Šta je novo?

Tramvaji

Да ли је могуће да Сименс купује време? Шта ако уложе жалбу?
 
Ne kupuju ništa, obrukali su se samo tako da nema dalje. Ovo je nedopustivo za jednu takvu kompaniju. Ovako nešto ne bi malo dete uradilo, čak bi i ono znalo da se ponuda podnosi na portalu javnih nabavki, a ne poštom. Jedino što je moguće, a to je da će biti podmireni u nekom od narednih tendera, pa su ovo sad namerno uradili i isključili sami sebe, jer da su ucestvovali, postojala bi šansa da Bozankaya izgubi zbog previsoke cene, čak i pored toga što imaju kratak rok isporuke.
 
Oni ako ulože žalbu, jedino mogu da se pozovu na članove/stavove u zakonu o javnim nabavkama, gde se naručilac obavezuje da omogući što veću konkurentnost - pa da je GSP uprkos dostavljenoj ponudi, odlučio da ipak ne otvori tu ponudu. Hajde da je ponuda stigla kasno ili na pogrešnu adresu, nego jedino što nije bilo ispoštovano da se šalje elektronskim putem preko portala. Pa se onda mogu suditi ili šta god, neka vrsta diskriminacije ili šta god da izmisle - ali ne verujem da će biti baš uporni za samo 25 tramvaja. Eventualno ako kažu da su imali povoljniju ponudu. Mislim, sve je na njima, oni mogu oboriti odluku o dodeli, a s druge strane se to može oboriti ako ispadne da ponuda modela ipak izlazi iz okvira zadatih u tenderu.
 
Ovo ili je bio neki protest pa je namerno tako urađeno ili je namerno poslato da bi se Šapić na konferencijama vadio sa alibijem kako bi on birao izabrao Siemensa, ali eto oni nisu znali da pošalju kako treba ponudu.

A i imam teoriju zaveru, pošto je ponuda stigla od ispostave iz Cerovca, da tu nije neki naš namerno podmazan od Gangulinih Dahija da pogreši i učini onako kako je učinio.
Ono, mi smo narod koji se prodaje za vilu na Dedinju. 😃

No, više od toga me je zabrinulo što su se izgubili Caf, Stadler, Pesa i ostali, neverovatno da su svi odustali.
 
Jedino sporno je to što je Bozankaya stavila rok isporuke prva dva tramvaja od 9 meseci kao ponudu, a sada kada su dobili tender piše 12 meseci. Meni je to sumnjivo i izgleda kao da nisu mogli da isporuče brže od 12 meseci, ali su stavili 9, da bi u slučaju druge ponude mogli da pobede na tenderu.
 
Fino se Gangula ugradio u ove tramvaje.
Boznakaja je pobedila skoro na tenderu u Napulju za 2,7 miliona evra po komadu, a kod nas 3,2 miliona . Za Napulj su bi direkcioni tramvaji, širi kolosek i manja serija (10 kom+ opcija još 10) tj realno bi trebalo da budu skuplji od naših.
Znači da se neko ugradio minimum pola miliona evra po komadu, a potencijalno i više...

Ово ми је било толико чудно да ме је глава заболелаж јер су бидерекциони трамваји драстично скупљи од обичних. А по теби, ми требамо још скупље од тога да платимо трамваје.

Па ипак, судећи по овим тексту


Један трамвај за Напуљ кошта 6,2 милиона евра, што у поређењу са нашим вафијантом већ ближе истини.
 
Ово ми је било толико чудно да ме је глава заболелаж јер су бидерекциони трамваји драстично скупљи од обичних. А по теби, ми требамо још скупље од тога да платимо трамваје.

Па ипак, судећи по овим тексту


Један трамвај за Напуљ кошта 6,2 милиона евра, што у поређењу са нашим вафијантом већ ближе истини.
Ne košta jedan tramvaj 6,2 miliona, niti to pise bilo gde u navedenom tekstu. Vrednost ugovora jeste 63 miliona, ali je to ukupno sa jos 10 opcionih i uključujući PDV.

Dakle cena po komadu bez PDV-A je 2,7 miliona, a kod nas 3,23 miliona evra
 
Poslednja izmena:
Nisam ni ušao, a već vidim...

20311e61b63bbc69b7259b558d5f3247.jpg


Nekvalitetne LED Diode, i tako...
Screenshot_20240612_234414_Chrome.jpg


Neću ni da čitam dalje, samo ću se nervirati...
Uvek postoji nada da će im grom udariti u fabriku, sve im izgoreti, uključujući i konstrukcije za Beograd.
 
Што би било ко учествовао на тендеру кад је свима јасно да је намештен и да је у питању богаћење идиота. Сименс из спрдње послао понуду.
 
Kakve su pravne mogućnosti da se obori ovaj tender? Meni kao laiku deluje da je sijaset stavki koje mogu da budu osnov za tako nešto: potpuni konflikt sa osnovnim pravilima Javnih nabavki (nema više ponuđača, nedelovanje u javnom interesu, previsoka cena), kao i očigledne koruptivne radnje (odlazak na noge jednom proizvođaču znatno pre raspisivanja tendera, tenderski uslovi napisani prema njihovoj meri). Može biti da mi curi mleko niz bradu, ali mislim da nikako ne bi smelo da se dopusti da im ova hajdučija tek tako prođe (barem ne bez ozbiljne borbe).
 
Ovaj tender su još i najneprovidnije napisali u odnosu na par predhodnih, iako je davao naznake da se namešta za Turke, pre svega u delu koji je objašnjavao način ocene ponude.
Recimo na prošlom tenderu za 100 autobusa bio je uslov o minimalnoj dužini prednjeg prepusta koju je jedino BMC mogao da ispuni. Onda se Solaris žalio, pa su promenili taj uslov i Solaris je ušao u priču. Kada su to videli, obustavili su nabavku, pa raspisali novu, gde je način finansiranja bio drugačiji, a jedino je ponudu mogao dostaviti onaj ko je pre raspisivanja znao uslove tendera. Onda, kada je bio tender na kome je pobedio Higer, ne mogu a da ne zaboravim čuveni uslov kojim je uslovljeno da pravo učestvovanja imaju ponuđači koji su u predhodne 3 godine proizveli minimalno 4000 autobusa, pa pre toga tender koji je takođe nameštan za BMC, na kome se tražila prednja kruta osovina, koja je favorizovala BMC i neverovatni rok od samo 60 dana od dana potpisivanja ugovora za isporuku svih 70 autobusa. Bilo je i ranije tih slučajeva, pogotovo sa Ikarbusom, ali da ne idemo toliko u prošlost.
Poenta svega gore napisanog je da se priča iz nabavke u nabavku ponavlja. Grubo se krše sva načela javnih nabavki, a retko ko se usuđuje da se žali. Evo sada je na ovom tenderu žalbu podnela PESA, a na prošlom za autobuse Solaris. To su fabrike koje su direktno učestvovale na tenderu, bez posrednika iz Srbije. Kada su u priči samo uvoznici stvar je jasna, svako ima svoj deo kolača, pa da se ne bi zamerio, ne žali se na uslove ili rezultate tendera. Kako su svi uvezani, tako i podnete žalbe budu odbijene kao od šale. Još kada se pogleda koliko realno proizvođači nisu ni bili zainteresovani za ovaj tender, pa i da se žale na njegove uslove, to postaje jasan znak da će ova javna nabavka proći kao i ostale, koje su čak i na mnogo bezobzirniji način kršile sva pravila javnih nabavki. Prosto su kod nas javne nabavke u ovom sektoru postale samo stvar formalnosti, a poslovi se ugovaraju lično, u nekim slučajevima dosta vremena pre raspisivanja tendera, te smo ovde, skoro pa godinu dana ranije, znali da pobeđuje Bozankaya. Jako je teško, da ne kažem nemoguće, da sada neko tu bratsku šemu može da pokvari.
 
Kakve su pravne mogućnosti da se obori ovaj tender? Meni kao laiku deluje da je sijaset stavki koje mogu da budu osnov za tako nešto: potpuni konflikt sa osnovnim pravilima Javnih nabavki (nema više ponuđača, nedelovanje u javnom interesu, previsoka cena), kao i očigledne koruptivne radnje (odlazak na noge jednom proizvođaču znatno pre raspisivanja tendera, tenderski uslovi napisani prema njihovoj meri). Može biti da mi curi mleko niz bradu, ali mislim da nikako ne bi smelo da se dopusti da im ova hajdučija tek tako prođe (barem ne bez ozbiljne borbe).
Pravno jedino može Siemens da obori, ali bi i za to trebalo ići na sud i dokazati ono što sam ranije napisao - da GSP nije omogućio konkurentnost. Sa strane je teško da neko može oboriti pravno, jer je proces i izbor, za sada, u okvirima zakona i onoga što je bilo traženo na tenderu. Oni su iskoristili tu sivu zonu zakona, gde se naručilac ne obavezuje da mora omogućiti i prihvatiti različite načine dostave ponuda, nego je na njemu ostavljeno da izabere - ali da jasno i nedvosmisleno naznači na koji način treba dostaviti ponudu (i naravno da napravi i izgled ponude).
Sad nam samo fali da vidimo kakva je zaista bila ponuda Bozankaje i da li ponuđeni model ima sve specifikacije po tenderu. Eventualno još ako neko može "dokazati" da je izabrana ponuda nepovoljna, odnosno da ne upada u kriterijum za izbor - ekonomski povoljno/odnos cene i kvaliteta. To bi značilo da neko mora da dokaže da je cena po tramvaju, za takve specifikacije nepovoljna, jer ima modela tramvaja koji su po istim specifikacijama jeftiniji, a onda dokazati i da GSP nije omogućio konkurentnost pa samim tim je prihvaćena nepovoljna ponuda samo zato što je bila jedina koja je pravilno dostavljena.
 
Nisam ni ušao, a već vidim...

Pogledajte prilog 201494

Nekvalitetne LED Diode, i tako...
Pogledajte prilog 201495

Neću ni da čitam dalje, samo ću se nervirati...
Uvek postoji nada da će im grom udariti u fabriku, sve im izgoreti, uključujući i konstrukcije za Beograd.
Tako je, za buseve me nije toliko briga jer se lako mogu zameniti, al za tramvaje koji koštaju ogroman novac i imaju rok upotrebe od 30 godina mi nikako nije svejedno kad uzimaju ovakve kante.
 
Ово је најгора набавка у историји Београда. Не смем да помислим на шта ће личити ови турски трамваји кроз деценију, а не верујем да ће достићи животни век Катица, а са швајцарцима нема шансе да се такмичи. У реду, народ је гласао за ово. Немају право да се буне. Урнисали су Икарбус, Необус, и остале фабрике возила и аутобуса да би се куповале турске конзерве на точковима. Једини турски аутобус који нешто вреди је Guleryuz Cobra, али то је зато што има Мерцедесов и MAN-ов мотор, и делове произведене у Европи и Јапану. Иначе, без тога, и то би била канта на точковима.
 
Recimo na prošlom tenderu za 100 autobusa bio je uslov o minimalnoj dužini prednjeg prepusta koju je jedino BMC mogao da ispun
A sta je konkretno problem sa BMC i Higer busevima? Ne razumem se bas u mehaniku i kvalitet, ali iz perspektive putnika ti busevi su super. Imaju visok plafon, tihi su, niskopodni, klimatizovani... Sta im tacno ne valja?
 
Vrh