Šta je novo?

Tramvaji

Pa džaba ti je da širiš samo po NB, jer nema mnogo potencijala za linije koje bi vozile samo po levoj obali Save.

A da se kače na postojeću mrežu nemaju više kud - kroz Nemanjinu nema mesta za još tramvajskih linija, i ovo je mnogo. Ostaju po jedna linija za Banovo brdo i Kneževac preko Mosta na Adi i to je to. Skromno.
Aha.

Znači NBG nema više potencijala za linije unutar njega, a stari deo grada ima. Ok. Da znam i za ubuduće.
Pa da, zapravo, tako je.

Sa ove strane nema nijedne visokofrekventne linije koja ne prelazi Savu. 45 i 73 su glavne, ali i one idu uzbrdo, ka Gornjem Zemunu.

Naš tramvaj dvojka je autobus 82, a on je pun samo za zadušnice.
Jedna linija Blok 45 - Gornji Zemun (Batajnica), i to je otprilike to što bi moglo a da ne prelazi reku.
 
To nema veze sa ovom prugom. Ti tramvaji sa B. kose koji bi išli kroz Bul. M. Milankovića se svakako ne bi okretali na NB - o tome se vodila ta besmislena rasprava sa tvojom tom prilikom izrazito tvrdoglavom malenkošču (kao Boga te molim, nemoj da se ponavlja, jer bih radije išao u psihijatrijsku ustanovu na nekoliko sati, i da baš nisam sa najtežima, nego da opet pišem to isto) - nego bi prelazili, najverovatnije, oba tramvajska mosta. Dakle, B. kosa - Ustanička/Banjica/eventualno Kalemegdan i B. kosa - B. brdo/eventualno Kneževac. Dve do tri linije.

Širenje tramvaja za B. kosu je neupitno potrebno.
 
Зар није пруга дуж остатка Милутина Миланковића била уцртана у ПГР шинских система?
 
Pa ni ovako ne bi ničemu služio. Pošto niko neće dalje širenje tramvaja na Novom Beogradu.
Ne znam što stalno ponavljaš da niko neće pruge po NBG, kada sam ja ovde više puta spominjao predlog koji sam dostavio i njadležnima, vezano za širenje tramvajskih pruga na NBG i Zemun, a i bilo je još nekoliko članova koji su predlagali širenja pruge preko NBG i za Zemun, i to čak do Nove Galenike.

Teško, jer ako me sećanje ne vara, zadnji put kad je Grad pričao o širenju tramvaja po Bežanijskoj kosi, ovde je većina bila u fazonu:
no-nooo.gif
Ja sam jedan od onih koji smatra da je Bežanijska kosa daleko pogodnija za trolejbuski podsistem, nego li za tramvaje, gde bi moralo da se baš dosta da se radi, pošto je zamišljeno da isti ide duž cele Dr Ivana Ribara, kao i pored "11. aprila".

Već nekoliko puta sam rekao da se ovaj forum itekako prati među vladajućim režimom, te da bi bilo mudro razmisliti o tome šta ko želi i šta ko piše odnosno predlaže. Ako ovo nije dovoljno za nauk, onda ne znam šta jeste.
Evo za tebe jedna tema za razmišljanje. Šta ti tačno želiš da postigneš time što uporno ponavljaš kako smo protiv širenja pruge na NBG?

Зар није пруга дуж остатка Милутина Миланковића била уцртана у ПГР шинских система?
I duž Milutina Milankovića i duž Bulevara Zorana Đinđića. Ne mogu sada da tražim bolju mapu, tako da evo trenutno ova sa metroom i BG: vozom.

nacrt_plana_generalne_regulacije_sinskih_sistema_u_beogradu_240821_tw1024.jpg
 
Ja sam jedan od onih koji smatra da je Bežanijska kosa daleko pogodnija za trolejbuski podsistem, nego li za tramvaje, gde bi moralo da se baš dosta da se radi, pošto je zamišljeno da isti ide duž cele Dr Ivana Ribara, kao i pored "11. aprila".
A zašto ne proširiti tramvajsku mrežu i kroz Bežanijsku kosu ako se isto planira za NBG?Trolejbuska mreža čak i da je pogodnija,trolejbusi koji bi saobraćali na novim linijama kroz Bežanijsku kosu noću bi se morali smestiti u neki obližnji pogon,a u ovom slučaju to može biti samo pogon na Novom Beogradu koji nema mesta za trolejbuse.
 
A kako zamišljaš da se tramvaji prošire na NBG i BK bez gradnje novih pogona? Pitam, pošto ne razumem baš najbolje to tvoje razmišljanje.

Inače, moj predlog za tramvaje, a i širenje trolejbusa, uključuje izgradnju pogona Vidikovac (tramvajsko - trolejbuski) i BK (trolejbuski). Vidikovački bi bio između Metroa na Ibarskoj i skretanja za Železnik, dok bi na BK bio u produžetku ulice kojom saobraća 65, jer na tom delu nije planiranio proširenje groblja, a planirana je saobraćajnica koja bi se prostirala sa druge strane Radiofara, i završavala kod aerodroma. U obzir bi mogao i da dođe jedan manji pogon za tramvaje (moj predlog) kod Ade Huje, kako je zamišljeno od strane Grada (veći pogon), zato što sam već stavio u predlog Vidikovac, uz zadržavanje postojećih.​
 
Сад ми је јасно шта си тачно замислио за трамваје и тролејбусе.Моја идеја је била да се на НБГ и БК прошири само трамвајска мрежа и да се погон НБГ искористи за трамваје који би саобраћали на новим линијама на НГБ и БК,док би се за постојеће линије погони градили ван НБГ у складу с потребама.
 
To je i donekle plan grada jer nema terminusa linija autobusa u blizini depoa NBG dok ima mesta za širenje tramvaja. Obavezno duž Milutina Milankovića do Tošinog bunara, a odatle tramvaj može i ka Surčinu ili ka Zemunu kao što je i planirano Planom generalne regulacije šinskih sistema.

Tramvaji neće biti na Dorćolu dok je planirano da budu i u Depou Karaburma jer je planirano da tramvaji idu dalje sa Bogoslovije Višnjičkom do tamo što ima smisla.
 
Poslednja izmena:
A kako ćemo da napravimo taj tramvajski depo Karaburma i vezu s njim kroz Višnjičku, kad Čučko reče da će se i u njoj ukinuti razdelno ostrvo, nauštrb još dve saobraćajne trake?

Ne čini li nam se da se grad lagano odriče tramvaja (i trolejbusa)? Skupe su to igračke... bolje pet turskih autobusa nego jedan tramvaj (sad, što i Turci grade tramvaj, to je druga stvar).
 
Morate da razumete da drzavna uprava ima samo jedan interes: pljacku.
Ako tako razmisljate, razumecete svaki njihov potez.

Preko sinskog prevoza i Trolejbusa moz emalo da se ukrade. Ekipa koja radi za SNS (prvatnici Avira itd) poseduej autobuse, ali ne i sinska vozila jer im se to ne isplati.
Interes tih ljudi je ukidanje tramvaja i trolejbusa u Beogradu.
To ne mora da bude zvanicno ukidanje, ali recimo minimizacija linija im je sasvim ok.
Recimo, rusenje Starog savskog mosta moze biti lep povod da se deo tramvajskih linija ukine i zameni autobusima.

Ukidanje tramvaja i trolejbusa ima za posledicu oslobadjanje prostora depoa za gradnju sto oni takodje zele.
To se mozda nece desiti sutra, ali oni ce vladati Srbijom i za 10 ili 20 godina. Ima vremena.
 
Ekipa koja radi za SNS (prvatnici Avira itd) poseduej autobuse, ali ne i sinska vozila jer im se to ne isplati.
U slučaju da si sa "Avirom" mislio na Arrivu, oni itekako imaju vozove i izuzetno su aktivni na tržištu za prevoz putnika u Evropi..
Kod nas ne mogu da izvršavaju takvu delatnost, jer je zakon tako napravljen da "de facto" štiti Srbija Voz od potencijalne konkurencije (tržište je otvoreno, ali zato kada staviš sve na papir ne isplatiti se da uopšte vršiš prevoz putnika, jer nit država nit lokalne samouprave ne žele da ti dotiraju za prevoz)..
Znam da je tema gradski prevoz u BG-u, ali upoznat sam sa funkcionisanjem te kompanije u inostranstvu i važe za dobrog koncesionara, tako da me (ne)prijatno iznenađuje poslovanje u Srbiji, mada koliko znam oni su sada prodati nekom drugom?!
 
Исто је могуће дати трамвајске линије или цео систем на концесионо управљање, Париз је недавно то учинио са једном линијом. Није то разлог, него немају ови административне капацитете (способност) да се баве нечим сложенијим.

Што се мене тиче, готово да су једнако криви они који су нпр. разделно острво у Милутина Миланковића "чували" да "једног дана" направе трамвај на њему; нема чекања - могли су ту да направе шине у последњих 20 година кад су хтели. Уређење простора, не магловито планирање!
 
U slučaju da si sa "Avirom" mislio na Arrivu, oni itekako imaju vozove i izuzetno su aktivni na tržištu za prevoz putnika u Evropi..
Kod nas ne mogu da izvršavaju takvu delatnost, jer je zakon tako napravljen da "de facto" štiti Srbija Voz od potencijalne konkurencije (tržište je otvoreno, ali zato kada staviš sve na papir ne isplatiti se da uopšte vršiš prevoz putnika, jer nit država nit lokalne samouprave ne žele da ti dotiraju za prevoz)..
Znam da je tema gradski prevoz u BG-u, ali upoznat sam sa funkcionisanjem te kompanije u inostranstvu i važe za dobrog koncesionara, tako da me (ne)prijatno iznenađuje poslovanje u Srbiji, mada koliko znam oni su sada prodati nekom drugom?!
Znam ih i ja iz jedne druge zemlje.
Ali me nacin njihovog poslovanja u Srbiji ne iznenadjuje.
Arriva posluje ovako, u ravni kvaliteta SNS preduzetnika jer im se moze.
Isplativo je poslovati tako u Srbiji. Populacija nije u stanju da shvati da je pljackaju losom uslugom.

Pruziti minimum kvaliteta za maksimum novca. To je san svakog kapitaliste.

Cinjenica je ipak da sinski sistemi zahtevaju poseban nivo organizacije, zahteva povezivanje, sinhronizaciju, znanje....
Ako nam treba profit, pljacka i kvadrati, ako je to prioritet, a ne dobrobit gradjana, onda je ukidanje i zanemarivanje potpuno logicno.
 
A kako ćemo da napravimo taj tramvajski depo Karaburma i vezu s njim kroz Višnjičku, kad Čučko reče da će se i u njoj ukinuti razdelno ostrvo, nauštrb još dve saobraćajne trake?

Ne čini li nam se da se grad lagano odriče tramvaja (i trolejbusa)? Skupe su to igračke... bolje pet turskih autobusa nego jedan tramvaj (sad, što i Turci grade tramvaj, to je druga stvar).
A kada postanu tesne i te tri trake, a hoće, šta ćemo onda? Neverovato.
 
Neko je mogao biti proboden. Ako se dobro sećam jednom je u Nemačkoj pukom srećom izbegnuta tragedija kad je prsten dvodelnog točka pukao, okretanjem točka se ispravio i probio pod između sedišta. Zastrašujuće.

Kako kome, meni je nova godina dobro počela s tramvajima. Naišla mi danas odma multica na 12 sa desetak putnika (u oba vozila). Nije ništa sporiji od autobusa bio (što znači da se sve može kad se hoće ko na zapadu). Prilično brzo prošao Hipodrom i Topčiderku bez značajnog kočenja, isto i Gospodarsku. Najbrže išao između Sajma i Mostara, takođe bez kočenja kod Bigza. Mimoišao se sa drugom multicom na 12 kod Ruske (jednako praznom), što je inače bio jedini tramvaj na deonici sve dok nije naišao CAF na Mostaru. Moram priznati da su ti tramvaji u mnogo boljem stanju od ostalih neremontovanih.

Poražavajuće je da se sistem sa velikim potencijalom unapređenja kvaliteta prevoza toliko ignoriše. Da 12-ica ide češće mnogo bi je više ljudi koristilo, posebno u slučaju pokrivanja komotnijim vozilima.
 
Trk do trafike po današnju Politiku u kojoj je tekst "Tramvaji na nekoliko centimetara od pešaka".
 
Danas umalo srčku nisam dobio na Mostaru. Divag s low entry prikolicom kao nov, sve se sija kao u Bazelu. Dvokrilna vrata na prikolici. Šteta što Beograd nije nabavljao prikolice za Tatre, jer bi sada bio u mogućnosti da uz minimalna ulaganja bez slanja motornih kola na remont obezbedi pristupačniji vozni park.
 
Ja pisah već da naši ČKD nisu za vuču prikolica. Nisu namenjeni za to. Prikolica je mrtvi balast, a Tatre su skoro duplo slabije od Schindler-a i Düwag-a. Katice se samo mogu međusobno uparivati, i to verovatno ne sve, i ne svaka baš sa svakom.
 
Nije planirano dugoročno. I pored nedostataka nastavljeno je sa nabavkama novih serija od odabranih stranih partnera, što je upravo i bio najveći rizik stopostotne unifikacije lako sproveden u delo pod komunističkim režimom. Nažalost, jači "heavy duty" model ili jednostavno T6A2/B6A2 za metarski kolosek nisu ni dolazili u obzir. Ni nakon propasti starog režima i pored viška vozila nije se ušlo u plansku modernizaciju sa umetanjem niskopodnog modula. Čak je i klasična modernizacija bila na kašičicu. Da nije bilo dobronamernog Bazela tramvajski sistem bi bio na rubu opstanka, ali sad se bojim da grad ostaje bez opcija. Imajući u vidu višegodišnje ignorisanje tramvaja i trola, debakle sa autobusima, dovešće prevoz u mnogo veće probleme ukoliko nešto uskoro ne učine po pitanju obnove dotrajalog voznog parka i infrastrukture.
 
Pa nisam siguran za popularne Švajcarce. Možda su nam donacijama učinili pasju uslugu. Da ih nisu donirali, i da nije u planu dolazak, verovatno, malo novijih varijanti (mogu da pretpostavim o kojim Schindler-ima se radi), možda bi se id*** udostojili da kupe nove tramvaje. Polovne mislim da apsolutno niko ne prodaje. Dali su nam u principu dobra vozila, al ipak nisu bila predviđena za dugoročni dalji rad. Do maks deset godina, opet zavisi od pristiglih serija. Nešto je, kako sam i pričao, slato za delove. Komplikovano je i skupo održavanje tako starih vozila, koja su uglavnom izbačena iz upotrebe u većini evropskih gradova. Grad se previše uljuljkao donacijama, još sa ubeđenjem da je time rešen problem na zaista dug vremenski period. Hvala gradu Bazelu zaista, al to prosto nije rešenje nedostatka ispravnih i pouzdanih vozila, koja se mogu regularno održavati. Treba se nekad kupiti i novo.
 
Vrh