Šta je novo?

Tramvaji

Tramvaj katica ima izmedju tockova neke klizace.
Sta je to?
Da li svi tramvaji to imaju?
 
Tramvaj katica ima izmedju tockova neke klizace.
Sta je to?
Da li svi tramvaji to imaju?
Elektromagnetna kočnica

Septa_PCC_car_truck.jpg
 
Ta kocnica vertikalno pritiska sine kada je aktivna?
 
Tramvaj katica ima izmedju tockova neke klizace.
Sta je to?
Da li svi tramvaji to imaju?
Iskreno, do danas sam mislio da je to nešto kao ručna, ali izgleda...

Elektromagnetne šinske kočnice

Član 8

Elektromagnetna kočnica primenjuje se kod kola za prevoz putnika kao dopunska kočnica automatskoj kočnici i uključuje se pri brzom kočenju, kočenju u slučaju opasnosti i prinudnom kočenju.

Elektromagnetna šinska kočnica (u daljem tekstu: Mg-kočnica) ugrađuje se na vozila za brzine preko 140 km/h od kojih se zahteva velika efikasnost kočnice, a koja se ne može ostvariti vazdušnom kočnicom zbog ograničenja sile prijanjanja između točka i šine, već je potrebna dopunska sila trenja između Mg-kočnice i šine. Ova se kočnica upotrebljava kao dopunska kočnica vazdušnoj kočnici, radi postizanja procenta kočne mase λ ≥ 208%.

Mg-kočnica pri kretanju vozila ostvaruje kočnu silu između članaka elektromagneta i glave šine, a usled dejstva privlačne sile elektromagneta i trenja po šini. Kočna sila Mg-kočnice je prema tome nezavisna od adhezione sile između točka i šine.

Elektromagnetna sila se ostvaruje propuštanjem struje kroz navoje elektro-magneta, ili primenom permanentnog magneta kod kojeg nije potrebno dovođenje struje.

Mg-kočnica kao dopunska kočnica koristi se samo u slučaju brzog kočenja (pritisak glavnog voda manji od 3 bar) i pri brzini v > 50 km/h. Dejstvo Mg-kočnice prestaje kad brzina opadne ispod 20 km/h.
PRAVILNIK
O KOČNICAMA I KOČENJU VOZOVA I VOZILA
("Sl. glasnik RS", br. 68/2021)
 
Toliko o proročanstvu vidovitog Vesare za 2030. godinu, u kojoj će "šinski sistemi u Beogradu prevoziti više putnika nego autobusi i trolejbusi zajedno". Da li će u Beogradu do tada uopšte opstati šinski javni prevoz, čak i tramvaji koji su nasleđeni iz 19. veka?

Tramvaj i BG Voz tiho ukidaju, a metro ne grade. Imaju fabriku tramvaja ispred nosa 100 kilometara od Beograda, i ne pada im na pamet da modernizuju vozni park. Poražavajuća činjenica je da duplo manji Zagreb dan-danas ima veću tramvajsku mrežu od Beograda, mnogo modernija vozila, pa čak i nekoliko noćnih tramvajskih linija. Do pre 10-15 godina su i ovde vozile 7N i 9N, zašto li su njih ukinuli? Da li je moguće da sa onolikim splavovima po kojima smo čuveni u svetu Beograd ima manje noćnih putnika od Zagreba? Nije samo zbog provoda, neko iz Bloka 45 ili Liona možda treba da stigne na putnički autobus koji sa BAS-a polazi između 02:30 i 04:30 rano ujutru, kako će stići ako nijedan dnevni tramvaj ne kreće pre 04:00 ? Nemaju svi za taksi-derikože.
 
Poslednja izmena:
A Zagreb je za Beograd što se tramvaja tiče metropola. Dobro, i manji je grad dosta, al činjenica je da se na taj podsistem obraćala uglavnom dosta veća pažnja. Valjda će biti bar nešto od donacija iz Švajcarske, kad već budale ne mogu da kupe pedesetak tramvaja u rasponu od dobrih deset godina.
 
Па, прво, постоји оспствена (с)творница трамваја, и очигелдно домаћниски однос ка том рпевозном средству.
Ми неможемо ни да капитално ремонтујемо наше трамваје, камо ли да их модернизујемо. А није да немамо памети.

Вучко, е то је разлика у односу на Загреб. Тамо праве они, а у крагујевцу не правимо ми, већ неки приватник за Сименс. Да Србин и држављанин Србије, да у Србији, али није наше.
 
Ta sisnka kocinica? Imaju li vozovi to ili samo tramvaji?
Vozovi vučeni lokomotivom sigurno nemaju, a za elektromotorne ne znam.
Ako lokomotiva tako snažno koči, vagoni bi ispadali iz šina zbog naletanja.
U češkim tramvajima se celokupno kočenje svim kočnicama obavlja jednom pedalom. Ona se blokiranjem u donjem položaju koristi i kao parkirna.
 
Da li je elektromagnet aktivan (tece struja kroz navoje) kada je kocnica aktivna ili kad je neaktivn?
 
Пођи од обратног. Да ли аваријско кочење може да се деси тј да буде потребно кад нестане напајања? Закључак?

Без обзира на закључак, струја тече када се кочница активира. А постоји и на на наким електромотора гарнитуром. Кажу да троши много али да је врло ефективна
 
Poslednja izmena:
Dai li sam ja to dobro nacuo il av danas spomenuo neke tramvaje i trole iz ceske ?
 
Nacuo u onom live prenosu je provukao deo price o trolama i tramvajima kao saradnju neku nisga konkretno
 
Zanimljiv sistem za zamenu koloseka razvijen u saradnji Metrotenerife i Arcelor Mital.
Metrotenerife je pokrenuo prve dve linije LRT u glavnog gradu Tenerife-a Santa Cruz. U planu je razvoj još dve linije.
Taj Metrotenerife odlično opslužuje Santa Cruz, prolazi kroz centar, a potom kroz stambene zone, Univerzitet i skroz do La Lagune.
Vožnja pogotovo spuštanje ka Santa Cruzu i obali iz La Lagune je zaista lep doživljaj, tramvaj je jako lepo uklopljen u bulevare (drvoredi palmi), na dosta mesta provučen podzemni ispod kružnih tokova. U planu je produženje linije 2, produženje linije 1 do aerodroma i razvoj linije 3 i 4.

 
Zašto danas sve sedmice voze do Omladinskog Stadiona umesto do Ustaničke?
 
Nesto su kopali na Bulevaru blizu Mite Ružića. Pretpostavljam da je opet cev mada je sa kontra strane ulice gde inače pucaju cevi na nedeljnom nivou...
 
Koji novi tramvajski pravac bi mogao da se nejlakse implementira u Bgd?
 
Vrh