Šta je novo?

Tramvaji

Sve Katice su manje-više zrele za zamenu, ni Divazi više nisu mladi, ali još uvek niko ne kaže da li će čak i ova Gangulina naručena Bozankaja biti u stanju da vozi strmom deonicom između Pristaništa i Pariske kada stigne?
Ту деоницу, као што знамо, Гангула планира да укине.
 
Od sutra redukcija linije 13 i novi red vožnje koji je na sjp.Po mojoj proceni ukinuli su 2 tramvaja,takođje 7L i 2 imaju nove redove voznje gde su intervali pomereni i faktički stavljen letnji red voznje,jer je centrala nesposobna da popravi tramvaje i samo ih rashoduje stvarno sramotno pogotovo pošto sada 13 ima značaj za novi bas a 7L takođe sta reci,mozda se priče o ukidanju iznad obistiniti nekada nažalost.
 
1. Изено бих неко своје мишљење што се тиче турских трамваја, не треба причати унапред. Видећемо кад стигне ових 25 комада који су вероватно пробни зато их толико и стиже. Јер не треба летети од једном са истом марком у једном тендеру и колико знам тај тендер од 100 нових није још расписан и не зна који ће трамвај бити у питању. Такође џабе нама и најбоље марке трамваја ако их не будемо одржавали завршиће ко добар део ЦАФ трамваја (надам се да ће нови депо на Новом Београду омогућити боље одржавање тих нових трамваја). Катице свакако треба мењати, а и швицину донацију што пре.
2. Друга ствар што се тиче мреже треба поправити сигнализацију на неким местима, али на пример мени на целој мрежи трамваја највише упада у очи Пожешка улице од саме окретнице до искључења за Мост на Ади. Ту улицу треба проширити дефинтивно ако је могуће на бар две траке (урадити ако је немогуће да има шест трака по три по смеру урадити као у Кнеза Милоша три траке па пуштати по потреби смер у тој међу траци где су гужве) плус трамвајску на коју би ишли и аутобуси ко што сад иду уз десну страну. Тај део за шине се распада оно је катастрофа не могу да верујем да то никако не поправе и не направе како треба тај крак у поменутој улици. Најидеалније би било кад би било простора да се трамвај пребаци у средину улице као у Војовде степе. На пример да се на аутобуским станицма увуку станице са те траке једне за саобраћај (по смеру) у десну страну како не би заустављали саобраћај прилком станица и да буду дуже те станице због броја аутобуса који пролази туфа. За ту улицу је потребна реконструкција што пре.
 
Видећемо кад стигне ових 25 комада који су вероватно пробни зато их толико и стиже. Јер не треба летети од једном са истом марком у једном тендеру и колико знам тај тендер од 100 нових није још расписан и не зна који ће трамвај бити у питању.

Ja se izvinjavam, ali ne isprobavaš 25 (slovima: dvadeset pet) šinskih vozila koje KUPIŠ (samim tim nije probno) za 81 MILION EVRA.

1732016997987.png
 
@nikola novi bg
Јеси ли ти икад ходао тротоаром у Пожешкој? Посебно радним данима у шпицевима, поготово поподне, кад се људи враћају са посла? Пешаци се сударају на тротоару, а ти би да шириш додајеш саобраћајне траке? Где да шириш? Да рушиш пола Пожешке? Школу, стамбене зграде?
Само камере у жуту траку од Кијевске до ОШ "Јосиф Панчић", можда "Око соколово" и да се промени режим рада семафора код пијаце.
Бетон око шина је проблем за аутобусе (не и за трамваје) и то треба да се поправи.
Није ми јасно шта постижеш дужином станица. Ако има више аутобуса у колони, само прва два отварају врата, а остали чекаји свој ред. Ако је у колони трамвај и иза аутобуси, углавном само трамвај отвара врата, а аутобуси чекају. У Пожешкој сви аутобуси и трамваји стају на свим станицама па је нејасно шта се постижеш увученим стајалиштима. Заправо, прилично нејасно пишеш па не знам ни где би ставио шине, куда би ишли аутобуси.
Предлажем ти да данас после 4-5 прошеташ Пожешком од Кировљеве до Кијевске па да нам напишеш како би свој план спровео на терену.
 
Hitne mere za oporavak tramvajskog podsistema:
1) Nabavka novih vozila, ceo vozni oark mora da se menja (sem CAFa)
2) Na 50+ raskrnica opremljenim adaptibilnim sistemom upravljanja saobraćajem a gde prolaze tramvaji podesiti da tramvaji zapravo imaju prednost
3) Optimizacija redova vožnje tramvajskog podsistema kako bi se na krakovima osigurao pravilan interval između vozila na različitim linijama
4) Rekonstrukcija kraka ka Jurija Gagarina + izgradnja pruge oko belvila
5) Povećati brzinu na izdvojenim denicama (zašto tramvaji idu 30 km/h preko mosta na Adi???)
6) Ugradnja skretnica koje omogućavaju veću brzinu u skretanje pri narednim rekonstrukcijama
Nakon stabilizacije sistema:
7) Reorganizacija linija (imajući u vidu uvođenje novih/unapređenje postojećih podsistema tipa metro i prigradske železnice)
8) Širenje mreže
Milutina Milankovića-Tošin bunar-Bežanija
Omladinskih brigada
Mihajla Pupina-Pariske komune-Tošin bunar
GO NBG-Zemun Kej osl.
Blokovi-Surčinska-Surčin
Blokovi-ŽS Nac. Stadion (LRT)
Pančevački most-Borča
Denivelacija Slavije
Tašmajdan-Terazije-Kalemegdan
Slavija-Terazije
Bogoslovija-Višnjička banja
Gospodara Mehana-Prokop-Autokomanda (LRT)

Nakon proširenja uspostaviti linije koje imaju visok nivo izdvojenosti trase (LRT linije). Vozila bi trebalo da budu većeg kapaciteta (uz produžavanje dužina perona) čime se smanjuje koeficijent iskorišćenja kapaciteta (i podiže koef. Komfora)

Rezultat:
Površinski javni prevoz u gradu se odvija pre svega ekološkim, električnim tramvajima i trolejbusima. Autobuski koridori su zamenjeni tramvajima. Periferne autobuske linije saobraćaju do granice centralne zone grada odakle se preseda na brze šinske sisteme (metro, tram) što znači veću pouzdanost autobusa, manji obrt i bolju uslugu. Dakle gradnja velike tramvajske mreže u centralnoj zoni dovodi do manjeg zagađenja u centru, bolje usluge i u centru i na periferiji i na kraju manje korišćenje privatnog automobila.
 
Ja se izvinjavam, ali ne isprobavaš 25 (slovima: dvadeset pet) šinskih vozila koje KUPIŠ (samim tim nije probno) za 81 MILION EVRA.

Pogledajte prilog 220242
Не мислим пробу на тај начин, ал не треба се залетети одмах са једном марком, треба видети како ће се прилагодини путницима, трасама итд..
@nikola novi bg
Јеси ли ти икад ходао тротоаром у Пожешкој? Посебно радним данима у шпицевима, поготово поподне, кад се људи враћају са посла? Пешаци се сударају на тротоару, а ти би да шириш додајеш саобраћајне траке? Где да шириш? Да рушиш пола Пожешке? Школу, стамбене зграде?
Само камере у жуту траку од Кијевске до ОШ "Јосиф Панчић", можда "Око соколово" и да се промени режим рада семафора код пијаце.
Бетон око шина је проблем за аутобусе (не и за трамваје) и то треба да се поправи.
Није ми јасно шта постижеш дужином станица. Ако има више аутобуса у колони, само прва два отварају врата, а остали чекаји свој ред. Ако је у колони трамвај и иза аутобуси, углавном само трамвај отвара врата, а аутобуси чекају. У Пожешкој сви аутобуси и трамваји стају на свим станицама па је нејасно шта се постижеш увученим стајалиштима. Заправо, прилично нејасно пишеш па не знам ни где би ставио шине, куда би ишли аутобуси.
Предлажем ти да данас после 4-5 прошеташ Пожешком од Кировљеве до Кијевске па да нам напишеш како би свој план спровео на терену.
По том другом идеалном плану не бих ништа проширивао, можда нешто минимално. Опција са шинама у средини као у ВС и да туда иду и аутобуси можда је боља ипак. Ал опет остаје проблем стајалишта јер су на већини станице гужве. Једино да се прави мали лук у саобраћајним тракама тамо где су станице.

Слажем се да су највећи проблем тај део око шина и да то треба решити, али чисто дајем идеју да се можда и сама структура улице промени. На пример било би лакше омогућено скретање аутобуса ка Ада Молу и наравно бих ставио да се фаворизује лева трака у којој је јавни превоз (аутобуси и трмаваји). Аутомобили би ишли десном страном искључиво и ако желе лево ка Кировљевом улицом то би могли да раде одједном и без ометања контра смера.
Ту се сада ставља питање осталих учица у Пожешкој тренутно ми на памет пада и то скретање ка Коштуњаку за јавни превоз би било лакше али за аутомобиле би требало смислити нешто како би се искључивали за лево ка Кошуњаку, а да не буде блокиран пут ка окретници Баново брдо. Можда опет неким луком односно делом проширене траке како би они који настављају право могли да заобиђу ту колону што чека за лево.
 
5) Povećati brzinu na izdvojenim denicama (zašto tramvaji idu 30 km/h preko mosta na Adi???)

Pruga strašno baca, trebalo bi da malo održavaju kolosek....

I mene je zanimlo pa sam pitao vozača, samo je ubrzao na preko 40 i tramvaj je počeo opasno da skače da sam mislio da ćemo ispasti.
Nije mi jasno zašto nisu betonski izlivi kolosek ili uradili sa kockom, nego klasičanm kolosek sa pragovima dok GSP nema podbijačicu / plug za regulisanje.
 
Hitne mere za oporavak tramvajskog podsistema:
1) Nabavka novih vozila, ceo vozni oark mora da se menja (sem CAFa)
2) Na 50+ raskrnica opremljenim adaptibilnim sistemom upravljanja saobraćajem a gde prolaze tramvaji podesiti da tramvaji zapravo imaju prednost
3) Optimizacija redova vožnje tramvajskog podsistema kako bi se na krakovima osigurao pravilan interval između vozila na različitim linijama
4) Rekonstrukcija kraka ka Jurija Gagarina + izgradnja pruge oko belvila
5) Povećati brzinu na izdvojenim denicama (zašto tramvaji idu 30 km/h preko mosta na Adi???)
6) Ugradnja skretnica koje omogućavaju veću brzinu u skretanje pri narednim rekonstrukcijama
Nakon stabilizacije sistema:
7) Reorganizacija linija (imajući u vidu uvođenje novih/unapređenje postojećih podsistema tipa metro i prigradske železnice)
8) Širenje mreže
Milutina Milankovića-Tošin bunar-Bežanija
Omladinskih brigada
Mihajla Pupina-Pariske komune-Tošin bunar
GO NBG-Zemun Kej osl.
Blokovi-Surčinska-Surčin
Blokovi-ŽS Nac. Stadion (LRT)
Pančevački most-Borča
Denivelacija Slavije
Tašmajdan-Terazije-Kalemegdan
Slavija-Terazije
Bogoslovija-Višnjička banja
Gospodara Mehana-Prokop-Autokomanda (LRT)

Nakon proširenja uspostaviti linije koje imaju visok nivo izdvojenosti trase (LRT linije). Vozila bi trebalo da budu većeg kapaciteta (uz produžavanje dužina perona) čime se smanjuje koeficijent iskorišćenja kapaciteta (i podiže koef. Komfora)

Rezultat:
Površinski javni prevoz u gradu se odvija pre svega ekološkim, električnim tramvajima i trolejbusima. Autobuski koridori su zamenjeni tramvajima. Periferne autobuske linije saobraćaju do granice centralne zone grada odakle se preseda na brze šinske sisteme (metro, tram) što znači veću pouzdanost autobusa, manji obrt i bolju uslugu. Dakle gradnja velike tramvajske mreže u centralnoj zoni dovodi do manjeg zagađenja u centru, bolje usluge i u centru i na periferiji i na kraju manje korišćenje privatnog automobila.
Занима ме ово ширење мреже на Нови Београд, шта ће типа Бежанији трамвај, а друга ствар већина ових улица не знам куда бих ишао трамвај... Тошин Бунар сада проширују ал опет куда ту трамвај да иде. Омладински Бригада је гужва и без трамваја у шпицу. Париске Комуне узана, где би завршио тај трамвај на Кеју, једва и окретница бусева функционише? Једина улица која је добра целом својом трасом за трамвај је Булевар Милутина Миланковића јер би имала баштицу у средини, ал која је и то сврха спровести ако нема где да се повеже на пример Тошин Бунар мени није за трамвај.
 
Занима ме ово ширење мреже на Нови Београд, шта ће типа Бежанији трамвај, а друга ствар већина ових улица не знам куда бих ишао трамвај... Тошин Бунар сада проширују ал опет куда ту трамвај да иде. Омладински Бригада је гужва и без трамваја у шпицу. Париске Комуне узана, где би завршио тај трамвај на Кеју, једва и окретница бусева функционише? Једина улица која је добра целом својом трасом за трамвај је Булевар Милутина Миланковића јер би имала баштицу у средини, ал која је и то сврха спровести ако нема где да се повеже на пример Тошин Бунар мени није за трамвај.
Novi Beograd je, ima mesta. Možda mora koja traka da se zakine ali prostora ima. Tu moramo mi kao društvo da se dogovorimo da li nam je bitniji automobil ili javni prevoz.

Oml. brigada je gužva jer jednostavno nema alternativu u vidu Bulevara Umetnosti. Ja mislim da može cela tramvajska baštica da se napravi sa ukidanjem 1 trake za automobile (proiširenje na uštrb ostrva). (Ovo je odokativno moram da sračunam)

Kej oslobođenja okretnica možeš gde želiš, tramvaji su svakako dvosmerni.

Pa ako gledamo po postojećoj konfiguraciji nije za tramvaj. Ali opet kažem, rekonfigurišemo i napravimo lepo bašticu. Nije to ništa toliko neverovatno i nemoguće. Šta više, vrlo je jednostavno.

Omladinskih brigada ne može, Bulevar umetnosti idealan + omogućava direktan nastavak kraka ka Glavnoj.
I to je varijatna, ali onda mašimo ulicu gde su glavni tokovi. Da li bi ljudi krenuli da koriste tramvaje u paralelnoj ulici ili bi nastavili da koriste buseva (koje je cilj da ukinemo) duž Oml. Brigada. Jednoatavno tu je pravac i tu se ljudi kreću. Nek se kola pomere u paralelnu ulicu.
 
Омладинских бригада је по логици ствари "аутомобилска улица" - у њој је главна аутопутска петља на Новом Београду, као и главни прилаз Мосту на Ади. Већ се Весић з... тамо са жутим тракама, које је после морао да прекречи, јер је уканалио све, и кола и аутобусе. Подвожњак испод пруге је критична тачка укупног саобраћаја на Новом Београду и ту места колосецима - нема.

Трамвај може кроз Булевар уметности, много је чистија ситуација, а на том правцу већ постоји пруга (код Делта ситија).
 
Ту деоницу, као што знамо, Гангула планира да укине.
To se mora sprečiti, inače će od centra Beograda napraviti Zabranjeni Grad naprdnjačke kvazielite. Ako narod bude talasao na vreme, ne verujem da će se usuditi da tu bolesnu glupost izgura do kraja, kao što nije ni prethodne kada je hteo da zabrani prelazak Gazele putničkim autobusima i da 1,5 miliona putnika javnog prevoza natera da jedan po jedan plaćaju kartu na prednjim vratima. Gangula je tek kada je postao gradonačelnik pokazao da mu je um još bolesniji od Vesićevog, koliko god dotični ranije delovao nedostižan po tom pitanju.
 
Vrh