Моје мишљење о трамвајским линијама и њихово рангирање.
1. Линија 7 - Најкориснија трамвајска линија, иде кроз Булевар који је најоптерећенији трамвајски коридор
2. Линија 9 - Готово иста прича као и за 7, са тим што је 7 на првом месту, зато што иде ближе строгом центру. 9 иде на други најоптерећенији трамвајски коридор, кроз Војводе Степе
3. Линија 5 - Мени је просто невероватно зашто не раде Кафови на овој линији. 5 је пуна од прве до последње станице, има и људи који циљано чекају 5 на Булевару, а дефинитивно је најоптерећнија линија која иде кроз Краљице Марије/27. марта/Џорџа Вашингтона/Цара Душана. Чак и солидна аутобуска алтернатива 79, не смањује број путника на 5.
4. Линија 14 - Иде кроз 2 најоптерећенија коридора, Булевар и Војводе Степе и због тога је стално пуна. Кружна је линија, али као таква треба да постоји због путника на средини трасе, чији број је велики. Била би на трећем месту да је мало чешћа
5. Линија 6 - Иде кроз Булевар и већ код Правног факултета је пуна. Иако се скроз поклапа са 7, не може се сматрати њеном краћом варијантом. Можда растерећује 7, за оне које иду 7 даље од Ташмајдана
6. Линија 10 - Можда је нешто празнија од 5 на Дорћолу и Палилули, али и она је пуна путника према Вождовцу
7. Линија 3 - Већ 5 година привремено саобраћа. Али док је била активна, била је брза веза Раковице са ГЖС, а велика је предност је то што обилази гужве код Раковичког пута. За разлику од осталих трамвајских линија, она је једини превоз на неким деловима трасе без икакве алтернативе и ако се деси да је дуже нема, настаје огроман проблем. Део од ГЖС до Богословије је спор и по мени је на том делу довољна 12, а да 3 иде од Ташмајдана. Док су били радови код Рузвелтове и Мије Ковачевића, линија 3 је била скраћена до Ташмајдана и одлично је функционисала.
8. Линија 12 - По мени линија која можда функционише најбоље од свих трамвајских линија. Није превише пуна и има фину трасу. Ипак ка Бановом брду, трамвај није много оптерећен и то се можда и одражава на њено функционисање. Јер постоје тамо бројне аутобуске линије које су честе
9. Линија 13 - Једина трамвајска линија која не иде кроз центар града. Солидна је алтернатива аутобуским линијама које прелазе Мост на Ади
10. Линија 2 - Солидно је попуњена кроз Дорћол и Палилулу, али кроз Немањину и Карађорђеву је скоро празна. Без обзира што је култна линија, де факто служи да растерети остале линије, пре свега 5.
11. Линија 11 - Дефинитивно најслабија трамвајска линија. Можда и није без разлога била укинута пре скоро 15 година. Траса преко Моста на Ади је промашај, мада лично мислим да не би много боље прошла да је остала да иде преко Старог Савског моста, јер би се испразнила код Економског факултета. Лепа је замисао да се повеже Сајам са Пристаништем, Калемегданом и Дорћолом, али са линијом која иде на 25 минута, свакако није најбоља идеја. У том случају, боље да се продужи нека аутобуска линија према Дорћолу
12. Линија 3Л - Иако ова линија званично постоји, не треба је враћати када оспособе 3. Она је ваљда саобраћала само у одређеним деловима дана, када долази/полази воз Београд-Бар. Наравно, ишла је празна и на све то, ишла је композиција трамваја. Боље да су композицију послали на 3.
Што се тиче тренутне ситуације, трамвајске линије требају да остану какве јесу, са тим да се укине 3Л (када тамо оспособе трамвај), а да се појачају 11 и 14. Једина линија која треба да се уведе је линија Кнежевац-Мост на Ади-Милентија Поповића-Стари Савски мост-Калемегдан Беко (када исто оспособе тамо трамвај, једног дана). Иначе немам идеју где би могла да се трамвајска мрежа прошири.