Svaki put kad krene kanonada uvreda na račun CAF-a, meni iskoči prazan oblačić iznad glave - nikako da shvatim čime je taj spejs šatl od tramvaja u odnosu na ostalu rđu na šinama zaslužio takav tretman.
Apropo visine, i ja se protežem do 188 cm (kao i Panta), i nikada nisam osetio neku naročitu sardinizaciju.
То је ехо од пре мало више од 10 година: "Мост на Ади, њањањањања... Шпански трамваји њањањањања..."
И би светлост.
Kriterijumi za Beograd:
1) Poluprečnik točka minimum 660/600mm (nov i istrošen točak)
2) Pogon na sve osovine
3) Dužina tramvaja ili 18-21m sa mogućnošću kuplovanja, ili 36-42m u skladu sa korišćenjem dužine perona
4) Konfiguracija pantografa
<
<<<<<
nikako
>
<<<<<
5) savladavanje horizontalne krivine 20m
6) savladavanje vertikalne krivine 200m
7) Snaga svih motora 360kW.
8) širina prolaza između sedišta minimum 900mm, a u zoni postolja minimum 700mm.
9) mehanizam za umirivanje zanošenja u krivini
10) niskopodnost celom dužinom ne treba, može i 70%.
Da li je to krivica naručioca ili proizvođača, sve jedno, mudro društvo kada pogreši makar nešto uči iz grešaka.
Vezano za most, tu je svakako mnogo toga spornog, skuplja i nepraktičnija rešenja petlji, izbor jednog od najskupljih rešenja mosta, nedostatak veze iz smera Sava centra, nekopletan sistem pešačkih i biciklističkih veza na najvažnijim transportnim pravcima, tramvajska Šarganska osmica kod Hipodroma, nekorišćenje istorijske šanse da se ublaži i železnička i tramvajska krivina iz 19.veka.
Imamo i Zemunski most koji do dan danas nema kompletne petlje od desne obale Dunava do Kvantaša da se formira kao motoput, niti direktnu vezu leva obala-Krnjača po (proširenom i ojačanom) nasipu.
Sam BG:VOZ nije dobio dobru integraciju ni sa Banovim brdom, ni sa Zemunom, ni sa levom obalom Dunava kao ogromnim makropodručjima.
Da kada staviš pored naprednjake za upoređivanje, Đilas je svetac, ali čemu izraz "hejter" za svaku opravdanu kritiku? Tada se čovek spušta na nivo navijačke politike i antiintelektualizma, koga van Srbije i nisam mogao da se toliko načitam i nagledam.