Šta je novo?

Tramvaji

CAFovi koji su nama isporučeni su promašaj neopevani. Iako je to za neke ljude skandalozno reći i čuti, jer ih uvek brane i veličaju kao da su ne znam ni ja šta. Bangavi trmavaji, potpuno neprilagođeni za naše potrebe i skarabudženi od modela koji su inicijalno bili namenjeni širokom koloseku. Unutra tesni, sa malo rukohvata i sedištima koja imaju taman toliko tapacirunga da upijaju prljavštinu a nedovoljno da budu udobna. Uz to ljudi sede u njima na centimetar od vrata i usred prostora gde nastaju najveće gužve (oko vrata). Da ne pričam koliko su smešno uska ta sedišta, tačno se vidi da je ceo tramvaj Frankenštajn koga je neko neplanski skratio po širini za oko pola metra.

Daleko od toga da su ostale starudije u voznom parku bolje. Ali ovi CAFovi su svojevremeno masno plaćeni a očajni su. Uz to skoro deset godina nisu mogli da voze na pola pravaca. Promašaj od tramvaja.
 
5 година они не могу да ураде пишљивих 4 км пута.

Jedan fun fact, semafori i dalje rade kod TC BIG-a, meni nekako simpatično.

20240706_202100.jpg

20240706_202101.jpg
 
Da ne pričam koliko su smešno uska ta sedišta, tačno se vidi da je ceo tramvaj Frankenštajn koga je neko neplanski skratio po širini za oko pola metra.

Ja kad sedim u Špancima osećam se kao da sam u nekom školskom mini busu tako da tamo (osim ako nešto ne teglim) uvek radije stojim pa makar bilo slobodnih mesta. Posebno jer sam visok, pa tamo gde imaš sedište preko puta drugog ne možeš nikada da sedneš kao čovek već se kriviš u stranu da se uglaviš.
 
CAFovi koji su nama isporučeni su promašaj neopevani. Iako je to za neke ljude skandalozno reći i čuti, jer ih uvek brane i veličaju kao da su ne znam ni ja šta. Bangavi trmavaji, potpuno neprilagođeni za naše potrebe i skarabudženi od modela koji su inicijalno bili namenjeni širokom koloseku. Unutra tesni, sa malo rukohvata i sedištima koja imaju taman toliko tapacirunga da upijaju prljavštinu a nedovoljno da budu udobna. Uz to ljudi sede u njima na centimetar od vrata i usred prostora gde nastaju najveće gužve (oko vrata). Da ne pričam koliko su smešno uska ta sedišta, tačno se vidi da je ceo tramvaj Frankenštajn koga je neko neplanski skratio po širini za oko pola metra.

Daleko od toga da su ostale starudije u voznom parku bolje. Ali ovi CAFovi su svojevremeno masno plaćeni a očajni su. Uz to skoro deset godina nisu mogli da voze na pola pravaca. Promašaj od tramvaja.
Španci su nam lagano uvalili za njih finansijski najisplativije (polu)rešenje u vidu anoreksičnog brata LŠV iz Saragose, a Srbi najoštroumniji među stvorenjima sa ganglijama oberučke prihvatili taj za njih španski svemirski brod.

Oni su u celoj priči još i najmanji problem napravili, ali mi smo u svemu uprskali počev od izostanka testiranja prvog niskopodnog modela u eksploataciji na našoj specifičnoj mreži, preko brljivog sastavljanja tenderske dokumentacije do Šupa-trans održavanja koje je dovelo do toga da prekjuče CAF tandrkanjem plaši narod po Požeškoj.

Nema ko se nije okrenuo. Stiče se utisak da su iz meseca u mesec sve ređa, ali bučnija pojava. Očekujem da ih dokosure kako bi uzeli ukupno 155 Božanki.

Španci jesu kvalitetni, ali nisu se proslavili po pitanju ergonomije uopšte. Sedišta by far nejnudobnija, enterijer uber skučen, vrata prespora za koridore s više linija, pa još i ručno aktivirana. Delovi su skupi, naše šimpanze naviknute na češke kantice nisu u stanju da ih budže i krpe te sad više skupljaju paučinu nego što voze.

Po savladavanju tehničkih limitacija trasa tek nefleksibilni zbog toga što naručilac nije uzeo u obzir posledice baziranja vozila na osnovi projektovanoj za potpuno drugačije uslove rada.

@Piccolo

Sećam se da sam (ja malo viši od 1,8m) samo jednom na par minuta seo na ona singl sedišta u prolazu između točkova i brže-bolje našao drugo mesto. Bilo je dovoljno mesta za noge, ali žuljanje kičme nije izostalo. Zbog toga u njima čak i kad sedim najbrže ustanem, nekad celu stanicu ranije. Više puta sam zadobio modrice po pršljenovima. Bolelo je, aki uglavnom u tim vozilima sedim bez naslanjanja.

Tapacirung je kako Bender zbori kao nehigijenski u našim uslovima (ne)održavanja izazvao kontraefekat, bez ikakvog poboljšanja udobnosti zahvaljujući pretankom materijalu za tako tvrdu neergonomsku podlogu.

Tramvaj je po mnogo čemu izrađen suprotno ovdašnjim zahtevima eksploatacije (da kažem antibeogradski), kao da je namerno pušten da teroriše narod dok god ima delova na gomili.
 
Ma ljudi.Tramvajske i trole linije,treba da budu eko busevi kao ovi na eko1 i eko2.Jer ne dao bog oluja, ili ako su radovi, to uvek budu pretvoreni u busevi,pa skracene trase.Znaci bezveze
 
Ја имам метар и 88. Не сметају ми та седишта уопште, ако нису прљава.
Штавише, мислим да једина од свих у нашем јавном превозу добро држе кичму.
 
Svaki put kad krene kanonada uvreda na račun CAF-a, meni iskoči prazan oblačić iznad glave - nikako da shvatim čime je taj spejs šatl od tramvaja u odnosu na ostalu rđu na šinama zaslužio takav tretman.

Apropo visine, i ja se protežem do 188 cm (kao i Panta), i nikada nisam osetio neku naročitu sardinizaciju.
 
То је ехо од пре мало више од 10 година: "Мост на Ади, њањањањања... Шпански трамваји њањањањања..."

И би светлост.
 
Кракатији сам од вас свију, те ћу морати коначно да испробам та седишта. Дорћол никада није био довољно фенси да привуче ишта новије од катице, тако да је моја цењена позадина остала ускраћена за гореописана искуства. Кадгод сам се возио кафовима (свеукупно мање од 5 пута), било је то стајаће, али и прилично пријатно искуство.
 
Ma ljudi.Tramvajske i trole linije,treba da budu eko busevi kao ovi na eko1 i eko2.Jer ne dao bog oluja, ili ako su radovi, to uvek budu pretvoreni u busevi,pa skracene trase.Znaci bezveze
A kako da se svi nabijemo u te malecke eko-furgone? Čak nisu ni zglobni. Često koristim EKO-2 u 22:15 uveče, sva sedišta su uvek zauzeta već od terminusa, a na prvoj stanici prekoputa Galerije se toliko prepuni da jedva uspeva da zatvori vrata.

Mnogo gore vremenske nepogode se dešavaju tokom monsunskog perioda u Pekingu i Šangaju, pa im ne pada na pamet da zbog toga ukidaju tramvaje i trole i menjaju ih elektrobusevima, iako iste sami proizvode za razliku od nas. Štaviše, oba ta grada su obnovila svoje tramvajske podsisteme u 21. veku par decenija nakon prvobitnog ukidanja.
 
Poslednja izmena:
CAF je trenutno najbolji tramvaj koji Beograd ima, ali kad u njemu ne mora da se stoji. Veći problem od narudžbine je održavanje, kako je ovim naprdnjačkim nemanima samo uspelo da za 10 godina svoje strahovlade imobilišu skoro polovinu od ukupno 30 nabavljenih vozila?
 
Ne znam za vas, ali ja se uvek obaradujem kad dođe CAF tramvaj. Ima mnogo više mesta i zapravo postoji klima.

Poslednje dve vožnje klima u CAFu nije radila.

A sve navedene kritike su itekako opravdane, to što je "najbolji" u konkurenciji krševa iz 60-80ih nije baš nešto merodavno. Koristio sam tramvaje po celoj Evropi i ovi naši su daleko od tog najvišeg nivoa komfora. Naravno mnoge od tih mana su isključiva krivica naručioca a ne proizvođača, kako je neko i pomenuo.
 
Poslednja izmena:
Trole i da zamene, ajde ne zbog ekologije toliko, nego zbog performansi i buke, mada nema potrebe ni za tim, ako već mogu menjati dizel autobuse na nekim linijama. Trole poslednje treba menjati autobusima na baterije. Tramvaje tek nikako. Nikada neće biti autobusa sa tako dobrim karakteristikama, koje krase jedan moderan tramvaj.
 
Ne kazem da treba solo.Mozda sam i ja lose objasnio.Mislio sam tip busa u smislu da ide na tu struju kao te linije.Naravno treba i zglobni eko bus
Najnoviji zglobni bus ili eko bus ima mnogo manji kapacitet čak i od poluvekovne starudije kao što je Katica, a pogotovo od modernih tramvaja kao što je CAF. Plus što ne može koristiti izdvojene trase koje tramvaji imaju na Bulevaru, na NBG i duž Sajma, gde je nešto brži od drumskog prevoza. I sada se vozimo kao sardine, ako bi se ne daj bože ukinuli tramvaji bilo bi pet puta gore.
 
Vrh