podstaknut diskusijom sa jednim kolegom moram nešto ovde da priupitam.
koje su konkretno prednosti tramvaja u odnosu na trolejbus?
zar trolejbus nije mnogo bolji kompromis za gradski prevoz od tramvaja?
ono što smo mi diskusiji zaključili je da
prednosti trolejbsa su mnogo manja nabavna cena, mnogo manje buke (vibracije), mnogo veća flexibilnost (uvek može da obiđe kolegu koji se pokvari, čak i postoji mogućnost da pređe par stotina metara na baterije), mnogo manji radijus skretanja, ne znam kako je to preko ali domaći trojejbusi su mnogo brži od tramvaja, plus trole mogu sa lakoćoom da savladaju velike uzbrdice što je tramvaju veliki problem.
prednosti tramvaja su veči kapacitet putnika, verovatno dosta manja potrošnja struje po kilometru ili prevezenom putniku po kilometru ili kako god da se gleda potrošnjja i to što može da se posadi trava u tramvajskoj baštici, ali to se u starom delu beograda ne praktikuje jer te iste baštice koriste i vozila za hitne intervencije i minibusevi. radni vek tramvaja je 40-50 godina što je više nego duplo od trola ali verovatno remonti koji mmoraju da se rade u njihovom radnom veku mnogo skuplji nego nabavka novih trola.
ne bi bilo loše ako ima neko iz saobraćajne struke da uporedi cene održavanja, potrošnje i nabavke ovih vozila.