Šta je novo?

Tramvaji

U CAF-u br. 2 nalepnice su očigledno pravilno zalepljene (nema više poruke ITSONSAPO JAČULS AZ ZALZI) :) :kk:

79829-01.jpg
 
Ove pomocne/preklopne stolice bolje da nisu ugradili, ionako se nece postivati kad udje invalid ili majka sa detetom u kolicima.
 
To su te famozne mangupske stolice koje uvek neko iskoristi da sedne cak i kad je guzva.
 
podstaknut diskusijom sa jednim kolegom moram nešto ovde da priupitam.

koje su konkretno prednosti tramvaja u odnosu na trolejbus?
zar trolejbus nije mnogo bolji kompromis za gradski prevoz od tramvaja?

ono što smo mi diskusiji zaključili je da
prednosti trolejbsa su mnogo manja nabavna cena, mnogo manje buke (vibracije), mnogo veća flexibilnost (uvek može da obiđe kolegu koji se pokvari, čak i postoji mogućnost da pređe par stotina metara na baterije), mnogo manji radijus skretanja, ne znam kako je to preko ali domaći trojejbusi su mnogo brži od tramvaja, plus trole mogu sa lakoćoom da savladaju velike uzbrdice što je tramvaju veliki problem.

prednosti tramvaja su veči kapacitet putnika, verovatno dosta manja potrošnja struje po kilometru ili prevezenom putniku po kilometru ili kako god da se gleda potrošnjja i to što može da se posadi trava u tramvajskoj baštici, ali to se u starom delu beograda ne praktikuje jer te iste baštice koriste i vozila za hitne intervencije i minibusevi. radni vek tramvaja je 40-50 godina što je više nego duplo od trola ali verovatno remonti koji mmoraju da se rade u njihovom radnom veku mnogo skuplji nego nabavka novih trola.

ne bi bilo loše ako ima neko iz saobraćajne struke da uporedi cene održavanja, potrošnje i nabavke ovih vozila.
 
Milisave,ja bih rekao da je glavna prednost tramvaja kapacitet,zamisli samo koliko bi bio ubrzan saobracaj da jcu u starom delu bg-a rekonstruisane ulice u kojima su sine i da su na sredini.Dakle skoro nezavisna trasa u odnosu na trole koji su slozices se isto cudo kao autobus,samo na struju a i kvarljiviji su mnogo vise.

I da se stave ti senzori zahvaljujuci kojima tramvaji imaju prednost na raskrsnicama jos bi se ubrzali tramvaji..

Prosto ne mogu da se mere sto se tice kapaciteta i pouzdanosti tramvaji.Ne secam se kad je zadnji put crkla neka katica,a ove nove trole skoro svaki dan vidim neku da se tegli ulicom.
 
Tramvaj može da traje i 60 godina trolejbus bi se raspao za to vreme
 
Za vibracije nisam siguran u prednost trolejbusa. I u tramvaju je mnogo prijatnije što se tiče ljuljanja, postoji cimanje napred-nazad, ali je pomeranje levo-desno mnogo izraženije kod trolejbusa. U suštini se u tramvaju može stajati bez držanja za šipku, a u busu/troli nikako.
 
mastercat":1mm6dzz6 je napisao(la):
Prekjuce ili juce crkla koliko sam video u Karadjordjevoj .... haos guzva bila
Sad si mi srusio teoriju,hehe.Ali jeste,pokvari se je jedan tramvaj i ode sve k vragu.

Slozio bih se da su trole neudobne za stajanje,pogotovu ove sa nenormalnim ubrzanjem,tramvaji se krecu ravnomernijom brzinom nego sinski saobracaj.

Gde bi ti stavio trole umesto tramvaja milisave?
 
Чуди ме да нико није споменуо независну трасу трамваја на неким деоницама, не може трола да заобиђе гужве, у Братислави имају трамваји више од 90% независну трасу а ефекат се итекако види.
 
Џаба док траса није на свим деоницама независна. Ако Ресавска остане оваква каква је, џаба све остало ако ће се трамваји тамо заглављивати.

О делу иза Цветка не вреди ни говорити.
 
Наравно да треба метро, ја сам само написао додатни плус за трамваје у поређењу са тролама.
 
Imam jedno "glupo" pitanje zašto se u San francisku koriste tramvaji kad oni inače ne vole uzbrdice?
 
Зато што су то у ствари жичаре чија је сајла сакривена под земљу :D
 
Meni se sviđa u San Francisku Kako je kontakt mreza postavljena i skretnice koje nisu velike nego kratke i imaju odlicne trolejbuse "Skode"
 
Wile E. Coyote":ehaw2wge je napisao(la):
О делу иза Цветка не вреди ни говорити.
На тој деоници трамваји имају независну трасу, међутим, како је позиција шина уз тротоар исти је ефекат као у Војоде Степе или Цара Душана. Значи, трамвај спор, због могућности искакања пешака, као и лоше паркираних кола.
Такође, на тој деоници су изражена три семафора који скоро сваки пут зауставе трам: угао са Велизара Косановића, Мите Ружића и, најбесмисленији код Косте Трифуновића
 
da odgovorim. što se tiče nezavisne trase i trole mogu da imaju nezavisnu trasu takozvanu žutu traku. i sad kad su kamere postavljene žute trake su postale veoma prohodne. takođe senzori bi mogli da se stave i za trole pa da trole imaju prednost na raskrsnicama.

što se tiče pouzdanosti moram da primetim da mi nismo kupili trole neke poznate marke već neke beloruske, i s obzirom da su nove i moraju da preleže dečije bolesti pa da budu dosta pouzdaniji. pomenuo bi samo zijače koje su takođe bile veoma pouzdane a sve su bile dosta stare. tako će biti i sa BKM kad prođe par godina i otklone se svi bagovi.

naravno tramvaj može da traje 60 godina. u trstu ako se ne varam tramvaj je pre drugog svetskog rata. ali po kojoj ceni? siguran sam da samo za cenu remonta tramvaja može da se kupi novi trolejbus.

znači jedina prava prednost je kapacitet. i eventualno potrošnja struje zbog manjeg otpora kretanja.

moram da kažem da prednosti tramvaja koje ste naveli nije ubedilo da su tramvaji bolje rešenje od trola. naravno svaki vid gradskog prevoza je kompromis između nečega i mislim da je trola mnogo bolji kompromis.

naravno ja nigde ne bi čupao šine zarad trole, ali ne bih širio više tramvajsku mrežu. to je što je. a naravno trolejbuskom mrežom bi pokrio bukvalno ceo grad. pa da se ikarbus preorjentiše na trole.
 
kopmania":2n038hy8 je napisao(la):
U san franciscu postoje i tramvaji i žičare....
cd022_pier39_green_tram.jpg

cd022_pier39_green_tram.jpg

san-francisco-tram.jpg

di_20081212-144224-sf-steuartst-tram.JPG

1.1252605818.riding-the-trams.jpg

ovaj narandzasti su milanski tramvaji, prodati san francisku, mogu se jos uvek naci u milanu na nekim linijama...
 
Ja bih jos recimo tramvaj produzio dus visnjicke i jedan krak bi do bloka 39.

Problem je kod trola sto ne mogu ici ulicama kojima idu i tramvaji.

A to da ikarbus proizvodi trole,not gonna happen.
 
vucko":75urtzqf je napisao(la):
Ja bih jos recimo tramvaj produzio dus visnjicke i jedan krak bi do bloka 39.

Problem je kod trola sto ne mogu ici ulicama kojima idu i tramvaji.

A to da ikarbus proizvodi trole,not gonna happen.
Zasto trole ne bi mogle da idu ulicama kojima idu tramvaji?! :shok: U Beogradu su isli paralelno od Slavije do Autokomande dok je dvanaestica bila trolejbus za Dedinje. U Zenevi, na primer, idu paralelno, cak dele i stanice. Kod nas bi verovatno trebalo zameniti podstanice da bi mogle da se iskoriste prednosti novih tramvaja i trolejbusa koji "vracaju" struju.
 
Vrh