano u oba pravca, nije problem Bonzakija definitivno.
Zapravo, bliži se i njima kraj. Mnogi su truli do koske. Može da se povuče neki broj, pa se kanibalizuje X da bi se remontovalo Y. Ali sve je to nategnuta priča. Vreme je da većina ode u penziju, neka ostanu najnoviji i najispravniji primerci, neka voze na istorijskim i simboličnim linijama (2, 3...) i neka ostane na tome. Ne bi ih dalje akao i držao na aparatima ako ne moram.Не можеш да се решиш Чехословачких и Швајцарских који су направљени да трају сто година зарад турских контејнера који ће се распасти после шест месеци. То је мени ван памети.
Slažem se ja sa tobom u tom delu @Bender Rodriguez. Ja ne sporim muljažu, nekompetentnost, pa i bahatost kod političara, al sporim često unapred naduvane priče, jer to je prosto jako popularno sad. Trenutna gradska garnitura i da sadi cveće bila bi popljuvana. Ja o tome govorim. Jedno je kritikovati konstruktivno, al to unapred, bez realnih dokaza, odmah sve najgore, svi su budale itd., jako je degutantno po meni. Postaje i kontraproduktivno, jer je i očigledno da mnogo šta kruži od vesti iz čiste mržnje, ostrašćenosti, hajke itd. Često se sve pre ovih prestavlja kao ne znam kakva utopija, a sad je sve u rangu stanja u jednom Iraku. Nadam se da shvataš šta želim da kažem. Na dosta mesta sam tražio informacije o tobož ukidanju tramvaja u Vojvode Stepe. Ispostavilo se kao teška patka medija, koji su upravo među prvima pisali o tome da će maltene Bozankaya-e da se česu jedna o drugu po sred trasa, čak i van krivina. Ne znam šta je gore, bombastični naslovi ili što gluplji tekstovi. Ja sam samo za proveru, pa onda možemo da pričamo, i da kritikujemo naravno. Pitao sam i direktora SP Centrala, jednostavno plasirana vest trenutno nema uporište na terenu. Ne znači da tog problema neće biti, al isto tako može biti i benigna glupost u smislu potencijalne prepravke jedne ili dve raskrsnice, a dosta više se budžilo za CAF-ove, pa nikom ništa.Ljudi su pre 50 godina uz lenjir i olovke projektovali hipersonične i svemirske letelice. A ovi danas sa svim tehnologijama i sredstvima ne mogu da proračunaju gde koji tramvaj može da im prođe.
I pritom je sve urađeno mimo tendera. Došao Turčin, podmazao gde treba, naši se primili ko saučešće, Šapić rekao da nam ne treba tender i da je ovo spejs šatl među tramvajima... i onda prc. Stane sve zato što neko nije premerio na vreme. A naručio 25 komada mimo procedura.
Pa čekaj brate ako već muljaš nešto, bar se potrudiš da to sve prođe glatko i bez privlačenja negativne pažnje. A ovi ni toliko ne mogu. Zato što su amateri, svi odreda. I turčin i ovi naši. Našli se balkanski magarci u dobrim starim muljažama pa ni to nisu uspeli da izvedu kako treba nego se opet izblamirali.
Upravo o ovome i pričam. Čemu ova lupetanja. Daj se dečko malo raspitaj, informiši, nemoj samo da crnošeš tu. Ti znaš već sad da je Bozankaya kontejner, Čeh poslednja reč tehnike, napravljen da traje 100 godina, ma kako da ne. Ako ne možemo malo ozbiljnije da pišemo na ovu temu, bolje da ne pišemo ništa.Ја сам за то, али се то неће десити.
Београд свакако није као Напуљ или било који италијански градови где су улице толико уске да једино можеш мопедом или мотором да прођеш. Велики проблем овде представља, као што је @Bender Rodriguez навео, су шине које морају да се коригују како би те турске канте могле да иду по њима, али највећи проблем представљају Катице и Швајцарци који су конструисани да иду по тим шинама. Шта ћеш да радиш са тим трамвајима? Они више не могу да иду по тим шинама јер су преправљени да би турске канте ишле по њима. Не можеш да се решиш Чехословачких и Швајцарских који су направљени да трају сто година зарад турских контејнера који ће се распасти после шест месеци. То је мени ван памети.
Највећи дебил из градске управе је Гангула. Уклони њега и ствар је решена.Ако могу Катице и Швајцарци да возе по Београду без проблема не видим никакав проблем да се узму нови трамваји који могу нормално без проблема да возе по Београдским улицама. Није проблем у инфраструктури, улицама, шинама, већ у дебилима из градске управе.
Трули су зато што се не одржавају. Ни ови нови, које ћемо имати, неће дуго трајати без одржавања. Ми немамо фабрику попут Гоше или МиН да се на свим тим трамвајима изврши комплетан ремонт и да им се врати стари сјај. Што је @stex_pb навео, више од 50% CAF трамваја је ван службе јер немамо екипу техничара која ће да их одржава. Шпанцима је лако јер имају озбиљну екипу професионалних техничара који користе свемирске алате да ремонтују и поправљају најстарије и најновије трамваје без проблема, док се код нас све ради помоћу штапа и канапа. Једино ко би то урадио је Крагујевачки Сименс, али неспособна власт неће њих да унајми да среде све те трамваје, било нове или старе, а Сименс има ту могућност да то уради.Zapravo, bliži se i njima kraj. Mnogi su truli do koske. Može da se povuče neki broj, pa se kanibalizuje X da bi se remontovalo Y. Ali sve je to nategnuta priča. Vreme je da većina ode u penziju, neka ostanu najnoviji i najispravniji primerci, neka voze na istorijskim i simboličnim linijama (2, 3...) i neka ostane na tome. Ne bi ih dalje akao i držao na aparatima ako ne moram.
Osam Katica na dvojci, dovoljan broj Duvaga na trojci (jednog dana, kad je vrate) i to je to što se ta dva modela tiče. Ostalo bih rashodovao.
Pojasni ovo molim te.. Велики проблем овде представља, као што је @Bender Rodriguez навео, су шине које морају да се коригују како би те турске канте могле да иду по њима, али највећи проблем представљају Катице и Швајцарци који су конструисани да иду по тим шинама. Шта ћеш да радиш са тим трамвајима? Они више не могу да иду по тим шинама јер су преправљени да би турске канте ишле по њима.
Verovatno je @Hitachi gledao taj video.. Ljudi iz opozicije uzmu i mere sine metrom u svojim klipovima, kao presirok za nase sine, a tramvaj se vec uspesno vozi po depou Sava. Nzaci oni ne shvataju da je on siri po 5 cm sa obe strane, a ne na obrtnim postoljima.
Zloupotrebe nisu razlog da se s konja pređe na magarca.Pravo da ti kazem ja sam u pocetku pljuvao te fice, a sada mislim da su ok. Panduri kod nas 60 posto vremena koriste automobile da voze zene i decu na posao i u vrtic, kao i do pekare, tako da ako uzmes u obzir da su fice jeftinije mnogo od superb, kao i da manje trose, manje gume imaju i jeftiniji su im servisi, to je prava kupovina. Jos ako uzmes u obzir da smenu ne gase automobile, da ih drze upaljene da bi se hladili ili grejali i cekaju nesto satima, za njih nije nista bolje od tog fice.
Bice rashodovani i te priče da će neki ostati na istorijskim linijama su teška priča, ali opet je logicno da će od svega ostati najnovije Katice iz 1997, jer su to ipak tramvaji koji nisu toliko stari i nisu ni dostigli svoj radni vek od 30 godina. Njih bi trebalo barem srediti i ostaviti u rezervi za nove tramvaje. Ja bih voleo da Duwazi i Katice nastave da voze, ali realnost je takva da će biti povučeni. Evo primera gde je danas poslednji i oproštajni dan od legendarnih Bikova 201 iz Zagreba, koji se povlače posle 50 godina rada. Ti tramvaji su njihova domaća proizvodnja, svi ih obožavaju i dan danas imaju visok nivo pouzdanosti, ali su prosto zastareli i mogu da zamislim kako je vozačima sa tim tramvajima. Ipak, jedan će biti sačuvan i izlaziće u saobraćaj, kao što izlazi Bik 101 iz prethodne generacije i radi na promo liniji 21.Zapravo, bliži se i njima kraj. Mnogi su truli do koske. Može da se povuče neki broj, pa se kanibalizuje X da bi se remontovalo Y. Ali sve je to nategnuta priča. Vreme je da većina ode u penziju, neka ostanu najnoviji i najispravniji primerci, neka voze na istorijskim i simboličnim linijama (2, 3...) i neka ostane na tome. Ne bi ih dalje akao i držao na aparatima ako ne moram.
Osam Katica na dvojci, dovoljan broj Duvaga na trojci (jednog dana, kad je vrate) i to je to što se ta dva modela tiče. Ostalo bih rashodovao.