Šta je novo?

Tramvaji

Felix55":296szjqq je napisao(la):
Citat iz Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju
7) "autobuska stanica" jeste objekat u kome se vrši prihvat i otpremanje autobusa, prtljaga i stvari, ukrcavanje i iskrcavanje putnika, izdavanje voznih karata i drugih prevoznih isprava, davanje obaveštenja o prevozu i pružanje drugih usluga u vezi sa prevozom;

8) "autobusko stajalište" jeste uređen prostor pored kolovoza, odnosno označeni prostor na kolovozu na kojima se zaustavljaju autobusi radi ukrcavanja i iskrcavanja putnika i prtljaga;

Znači, ti termini su ozvaničeni da bi se napravila jasnija razlika između onog pod rednim brojem 7 i onog pod brojem 8 :D

E, super! Sad znamo zvanicnu razliku, yahooo! :D

Felix +
 
Felipe":rdtmkouh je napisao(la):
Kada budem imao priliku da isprobam CAFitja, pokusacu nesto sto sam redovno radio u "drezdencima", kao i u Becu, a to je kliktanje dugmica za otvaranje vrata i pre nego sto se tramvaj zaustavi. ;)
Trebalo bi i ovde da funkcionise. Dugmici uopste nisu senilni, da vidis kako pamte zadatu komandu, otvaraju vrata sve u 16. :cool: Uostalom, probaj i ti. :)

Probao sam i ja i drugi putnici,ne vredi.Znaci stan tramvaj,2 sekunde zadrska pa onda kliknes dugme.Umesto da na softveru podese da cim stane tramvaj se klikne dugme,recimo kao u svajcarcima.
 
Tja... :/

Mozda je namerno tako ostavljeno, sa "pedagoskom" idejom - radi kultivisanje raje, uspostavljanja unutrasnjeg mira i ravnoteze, pravilnog disanja. Cista joga! :lol:
 
vucko":ba6h83as je napisao(la):
Felipe":ba6h83as je napisao(la):
Kada budem imao priliku da isprobam CAFitja, pokusacu nesto sto sam redovno radio u "drezdencima", kao i u Becu, a to je kliktanje dugmica za otvaranje vrata i pre nego sto se tramvaj zaustavi. ;)
Trebalo bi i ovde da funkcionise. Dugmici uopste nisu senilni, da vidis kako pamte zadatu komandu, otvaraju vrata sve u 16. :cool: Uostalom, probaj i ti. :)

Probao sam i ja i drugi putnici,ne vredi.Znaci stan tramvaj,2 sekunde zadrska pa onda kliknes dugme.Umesto da na softveru podese da cim stane tramvaj se klikne dugme,recimo kao u svajcarcima.


Ja sam skontao da tramvaj nakon što se zaustavi čeka da teta ispriča na koju je stanicu stigao, pa da onda enable-uje dugme
 
vucko":11wt0s7s je napisao(la):
Felipe":11wt0s7s je napisao(la):
Kada budem imao priliku da isprobam CAFitja, pokusacu nesto sto sam redovno radio u "drezdencima", kao i u Becu, a to je kliktanje dugmica za otvaranje vrata i pre nego sto se tramvaj zaustavi. ;)
Trebalo bi i ovde da funkcionise. Dugmici uopste nisu senilni, da vidis kako pamte zadatu komandu, otvaraju vrata sve u 16. :cool: Uostalom, probaj i ti. :)

Probao sam i ja i drugi putnici,ne vredi.Znaci stan tramvaj,2 sekunde zadrska pa onda kliknes dugme.Umesto da na softveru podese da cim stane tramvaj se klikne dugme,recimo kao u svajcarcima.
Za "24 sata" vozac, pricajuci o bezbednosti novih tramvaja, rece da niko ne moze da otvori vrata dok on ne pritisne taster koji vrata otkljucava, tako da taj zastoj od 2 sec deluje kao posledica nedostatka rutine vozaca..
 
vucko":3p42r9bi je napisao(la):
Felipe":3p42r9bi je napisao(la):
Kada budem imao priliku da isprobam CAFitja, pokusacu nesto sto sam redovno radio u "drezdencima", kao i u Becu, a to je kliktanje dugmica za otvaranje vrata i pre nego sto se tramvaj zaustavi. ;)
Trebalo bi i ovde da funkcionise. Dugmici uopste nisu senilni, da vidis kako pamte zadatu komandu, otvaraju vrata sve u 16. :cool: Uostalom, probaj i ti. :)

Probao sam i ja i drugi putnici,ne vredi.Znaci stan tramvaj,2 sekunde zadrska pa onda kliknes dugme.Umesto da na softveru podese da cim stane tramvaj se klikne dugme,recimo kao u svajcarcima.
Чек, пробао си да кликнеш дугме пре него што стане, без обзира да ли светли или не и ништа? Тј, није запамтио и отворио врата, него је морало поново да се кликне после? :bash:
 
Da.
I ja sam se setio toga iz švajcarca, međutim dugme u kafenom nema memoriju
 
Da, i taster nije klasičan taster već ima dve elektrode gde vi zapravo prstom ih spajate i otvarate vrata (to je sada u modi zbog manjeg habanja). Pošto se vozilo zaustavi, svetlo oko tastera pozeleni, kada se pritisne taster ono pocrveni.

Dakle, ne vredi da pritiskate
o9rgc4.jpg


Tek sada prima komande
30wy3gh.jpg


zu5o2f.jpg


f5agxx.jpg


Pretpostavljam da se može namestiti da ti tasteri imaju memorije, nekako mi se to čini logičnim. Ono što sam ja očekivao, je da će se vrata otvarati pritiskom na taster izlaz link, međutim to je samo obaveštenje za vozača. Nažalost, inženjer iz CAF-a je izašao kod Belvila, a mi smo taman očekivali da će s nama otići do kraja, jer bio raspoložen za priču, pa da saznamo detalje :D
 
Nek srede to,ljudi navikose na svajcarca i misle da ih neko zeza jer ovo ne prima komandu.A logicno je da svetli cim stane.

Zar ne mogu da podese elektroniku da se automatski dozvoljava kliktanje dugmeta kada stane tramvaj?

Ako su mogli na svajcarcima da tako srede,sto ne bi mogli ovde???
 
Da definitivno je sistem za otvaranje vrata mnogo spor. Treba omoguciti da taster pamti pritisak i pre nego sto vozilo potpuno stane, jer kad sam se vozio trebalo je da se ceka da vozilo stane i nakon toga se cekalo jos par sekundi da se pojavi zeleno svetlo.

Iskreno ocekivao sam isti taster kao u svajcarcu, tj. kliknes pa ti on otvori vrata kad stane.
 
Malo sam pratio web kamere :)
19:00 Vukov spomenik ka Ustaničkoj
19:30 Vukov spomenik ka NBG
19:47 Ž.Stanica
19:53 Savski most
19:58 Sava Centar
 
Način otvaranja vrata na CAF-ku je u skladu sa nekim od novijih pravilnika kakvi postoje u SAD za školske i gradske autobuse (ne znam da li pravilnik važi na nivou SAD-a ili pojedinih država).


Desilo se par slučajeva gde su se klinci igrali sa dugmićima, pritiskali ih (tj. davali signal da se vrata otvore), a pošto je stanica bila duža, zaboravili su , da su dali komandu vratima da se otvore.

Naravno, neki klinac je ispao iz autobusa jer je bio naslonjen na vrata, a zaboravio je da je pritisnuo dugme i zadobio povrede.

Nakon toga je traženo da se uvede sistem kao u CAF-ku.
Elem, mana sistema u CAF-ku je što treba više vremena ali je bezbednije.



Dosta se tih pravila inače i menja kad neko plati glavom, rukom ili šta već.

Primera radi, do pred kraj 30tih je u americi bilo sigurnosno pravilo da autobusi ne otvaraju vrata na i oko pružnih prelaza.
Naravno, neko je izgino da bi se ovo pravilo smislilo.

Potom su klinci izginuli na jednom prelazu jer se autobus zaglavio, a vozač nije otvorio vrata.
Zatim su doneli pravilo da vrata, moraju biti otvorena tj "otključana" pri prelasku pruge.
 
S obzirom na serijal Lrt Fijasko!, za koji Beobuild ima ekskluzivno pravo od 2012-ce , a koji prati ceo region malo je verovatno da će nekome u jugoistočnoj Evropi a i šire pasti napamet da gradi Lrt umesto Metroa.. ;) :cool: :kafa:
 
Upravo odoše dva CAF - a iz depoa ka centru. Zajedno jedan za drugim.
 
Sinoc oko 1h00 sam sedeo sa devojkom u Underbar-u ispod Kalisa i prosla su 2 CAF-a jedan za drugim (prosto neverovatan prizor!) Veoma sporo su se penjali niz Kalemegdanski greben.

U trenutku kad su prosli 3 metara od kafica, izazvali su totalni delirijum! Ceo kafic je buljio u CAF-a i divio se njegovom izgledu.

Posle sat vremena su ponovo prosli u kontra smeru.
 
A dva za redom su išla da, ako jedan ne uspe da izvuče, ovaj iza pogura malo :laugh:
 
Beograd ima oko 250 tramvaja u voznom parku, a CAF godisnje proizodi 20. To znaci da ce biti potrebno vise od deset godina da se u obnovi ceo vozni park sa Urbos-om.
 
A jos bi nas to kostalo ko linija metro da kupimo toliko vozila,i onda bi to sigurno bilo sa tramvajem u 22. vek
 
Mile":2tra9k83 je napisao(la):
Beograd ima oko 250 tramvaja u voznom parku, a CAF godisnje proizodi 20. To znaci da ce biti potrebno vise od deset godina da se u obnovi ceo vozni park sa Urbos-om.
CAF ima približno duplo veći kapacitet od sadašnjih tramvaja
 
Mile":q6pdlzu4 je napisao(la):
Beograd ima oko 250 tramvaja u voznom parku, a CAF godisnje proizodi 20. To znaci da ce biti potrebno vise od deset godina da se u obnovi ceo vozni park sa Urbos-om.
Pa realno može to mnogo brže, jer je model za Beograd razvijen i sada ga štancaju.Caf godišnje može da proizvede mnogo više,jer proizvodi i vozove za Metro,Gradsku ž.,super brze vozove,tako da ne sumnjam u kapacitet.A ko nam godišnje stigne samo 20 tramvaja mi smo na konju.. :kafa: A i za gradnju i uvođenje Metro sistema potrebna je decenija sem u Dubajiu ili Rijadu.
 
Vrh