Šta je novo?

Tramvaji

upload-ujes na neki site poput photobucket.... uzmes link za forum i stavis ovde
 
Danas nestalo struje u Vojvode Stepe... A GSP mi vise lici na Zeleznice i Beovoz nekad. Kad stane, polako, dok se lagano kvar ne popravi, mada to je samo utisak proizvoljni, verovatno nije tako. Ali samo da konstatujem da je BG voz pouzdaniji od tramvaja, ko bi rekao...
 
Promena trasa tramvaja od sutra do ponedeljka
Blic - Pre 40 minuta
Zbog radova na zameni tramvajskih skretnica na raskrsnici Bulevara kralja Aleksandra i Beogradske ulice od sutra do ponedeljka, 4. jula tramvaji na linijama 2, 6, 7, 12L i 14 promeniće režim saobraćanja.

Kako saopštilo Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd", od 0.30 sati u subotu do 3.30 časova u ponedeljak tramvaji sa linije 2 saobraćaće na relaciji Pristanište, Dorćol, Trg Slavija, trasom linije 10 i zatim preko Glavne železničke stanice do Pristaništa.

Tramvaji sa linije 6 kretaće se Ustaničkom, do Omladinskog stadiona, a tramvaji sa linije 7 na relaciji Ustanička - Vukov spomenik - Dorćol - Pristanište - Blok 45.
 
008NovogodisnjitramvajKalemegdanekspres30tihgodinaXXveka.jpg
 
009TramvajiPristinskaulica1932.gif

Prištinska ulica 1932god

008NovogodisnjitramvajKalemegdanekspres30tihgodinaXXveka.jpg

Novogodišnji tramvaj tridesetih godina

007BeoogradskitramvajlinijazaTopcider30tihgodinaXXveka.jpg

Linija za Topčider tridesetih

006BeoogradskitramvajpocetkomXXveka.jpg

Početkom dvadesetog veka

005BeoogradskitramvajpocetkomXXveka.jpg


004TramvajskaprugazaPancevo1935.jpg

Pruga za pančevo 1935

003TramvajiSkupstina1936.jpg

1936g

002Beogradskitramvajlinija12zaDedinje20tihgodinaXXveka.jpg

Za DEDINJE dvadesetih godina

001BeogradskitramvajkrajemXIXveka.jpg

krajem XIX veka

000Prvitramvajsnimakpredsvecanopustanje1892.gif

Prvi tramvaj 1892
 
EBRD razmatra zajam za beogradsku infrastrukturu
Beta - Pre 51 minut
LONDON - Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) razmatra zajam od 57 miliona evra za Grad Beograd, za finansiranje saobraćajne infrastrukture, objavio je na sajtu kreditor.

Sredstva iz zajma će biti upotrebljena za finansiranje izgradnje tramvajskih šina na novom mostu preko Save, novi sistem upravljanja saobraćajem, renoviranje šina u centru grada i obnovu i produženje glavnih puteva u gradu radi veće bezbednosti.

Ukupna vrednost projekta je 135 miliona evra, navodi evropski kreditor i dodaje da će njegova realizacija značajno doprineti smanjenju saobraćajnih gužvi u Beogradu i poboljšanju javnog prevoza.

Uprava direktora EBRD-a će o zajmu za beogradsku saobraćajnu infrastrukturu odlučiti krajem septembra.
 
Valjda! Izgleda da se skuplja novac za delove mreze koji nisu obnovljeni.
 
EBRD je jos pre sto godina da jedan kredit BG-u za istu namenu. Taj kredit je bio cuven po tome sto ga je toliko dugo cekao na ratifikaciju u republickom parlamentu, da je malo falilo da lova propadne. Tada smo uzeli 90 miliona evra i te pare su otisle na Nemanjinu, Autokomandu, Omladinskih brigada, Stari most, Resavsku, Juzni bulevar... Kredit nije bio jedini izvor finansiranja jer je ceo projekat "Saobracajne obnove Beograda" zamisljen da se zajednicki finansira iz kredita i gradskog budzeta.

Posto smo sve pare potrosili, a budzet se ne puni planiranom brzinom (jer ova zemlja ni nema svoju ekonomiju, pa cime da punimo budzet), moramo sada da opet uzimamo pare kako bi se ti radovi nastavili.

Dakle sve ulice kojima idu tramvaji ce biti rekonstruisane. Narednih godina slede Karadjordjeva, Pozeska, Kraljice Marije - Dzordza Vasingrona - Cara Dusana...

Pored tramvasjkih ulica, kada je uziman prvi kredit, pominjala su se sledeca prosiranja saobracajnica - sirenje Juznog Bulevara i Gospodara Vucica od Autokomande do Cvetkove pijace, sirenje Zicke ulice i sirenje Partizanskog puta.

Jasno je da ni u ovom kreditu nema dovoljno para za sve to, tako da je pitanje da li ce i u ovom krugu zaduzivanja sve to biti realizovano.
 
Takodje i vojvode stepe se radi i ruzveltova :) Mislim da je ralno da odrade sirenje njih+ sirenje bulevara do ustanicke i zicku,ostalo je ekstra.

Zadnji put je urbanisticki zavod rekao pre nekoliko nedelja da bi oni najradije radili juzni bulevar i maksima gorkog ali ko njih pita za nesto.
 
Da li bi nesto moglo da se uradi sa Makenzijevom, pominjete Zicku ali ona nije toliko prometna koliko ova i nema narocito cesto saobracajnih kolapsa. Da li bi se moglo ici na 2+1 varijantu, da dve trake idu ka periferiji a jedna ka Slaviji sa obzirom da nema previse prostora a opet mi se cini da bi jednu traku mogli da uguraju.
Zicka je puno laksa za resavanje jer su sa pitanju niski objekti izuzev jedne zgrade za koju mislim da je pod zastitom.
 
@00gile00 + za istorijske slike.

Što se nadogradnje tiče, ja nisam za tu varijantu, dosta komplikacija, problema itd.

Česi su to nekako lepo uklopili, ali kod njih su debeli Čekadejci, slično je i u Sarajevu.
394734.jpg


Možda bolje rešenje za naše uslove jeste da se naprave prikolice koje bi bile niskopodne i potpuno nezavisne od vozila koje ih vuče. Time bi se izbegao problem modifikacije Katica, a i pri kvaru jedne prikolicu lako prebaciš na drugi tramvaj. Prikolica bi pratila dizajn već postojećih tramvaja, a taj posao može da uradi i Goša, koja usput pravi odlične železničke vagone.

Niskopodna prikolica u Brnu
397139.jpg
 
Delove katica predvidjenih za rashod bi mogli da se iskoriste za gradnju niskopodnih prikolica. Uzgred, da li ce dolaziti jos svajcaraca? Da li ce s njima stizati i prikolice kojima je ubacen niskopodni deo?
 
00gile00":2zteuryi je napisao(la):
009TramvajiPristinskaulica1932.gif

Prištinska ulica 1912god

008NovogodisnjitramvajKalemegdanekspres30tihgodinaXXveka.jpg

Novogodišnji tramvaj tridesetih godina

007BeoogradskitramvajlinijazaTopcider30tihgodinaXXveka.jpg

Linija za Topčider tridesetih
Prva slika nije iz 1912, vec iz 1927, kada je otvorena linija 1A Terazije-Pristinska, koja je kasnije postala lokalna Kataniceva-Pristinska
Druga slika nije iz 30ih, vec iz 50ih
Treca slika je takodje posleratna, tramvaj ima karoseriju izgradjenu posle rata.
 
lento":ioyswz9o je napisao(la):
Delove katica predvidjenih za rashod bi mogli da se iskoriste za gradnju niskopodnih prikolica. Uzgred, da li ce dolaziti jos svajcaraca? Da li ce s njima stizati i prikolice kojima je ubacen niskopodni deo?
Posle prvih isporuka CAF-a od sada možemo očekivati samo nove tramvaje koji će u narednih dve -tri godine zameniti većinu starih.. :kafa:
 
Ja mislim da treba sacuvati stare tramvaje, nije to autobus da se baca. Katice su kupljene 80tih, sigurno mogu da voze jos par decenija.
 
2012":2ad696mh je napisao(la):
lento":2ad696mh je napisao(la):
Delove katica predvidjenih za rashod bi mogli da se iskoriste za gradnju niskopodnih prikolica. Uzgred, da li ce dolaziti jos svajcaraca? Da li ce s njima stizati i prikolice kojima je ubacen niskopodni deo?
Posle prvih isporuka CAF-a od sada možemo očekivati samo nove tramvaje koji će u narednih dve -tri godine zameniti većinu starih.. :kafa:
Khm...Grad ima kinte za ovih 30.

Ali da kupi jos 30 recimo da neces gledati nijedan novi most u bg-u do 2025 god,zato se ne zanosi drugar :)

30 je dobra cifra,ondak metro i mostovi pa onda novi tramvaji.
 
lento":z2fk97rx je napisao(la):
Delove katica predvidjenih za rashod bi mogli da se iskoriste za gradnju niskopodnih prikolica.
Одличан предлог. Могли би и да преправљају швајцарске приколице, ако швајцарци то дозволе.
У суштини, можемо добити све нископодне трамваје, без да купујемо нове. А, као што рече Александар, то може Гоша да уради доста квалитетно.

:kk:
 
Ako svajcarci posalju prikolice s niskopodnim delom, onda ne mora nista da se prepravlja.

basel1475_cw0802240276.jpg


Cak ne bi morali ni da skidaju kuplunge s tih prikolica, vec da ih ubacuju izmedju tramvaja i postojecih prikolica.

basel1497_cw0802240249.jpg
 
приколице са Швајцараца је ок да буду нископодне, али уграђивати нископодни део у Катицу, не хвала. имао сам прилику да се возим таквим мутантима, и нисам баш одушевљен
 
Vrh