Elektromagnetne šinske kočnice
Član 8
Elektromagnetna kočnica primenjuje se kod kola za prevoz putnika kao dopunska kočnica automatskoj kočnici i uključuje se pri brzom kočenju, kočenju u slučaju opasnosti i prinudnom kočenju.
Elektromagnetna šinska kočnica (u daljem tekstu: Mg-kočnica) ugrađuje se na vozila za brzine preko 140 km/h od kojih se zahteva velika efikasnost kočnice, a koja se ne može ostvariti vazdušnom kočnicom zbog ograničenja sile prijanjanja između točka i šine, već je potrebna dopunska sila trenja između Mg-kočnice i šine. Ova se kočnica upotrebljava kao dopunska kočnica vazdušnoj kočnici, radi postizanja procenta kočne mase λ ≥ 208%.
Mg-kočnica pri kretanju vozila ostvaruje kočnu silu između članaka elektromagneta i glave šine, a usled dejstva privlačne sile elektromagneta i trenja po šini. Kočna sila Mg-kočnice je prema tome nezavisna od adhezione sile između točka i šine.
Elektromagnetna sila se ostvaruje propuštanjem struje kroz navoje elektro-magneta, ili primenom permanentnog magneta kod kojeg nije potrebno dovođenje struje.
Mg-kočnica kao dopunska kočnica koristi se samo u slučaju brzog kočenja (pritisak glavnog voda manji od 3 bar) i pri brzini v > 50 km/h. Dejstvo Mg-kočnice prestaje kad brzina opadne ispod 20 km/h.