Šta je novo?

Tramvaji

Ne može se ubaciti veći broj solo vozila, jer je većina pravaca sa 3 linija koje su iovako prebukirane.
Onda je ceo sistem prosto pogrešno projektovan. Što i nije ništa čudno i novo za ovaj sada već sto godina slepački vođen i razvijan grad.
Odakle bi uklonio tramvaje?
Za početak, ceo potez od Slavije ka Banjici. I iz Resavske.

A najpre bi ih širio po Novom Beogradu. Gde im, gle čuda, i jeste depo sa 80% voznog parka. I tramvajske baštice posvuda. I ravno. I prostrano. Kao da je neko i pravio taj NBG za tramvaje... 🤔
 
A što se tiče dvojke, ona je gašenjem BAS-a i bivše GŽS izgubila glavnu ulogu i iskreno ne vidim poentu linije.
Što se mene tiče ili potpuno ukidanje sa mogučnošću nekih turističkih tura i da se aktivira tokom špica kao ispomoć drugim linijama ili gašenjem makar jednog kruga.
Nije dvojka nikako za ukidanje, čak i ovako raspala kakva je danas uvek ima putnike, to je ipak trenutno najbrži način da se od Kalemegdana i najprometnije pešačke džade u Knez Mihajlovoj stigne do Bulevara Kralja Aleksandra i zapadne Zvezdare, zato što drugi vid prevoza ni ne postoji osim umirućih trola na 28 do Zvezdare. Ne može ni biti efikasna linija sa 30% baštice i c. 150 skretanja i 250 semafora, rešenje će u budućnosti biti prilagođavanje semafora tramvajima, ali dok se ne izgradi metro nije ni realno da bilo koja linija osim teškaša 7 i 9 postane privilegovana na raskrsnicama, jer bi to bilo na nesrazmerno veliku štetu svih ostalih učesnika u saobraćaju.

Što se tiče naručenih tramvaja iz Turske, da li se na osnovu njihovih tehničkih karakteristika zna mogu li saobraćati na svim delovima beogradske mreže? CAF-ovi baš nikada nisu vozili na 2 i 11, jer su nadležni u gradu tek nakon njihovog dolaska provalili da ta vozila nisu u stanju da savladaju uspon između Pristaništa i Pariske. Mislim da ih nikada nisam video čak ni na 5 i 10. Kakva je Bozankaja na neravnom terenu? Njega u Turskoj svakako ne fali.
 
Za početak, ceo potez od Slavije ka Banjici. I iz Resavske.

To je užasna ideja, 33jka čak kada bi se pojačala i postala zglobna ne bi mogla da iznese taj teret i pritisak ljudi.
47 & 48 ne mogu da glume alternativu, jer maše VS i uglavljuju kod kružnog toka na Komandi. Sa druge strane 48 više ni nema kapaciteta za dodatne putnike, prebukirana je dovoljno.
Nova dodatna autobuska linija znači i dodatno zagušenje puteva, još veće ispadanje iz reda vožnje (Nemanjina, Savska, Sajam, Jurija Gagarina gde se busevi mešaju sa ostalim saobraćajem)
Znači ta ideja pada u vodu od starta.

Nego Bendere, vratimo se mi na početak diskusije gde si tvrdio ovo:
Takođe sam uočio da se svaka kritika postojećeg stanja tramvaja izjednačava sa pozivima na njihovo ukidanje. Primer prvi, primer drugi.

I sada bi ovo postao "primer treći", pretpostavljam:
Za početak, ceo potez od Slavije ka Banjici. I iz Resavske.

Iako su još davno postojali planovi da se tramvaj ubaci ispod Hrama i Ekonomskog kao alternativa baš deonicama koje si ti uočio kao kritične, znači potpuna kritika svim sistemima što to nisu ispunili umesto ukidanja 30% sistema.;)
 
Sa izgrađenom trećom linijom metroa koja bi dala alternativu današnjim putnicima 33 i 48 na potezu Banjica-Pravni Fakultet, linije 9, 10 i 14 bi mogle sasvim zadovoljavajuće da funkcionišu uz uvođenje nagaznih semafora, te taj tramvajski pravac svakako ne treba ukidati. Čak i kada bi ovi naprdnjački slepci zanovili celu trolejbusku flotu i stavili sve zglobne trole na 41 i 40, pa i kada bi buseve 48 i 78 ponovo pretvorili u zglob, to bi i dalje bilo nedovoljno da prihvati celu Banjicu, VMA, plus dodatne trolejbuske putnike sa Prokopa i Kneza Miloša da bi tramvaj tek tako olako mogao da se počupa kao pedesetih. Tramvaj kao neposredna veza sa najavljenom južnom autobuskom stanicom na Autokomandi, Bulevarom Oslobođenja i Slavijom treba ostati čak i ako/kada se izgradi M3, mada je to i dalje predaleka i vrlo neizvesna budućnost za detaljno planiranje.
 
Poslednja izmena:
To je užasna ideja, 33jka čak kada bi se pojačala i postala zglobna ne bi mogla da iznese taj teret i pritisak ljudi.
47 & 48 ne mogu da glume alternativu, jer maše VS i uglavljuju kod kružnog toka na Komandi. Sa druge strane 48 više ni nema kapaciteta za dodatne putnike, prebukirana je dovoljno.
Nova dodatna autobuska linija znači i dodatno zagušenje puteva, još veće ispadanje iz reda vožnje (Nemanjina, Savska, Sajam, Jurija Gagarina gde se busevi mešaju sa ostalim saobraćajem)
Znači ta ideja pada u vodu od starta.

Nego Bendere, vratimo se mi na početak diskusije gde si tvrdio ovo:


I sada bi ovo postao "primer treći", pretpostavljam:


Iako su još davno postojali planovi da se tramvaj ubaci ispod Hrama i Ekonomskog kao alternativa baš deonicama koje si ti uočio kao kritične, znači potpuna kritika svim sistemima što to nisu ispunili umesto ukidanja 30% sistema.;)
Sve si u pravu

1) Ja bih ukinuo tramvaje do Banjice a kroz Vojvode Stepe bih ostavio samo solo 33. Da.

M nek ide život, i njega bih ukinuo. 😎
2) Predlog ukidanja jednog pravca tramvaja je isto što i predlaganje da se tramvaji ukinu u celom Beogradu. Takoe.
3) Pravac ka Banjici čini 30% Beogradskog tramvajskog podsistema.

Bravo, Jelanča, samo tako nastavi. Vidi se da poznaješ Beograd odlično koliko i jedan Šapić.
 
Resavska (Crkva Svetog Marka - Nemanjina) & Slavija - Banjica čine 30% mreže, mislim da je to očigledno.

Gde sam pomenuo ostanak samo solo 33 u slučaju ukidanja tramvaja?
Ja sam argumentovano (mislim da to forumska publika može videti) naveo zglobnu 33 & dodatnu liniju (opet može biti zglobna) i da kapaciteno obe ne mogu da prevezu ljudi koliko trenutno tramvajske linije, teško da bi tu pomogle 47 & 48 dodatno koje svako izbegava u VS u pravcu ka Gradu.

Netačno je ovo da ukidanje jednog dela znači ukidanje celog sistema, odnosno ti si ovu izjavu zlonamerno shvatio i izneo.
Opet ću ponoviti, ti si napisao da za svaku zamerku koju ti izneseš mi kao shvatimo da je to ukidanje tranmvaja.
E pa u ovom slučaju si ti baš tako postupio, postoji neki problem, i umesto da se on unapredi ili reši totalno, ti žrliš da se ukine jedan ozbiljan deo mreže, dozvoliću sebi reći "najopterećeniji"

Što se tiče "poznavanja" Beograda, već duže vreme živim u VS, promenio sam čak i lokaciju u ulici, jer kada sam se selio nisam želeo da napustim VS baš je jedan od razloga bio tramvaj (koje ponavljam koristim svamkdnevno) i povezanost uopšte.
Ali da, ja verovatno ne poznajem Beograd, nažalost imam još da učim, doduše gotovo retko kada uglavim u gužvu i u vožnji i u prevozu, jer znam trikove i grad držim u malom prstu.
Ali da, ne znam ja ništa u Beogradu, definitivno moram učiti još, pa ja sam samo mali provincijalac (doduše možda se onaj mali mandat u AMS računa).
Život je škola!🤜👍
 
IMG-a761c057425e9eea414f16a0e33c66fe-V.jpg
 
U tom slučaju, pošto se depo na Dorćolu zapravo koristi samo za servis, bismo izgubili tramvaje potpuno. Jedino što bi moglo da postoji je Blok 45 - Depo Sava, koju već pokriva 9A.
 
Čekaj, kako se ovako nešto desilo?

Pa ovo je relativno skoro rađeno, nije preko noći mogla ovolika pukotina da se otvori, opet su se nadležni uspavali.

Mada mi opet nije jasno, kako se ovako nešto desi na konstrukciji staroj 7-8 godina.
 
Da uđu u veći broj solo vozila. Prosto.
Pozdrav iz Ciriha gde kroz sam istorijski centar grada, vrlo često poprilično uskim ulicama idu ovakvi "monstrumi" KAKO SU SE SAMO USUDILI!?

1731180327135.png

IMG_2462.jpg

Ne samo što ne blokiraju raskrsnice, već apsolutno imaju prioritet na svakoj, a automobili čekaju iza. Zamisli, kao u Resavskoj. Belgrade mind could never.

I ne, niko nije pomislio da želiš da ukineš tramvaje, ali guranje gomile kratkih vozila samo stvara dodatnu gužvu. Ne razumem kako to nije jasno i zašto je i dalje tema???
 
Ako tramvaj laže, rog ne laže!

Inače, da li neko zna o čemu se ovde radi? Ova sajber-prikolica je jutros proletela pored mene, jedva sam uspeo da je uslikam (zato je kvalitet loš). Ubačena su srednja vrata, sa staklenim prozorima sa strane. Ne znam da li je cela prikolica adaptirana da bude niskopodna. I ima neko čudo na krovu, da li je klima ili su kamere, pitaj Boga!

1731437870273.png
 
Ako tramvaj laže, rog ne laže!

Inače, da li neko zna o čemu se ovde radi? Ova sajber-prikolica je jutros proletela pored mene, jedva sam uspeo da je uslikam (zato je kvalitet loš). Ubačena su srednja vrata, sa staklenim prozorima sa strane. Ne znam da li je cela prikolica adaptirana da bude niskopodna. I ima neko čudo na krovu, da li je klima ili su kamere, pitaj Boga!

Pogledajte prilog 219615

Beli deo jeste klima, ali ovu sivu kutiju ni ja nisam uspeo da "pročitam".
Možda je agregat za klimu, ne znam koliko bi to imalo smisla.
Prvobitno sam mislio da je deo krovne opreme za pantograf, ali kada sam našao slike prikolica sa pantografom nije ipak bilo to.

Prikolica nije cela niskopodna, samo u delu srednjih vrata i ima dugme za invalide.
 
Onda je ceo sistem prosto pogrešno projektovan. Što i nije ništa čudno i novo za ovaj sada već sto godina slepački vođen i razvijan grad.

Za početak, ceo potez od Slavije ka Banjici. I iz Resavske.
E jesi ti lik. Baš tu gde razlika tramvaj-drugi vidovi najviše ide u korist tramvaja.

1) Biznis. Prosto i naprosto prekid, to što u toku 2014, 2015 i 2017 ukupno 2 godine nisu tandrkali tramvaji, je nanelo štetu biznisu samo između Autokomande i Trošarine preko dva puta veću od cene radova. To je jedini sistem sa vizuelnim identitetom na Voždovcu. Na ostatku Voždovca se biznig pojavljuje ostrvski ili je mrtav.
2) Prosek GSP Beograd je oko 12km/h, ali je zato do tolerisanja kola u žutoj traci u Vojvode Stepe srednja brzina bila za površinski prevoz solidnih 22km/h.
3) Jedini prevoz u koji nekako može da se uđe, a po stanju zatečenom pri mojim posetama Srbiji 2023. i 2024. još jedino što nekako zaobilazi zastoje.
4) Više tramvaja, manje auspuha pod nosom.
5) Osim vizuelnog, tramvaj na Voždovcu je deo urbanog identiteta Voždovca. Kao momak sa Voždovca 1984. godina rođenja, kada predlažeš tako nešto, iz iskustva odrastanja tamo, napomenuću da tamo ima prekih ljudi lakih na obaraču.

Odrastao na Voždovcu je specifična kategorija, takvog čoveka ću prepoznati i izljubiti i u Kini. Nekim čudom/greškom, na vlast na Voždovcu su večito dolazile neke protuve, ali tolike da ukinu travaj nisu. Kada smo u okviru Udruženja ljubitelja železnice pokrenuli peticiju 2013 za tramvaj za Stepu i Kumodraž, običan narod je prihvatao sa odobravanjem, davali kafu, ratluk, prodavačice u prodavnici se uključivale da pomognu sa potpisima, komšije... Od strane vlasti i Urbanističkog zavoda nismo naišli na razumevanje, nekako sam i ja sam otišao u inostranstvo, nije imao ko da povuče.
 
To je moj stav odavno, pisao sam i ranije ovde to, nisam ga krio. Samo sam pauzirao nekoliko godina kad sam video da je to neka vrsta jeresi na ovom forumu.

Posle duže pauze nedavno sam opet to pomenuo kad su tramvaji počeli sve više i sve češće da ometaju druge oko sebe u saobraćaju. Pritom mislim najpre na druga vozila javnog prevoza. A onda i na automobiliste koji nekad "ni krivi ni dužni" nadrljaju kad im ovi prepreče put.

Sad, broj automobila i vozača u Beogradu je druga i posebna tema. Samo kažem da se prečesto dešava da putnici JGPa ili vozači koji poštuju propise i normalno voze, ostanu zablokirani kad se ovi pojave na nekim deonicama na desnoj obali Save.

Ne očekujem da se bilo ko složi, znam od ranije da su tramvaji i kaldrma svete krave Beobuilda. Samo sam ti bio odgovorio da ne bude da sam ostao dužan i da sam pričao napamet. Inače znam ja da mogu ovde svakog dana da okačim 20 fotografija situacija u kojima tramvaji ometaju i usporavaju sve oko sebe (samo morao bih onda da ustajem sat vremena ranije) i da mi opet niko ovde ne bi verovao ili bi tvrdili da probiram i nameštam. Ili da me plaća naftni lobi (bilo je i takvih retardacija na forumu, samo na drugim temama).

Ljude izvan foruma i krugova entuzijasta u suštini baš briga šta je to što ih prevozi, njima je bitno samo da to funkcioniše i koje su prednosti ili mane svakog vida. A to da li je tramvaj, autobus ili trolejbus, danas uglavnom nikoga ne zanima. Samo da mu funkcionalno radi posao.

Inače jutros opet moj autobus pretekao tromu Katicu negde prekoputa Infektivne. Naravno, svima je bilo laknulo. Tako i treba da rade, kad drukčije ne ide. Ali dobro... neka misli šta ko želi. Samo kažem da je već postala praksa i navika da kad se vidi tramvaj ispred, da se ide u preticanje. Pa sad neka svako to tumači kako želi.
 
Poslednja izmena:
Moj otac je govorio "Sada kada si me pretekao, vidimo se na semaforu." 😎

Jbg i ja gledam vremenski, a tramvajem ili busom razlika do Slavije je 2-3 minuta od Visoke Škole što je ništa, tako da me baš briga šta ko misli, isto mi dođe na kraju. Ali kapacitet nema cenu i hvala tramvajima što postoje.
 
Tramvaj jos jedini siguran prevoz u Boegradu.
To se jednostavno oseca.
Citava prica o ukidanju tramvaja potice od investitora i njihovih simpatizera.
 
Tramvaj jos jedini siguran prevoz u Boegradu.
To se jednostavno oseca.
Citava prica o ukidanju tramvaja potice od investitora i njihovih simpatizera.
Баш сигуран превоз мало мало па стану због нечега нпр: незгоде, неко заблокирао шине, нестало струје на мрежи или квар, поквари се трамвај итд...
 
Dvojka je reprezent jednog dela tramvajskog podsistema u Beogradu, pogotovu na desnoj obali.

Isti krševi voze svuda po gradu, i na Dvojci, i u Vojvode Stepe i na NBG.
Iste skretnice dodatno zadržavaju sve tramvaje.
Isti vozači se ustručavaju da ih zalete brže od 20 km/h na polovini deonica na DOS.

Dakle nije odraz celog podsistema, ali jeste jednog velikog dela.


O pičvajzima i zastojima koje predugački a prespori tramvaji prave svima oko sebe na Desnoj obali sam već pisao. I tu neću ništa promeniti, jer gledam te dugačke limene kršine svaki božji dan i proklinjem ih dok ometaju mene i druge u saobraćaju, u ovim već pretesnim i preopterećenim ulicama i gudurama. Ćutao sam više godina o tramvajima, znajući da su mnogim forumašima svete krave. Ali kad su počeli i aktivno da ometaju mene i druge putnike, sad više vala neću da ćutim o tome.

A što se mene tiče, ne mora niko da se složi ni da mi veruje. A Beograd neka nastavi da gura taj problem pod tepih i nek se posle opet pita što mu je tramvajski podsistem jedan od najgorih i najomraženijih u Evropi (a nisu pare jedini uzrok, nego debilizam iza njegovog postavljanja nekad i održavanja danas).
Samo pogledaj šine i kratere od pola metara u dubini kod pravnog,to tako godinama stoji teško im je kao u svakoj Eu prestonici da sve to lepo odrade za jedno veče od 00 do 4 sve se to može kad se hoće,a tek o gornjem delu bulevara nemam reči ja bi onde zabranio caf zauvek...dok se ne srede šine i onda gsp iznosi razlog da u rekonstuisanoj ulici!!!(cara dušana,kraljice marije,27 marta,dzordza vasingtona,CAF Nemože da prođe ja u to ne verujem ni 1%,Ja razumem da na 2 možda ne može zbog krivine posle prištaništa ali brate na 5 i 10 lagano može samo ne žele,mada sad i da hoće ne mogu jer im radi jedno 10 jedva pokriju 7,12(13 i 14 ako se neki nađe).I švajcarce bez razloga ne daju na 2,5,10 kao da su zabranjeni,a svakako su u mnogo boljem stanju od katica osim par primeraka koji su zreli za otpis.
 
Poslednja izmena:
Ako tramvaj laže, rog ne laže!

Inače, da li neko zna o čemu se ovde radi? Ova sajber-prikolica je jutros proletela pored mene, jedva sam uspeo da je uslikam (zato je kvalitet loš). Ubačena su srednja vrata, sa staklenim prozorima sa strane. Ne znam da li je cela prikolica adaptirana da bude niskopodna. I ima neko čudo na krovu, da li je klima ili su kamere, pitaj Boga!

Pogledajte prilog 219615
Trenutno 3 takve ta na
2650+1484,
2651+1494,
2644+1495,
imaju niskopodna vrata i ulaz u sredini sto je odlično rešenje ima puno mesta za stajanje to čudo je konvekta klima na krovu koju je nažalost gsp onesposobio skroz kao i kamere jel jelte šta će nama to ne treba🤩
 
Sa dorćolskim linijama je problem (u koji baš i ne verujem skroz) što vrata od Švajcaraca/CAFova ne mogu da se otvore od baba s cegerima.
 
Vrh