Šta je novo?

Tramvaji

facepalm_deja_q.jpg
 
NIJE normalno da ne mogu 2 tramvaja da se mimoidju u bilo kojoj beogradskoj ulici. Jer Beograd nije tamo neki srednjevekovni Italijanski ili portugalski grad sa ultra uskim ulicama pa da to pravi problem.
I da i ne. Kod nas se sve radi slepački i ispod propisa.

U Beogradu imaš na dosta mesta saobraćajne trake koje su širine ispod propisa. Imaš u delovima Kralja Milana i Kolarčeve mesta gde dva standardno široka vozila JGPa ne mogu da se mimoiđu bez prelaženja u druge trake. Imamo brda parking mesta koja su ispod svakog standarda i propisa.

Samim tim, i delovi tramvajske infrastrukture, pa i ulica generalno, su ostali zakržljali i neispravljani decenijama.

Ali iako sve to stoji, nije opravdanje za naručivanje 25 komada nečega bez proveravanja da li će to nešto zapravo moći da prođe svuda.

Slepci su ovi pre, u zadnjih 100 godina. Ali slepci su i ovi što su naručili nešto što ne mogu da koriste. Više poštovanja bih imao da su izašli pred medije i rekli "e jbg, ne možemo ništa da naručujemo dok ne prekopamo brdo deonica i raskrsnica" nego ovo što su uradili, da prvo naručuju, onda mere pa tek onda razmatraju da je mooooožda vreme da se širine koriguju posle 50 godina.
 
Apsolutno, sad bi Gsp trebalo da da negativan izveštaj o tramvajima i da uz verovatno neke penale otkaže nabavku ostala 23 tramvaja
Nema na osnovu čega, pošto sama testiranja nisu urađena zbog blokade Nemanjine. Priča je vrlo moguće prenaduvana. Koliko sam uspeo da se raspitam od ljudi koji nešto tu predstavljaju, trenutno nema zabeleženih prepreka na trasi, a generalno je danas jako popularno da se apsolutno sve popljuje i dočeka na nož, mislim što ima veze sa aktuelnom garniturom na vlasti. Zato sam vrlo rezervisan prema svim mogućim vestima i informacijama sa portala, jer se dosta toga pokazalo kao čista glupost. Zato sam i pisao da sačekamo, pa da vidimo dal je to stvarno baš tako.
Ne vidim šta je @spatiotecte tako loše napisao. Ako nam tramvaj širine po 5cm sa jedne i druge strane pravi baš toliki problem, onda nam je infrastruktura stvarno katastrofa. To je 5cm, ne pola metra. Prepusti napred i pozadi na modulima prilikom skretanja bi već mogao da shvatim da ulaze previše u suprotan smer, ako je to tako, al ta kao širina od 10cm apsolutno ne bi smela da bude toliki problem.
 
Ljudi su pre 50 godina uz lenjir i olovke projektovali hipersonične i svemirske letelice. A ovi danas sa svim tehnologijama i sredstvima ne mogu da proračunaju gde koji tramvaj može da im prođe.

I pritom je sve urađeno mimo tendera. Došao Turčin, podmazao gde treba, naši se primili ko saučešće, Šapić rekao da nam ne treba tender i da je ovo spejs šatl među tramvajima... i onda prc. Stane sve zato što neko nije premerio na vreme. A naručio 25 komada mimo procedura.

Pa čekaj brate ako već muljaš nešto, bar se potrudiš da to sve prođe glatko i bez privlačenja negativne pažnje. A ovi ni toliko ne mogu. Zato što su amateri, svi odreda. I turčin i ovi naši. Našli se balkanski magarci u dobrim starim muljažama pa ni to nisu uspeli da izvedu kako treba nego se opet izblamirali.
 
Kao sto za zeleznicu postoji medjukolosecno rastojanje, tako treba da postoji i za tramvaje.

Dakle ako u krivini tramvaj udara u banderu znaci da bandera nije postavljena na dobrom mestu a ne tramvaj da je presirok.
Ako u krivini ne mogu 2 Bonzakije da se mimoidju znaci da su koloseci preblizu a ne da su tramvaji presiroki

Problem je veoma jednostavan
 
Apsolutno, sad bi Gsp trebalo da da negativan izveštaj o tramvajima i da uz verovatno neke penale otkaže nabavku ostala 23 tramvaja
Ја сам за то, али се то неће десити.
Iskreno ako 10 cm siri tramvaj predstavlja problem da se mimoidju 2 tramvaja, onda NIJE problem u tramvaju nego u tramvajskim prugama. To samo znaci da nisu bile projektovane kako treba na tim pojedinacnim mestima.

NIJE normalno da ne mogu 2 tramvaja da se mimoidju u bilo kojoj beogradskoj ulici. Jer Beograd nije tamo neki srednjevekovni Italijanski ili portugalski grad sa ultra uskim ulicama pa da to pravi problem.

Treba prepraviti pruge tamo gde postoji problem i resiti to zauvek. Bilo koji tramvaj bilo koje sirine bi trebao da vozi nesmetano u oba pravca, nije problem Bonzakija definitivno.
Београд свакако није као Напуљ или било који италијански градови где су улице толико уске да једино можеш мопедом или мотором да прођеш. Велики проблем овде представља, као што је @Bender Rodriguez навео, су шине које морају да се коригују како би те турске канте могле да иду по њима, али највећи проблем представљају Катице и Швајцарци који су конструисани да иду по тим шинама. Шта ћеш да радиш са тим трамвајима? Они више не могу да иду по тим шинама јер су преправљени да би турске канте ишле по њима. Не можеш да се решиш Чехословачких и Швајцарских који су направљени да трају сто година зарад турских контејнера који ће се распасти после шест месеци. То је мени ван памети.
 
Ако могу Катице и Швајцарци да возе по Београду без проблема не видим никакав проблем да се узму нови трамваји који могу нормално без проблема да возе по Београдским улицама. Није проблем у инфраструктури, улицама, шинама, већ у дебилима из градске управе.
 
Kao sto za zeleznicu postoji medjukolosecno rastojanje, tako treba da postoji i za tramvaje.

Dakle ako u krivini tramvaj udara u banderu znaci da bandera nije postavljena na dobrom mestu a ne tramvaj da je presirok.
Ako u krivini ne mogu 2 Bonzakije da se mimoidju znaci da su koloseci preblizu a ne da su tramvaji presiroki

Problem je veoma jednostavan
Možda. Ali su rezon i redosled rešavanja problema neispravni.

Umesto da se prvo pozabave brojnim problemima naguranih pod tepih u zadnjih 100 slepačkih godina, oni rade odozgo na dole. I onda im se naravno sve uruši.

Zato što ovi za razliku od većine ovdašnjih političara ne gledaju samo kako da pokradu i ućare nešto (npr "stimulaciju" od turčina) nego su opsednuti da ispadnu bog zna kakve face u očima onih koji se lože na njih i kobajagi u očima ostalih na Balkanu. Pa se izmišlja sve i svašta da se lože ljudi i čuju uzdasi.

Nemanjićki autobusi, spejs šatl tramvaji, besmislene eko linije, leteći taksiji, prečišćivači vazduha umesto drveća, nacionalni stadioni, ekspoi, brza pruga do 200 na sat (ne može 160, predsednik rekao mora baš 200! Okruglo!), kružni tokovi gde im niko nije tražio, vatrometi ko iz Pekinga a koje prekrije magla i smog i druge slične stupidarije koje nemaju nikakvog smisla ali se nameću i isteruju jer neki ovde pate od megalomanije i mesijanskih kompleksa.

Što kaže poznanik, ajde što kradu, u redu je, maltene svaki političar na planeti krade... Nego da makar ukradu i naplate masno, ali da to liči na nešto i da traje. Ali ne. Ni toliko. Em se nakradu, em uzmu nešto što im niko nije tražio, em se sve pretvori u fijasko vrlo brzo. Zato što su neopisivo pohlepni a uz to neopisivo glupi. Žele da ukradu, ali ne umeju čak ni to. Kao što ni izbore ne umeju da pokradu a da ne izbije more skandala i incidenata.

To su oni pajseri koji u školi ne samo što su bili najgori, nego nisu čak umeli ni da prepišu i snađu se čak i kad im se omogući to. Bukvalno je vladavina ponavljača i uličara, koji sad pored toga što pune džepove, leče svoje komplekse. Samo glupost nikako da izleče, čak ni sa svim parama i svitama.
 
Iskreno ako 10 cm siri tramvaj predstavlja problem da se mimoidju 2 tramvaja, onda NIJE problem u tramvaju nego u tramvajskim prugama. To samo znaci da nisu bile projektovane kako treba na tim pojedinacnim mestima.

NIJE normalno da ne mogu 2 tramvaja da se mimoidju u bilo kojoj beogradskoj ulici. Jer Beograd nije tamo neki srednjevekovni Italijanski ili portugalski grad sa ultra uskim ulicama pa da to pravi problem.

Treba prepraviti pruge tamo gde postoji problem i resiti to zauvek. Bilo koji tramvaj bilo koje sirine bi trebao da vozi nesmetano u oba pravca, nije problem Bonzakija definitivno.
Problem je u šinama ako nas šine sprečavaju da kupujemo veće, bolje tramvaje. Ali ako je tender napravljen tako da bude po identičnim specifikacijama određenog modela tramvaja, a da taj ko se setio da namesti tender se istovremeno nije setio i da proveri da li taj tramvaj uopšte može normalno da vozi po Beogradu, onda jeste problem u tramvaju - a ne u šinama.

Ne treba i ne može da bude normalno da se kupi tramvaj bez provere da li tramvaj odgovara gradu - i još da se namesti tender.
 
Не можеш да се решиш Чехословачких и Швајцарских који су направљени да трају сто година зарад турских контејнера који ће се распасти после шест месеци. То је мени ван памети.
Zapravo, bliži se i njima kraj. Mnogi su truli do koske. Može da se povuče neki broj, pa se kanibalizuje X da bi se remontovalo Y. Ali sve je to nategnuta priča. Vreme je da većina ode u penziju, neka ostanu najnoviji i najispravniji primerci, neka voze na istorijskim i simboličnim linijama (2, 3...) i neka ostane na tome. Ne bi ih dalje akao i držao na aparatima ako ne moram.

Osam Katica na dvojci, dovoljan broj Duvaga na trojci (jednog dana, kad je vrate) i to je to što se ta dva modela tiče. Ostalo bih rashodovao.
 
Mi ćemo zapravo imati problem sa tramvajima kada moderniji sistemi nabave u većem broju,ako se nešto u korenu ne promeni.
Kt je zahvalan jer može da se "seku uši krpi dupe" da bi radili, a to sa novim neće tako ići. Evo već imamo više od 50% Cafa koji je van službe. Ili imamo plan da tramvaje menjamo tramvaje ko autobuse na 7 godina?
 
Poslednja izmena:
Pa možda je vreme da se kao narod polako udaljavamo od tog "seci uši krpi dupe" mentaliteta.

Ne mislim samo na GSP, mislim na sve. Gledam to svuda oko sebe. Svi su u fazonu "ma samo dok se kotrlja, ne diraj". Možda je vreme da se izbije taj mentalitet.

Ne kažem da se to desi i radi preko noći. Ali ako ćemo i u 2030im da kupujemo samo ono što može da se održava čekićem i selotejpom, i kanibalizacijom drugih, onda da ga j... stvarno...
 
Poslednja izmena:
Ljudi su pre 50 godina uz lenjir i olovke projektovali hipersonične i svemirske letelice. A ovi danas sa svim tehnologijama i sredstvima ne mogu da proračunaju gde koji tramvaj može da im prođe.

I pritom je sve urađeno mimo tendera. Došao Turčin, podmazao gde treba, naši se primili ko saučešće, Šapić rekao da nam ne treba tender i da je ovo spejs šatl među tramvajima... i onda prc. Stane sve zato što neko nije premerio na vreme. A naručio 25 komada mimo procedura.

Pa čekaj brate ako već muljaš nešto, bar se potrudiš da to sve prođe glatko i bez privlačenja negativne pažnje. A ovi ni toliko ne mogu. Zato što su amateri, svi odreda. I turčin i ovi naši. Našli se balkanski magarci u dobrim starim muljažama pa ni to nisu uspeli da izvedu kako treba nego se opet izblamirali.
Slažem se ja sa tobom u tom delu @Bender Rodriguez. Ja ne sporim muljažu, nekompetentnost, pa i bahatost kod političara, al sporim često unapred naduvane priče, jer to je prosto jako popularno sad. Trenutna gradska garnitura i da sadi cveće bila bi popljuvana. Ja o tome govorim. Jedno je kritikovati konstruktivno, al to unapred, bez realnih dokaza, odmah sve najgore, svi su budale itd., jako je degutantno po meni. Postaje i kontraproduktivno, jer je i očigledno da mnogo šta kruži od vesti iz čiste mržnje, ostrašćenosti, hajke itd. Često se sve pre ovih prestavlja kao ne znam kakva utopija, a sad je sve u rangu stanja u jednom Iraku. Nadam se da shvataš šta želim da kažem. Na dosta mesta sam tražio informacije o tobož ukidanju tramvaja u Vojvode Stepe. Ispostavilo se kao teška patka medija, koji su upravo među prvima pisali o tome da će maltene Bozankaya-e da se česu jedna o drugu po sred trasa, čak i van krivina. Ne znam šta je gore, bombastični naslovi ili što gluplji tekstovi. Ja sam samo za proveru, pa onda možemo da pričamo, i da kritikujemo naravno. Pitao sam i direktora SP Centrala, jednostavno plasirana vest trenutno nema uporište na terenu. Ne znači da tog problema neće biti, al isto tako može biti i benigna glupost u smislu potencijalne prepravke jedne ili dve raskrsnice, a dosta više se budžilo za CAF-ove, pa nikom ništa.
Ја сам за то, али се то неће десити.

Београд свакако није као Напуљ или било који италијански градови где су улице толико уске да једино можеш мопедом или мотором да прођеш. Велики проблем овде представља, као што је @Bender Rodriguez навео, су шине које морају да се коригују како би те турске канте могле да иду по њима, али највећи проблем представљају Катице и Швајцарци који су конструисани да иду по тим шинама. Шта ћеш да радиш са тим трамвајима? Они више не могу да иду по тим шинама јер су преправљени да би турске канте ишле по њима. Не можеш да се решиш Чехословачких и Швајцарских који су направљени да трају сто година зарад турских контејнера који ће се распасти после шест месеци. То је мени ван памети.
Upravo o ovome i pričam. Čemu ova lupetanja. Daj se dečko malo raspitaj, informiši, nemoj samo da crnošeš tu. Ti znaš već sad da je Bozankaya kontejner, Čeh poslednja reč tehnike, napravljen da traje 100 godina, ma kako da ne. Ako ne možemo malo ozbiljnije da pišemo na ovu temu, bolje da ne pišemo ništa.
 
Ако могу Катице и Швајцарци да возе по Београду без проблема не видим никакав проблем да се узму нови трамваји који могу нормално без проблема да возе по Београдским улицама. Није проблем у инфраструктури, улицама, шинама, већ у дебилима из градске управе.
Највећи дебил из градске управе је Гангула. Уклони њега и ствар је решена.
Zapravo, bliži se i njima kraj. Mnogi su truli do koske. Može da se povuče neki broj, pa se kanibalizuje X da bi se remontovalo Y. Ali sve je to nategnuta priča. Vreme je da većina ode u penziju, neka ostanu najnoviji i najispravniji primerci, neka voze na istorijskim i simboličnim linijama (2, 3...) i neka ostane na tome. Ne bi ih dalje akao i držao na aparatima ako ne moram.

Osam Katica na dvojci, dovoljan broj Duvaga na trojci (jednog dana, kad je vrate) i to je to što se ta dva modela tiče. Ostalo bih rashodovao.
Трули су зато што се не одржавају. Ни ови нови, које ћемо имати, неће дуго трајати без одржавања. Ми немамо фабрику попут Гоше или МиН да се на свим тим трамвајима изврши комплетан ремонт и да им се врати стари сјај. Што је @stex_pb навео, више од 50% CAF трамваја је ван службе јер немамо екипу техничара која ће да их одржава. Шпанцима је лако јер имају озбиљну екипу професионалних техничара који користе свемирске алате да ремонтују и поправљају најстарије и најновије трамваје без проблема, док се код нас све ради помоћу штапа и канапа. Једино ко би то урадио је Крагујевачки Сименс, али неспособна власт неће њих да унајми да среде све те трамваје, било нове или старе, а Сименс има ту могућност да то уради.
 
. Велики проблем овде представља, као што је @Bender Rodriguez навео, су шине које морају да се коригују како би те турске канте могле да иду по њима, али највећи проблем представљају Катице и Швајцарци који су конструисани да иду по тим шинама. Шта ћеш да радиш са тим трамвајима? Они више не могу да иду по тим шинама јер су преправљени да би турске канте ишле по њима.
Pojasni ovo molim te.
Što Katice i švajcarci ne bi mogli da idu po šinama gde idu i turski tramvaji?
Pa nije širina koloseka problem, već potencijalne tačke na tramvajskoj infrastrukturi.
Nešto si ti tu pogrešno razumeo.
 
Ja im i dalje ne verujem da neće biti problematičnih mesta i da se neće neke raskrsnice ponovo kopati da se sredi problem.

A što se tiče hajke i politizacije svega, taj problem je narastao i eksplodirao sa dolaskom naprdnjaka na vlast. Oni su ti koji dnevno provode više vremena svađajući se sa svima nego radeći svoj posao. I to se vidi i po rezultatima. I oni su ti koji su ispolitizovali bukvalno sve što su dotakli. Ovo što se dešava je samo reakcija na njihove 13-godišnje akcije.

Na nekim temama sam svojevremeno pisao da sve i kad bi se sutra zaista desio nenamerni požar u nekoj zgradi na atraktivnoj lokaciji u Beogradu, komentari ljudi bi bili prepuni implikacija da je požar podmetnut. Zašto? Pa lepo, zato što su ljudi videli i čuli za 50 požara koji zaista jesu bili podmetnuti i istrage gurnute u fioke. Pa kad se 51. put desi pravi nesrećni slučaj, dečaku koji je vikao "vuk" više nema ko da veruje. Štaviše, mnogi bi mu rado ... sve po spisku. E to se sad događa naprdnjacima. A onda oni kukaju na to. A prećutkuju sve što su oni uradili i što rade i dalje, da dođemo u takvu situaciju i ovakvu ispolitizovanu posvađanu podeljenu i disfunkcionalnu zemlju.

Naprdnjaci su Srbiju sveli na Balkanski divlji zapad a onda se isčuđavaju i ljute kad ih neko odvali, opelješi ili okleveta. Pa ko ih šljivi, neka za promenu počnu da rade svoje poslove pa će biti i manje propusta i promašaja i samim tim i manje klevećenja i politizacije. Ali neće oni to. Oni vole ovu anarhiju ko svinje blato.
 
Ja sam ogroman protivnik ove vlasti, ali mislim da je prica prenaduvana nevidjeno i da tramvaj moze svuda da prodje. U zadnje vreme sam procitao toliko laznih prica da se pitam da li ove opozicione price pravi neko iz vlasti jer nemaju veze sa zivotom i onda ce da ih ismevju na pinku i informeru i kada budu pricali istinu nece im verovati. Svako ko se vozio tramvajem kod nas zna da do bandera ima minimum 20-30 cm, izmedju dva tramvaja i vise od pola metra, cak metar. Ljudi iz opozicije uzmu i mere sine metrom u svojim klipovima, kao presirok za nase sine, a tramvaj se vec uspesno vozi po depou Sava. Znaci oni ne shvataju da je on siri po 5 cm sa obe strane, a ne na obrtnim postoljima tj osovinama. Slicno kao pre neki dan sto su svi objavili kako se tope nove kineske sine, a suncane krivine bile kod Kosjerica gde pruga nije obnavljana 40 godina...
 
Poslednja izmena:
Zato što nije ovo prvi put da SNS nabavlja i plaća nešto našim parama a da nije pripremljen da time rukuje kako treba.

Slične probleme su imali kad su kupili MAZ kamione za vatrogasce a oni nisu mogli da stanu u 2/3 zakržljalih matorih stanica po Srbiji.

MAZ_5316_-_VSJ_%C5%A0abac_-_01.jpg



Ima i video gde pokušavaju da improvizuju nešto da bi ušao ali mrzi me da tražim, mislim da ima negde na nekoj Facebook stranici...

Beše tu i nedavni slučaj sa Fićama za pandure...
1726058095925-e1727774893170.jpg


Kupuju se gluposti a pare se arče i kradu. Onda se posle svi kao čude što više niko nikome ne veruje.
 
Pravo da ti kazem ja sam u pocetku pljuvao te fice, a sada mislim da su ok. Panduri kod nas 60 posto vremena koriste automobile da voze zene i decu na posao i u vrtic, kao i do pekare, tako da ako uzmes u obzir da su fice jeftinije mnogo od superb, kao i da manje trose, manje gume imaju i jeftiniji su im servisi, to je prava kupovina. Jos ako uzmes u obzir da smenu ne gase automobile, da ih drze upaljene da bi se hladili ili grejali i cekaju nesto satima, za njih nije nista bolje od tog fice.
 
Pravo da ti kazem ja sam u pocetku pljuvao te fice, a sada mislim da su ok. Panduri kod nas 60 posto vremena koriste automobile da voze zene i decu na posao i u vrtic, kao i do pekare, tako da ako uzmes u obzir da su fice jeftinije mnogo od superb, kao i da manje trose, manje gume imaju i jeftiniji su im servisi, to je prava kupovina. Jos ako uzmes u obzir da smenu ne gase automobile, da ih drze upaljene da bi se hladili ili grejali i cekaju nesto satima, za njih nije nista bolje od tog fice.
Zloupotrebe nisu razlog da se s konja pređe na magarca.

A standard u muriji nije Superb nego Rapid. Superb imaju Saobraćajni bumbari.


Ne rešavaju se korupcija i arčenje resursa štednjom na opremi.
 
Ako su već hteli širi tramvaj trebali su pre poručivanja da urade probu sa kafom i kalemljenjem kao što smo videli slike da je radjeno. Kod ovog tendera je sve pogrešno i tu nema diskusije.Problem ce biti par tačaka u bg raskrsnica i to može da se prilagodi.Ali da je blam kako rade jeste .
 
Zapravo, bliži se i njima kraj. Mnogi su truli do koske. Može da se povuče neki broj, pa se kanibalizuje X da bi se remontovalo Y. Ali sve je to nategnuta priča. Vreme je da većina ode u penziju, neka ostanu najnoviji i najispravniji primerci, neka voze na istorijskim i simboličnim linijama (2, 3...) i neka ostane na tome. Ne bi ih dalje akao i držao na aparatima ako ne moram.

Osam Katica na dvojci, dovoljan broj Duvaga na trojci (jednog dana, kad je vrate) i to je to što se ta dva modela tiče. Ostalo bih rashodovao.
Bice rashodovani i te priče da će neki ostati na istorijskim linijama su teška priča, ali opet je logicno da će od svega ostati najnovije Katice iz 1997, jer su to ipak tramvaji koji nisu toliko stari i nisu ni dostigli svoj radni vek od 30 godina. Njih bi trebalo barem srediti i ostaviti u rezervi za nove tramvaje. Ja bih voleo da Duwazi i Katice nastave da voze, ali realnost je takva da će biti povučeni. Evo primera gde je danas poslednji i oproštajni dan od legendarnih Bikova 201 iz Zagreba, koji se povlače posle 50 godina rada. Ti tramvaji su njihova domaća proizvodnja, svi ih obožavaju i dan danas imaju visok nivo pouzdanosti, ali su prosto zastareli i mogu da zamislim kako je vozačima sa tim tramvajima. Ipak, jedan će biti sačuvan i izlaziće u saobraćaj, kao što izlazi Bik 101 iz prethodne generacije i radi na promo liniji 21.
Na prvoj slici je primer kako izgleda sačuvan tramvaj iz 1951.
 

Prilozi

  • IMG_0614.png
    IMG_0614.png
    294,8 KB · Pregleda: 89
  • IMG_1139.jpeg
    IMG_1139.jpeg
    156,6 KB · Pregleda: 89
Vrh