Šta je novo?

Tramvaji

Какав ће хорор бити уколико укину 7 и 9 и уведу аутобуске 7А и 9А због уклањања Старог савског моста,могу само да замислим.
 
Ali opet ostaje ceo potez od stanice Nbg do Savskog Trga bez tramvaja.

Umesto ovih zamajavanja kružnih tokova kod Ušća bolje da su ispeglali trasu sa Novobeogradske strane za tramvaje sa Mosta..
 
ZA caf je bio plan da se nabavi jos tramvaja, tako bi se optimizovao i serviy istih, medjutim kad je napredna kamarila uzjahala vlast, osta gsp zadnja rupa nansvirali, a tramvaji odose u narativ oni bivsi. Sve bi dali da sto pre propadnu, sto i vidimo. Sad je naratov kad su propali od neodrzavanja- eto vidis da ne valjaju.
Propali su i ostali tramvaji, najbolji busevi su i dalje solarisi, a prevoz se drasticmo srozao , iako je rrebalo 10 godina da se dovede na zavidan nivo pre kamarile. Jedna od vecih nesreca koja nas je zadesila.
Ne zaboravite da je neki car kupio turske autobuse sa poklopcem na auspuhu na krovu koji kloparaju. U 21 veku. To nije postojalo ni 30tih.
 
najbolji busevi su i dalje solarisi
Kad ne možeš da ih otpišeš zbog neodržavanja / smanjenog održavanja, jer su se pokazali imuni na tako nešto, onda ih teraj pod presu jer su suviše stari i ne ispunjavaju uslov da budu u saobraćaju.
Ne zaboravite da je neki car kupio turske autobuse sa poklopcem na auspuhu na krovu koji kloparaju. U 21 veku. To nije postojalo ni 30tih.
Naravno da nije postojalo jer autobusi nisu ni bili na tom nivou razvijenosti tridesetih godina prošlog veka. :D
 
ZA caf je bio plan da se nabavi jos tramvaja, tako bi se optimizovao i serviy istih, medjutim kad je napredna kamarila uzjahala vlast, osta gsp zadnja rupa nansvirali, a tramvaji odose u narativ oni bivsi. Sve bi dali da sto pre propadnu, sto i vidimo. Sad je naratov kad su propali od neodrzavanja- eto vidis da ne valjaju.
Propali su i ostali tramvaji, najbolji busevi su i dalje solarisi, a prevoz se drasticmo srozao , iako je rrebalo 10 godina da se dovede na zavidan nivo pre kamarile. Jedna od vecih nesreca koja nas je zadesila.
Ne zaboravite da je neki car kupio turske autobuse sa poklopcem na auspuhu na krovu koji kloparaju. U 21 veku. To nije postojalo ni 30tih.
To postoji na MAZ-u 203. Šta ćeš kad mu je auspuh otvoren, pa da tog poklopca nema, svašta bi moglo da završi u njemu. Al ni MAZ to nema više kod novijih primeraka. Znači Rus, ne Turčin😁
 
Svaki put kad krene kanonada uvreda na račun CAF-a, meni iskoči prazan oblačić iznad glave - nikako da shvatim čime je taj spejs šatl od tramvaja u odnosu na ostalu rđu na šinama zaslužio takav tretman.

Apropo visine, i ja se protežem do 188 cm (kao i Panta), i nikada nisam osetio neku naročitu sardinizaciju.
То је ехо од пре мало више од 10 година: "Мост на Ади, њањањањања... Шпански трамваји њањањањања..."

И би светлост.
Kriterijumi za Beograd:
1) Poluprečnik točka minimum 660/600mm (nov i istrošen točak)
2) Pogon na sve osovine
3) Dužina tramvaja ili 18-21m sa mogućnošću kuplovanja, ili 36-42m u skladu sa korišćenjem dužine perona
4) Konfiguracija pantografa
<
<<<<<
nikako
>
<<<<<
5) savladavanje horizontalne krivine 20m
6) savladavanje vertikalne krivine 200m
7) Snaga svih motora 360kW.
8) širina prolaza između sedišta minimum 900mm, a u zoni postolja minimum 700mm.
9) mehanizam za umirivanje zanošenja u krivini
10) niskopodnost celom dužinom ne treba, može i 70%.
Da li je to krivica naručioca ili proizvođača, sve jedno, mudro društvo kada pogreši makar nešto uči iz grešaka.

Vezano za most, tu je svakako mnogo toga spornog, skuplja i nepraktičnija rešenja petlji, izbor jednog od najskupljih rešenja mosta, nedostatak veze iz smera Sava centra, nekopletan sistem pešačkih i biciklističkih veza na najvažnijim transportnim pravcima, tramvajska Šarganska osmica kod Hipodroma, nekorišćenje istorijske šanse da se ublaži i železnička i tramvajska krivina iz 19.veka.

Imamo i Zemunski most koji do dan danas nema kompletne petlje od desne obale Dunava do Kvantaša da se formira kao motoput, niti direktnu vezu leva obala-Krnjača po (proširenom i ojačanom) nasipu.

Sam BG:VOZ nije dobio dobru integraciju ni sa Banovim brdom, ni sa Zemunom, ni sa levom obalom Dunava kao ogromnim makropodručjima.

Da kada staviš pored naprednjake za upoređivanje, Đilas je svetac, ali čemu izraz "hejter" za svaku opravdanu kritiku? Tada se čovek spušta na nivo navijačke politike i antiintelektualizma, koga van Srbije i nisam mogao da se toliko načitam i nagledam.
 
1000029407.jpg
 
Mozda previse trazim, ali nadam se da ce biti zglobova na 9A. Secam se da je bilo pre 3 godine Japanaca bas na toj liniji dok su bili radovi.
 
Sad ako budeš video vozilo, bićeš srećan. Hvala svima redom koji su zaslužni za to što nam gradski prevoz nezadrživo srlja u progres. :D
 
A koji će pogon uzeti to 9A? Zemun/NBG?

Ja mislim da će na kraju kosmaj poslati 182, 186, 190, 192, 198 I 199 koji jms jedini imaju normalnu klimu.
 
Земун ради на 9А. Управо на линији сам видео 5 Хигера и 2 112М.
 
E po koji put tri tramvajske linije menja jedna vrljava autobuska, i to još sa solo vozilima. U Direkciji definitivno sede ljudi operisani od mozga. Vojvode Stepe mi je jedna od dražih ulica u gradu, jer se dosta modernizovala poslednjih desetak godina, a tramvaj joj i te kako jedna od najsvetlijih tačaka. Više puta smo i ponovili istu priču, al prosto i ne mogu da shvatim uvek sličan nivo (ne)organizacije.
 
Чекај бре, на Бањици трам окретница, на аутокоманди трам окретница. Шта је онда проблем? Одржавање? Које одржавање? ГСП катице одржава то чекићем 30 година.
 
Dakako, 5 vozila (4 + 1 rezerva) mogu da se rano ujutru dovuku du Banjice pa onda da se Komanda zatvori i uveče kasno isto.
Uspostavi se 10L (iovako su sada u rasporedu besposleni) i nek se vrte ceo dan sa ovom nesrećnon 9A.

Drugo, opet rok od preko mesec dana za nešto što se može završiti za dosta brže, ali nakon Kralja Milana ništa me ne iznenađuje više.
 
Врућина, слабо одржавање, неблаговремена замена делова, отсуство станица за проверу електричних инсталација, станица за проверу стања покретних металних делова...

Свака част обичним зампосленима који на таквим возилима врше превоз, срамота онима на врху предузећа који нису генрацијама у стању били да се изборе за стабилно финансирање. Стид и срамота свим генерацимаа политичара којима је сопствени интерес више од општег.
 
Vrh