Imaš dve vrdte koloseka, uski i široki.Pozdrav, kao neko ko je odrastao koristeći tramvaje, zanima me i ako dodje do kupovina nekih tramvaja, da li mi imamo adekvatne šine za njih? Po mom skromnom mišljenju u svim većim gradovima kojima sam bio šine su nešto šire od naših. Ne bih voleo da se desi da kupe nove tramvaje a da ne mogu svuda da prolaze kao što je to primer sa "špancima", pa da moraju i tu da drpaju pare na sanacije ulica i šina.
Drugo pitanje, u Istambulu su mi se baš svideli njihovi tramvaji jer su izuzetno dugi i verujem da bi legao za Nbgd i Bulevarar Kralja Aleksandra zbog broja putnika. Od proizvođača sam našao da koriste Alstom. Šta mislite o njemu i koje još oni koriste (konkretno Istambul). Kontam Turci njih baš urnišu sa putnicima i verujem da su kvalitetni. Takođe sam ih video u Temišvaru...
I na kraju mozda malo off topic, novi Savski most po izlaganju političara kažu da će imati tipa po dve ili više trake uz tramvaj (nisam siguran kako su rekli ali verujem da će biti širi od prvobitnog mosta) Da li ima prostora za to jer su nagruvali zgrade BnV nekoliko metara od mosta sa obe strane.
Trazio sam al nigde nisam uspeo da nadjem.koji je razlog?
Можда би било јефтиније решење да се само угради трећа шина, једино је питање да ли би свуда могло тако.Imaš dve vrdte koloseka, uski i široki.
U kampanji "Tramvajem u 21. vek", tokom osamdesetih, napravljena je greška i izabrano je da i dalje koristi uski kolosek.
Naravno da će kupovati vozila za kolosek od 1000mm. Ali nisu za prohodnost kafova problem šine, već podvozja i sanduk kojima treba više prostora na skretanjima i u stanicama - blizina bandera i stajališnih platformi.
E sad, naravno da su rasprostranjeniji kod proizvođača oni za široki od 1435mm. On daje prednost vozilima u kretanju jer su zbog većeg raspona točkova stabilniji, a sama vozila šira pa i kapacitetnija. Ako bismo se nekad odlučili da menjamo, moralo bi se početi od potpuno novog i odvojenog sistema, pa kako bi koja trasa stizala za remont, unapređivala u novi. To bi podrazumevalo i novi depo i njegov sistem linija koji bi se vremenom, uz broj vozila, uvećavao. I onda, za nekoliko decenija, koliko je vek zatečenih vozila, posao bi bio završen. Ne verujem da ćemo ikada biti bogati toliko dato uradimo odjednom.
A Novi Beograd prosto plače za jednim dobrim i brzim šinskim sistemom. Široki, pravi bulevari sa prostorom za šine koje pretvaraju u parkinge dali bi tramvajima mogućnost da pokažu šta mogu: velika ubrzanja i usporenja, visok kapacitet i brza izmena putnika, odvojenost od ostalog saobraćaja i prioritete na raskrsnicima... Ovako, ostaje nam da ćoškarimo po dorćolskim sokacima i čekamo da nekad proradi najidealnija tramvajska linija u Bgd, trojka.
pa i nema šta da se seče. Sa žigom si maksimalno unakazio fotke, nađi balans, vidi druge forumaše koji imaju lepe slike i diskretan žig u uglu, uči malo od drugih dok ne stekneš reputaciju pa će posle biti sve lakše.Бар неће ништа моћи да се исече.
Možda bi bilo jeftinije, samo ne bi radilo. Nama ni sas ne mogu svi uski tramvaji da prođu. Nema tu krpeža!Можда би било јефтиније решење да се само угради трећа шина, једино је питање да ли би свуда могло тако.
Репутацију имам то није проблем. Ово је због ових што се не скидају са Инстаграма и што се користе моје фотографије по којекаквим видео снимцима и инстаграм профилима. Једно време нисам хтео да качим уопште због њих јер сам раније имао проблем.pa i nema šta da se seče. Sa žigom si maksimalno unakazio fotke, nađi balans, vidi druge forumaše koji imaju lepe slike i diskretan žig u uglu, uči malo od drugih dok ne stekneš reputaciju pa će posle biti sve lakše.