Šta je novo?

Tramvaji

Prva asocijacija, bandera kod pravnog, pri skretanju iz Beogradske u Bulevar kralja Aleksandra. Tu je svojevremeno jedan moj bivši kolega sam sebe izbacio iz sedišta, na Katici, jer kupla nije bila vezana i pobegla je ulevo, udarila u banderu, i ukopala tramvaj Srećom, nije izleteo iz šina. Tih 10cm širine bi ona moglo biti kritično, npr.
Ok ali to se da rešiti, uža bandera, malo pomerena, ili rešenje bez bandere. Isto tako proširenje vrata na garaži. Bilo bi i malo teže za vožnju na potezu do Kalemegdana, kada bi vozili 5/10, zbog parkiranih automobila. Da li na mestima kao silaz sa mosta kod hipodroma mogu da se dodirnu u krivini?

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
 
Opet mi moramo nešto da pomeramo, sečemo, krpimo i to opet za neku malu seriju vozila (da je makar za 100 pa i da ima neku matematiku)
Ovo su već ozbiljne stvari, a taj tramvaj ni iz depoa nije izašao, da ne mračim puno, ali...

Koliko se sećam u tenderu je bio pomenut obilazak infrastrukture po Beogradu, kako neke stvari nisu primećene već tada, potpuno mi je nejasno. Gabarit se makar lako predvidi.

P.S. A sve ovo pišem iz KT4 gde je +40, pa mi onako bude još gore.
 
Opet mi moramo nešto da pomeramo, sečemo, krpimo i to opet za neku malu seriju vozila (da je makar za 100 pa i da ima neku matematiku)
Ovo su već ozbiljne stvari, a taj tramvaj ni iz depoa nije izašao, da ne mračim puno, ali...

Koliko se sećam u tenderu je bio pomenut obilazak infrastrukture po Beogradu, kako neke stvari nisu primećene već tada, potpuno mi je nejasno. Gabarit se makar lako predvidi.

P.S. A sve ovo pišem iz KT4 gde je +40, pa mi onako bude još gore.
Ruku na srce,možda da sačekamo da izađe na probne vožnje pa da vidimo gde i šta kači. Možda i ne bude kačio ništa. Mada biće korekcija na trasi 100%,kao i za "španca". Jbm li ga. 🤷
 
Opet mi moramo nešto da pomeramo, sečemo, krpimo i to opet za neku malu seriju vozila (da je makar za 100 pa i da ima neku matematiku)
Ovo su već ozbiljne stvari, a taj tramvaj ni iz depoa nije izašao, da ne mračim puno, ali...

Koliko se sećam u tenderu je bio pomenut obilazak infrastrukture po Beogradu, kako neke stvari nisu primećene već tada, potpuno mi je nejasno. Gabarit se makar lako predvidi.

P.S. A sve ovo pišem iz KT4 gde je +40, pa mi onako bude još gore.
Možda, ali onda mreža može da podrži šira vozila. To nije mnogo važno za 25 tramvaja, ali onda u sledećoj nabavci, koja treba da bude ozbiljna, mogu da budu takvi, širi tramvaji, koji bar u teoriji mogu da ponesu više ljudi nego uži. Nije baš sve tako crno, samo je pitanje šta urade kasnije.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
 
Ok ali to se da rešiti, uža bandera, malo pomerena, ili rešenje bez bandere. Isto tako proširenje vrata na garaži. Bilo bi i malo teže za vožnju na potezu do Kalemegdana, kada bi vozili 5/10, zbog parkiranih automobila. Da li na mestima kao silaz sa mosta kod hipodroma mogu da se dodirnu u krivini?

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
Posao od 5 minuta u Autocad-u.
 
Pa mi već sada vidimo da kači druge tramvaje u depou. Tako da ne treba da čekamo, nego da delamo. 🛠️
Sole, imamo li mi neki valjan dokaz da je kačio druge tramvaje u depou i da je polomljena kamera dok je ulazio u halu? Nije da ne verujem u priče o tome, već bi voleo da vidim kako izgleda načinjena šteta na njemu.
 
Vrata od depoa su 200% dovoljno velika da prodje tramvaj. Jedino je mogao da ih zakači ako ih neko nije otvorio do kraja i ako je vozač bio drogiran pa nije video
 
Vrata od depoa su 200% dovoljno velika da prodje tramvaj. Jedino je mogao da ih zakači ako ih neko nije otvorio do kraja i ako je vozač bio drogiran pa nije video
1000003467.jpg

Ono što sam na brzinu izmerio na osnovu Google earth 3d prikaza garaže na NBG je to da su vrata široka minimum 3.5 metra. E sad,nisam siguran u verodostojnost razmere ovih 3d modela ali bi trebali biti otprilike tu negde. Koliko ono beše "božana" široka?
 
Ruku na srce,možda da sačekamo da izađe na probne vožnje pa da vidimo gde i šta kači. Možda i ne bude kačio ništa. Mada biće korekcija na trasi 100%,kao i za "španca". Jbm li ga. 🤷
Možda, ali onda mreža može da podrži šira vozila. To nije mnogo važno za 25 tramvaja, ali onda u sledećoj nabavci, koja treba da bude ozbiljna, mogu da budu takvi, širi tramvaji, koji bar u teoriji mogu da ponesu više ljudi nego uži. Nije baš sve tako crno, samo je pitanje šta urade kasnije.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk

Nije sporno drugari, ali mi ostaje nejasno zašto se nije tražio sanduk isti ili sličan kao za CAF-a, rešilo bi dosta muka.
 
Укуцам на гуглу CAF Urbos Belgrade у жељи да нађем димензије, ово ми прво изађе:Преглед вештачке интелигенције
Преглед вештачке интелигенције
1749322875597.png


CAF Urbos tramovi su tramvajska vozila proizvedena od strane španskog proizvođača CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarril). Ne postoje tramvaji CAF Urbos koji trenutno funkcionišu u Beogradu. CAF Urbos tramovi su poznati i u drugim gradovima širom sveta, uključujući i evropske gradove, Sjedinjene Američke Države, Australiju i Veliku Britaniju
 

Prilozi

  • 1749322852822.png
    1749322852822.png
    384 bajta · Pregleda: 59
Укуцам на гуглу CAF Urbos Belgrade у жељи да нађем димензије, ово ми прво изађе:Преглед вештачке интелигенције
Evo odgovora chatgpt-a
CAF Urbos 3 tramvaji koji saobraćaju u Beogradu su moderni niskopodni, petodelni zglobni tramvaji španske proizvodnje, koji su deo napora za modernizaciju beogradskog tramvajskog sistema.

Dimenzije i kapacitet​

  • Dužina: 33,1 metar
  • Širina: 2,3 metra
  • Visina: oko 3,6 metara (uključujući pantograf)
  • Kapacitet: do 242 putnika, od kojih 72 sedeća plus 6 na rasklapanje
  • Maksimalna brzina: 60 km/h
Ovi tramvaji su dizajnirani za metarsku širinu koloseka (1000 mm), što je standard u Beogradu.

Tehničke karakteristike​

  • Niskopodni dizajn: Omogućava lakši pristup putnicima, uključujući osobe sa smanjenom pokretljivošću.
  • Klima-uređaji: Prisustni su u putničkom delu vozila i kabini vozača.
  • Prostor za osobe sa invaliditetom i kolica za bebe: Dizajniran je poseban prostor za ove potrebe.
  • Sedišta: 72 sedišta plus 6 na rasklapanje.
  • Brzina: Maksimalna brzina koju mogu da razviju je 60 km/h.

Napomena​

Iako su ovi tramvaji moderni i pružaju visok nivo udobnosti, postoje izveštaji o tehničkim problemima, poput pucanja u delu oko bogija, što je dovelo do povremenih obustava saobraćaja u nekim gradovima. Međutim, u Beogradu ovi tramvaji i dalje redovno saobraćaju.
Ako imate dodatnih pitanja ili želite više informacija o beogradskim tramvajima, slobodno pitajte!
Sources
Evo i informacija o Bozankaya tramvajima
Bozankaya tramvaji koji će uskoro početi da saobraćaju u Beogradu su zglobna, petodelna vozila sa sledećim dimenzijama:

  • Dužina: 30,5 metara
  • Širina: 2,40 metra
  • Visina: oko 3,4 metra
  • Masa: oko 36 tona
  • Kapacitet: do 236 putnika (66 sedićih i 170 stajaćih)
Ova vozila su 80% niskopodna, što omogućava lakši pristup putnicima, uključujući osobe sa smanjenom pokretljivošću.Dostavljeni su u vizantijsko plavoj boji, u skladu sa novim standardima boja vozila u Beogradu.b92.net+3n1info.rs+3n1info.rs+3forbes.n1info.rs+9urban-transport-magazine.com+9forum.beobuild.rs+9hr.wikipedia.orgurban-transport-magazine.com+4b92.net+4hr.wikipedia.org+4nin.rs+1b92.net+1

Iako su dimenzije ovih tramvaja u skladu sa zahtevima tendera, postoje i neka pitanja u vezi sa kompatibilnošću sa postojećom infrastrukturom, posebno zbog razlike u širini koloseka. Međutim, proizvođač je potvrdio da su tramvaji prilagođeni za rad na beogradskim prugama. nin.rs+3forbes.n1info.rs+3n1info.rs+3

Prvi tramvaj je stigao u Beograd 29. maja 2025. godine, a očekuje se da će ostali biti isporučeni u narednim mesecima. Ova nabavka predstavlja značajan korak u modernizaciji beogradskog tramvajskog sistema.
 
Ruku na srce,možda da sačekamo da izađe na probne vožnje pa da vidimo gde i šta kači. Možda i ne bude kačio ništa. Mada biće korekcija na trasi 100%,kao i za "španca". Jbm li ga. 🤷
Врло ретко се деси да овај члан форума од мене добије "лајк", али овај пут је заслужио. Дакле гомила, гомила, гомила нагађања око тога да ли ће трамвај да "качи" бандере или не. Имали смо КАФ, због којег смо лупали тек реконструисане делове пруге око Калемегдана, на Мостарској петљи, кои је првих неколико година возио само на две линије, који је неколико пута искакао из колосека при брзинама мањим до 10км/ч, а и даље не може на Дорћол. Купујемо трамвај који је већ по фабричким спецификацијама бољи. То што је шири 10цм, такође је и краћи 3 метра на исти број модула, при чему не знамо ни геометрију заобљеног краја модула. Ни једну једину пробну вожњу није имао, па макар до Блока 45 и назад.

Дајте да добијемо бар неке конкретне податке па да онда оценимо.
 
Prošao sada pored do depoa.

Napravio krug oko i Malo se zagledao, kroz kapiju sigurno može da prođe, unutra imaju one platforme za pristup krovnoj opremi i stubove hale, ali šta ja znam deluje da CAF ima komotno mesta.

Inače, fino viri ovako u moru tramvaja, sav mi je zdepast, smislio sam mu i nadimak, jer je krupniji:

KEBAB ili DONER :D
 
Fascinantno je da je u Srbiji pisanje specifikacije za tender za nabavku tramvaja i dlaje neresiv problem. Nasim inzenjerima nedostaju zaboravljena znanja koja su omogucavala da u periodu od 1890. do 2004. nabavke tramvaja budu bez iznenadjenja upogledu sirine i prohodnosti odredjenih deonica.
Kakvi bednici.
 
Vrh