Šta je novo?

Tramvaji

Koliko bi trebalo autobusa da pokrije Ustaničku i kako bi sve to funkcionisalo u Bukevaru bez tramvaja i tramvajskih sina
 
Tu bi realno samo linija 7 bila upitna, zato što sve druge linije može 1:1, pošto ih opslužuju Katice i Švajcarci.
 
Koliko vidim, deluje kao da pored trolejbusa razmišljaju da ukinu i tramvaje i da ceo prevoz u Beogradu svedu samo na autobuse i BG voz. (uniformno, lakše im za održavanje) 😞
I BG Voz se raspada otkako je naprdni kartel ukinuo stari železnički čvor i poterao teretnjake njegovom trasom. Od ove političke pošasti me ne bi iznenadilo da potpuno ukine i tramvaje, i trolejbuse, i elektrobuseve, i BG Voz. Sve složenije od dizelmotornog autobusa je suviše komplikovano za naprdnjački mozak, u smislu upravljanja i održavanja sistema. A na autobuskim kršinama najbolje mogu i da se ugrade, ionako se njima ne voze.
 
Београд пролази сад кроз процес аутомобилизације и уништења јавних сервиса и наравно јавног превоза, кроз који су прошли амерички градови 50их и 60их. У филмовима и серијама и на дневнику ће нам приказивати њихове стамбене солитере и панораму наводног београда као симбол прогреса док се све од реалне користи грађанима распада и/или укида.

Тако у ЛА-у у сваком филму приказују оних 5 пословних кула које имају у центру а то што им је тих 5 солитера окружено скид роу-ом а град (п)остао најгоре место за живот на свету нема везе, на филму изгледа супер.

Но, ако мене питате - Заслужено. Само мирно, достојанствено и БЕЗ НАСИЉА док нам укидају сва права па и право на слободно кретање, јавне услуге/сервисе и на крају нас тако обесправљење и немоћне стављају у позицију њихових слуга.
 
Poslednja izmena:
Bogami u Stepi bi izbio ustanak, za nas su odavno u špicu i Švajcarci sa prikolicama pretesni.
Kako onolika Rakovica, Kanarevo Brdo, Kneževac evo već šestu godinu kako traje saobraćajno iživljavanje nad njima nikako da se pobune? Od 2018. stanovnici tih naselja do centra mogu samo solo busom 37, prethodno su se 70 godina vozili prostranijim, udobnijim, pa čak i od busa znatno bržim tramvajem 3.

Pardon, 37-com mogu samo Kneževac i Rakovica, Kanarevo Brdo na raspolaganju ima jedino zamenski osakaćeni bus 3A koji ne ide dalje od Savskog Trga i Beograda na Vodi.
 
Da, ali tramvaji u Stepi su mnogo više od jedne trojke.
Pritom imamo i nekoliko fakulteta uz trasu, ljudi u poslednje vreme preferiraju više tramvaj sve su to neki faktori.
A pritom opozicijska ulica, ne bi to prošlo tek tako.
 
LIpsala kata
20240115_182115.jpg

500 m dalje zurka
Ne znam zašto kola vole da se guraju sa katicom
20240115_184651.jpg

20240115_184623.jpg

Vozač crnih kola reko da je on kriv hteo da se progura ispred kate
20240115_184604.jpg
 
Koliko vidim, deluje kao da pored trolejbusa razmišljaju da ukinu i tramvaje i da ceo prevoz u Beogradu svedu samo na autobuse i BG voz. (uniformno, lakše im za održavanje) 😞

Primećujem da su i oni baš retki. Jedine nabavke do sada koje su se ostvarile su nabavke autobusa.

Ako sam se ogrešila, najiskrenije se izvinjavam. Ali, tako deluje.
I nisam navela i Vrabac.
 
@only_long_hair_lady
Vrabac je i nebitan realno. Tramvaje sigurno ukidati neće, ma kakvi tantusi da su. Nije to nešto što se tek tako može ukinuti. Trolejbusi su već druga priča. Nije im samo kod nas neizvesna budućnost. Treba još da ostanu i što se mene tiče, al prosto za njih postoji zamena već i sad, i ta zamena samo postaje sve naprednija s vremenom. Opet, pre sam za ostanak trolejbusa. Sad možda i Rusi rade solidna vozila, al od toga nema ništa, što može biti i dobro. Ne radi trole svako, pa bi konačno morali uzeti kvalitetna vozila.
 
Znam. Ovo je samo bila opaska, pošto se setih kada su ukidali i skraćivali trolejbuske linije, koliko su se u isto vreme toliko hvalili Vrapcem. 😳

Iako sam lično i ja više za trolejbuse, i tramvaje isto smatram vrlo korisnim i njih volim na svoj način i uživam se vozeći njima, pogotovo oko Kalemegdana i trojkom kroz Topčider. 😍 Vozeći se busom na istoj maršruti je bar za mene promenjen doživljaj.

Mislim da bi bilo veoma štetno ukidati bilo koji od ta dva vida prevoza, svaki ima svoje mesto i svoju ulogu u gradu. Plus to što obe vrste prevoza spadaju u vid ekološkog prevoza. Nažalost, ne ostvaruju svoj pun potencijal. Trebalo bi se raditi na racionalnom širenju obe mreže i na poboljšavanju već postojećih infrastruktura. Što uključuje i, naravno, kupovinu novih vozila.
 
Svakako da i trolejbusi mogu i dalje imati svoje mesto u gradu, pogotovu kad već postoji infrastruktura. Tramvaji i trolejbusi se baš i ne mogu porediti međusobno. Zajedničko im je jedino što idu na struju. Jedan sistem ne mora da isključuje drugi, al suštinski tramvaj treba širiti svuda gde uslovi dozvoljavaju, i gde bi, naravno, bilo opravdano prema broju putnika. Imaju svetlu budućnost širom sveta. Postali su brzi, vrlo udobni, lako dostupni svim kategorijama putnika, a kapacitet, trajnost, energetska efikasnost su karakteristike, koje ih stavljaju ispred svih drugih vidova nadzemnog prevoza u gradu. Sve to ima i svoju cenu. Infrastruktura traži velika ulaganja, i još više pametno projektovanje trasa. Kupovina vozila isto tako iziskuje veće troškove, plus nisu baš ni tako jednostavni za održavanje.

Trojka je imala poseban šmek, baš zbog prolaska kroz topčiderski park. I bila je definitivno najbolja tramvajska linija u gradu, u smislu izdvojene trase. Dosta brza veza Rakovice sa centrom grada. Ali, bila je, a kad će ponovo biti, ne mogu ni da se usudim da nagađam. Čekaće se njen povratak barem još tri četiri godine sigurno, nažalost.
 
Upravo to, smatram da oba imaju tu svoje mesto i svako od njih na svoj način doprinosi prevozu. Lično sam nešto više vezana za trole jer sam najduže živela u kraju povezanim sa centrom 29-kom, 19-icom, ali ni tramvaje ne volim mnogo manje (opet su mi mnogo draži od većine buseva). Baba mi inače živi u Rakovici, kratko vreme sam i ja tu živela i nastavila tu da idem u osnovnu i kada sam se vratila u svoj kraj. I, recimo, kad treba da idem npr. do Ade Cigalnije ili Sajma, uvek je trojka brže sekla nego da se ide 50-icom preko onih brda.

Sad mi je tužno svaki put kada vidim napuštene ostatke instalacija na tom delu. Za nadati se bilo da će možda napraviti neku liniju koja odatle vodi preko Mosta na Adi na Novi Beograd. Ta veza bi bila mnogo brža i direktnija umesto 94-ke koja prvo ide uzbrdo do Banjice, pa po Dedinju, pa tek onda do Drajzerove.

Iako zaista ima radova na bašticama po sredini Bulevara, delovi kod Topčidera i kod nekadašnjeg Kapitol parka deluju kao da se neće u skorijoj budućnosti vratiti tramvaji.
 
Poslednja izmena:
Slucajno sam pre par dana odgledao emisiju Zero waste chef na HBO o Beogradu.
To sto su snimali po parku Luke Celovica i raspadu od ulice Gavrila Principa nije uopste uticalo negativnu na percepciju grada. Iznenadjujuce, u tim kadrovima grad je zapravo dobro izgledao.

Najveci negativni utisak u celoj emisiji bile su ubedljivo raspadnute katice. Zamazana boja koja se po velikim povrsinama ljusti i otpada u komadima... neverovatno, nesto sto zaista nema nigde! Jako sam inace protiv koriscenja tih reci, jer smatram da ne smemo da klonemo duhom i namerama da se uredimo i modernizujemo, ali zaista u ovom slucaju se to mora reci. Cak i u daleko siromasnijim zemljama koriste se i stariji tramvaji, ali limarija i farba su uvek u solidnom stanju.
 
"Zurka" 2165 i 1495 na liniji 9 raskrsnica Nemanjima i Kneza Milosa od bivse ŽSB ka Slaviji. Stoje tramvaji po sred raskrsnice.
IMG_20240117_163844943_HDR.jpg
 
Качио сам већ, али сам ову боље едитовао.

SWP Серија 100 гб 2704. на линији 6. Админи са странице Трамваји Београда, пошто волите да узимате слике без навођења аутора, изволите ову,
IMG-66312.jpg
 
Моје мишљење о трамвајским линијама и њихово рангирање.

1. Линија 7 - Најкориснија трамвајска линија, иде кроз Булевар који је најоптерећенији трамвајски коридор
2. Линија 9 - Готово иста прича као и за 7, са тим што је 7 на првом месту, зато што иде ближе строгом центру. 9 иде на други најоптерећенији трамвајски коридор, кроз Војводе Степе
3. Линија 5 - Мени је просто невероватно зашто не раде Кафови на овој линији. 5 је пуна од прве до последње станице, има и људи који циљано чекају 5 на Булевару, а дефинитивно је најоптерећнија линија која иде кроз Краљице Марије/27. марта/Џорџа Вашингтона/Цара Душана. Чак и солидна аутобуска алтернатива 79, не смањује број путника на 5.
4. Линија 14 - Иде кроз 2 најоптерећенија коридора, Булевар и Војводе Степе и због тога је стално пуна. Кружна је линија, али као таква треба да постоји због путника на средини трасе, чији број је велики. Била би на трећем месту да је мало чешћа
5. Линија 6 - Иде кроз Булевар и већ код Правног факултета је пуна. Иако се скроз поклапа са 7, не може се сматрати њеном краћом варијантом. Можда растерећује 7, за оне које иду 7 даље од Ташмајдана
6. Линија 10 - Можда је нешто празнија од 5 на Дорћолу и Палилули, али и она је пуна путника према Вождовцу
7. Линија 3 - Већ 5 година привремено саобраћа. Али док је била активна, била је брза веза Раковице са ГЖС, а велика је предност је то што обилази гужве код Раковичког пута. За разлику од осталих трамвајских линија, она је једини превоз на неким деловима трасе без икакве алтернативе и ако се деси да је дуже нема, настаје огроман проблем. Део од ГЖС до Богословије је спор и по мени је на том делу довољна 12, а да 3 иде од Ташмајдана. Док су били радови код Рузвелтове и Мије Ковачевића, линија 3 је била скраћена до Ташмајдана и одлично је функционисала.
8. Линија 12 - По мени линија која можда функционише најбоље од свих трамвајских линија. Није превише пуна и има фину трасу. Ипак ка Бановом брду, трамвај није много оптерећен и то се можда и одражава на њено функционисање. Јер постоје тамо бројне аутобуске линије које су честе
9. Линија 13 - Једина трамвајска линија која не иде кроз центар града. Солидна је алтернатива аутобуским линијама које прелазе Мост на Ади
10. Линија 2 - Солидно је попуњена кроз Дорћол и Палилулу, али кроз Немањину и Карађорђеву је скоро празна. Без обзира што је култна линија, де факто служи да растерети остале линије, пре свега 5.
11. Линија 11 - Дефинитивно најслабија трамвајска линија. Можда и није без разлога била укинута пре скоро 15 година. Траса преко Моста на Ади је промашај, мада лично мислим да не би много боље прошла да је остала да иде преко Старог Савског моста, јер би се испразнила код Економског факултета. Лепа је замисао да се повеже Сајам са Пристаништем, Калемегданом и Дорћолом, али са линијом која иде на 25 минута, свакако није најбоља идеја. У том случају, боље да се продужи нека аутобуска линија према Дорћолу
12. Линија 3Л - Иако ова линија званично постоји, не треба је враћати када оспособе 3. Она је ваљда саобраћала само у одређеним деловима дана, када долази/полази воз Београд-Бар. Наравно, ишла је празна и на све то, ишла је композиција трамваја. Боље да су композицију послали на 3.

Што се тиче тренутне ситуације, трамвајске линије требају да остану какве јесу, са тим да се укине 3Л (када тамо оспособе трамвај), а да се појачају 11 и 14. Једина линија која треба да се уведе је линија Кнежевац-Мост на Ади-Милентија Поповића-Стари Савски мост-Калемегдан Беко (када исто оспособе тамо трамвај, једног дана). Иначе немам идеју где би могла да се трамвајска мрежа прошири.
 
Pfff toliko lokacija i mesta gde se tramvaj treba širiti u Bg-u, to je barem prosto.


P.S. Rotirao bih 10 & 14 na tvojoj rang listi, mada je za obe Beogradska ubitačna.
Na potezu Slavija-Banjica sve 3 linije su radnim danima pune, taj koridor je primer kako treba da funkcioniše tramvajski sistem.
Mada i tu imam zamerke poput onog semafora kod Franša za pravac ka Hramu & takođe pojedina skretanja u Stepi znaju da budu iritantna iz ugla tramvaja.
 
Po meni treba vratiti 13 preko starog savskog mosta, a pojačati 85 s tim što možda ne bi bilo loše da 85 ide kroz Jurija Gagarina pa desno kod medicine rada.
 
3. Линија 5 - Мени је просто невероватно зашто не раде Кафови на овој линији. 5 је пуна од прве до последње станице, има и људи који циљано чекају 5 на Булевару, а дефинитивно је најоптерећнија линија која иде кроз Краљице Марије/27. марта/Џорџа Вашингтона/Цара Душана. Чак и солидна аутобуска алтернатива 79, не смањује број путника на 5.
CAF-ova nema dovoljno ni da ih većina vozi na linijama 7, 9 i 12 koje imaju više putnika od petice. Poneki CAF zaluta na četrnaesticu, tek da kompenzuje to što je ređa od antibiotika.
Линија 10 - Можда је нешто празнија од 5 на Дорћолу и Палилули, али и она је пуна путника према Вождовцу
Moje lično iskustvo sa ovom linijom je da je možda najnepouzdanija od svih beogradskih tramvaja: službeni takt joj je 13-16 minuta, a retko kad pamtim da sam je čekao kraće od pola sata. Doduše, ne koristim je tako često.
Линија 12 - По мени линија која можда функционише најбоље од свих трамвајских линија. Није превише пуна и има фину трасу. Ипак ка Бановом брду, трамвај није много оптерећен и то се можда и одражава на њено функционисање. Јер постоје тамо бројне аутобуске линије које су честе
Dvanaesticu koristim najčešće od svih tramvajskih linija, i to najčešće sa okretnice Omladinski Stadion. Uglavnom je tačna, ali ume i ona da zabode. Neki put krene sa terminusa par minuta pre vremena, dešavalo se i da mi pobegne ispred nosa, a u aplikaciji sledeća najbliža tek kod Savskog Trga.
Линија 11 - Дефинитивно најслабија трамвајска линија. Можда и није без разлога била укинута пре скоро 15 година. Траса преко Моста на Ади је промашај, мада лично мислим да не би много боље прошла да је остала да иде преко Старог Савског моста, јер би се испразнила код Економског факултета. Лепа је замисао да се повеже Сајам са Пристаништем, Калемегданом и Дорћолом, али са линијом која иде на 25 минута, свакако није најбоља идеја. У том случају, боље да се продужи нека аутобуска линија према Дорћолу
Jedanaestica je najslabija što se tiče reda vožnje, ali ne i po svom saobraćajnom značaju. Bolje reći da je zapostavljena; to je ipak jedina direktna veza Dorćola, Kalemegdana, glavne beogradske džade u Knez Mihajlovoj sa savskim blokovima na NBG. Nikako je ne treba ukidati, već joj treba pojačati takt na minimum 15 minuta, naravno prvo treba nabaviti više novih vozila i povećati kapacitete trafo-mreže.
13 i 11 Bolje da idu preko Mosta na Adi, jer Stari Savski Most je već zagušen preko svake mere i busevima i tramvajima, a tramvajska pruga preko Ade je 100% denivelisana od Sajma do bivšeg novobeogradskog buvljaka, tako da prosečno vreme putovanja jedanaestice nije nešto naročito duže nego starom trasom, možda je čak i kraće koji minut.
 
Poslednja izmena:
Vrh