Šta je novo?

Tramvaji

Bozankaya počela isporuku drugog lota za Temišvar. Ovako nešto će doći i kod nas ako im prođe tender. Da završim priču koju sam sam započeo pre određenog vremena. Promaklo mi je da je Bozankaya isporučila 15 tramvaja u Antaliju, tako da lagano ispunjavaju uslov od minimalno 50 isporučenih tramvaja.
1000031950.jpg

1000031947.jpg


1000031948.jpg
 
Promaklo mi je da je Boznakaya isporučila 15 tramvaja u Antaliju, tako da lagano ispunjavaju uslov od minimalno 50 isporučenih tramvaja.
I time se završava svaka dalja diskusija o pobedniku tendera.

Boznakaya pobednik.

Realno bilo je jasno još pre pola godine, kad se i pojavila ta informacija bukvalno odjednom, niko živ nije čuo za tu fabriku i preko noći se provlači informacija da će oni praviti tramvaje za BG, ko god da je pustio tu buvu, vrlo dobro je upoznat sa šemom, jer niko ne bi izvukao neku nepoznatu firmu i pustio to kao čisto nagađanje.
 
I time se završava svaka dalja diskusija o pobedniku tendera.

Boznakaya pobednik.

Realno bilo je jasno još pre pola godine, kad se i pojavila ta informacija bukvalno odjednom, niko živ nije čuo za tu fabriku i preko noći se provlači informacija da će oni praviti tramvaje za BG, ko god da je pustio tu buvu, vrlo dobro je upoznat sa šemom, jer niko ne bi izvukao neku nepoznatu firmu i pustio to kao čisto nagađanje.
Nikola Jovanovic je prvi preneo da gsp ima u planu da nabavi Bozankaya tramvaje, Bmc zglobove i solo Akie. Za Bozankayu ću reci samo, spolja gladac, iznutra jadac.
 
Према Википедији, нико ван Турске сем Румуније нема те трамваје. Ето, да им изађе Шапић у сусрет...
 
Tipicna guzva u Vojvode Stepe kada ljudi imaju tu potrebu da se ukljuce na tramvajsku traku... Sta li ce diplomirani doktor Sapic reci o ovome ?

Bitno da imamo kamere na svaku raskrsnicu koje su neupotrebljive za ovakve prekršaje.

Ali su zato odlično upotrebljive za narušavanhe privatnosti.
 
Jedno laicko pitanje: ako vec ovaj tramvaj kupuju i EU gradovi, zasto bi nama smetalo da vozi u BG?
Zato sto su jeftini niskobudzetni tramvaji, koji su sigurno lošijeg kvaliteta od Siemensa koji se proizvodi u Srbiji, a takođe su tu i mnogi drugi proizvođači koji se voze po celoj EU, a ne samo u jednom gradu. Dok se političari voze vozilima renomiranih proizvođača, mi treba da se zadovoljimo turskih i kineskim vozilima. Ajde autobus da kupis loš, može da se zameni, ali tramvaj treba da radi barem 30 godina.
 
Zato sto su jeftini niskobudzetni tramvaji, koji su sigurno lošijeg kvaliteta od Siemensa koji se proizvodi u Srbiji, a takođe su tu i mnogi drugi proizvođači koji se voze po celoj EU, a ne samo u jednom gradu
Ja bi rekao da ovi turci uopste nisu naivni i da ce vrlo brzo uleteti i u druge EU gradove, obzirom da koliko citam na forumu osvajaju Rumunsko i Italijansko trziste, logicno da im je strategija da se pozicioniraju u EU. Da ne bude posle za 5-6 godina da nam bude krivo sto ih nismo kupili kada su bili jeftini jer sumnjam da ce turci ostati jeftini kada budu saobracali u recimo 10 EU gradova. Treba iskoristiti njihovu strategiju i kupiti ih sada kada su jos uvek brend u razvoju. Kad budu postali top premium brend, onda ce nam biti skupi i bice nam krivo sto nisu kupljeni dok su bili jeftini
 
Referenca Bozankaye je dosta mršavija od referenci Stadlera ili Siemensa.
Ta 2-3 Rumunska grada i Napulj je smešno, jer to nije ni šestina udela u tržištu Tramvaja u Evropi.

A ako Sarajevo može da se vozi u Stadleru, onda valjda i mi možemo, ne moramo uvek da budemo ogledno polje Istočnih proizvođača.
 
A ako Sarajevo može da se vozi u Stadleru, onda valjda i mi možemo, ne moramo uvek da budemo ogledno polje Istočnih proizvođača.
Mislim da niko ne brani Stadleru, Alstomu, Hitaciju, CAF-u, Skodi i ostalima da se prijave na BG tender. Narocito sada kada je ponisten i kada ce ocigledno izaci novi revidirani tender.
 
Mislim da niko ne brani Stadleru, Alstomu, Hitaciju, CAF-u, Skodi i ostalima da se prijave na BG tender. Narocito sada kada je ponisten i kada ce ocigledno izaci novi revidirani tender.
Poenta su uslovi na tenderu i dodela pondera, sve je namešteno da bi Bozankaya dobila i onda ostali ne mogu da se prijave, a i da nekim čudom pošalju ponudu, zbog bržeg roka isporuke prvih 2 vozila, ima da pobedi Bozankaya. Daleko su od premium brenda i izgledaju baš jeftino iznutra, kao neki Bmc, samo verzija tramvaja, a biće kriminal ako uzmu kao Temišvar tramvaj sa plastičnim sedištima.
 
Pored takvih sedišta, traženo je da na dvoja vrata postoje rampe za ulazak invalidskih kolica i nasuprot njih prostor za kolica. Kabina vozača naravno mora biti odvojena od putničkog dela, a pregradni zid treba da bude izveden od stakla (u principu kao kod CAF-a). U kabini vozača, sa obe strane, traženi su klizni pokretni prozori za provetravanje kabine. U putničkom prostoru traženi su preklopni prozori. Vozačka kabina mora imati posebnu jedinicu klima uređaja. Unutar putničkog dela traženo je da pored svakih vrata postoje zaštitne pregrade kao kod autobusa i da tramvaj bude opremljen sa 5 ekrana na kojima će se ispisivati spisak stanica, servisne informacije itd. Ekrani trebaju da budu postavljeni tako da se prvi ekran nalazi na početku tramvaja kod kabine vozača, drugi i treći ekran na sredini tramvaja, okrenuti u suprotnim smerovima, četvrti i peti postavljeni na identičan način pri kraju tramvaja.
 
Ako EU gradovima ne fali nista sa plasticnim sedistima, nece faliti ni nama.
U 90% grafova voze vozila sa tapaciranim sedištima, samo mi slepci uzimamo sa plastičnim sedištima. Za kratke linije poput 6 i ajde okej, ali za duže relacije su ta sedišta jako neudobna i sav utrnem nakon duzeg sedenja. Vidim da ću opet čekati samo Duwag tramvaje kao sto već radim.
 
U 90% grafova voze vozila sa tapaciranim sedištima, samo mi slepci uzimamo sa plastičnim sedištima. Za kratke linije poput 6 i ajde okej, ali za duže relacije su ta sedišta jako neudobna i sav utrnem nakon duzeg sedenja. Vidim da ću opet čekati samo Duwag tramvaje kao sto već radim.
Ja sam se cele studije vozio u tramvajima i autobusima sa plasticnim i drvenim sedistima, i nista mi nije falilo :)
 
Ja sam se cele studije vozio u tramvajima i autobusima sa plasticnim i drvenim sedistima, i nista mi nije falilo :)
To sto tebi nije falilo, ne znaci da drugima ne fali, naročito ljudima koji imaju problema sa leđima i kukovima. Ovim Duwag tramvajima su se Švajcarci vozili pre 50 godina, znači oni su pre 50 godina ima veći komfor nego mi danas što je tužno. Mrzim mentalitet ljudi koji dođu i kažu “Može i gore, vidi kako je bilo 90ih”
 
To sto tebi nije falilo, ne znaci da drugima ne fali, naročito ljudima koji imaju problema sa leđima i kukovima. Ovim Duwag tramvajima su se Švajcarci vozili pre 50 godina, znači oni su pre 50 godina ima veći komfor nego mi danas što je tužno. Mrzim mentalitet ljudi koji dođu i kažu “Može i gore, vidi kako je bilo 90ih”
Ja polazim od toga da ce se prosecan korisnik tramvaja voziti u 15-30 minuta dnevno i da nece svaki put biti u mogucnosti da sedi - hajde da kazemo da ce 50% voznji stajati, a 50% sedeti, sto znaci da ce efektivno sedeti 7 do 15 minuta dnevno na plasticnoj stolici, i to ako svaki dan koristi tramvaj. Dodaj na sve to u vidu da moderno tapacirano sediste nije udobnije vise od 10-20% od plasticnog, npr. kao ovo sto se koristi u CAF tramvajima, cenim da efekat nece biti puno bolji sa takvim sedistima, i da je u tom smislu plasticno vs tapacirano sediste poput onog u CAF-u prakticno svejedno.

Sasvim druga prica bi bila da je u pitanju poredjenje plasticno sediste vs tapacirano sediste poput sedista u medjugradskim autobusima. Ali to ne bi bilo realno, jer ne postoji grad u Evropi koji ima nove tramvaje sa sedistima poput onih u medjugradskim autobusima, i zahtevati takav komfor u tramvaju je nesto sto nikako nije racionalno.
 
Poenta su uslovi na tenderu i dodela pondera, sve je namešteno da bi Bozankaya dobila i onda ostali ne mogu da se prijave, a i da nekim čudom pošalju ponudu, zbog bržeg roka isporuke prvih 2 vozila, ima da pobedi Bozankaya. Daleko su od premium brenda i izgledaju baš jeftino iznutra, kao neki Bmc, samo verzija tramvaja, a biće kriminal ako uzmu kao Temišvar tramvaj sa plastičnim sedištima.
Tako je. Ja još ne verujem da neko misli da ti tenderi služe ne bi li se izabrala najbolja ponuda. Tenderi vezani za gradski prevoz su u Beogradu formalnost. I sama javnost zna unapred ko dobija taj tender. Setimo se nabavke 100 zglobnih autobusa na gas - tender se sve vreme nameštao dok uslove nije ispunjavao samo BMC, jer je njima taj posao i bio namenjen. Solaris je odbijen iz administrativnih razloga. Sećam se i da je na N1 bila reportaža vezana za Ikarbus i još tad se najavljivalo da će se vozila nabaviti od BMC-a.
Isto tako se već neko vreme zna da dobijamo Boznakaya tramvaje. Zna se i da će sledeća nova tura autobusa biti BMC. Čak postoje tvrdnje da je Šapićev čovek već bio u Turskoj i ugovorio i tramvaje i autobuse.
To što sedišta nisu tapacirana, njih to ne zanima. Bitno je kao i do sada da se vidi da je to novo. Komfor i kvalitet su apsolutno nevažni.
Ljudi moraju da se pomire da dokle god su oni na vlasti u Beogradu, mi ćemo imati samo turska i u krajnjem slučaju kineska vozila. Sa Turcima oni sebi prave ozbiljne pare i maste se od svake nabavke vozila odande.
 
Vrh