Šta je novo?

Tramvaji

Tako mi je rečeno, opet, od strane nekih dosta bitnih ljudi u firmi, mada sam se odmah i ogradio rekavši verovatno da nema ništa od donacije. Znajući nas, ne bi me čudilo, i pored toga što struka tu donaciju prosto neće, da to ipak na kraju pogura neka malo veća glava. Na kraju krajeva, da se ne lažemo, u celoj toj priči najmanje će se pitati GSP. Nadam se i da se ta nabavka novih tramvaja neće previše otegnuti, iako mi se i te kako dopada što je tender oboren, što jel na kraju i znači prolongiranje svega, al bar imamo veće šanse da dobijemo i nešto pametno na kraju.
 
Niko o ovone ne priča, a itekako je bitno, kroz nekih mesec dana krenuće demontaža Starog Savskog mosta, a nemamo nikakve tačne indicije kako će biti organizovan prevoz.

Nekako logično je da se organizuje šatl od BNV-a pa do Stanice na NBG-u.
Ali sa druge strane totalno je glupo kratiti 7 i 9 do Pristaništa kada imamo alternativu u vidu mosta na Adi.

Radi se o dugom periodu, barem 2 godine, dok se ne izgradi sve, pa nije ni mala stvar.
Ja se nadam da će 7 i 9 ići preko mosta na Adi,Šta fali,takođe šatl autobus od bg na vodi do buvljaka ili bar ušća čuo sam da je problem preopterećenje podstanice jer bi onda preko mosta išle 7,9,11,13 +12 preko savske i sajma onda bi saobracaj bio veoma gust mada ne vidim problem...Ostaje nam da vidimo
 
Poslednja izmena:
Ako ide preko mosta na Adi, znaci mi sa Ustanicke ostajemo bez tramvajske veze sa Sajmištem, Blokom 21 i Sava centrom i to na više godina, pa super, sad da se spremimo za još veći haos na 17.
 
Ja se nadam da će 7 i 9 ići preko mosta na Adi,Šta fali,takođe šatl autobus od bg na vodi do buvljaka ili bar ušća čuo sam da je problem preopterećenje podstanice jer bi onda preko mosta išle 7,9,11,13 +12 preko savske i sajma onda bi saobracaj bio veoma gust mada ne vidim problem...Ostaje nam da vidimo
U vezi rušenja mosta, a mislim da je bilo i priče o ovome, da li mislite da je moguće izgraditi okretnicu na ovoj površini ispod Gazpromove benzinske pumpe? Možda kao privremeno rešenje za 7 i 9.
okr1.PNG
 
Tu bi bolje bilo što neko reče, privremena linija Blok 45 - Staro Sajmište. Mada, mogla bi linija 11 da se preusmeri preko Milentija Popovića, obzirom da bi po preusmerenju 7 i 9, delila 90% trase sa njima.​
 
U vezi rušenja mosta, a mislim da je bilo i priče o ovome, da li mislite da je moguće izgraditi okretnicu na ovoj površini ispod Gazpromove benzinske pumpe? Možda kao privremeno rešenje za 7 i 9.
Pogledajte prilog 197945
Okretnica ne može tu zbog blizine pumpe i rezervoara iste
Moze preko puta tu park blok 17 oznaka
Oznaka par blok 20 tu ni bilo naj logicnije da se uradi tu je presedanje na buseve
 
Bio sam u pravu kad sam rekao da su se žalili na diskriminaciju zbog broja modula, sigurno su hteli da ponude Tanga kao u Sarajevu. Za Tramlinka im je teže da ga prilagode našim uslovima, ali su i pored toga bili spremni da ucestvuju na tenderu, ali nisu mogli da prevedu dokumentaciju na vreme. Siemens sigurno ne bi imao problema sa prevodom dokumentacije jer su firma koja posluje u Srbiji i sigurno ima Srba u firmi koji bi mogli da odrade taj posao.
 
Iskreno od svih razloga za obaranje, taj sa brojem modula mi je najgluplji, to mi dođe isto kao da raspišem tender za zglobne autobuse i onda tender obori proizvođač solo autobusa.

Mislim opet, bolje i obaranje nego Turčin, ali stvarno je glupavo, nemate odgovarajuć proizvod i sad biste vi da kupca ubedite da su 3 modula dovoljna.
 
Iskreno od svih razloga za obaranje, taj sa brojem modula mi je najgluplji, to mi dođe isto kao da raspišem tender za zglobne autobuse i onda tender obori proizvođač solo autobusa.

Mislim opet, bolje i obaranje nego Turčin, ali stvarno je glupavo, nemate odgovarajuć proizvod i sad biste vi da kupca ubedite da su 3 modula dovoljna.
Nije isto, jer ti možeš da proizveden tramvaj dugačak 32 metra i sa 3 modula isto kao i sa 5, ne pravi to neku veliku razliku. Sada je jasno da je ovu primedbu poslao Stadler.
 

Prilozi

  • 53D8063A-91D8-4074-93F4-62AE07E623E3.jpeg
    53D8063A-91D8-4074-93F4-62AE07E623E3.jpeg
    167,5 KB · Pregleda: 63
Poslednja izmena:
Тј Штадлер не може да на прави са 5 модула?

А нама не треба са три, јер ће бити велила ломљава и велики радијус при скретању, и онда ћемо да имамо проблем на тесним местима. Зашто би смо то себи радили?
 
Наши метарски колосеци нису само ужи од већине, већ и на доста места иду један до другог, па се на кривинама композиције мимоилазе преблизу (Калемегдан, Немањина, Ресавска...). Из тог разлога физички није могуће да трамвај буде преширок, а модули предугачки. Ти захтеви за ширину композиција, и дужину и број модула су у том смислу оправдани.
 
Hmmm... ne bih baš bio tako siguran... Da li to baš ima veze sa brojem modula? Ili pre sa opštim dizajnom tramvaja, sa posebnim akcentom na dizajn obrtnih postolja!

Eto primer Helsinkija koji je pre 10 ak godina NAMERNO kupio TRODELNE tramvaje sa ČETIRI postolja od Škode baš zato što je njegova mreža metarskog koloseka i brdovita i puna krivina pod usponima, gde su se prethodni petodelni tramvaji od Bombardiera pokazali jako loše i izbačeni su iz upotrebe! Ali to ima veze sa dizajnom postolja a ne sa bojem modula...

Helsinki je isto testirao Končarev tramvaj na svojoj mreži (5 modula, doteran im je jedan iz Zagreba i vozili su ga par meseci) i pokazao se tamo kao neadekvatan.... Šteta što nama politika nije dozvolila da se taj tramvaj testira kod nas (bilo je planirano negde tamo 2008-2009)...

Bacite malo pogled po netu na šta liči tramvajska mreža Helsinkija... Vrlo je zanimljivo i vrlo specifičan grad. Ne samo da imaju metarski kolosek nego su im i radijusi krivina znatno manji od naših... O uslovima ekspoatacije (sneg/hladnoća) da ne pričam...

Moje neko skromno mišljenje da je trodelni tramvaj sa 4 obrtna postolja daleko bolji za našu mrežu nego petodelni sa 3 postolja (ne daj bože fiksnim postoljima)...
 
Poslednja izmena:
ДА. Мој коментар је био потпуно лаички. Свакако да би квалитетно тестирање било најбоља опција.
 
Delim mišljenje za trodelnu verziju sa 4 postolja, smatramam da je za Beograd adekvatnija.
Mogu pisati samo iz ugla Stadlera, oni su razvili specijalan model za Beograd i ne žele da odstupe od toga očigledno.
Mada jeste sve to malo smešno, Stadler se zahvaljujući gdinu Željku Davidoviću iz Mrkonjić Grada dosta aktivirao na Balkanskom području iako to nije bio prvobitan cilj, trenutno su i u trci u Crnoj Gori za nove EMV.
Ako dobiju tender u CG i Beogradu postoji realna mogućnost da otvore servis na Balkanu, a mi smo tu u prednosti, odnosno vrlo brzo će otići u Kragujevac, ekspanzijom je Željko učinio uslugu nama šireći portfolio Stadlera na Balkanu, jer je znao da će to povući i dodatnu investiciju / proizvodnju.

Al šipak to znači Za Gangulu i njegove saradnike koji na ovo gledaju kao na rutinski posao sa busevima, ne kapirajući da tramvaji nisu busevi i da će nas uvući u nevolje.
Hajde po kvalitetu, ali Stadler ima najbolju korisničku podršku među zapadnin proizvođačima, a pouzdano znam da bi se GSP-u, kao i sada Srbijavozu, izlazilo u susret oko mnogih stvari. Stadler vuče i ubedljivo najbolje podizvođače na tržištu gde je saradnja maksimalna i bez tenzija, sve se rešava za 5 minuta, na prevozniku je samo da organizuje potrebne stvari.
A ko su ti Turci? Kakva je njihova podrška? Ko su im podizvođači? Referenci jedva da ima.


I što se mene tiče ne mora ovo ni da dobije Stadler, ali Bozankaya da dobije, bio bi težak kriminal i vrhunac korupcije ovog grada.

Mislim samo ću okačiti ovo ponovo, sve mi je jasno kada vidim ovakva rešenja :(((
A kičast futuristički dizajn je nepisano pravilo da od takvih treba bežati..
Screenshot_20240509_194740_Chrome.jpg
 
Da li to baš ima veze sa brojem modula? Ili pre sa opštim dizajnom tramvaja, sa posebnim akcentom na dizajn obrtnih postolja!​
Na 26 su mogli da rade samo zglobovi sa posebnim radijusom skretanja, koji je odgovarao krivinama na Lekinom brdu i Marinkovoj bari.

Al šipak to znači Za Gangulu i njegove saradnike koji na ovo gledaju kao na rutinski posao sa busevima, ne kapirajući da tramvaji nisu busevi i da će nas uvući u nevolje.
Hajde po kvalitetu, ali Stadler ima najbolju korisničku podršku među zapadnin proizvođačima, a pouzdano znam da bi se GSP-u, kao i sada Srbijavozu, izlazilo u susret oko mnogih stvari. Stadler vuče i ubedljivo najbolje podizvođače na tržištu gde je saradnja maksimalna i bez tenzija, sve se rešava za 5 minuta, na prevozniku je samo da organizuje potrebne stvari.
Kako Škoda stoji po pitanju tramvaja?​
 
Na 26 su mogli da rade samo zglobovi sa posebnim radijusom skretanja, koji je odgovarao krivinama na Lekinom brdu i Marinkovoj bari.


Kako Škoda stoji po pitanju tramvaja?​
Tako je. Sa pratećom osovinom... Ali tramvaji su sasvim druga prića.... tu nekakva Bozenkaja Kawabunga vozila koja se kupuju napamet mogu da nas odvedu u ozbilje ozbiljne probleme... Tramvaj NIJE BUS!

Što se Škode tiče meni je konkretno baš interesantan taj model Škoda Artic koji je specijalno razvijen za Helsinki (sa vrlo pažljivim projektovanjem i testiranjem) ali su posle tu bazu sasvim fino iskoristili da ga prodaju i drugim gradovima... Nigde nećete naći bolji tramvaj za metarski kolosek to vam tvrdim! Intersantan nam je baš jer je Helsinki toliko specifičan sa metarskim kolosekom da ako je nešto projektovano za tamo onda će raditi sjajno na bilo kom drugom metarskom koloseku... Pritom su oni naučili lekciju jer su se opekli sa Variotramom (izguglajte priču, koga zanima, imaju 40 komada na lageru koje niko neće da kupi). Da smo mi ozbiljna priča ne bismo ni iši na tender nego bismo išli na direktnu pogodbu i kupili ono što odgovara našoj mreži... odnosno TRAŽILI da se nešto napravi baš za nas... Opet kažem tramvaj nije bus, ne možeš ga tek tako izvesti na ulicu... Tu se kupuje nešto što ćeš da voziš 30-40 godina!

Ali jasno je da je ovaj tender namešten jer kad se samo pročitaju svi besmisleni uslovi u njemu... I jasno je da grad ne vode stručnjaci nego tašna-kamašna-provizija lako ćemo ekipa...

I ako Boizenkaja hoće da na nama skuplja referencu bolje neka nam pošalje jedan tramvaj na testiranje BESPLATNO! Tako rade prave nove firme koje bi da se probiju...
 
Poslednja izmena:
Gangulino predizborno pomračenje uma: sad nije 25 tramvaja, nego će ih biti 125. Ili ćemo samo 25 komada platiti po ceni kao da ih je 125? Sve u svemu, nesposobni su čak i da u razumnom roku sprovedu i ovu mizernu nabavku koja se vuče još od novembra prošle godine, a već najavljuju novu 4 puta veću.
Prirodna zakonitost je da svako ko uđe u naprdnu satanističku sektu pre ili kasnije postaje kleptomanijak i kompulzivni oberlažov, nebitno da li je pre toga bio relativno normalan i pošten čovek. Pontifeks maksimus sekte je kao trula jabuka, zaraznu trulež i moralni smrad širi sa vrha na sve svoje potčinjene, od najviših funkcionera do najnižih internet botova i pljeskača po mitinzima.
 
Poslednja izmena:
Vrh