Šta je novo?

Tramvaji

Ja bih samo pozvao, ako je neko zainteresovan, da izrazi svoje mišljenje u komentarima ove dve vesti. Čisto da pokažemo da nas ima kojima je stalo.


 
Ja bih samo pozvao, ako je neko zainteresovan, da izrazi svoje mišljenje u komentarima ove dve vesti. Čisto da pokažemo da nas ima kojima je stalo.
Ja sam upravo napisao komentar na e kapiji, ali na Danasu ne bi napisao komentar ni u ludilu. Danas, N1 i Novu posmatram kao na građansku verziju Informera i Pinka i te portale ne otvaram, niti želim da pišem komentar na nekom od tih portala.
 
Mislim da se Stadler zalio na broj modula, to mi je logično jer zbog toga ne mogu da ponude Tanga, nego samo Tramlinka.
А што је то проблем? Танго је озбиљнији производ, а Трамлинк је класични трамвај, и имају колица од 1000мм А Трамлинк то је већ и међуградкси трамвај
 
Mislim da se Stadler zalio na broj modula, to mi je logično jer zbog toga ne mogu da ponude Tanga, nego samo Tramlinka.
Mozda i Stadler uleti, ipak su pustili pipke sa vozovima, tu su vec 10 dina, ne bih se cudio da ulete i kao ponudjac tramvaja. Imaju sigurno lobiste kod nas, obzirom da su uleteli posle zutih, tj. za vreme ovih, kao i Simens. Na kraju se ne bi cudio da se tender prilagodi svoj trojici proizvodjaca: Boznakaja, Stadler i Simens, i da se narudzbina podeli na sva 3 proizvodjaca, pa da ovi umesto 25 ulete u nabavku 75-90 tramvaja, sa kontigentima po 25-30 po proizvodjacu, taman da instant katice i svicere sklone u staro gvozdje.

Kada se samo setim studentskog perioda, udjem u katicu ili svicera, a ono smrdi na starost i dotrajalost. Ne salim se, stvarno pamtim te katice po nekom smradu unutra
 
pa da ovi umesto 25 ulete u nabavku 75-90 tramvaja, sa kontigentima po 25-30 po proizvodjacu, taman da instant katice i svicere sklone u staro gvozdje.
sto je najgore cini mi se da treba i jace od 90 da bismo se skroz otarasili katica I svajcaraca
Kada se samo setim studentskog perioda, udjem u katicu ili svicera, a ono smrdi na starost i dotrajalost. Ne salim se, stvarno pamtim te katice po nekom smradu unutra
ja po zardjalim rukohvatima
 
@dejanbg88
Ko je još kupovao tako odjednom 90 tramvaja od tri proizvođača? Apsolutno bi to bio jako nelogičan i štetan potez. I ne vidim način da imaš tri pobednika jednog tendera. A ovo što si pominjao Škodu, veruj mi da 99%, a to važi za sve, završavaju lokalni uvoznici. Poznato je koliko dugačke pipke ima glavni predstavnik za Škodu iz Čačka. Neka je kupuju nema veze, al sve se jako providno radi kod nas. Za Turke sam već pisao par puta. Dok je bio aktivan uvoznik za Otokar, stizali su samo njihovi autobusi u Lastu jedno vreme, kao i u niz drugih firmi. Onda je došao taj neki što uvozi BMC kao blesav, a između njih je tu i jedan Bane Kovačević, pa samo čekam da još i on počne da uvaljuje svoje Akiee državnim firmama. Al nije baš toliko jak još uvek izgleda. Za Higer često dolazi jedna individua u električnom BMW i3. Sve su to lokalne mutivode. Čisto sumnjam da se nabavke vozila dižu na međudržavni nivo, sem kod nabavke garnitura od CRRC-a, a i u slučaju nabavke dizel Higera za GSP.
 
I ne vidim način da imaš tri pobednika jednog tendera.
Pa neka batale tender i idu na direktnu pogodbu sa sva 3 proizvodjaca. Sumnjam da ce se Stadler i Siemens zaliti na direktnu pogodbu - malo morgen, nisu oni gadljivi na kombine :)

I dobijemo situaciju da je Stadler uleteo i za vozove i tramvaje, Simens za tramvaje i fabriku, Bozankaja samo za tramvaje (eto imace lepu referencu i dalje neka prodaju po EU) i pored toga Kinezi uleteli za vozove i imacemo tipicnu "vuk sit ovde na broju" situaciju, da ne kazem win win. Tako se to radi kad se pravi posao.
 
A ko će posle da održava i radi četiri do pet tipova tramvaja? Šta će nam tolika šarolikost. Jasno mi je kako politika funkcioniše, al sam opet kategorički protiv dilova takvih vrsta. Dovoljno Turci izvoze u Srbiju i bez tramvaja. Mogli bi u ovoj nabavci baš i da nas zaobiđu.
 
@Kesha zar nije Temišvar uzeo i Pesa tramvaje uz Bozankayu, ne bi bilo novo da imamo 2 proizvođača, sad za 3 već ne znam jel to realno.
 
Ne sećam se za Temišvar pravo da ti kažem, odnosno mislim da ih tamo nisam video. Bio sam poslednji put pre jedno tri četiri godine, a Pesu sigurno ima Segedin, to znam. Pored solo ČKD, valjda samo i imaju Pesu Swing. Mogu se kupovati tramvaji različitih proizvođača, iako to možda nije pametno, al sigurno ne preko jednog jedinog tendera. Kad raspišu neki novi u budućnosti, pa i da razumem da se uzmu od nekog drugog, ma ko dobio sad ovaj tender.
 
@Kesha zar nije Temišvar uzeo i Pesa tramvaje uz Bozankayu, ne bi bilo novo da imamo 2 proizvođača, sad za 3 već ne znam jel to realno.
Jaši je istovremeno dobio Pesu i Bozankayu. Jul/Avgust 2021.
Smatram da bi takva situacija u Beogradu bila nepovoljna. Ipak se treba razmišljati i o održavanju tramvaja i nabavci rezervnih delova, a to je daleko jednostavnije sa jednim tipom tramvaja, pogotovo u državnom preduzeću kakvo je GSP, gde sve ide preko tendera. Treba raspisati tender na kome svi mogu biti konkurentni, samo je to kod nas nažalost nemoguće zbog bratskih kombinacija.
 
Ne sećam se za Temišvar pravo da ti kažem, odnosno mislim da ih tamo nisam video. Bio sam poslednji put pre jedno tri četiri godine, a Pesu sigurno ima Segedin, to znam. Pored solo ČKD, valjda samo i imaju Pesu Swing. Mogu se kupovati tramvaji različitih proizvođača, iako to možda nije pametno, al sigurno ne preko jednog jedinog tendera. Kad raspišu neki novi u budućnosti, pa i da razumem da se uzmu od nekog drugog, ma ko dobio sad ovaj tender.
Segedin je pre PESA tramvaja odradio jednu modernizaciju tako što je iz Rostocka kupio prikolice za T6, dakle B6, a onda ih ”motorizovao”, tj ugradio motorna postolja i sproveo kablove i elektroniku tako da oni uvek rade u sinhronu sa glavnim motornim kolima. Ta kola po izgledu su prikolice, nemaju ni pantograf, ali su motorna i daju dobre vozne karakteristike.
 
Jeste Iasi je u pitanju, evo i snimka tih tramvaja

Unutra izgleda kao neka Temsa.

Ovo je stvarno doktorski isprojektovano.
Screenshot_20240509_194740_Chrome.jpg
 
У Сарајеву су узели стварно добре трамваје, естетски и функционално. Овим нашим домаћим душманима је битно само да покраду што више пара и ништа више их не занима. Кеша је све лепо рекао у коментару како то функционише код нас, туга. Кад год се сетим да тројика не вози већ шест година, растужим се и изнервирам се. Овај народ нема свест, част изузецима.
 
izuzeci smo ti manje više mi na ovom forumu i neki stariji koji ne znaju za postojanje ovog foruma.
 
А што је то проблем? Танго је озбиљнији производ, а Трамлинк је класични трамвај, и имају колица од 1000мм А Трамлинк то је већ и међуградкси трамвај
Evo sad se priča da je ipak Stadler oborio tender, a ne Siemens.
 
Mozda i Stadler uleti, ipak su pustili pipke sa vozovima, tu su vec 10 dina, ne bih se cudio da ulete i kao ponudjac tramvaja. Imaju sigurno lobiste kod nas, obzirom da su uleteli posle zutih, tj. za vreme ovih, kao i Simens. Na kraju se ne bi cudio da se tender prilagodi svoj trojici proizvodjaca: Boznakaja, Stadler i Simens, i da se narudzbina podeli na sva 3 proizvodjaca, pa da ovi umesto 25 ulete u nabavku 75-90 tramvaja, sa kontigentima po 25-30 po proizvodjacu, taman da instant katice i svicere sklone u staro gvozdje.

Kada se samo setim studentskog perioda, udjem u katicu ili svicera, a ono smrdi na starost i dotrajalost. Ne salim se, stvarno pamtim te katice po nekom smradu unutra
1715361211307.png
 
Vrh