Šta je novo?

Tramvaji

Зато што су на власти фенсери који воле ново. Донација старих возила није фенси као куповина нових. Само ново је еколошки прихватљиво за др Шапића.
Moram da kažem da se ne slažem sa tobom u potpunosti. Tj. i slažem se i ne slažem se.

Donacije su po meni OK za vozila (tramvaje konkretno u ovom slučaju) do 15 ili plafon 20 godina starosti. Dakle da to donirano staro bude ipak lepo za oko. Ovi gore žutaći trandžosi što je neko okačio sliku nisu baš lepi za oko i mislim da imaju 30-40 godina najmanje, a takve donacije mišljenja sam da ipak trebamo odbiti.

Tako da sam ja iz pozicije, hajdemo reći, posmatrača gradskog prevoza (provozam se stanicu dve ponekad, čisto iz znatiželje kao što sam na početku CAF-ove eksploatacije u BG znao da sednem na par stanica da se provozam za svoju dušu ili kao što sam pre neki dan seo u Citara na liniji 600 na par stanica čisto meraka radi) više za kupovinu novih tramvaja, po mogućstvu od više različitih proizvođača (neka bude i Bozankaya jedan od njih, što da ne, ali neka okosnica budu Siemens, Bombardier i ostatak premium ekipe).

Tramvaji su ipak nešto što najviše doprinosi tom vizuelnom utisku grada, ne mož' da bude upeglan i fensi grad, a da se voze matori tramvaji, to prosto ne ide. Tako da sa velikim nestrpljenjem očekujem da se konačno poruče ti tramvaji i da u naredne 3 godine sve katice i šviceri odu u zasluženu penziju, da ih ne gledamo više.

Mada mislim da ne bilo loše, ukoliko neko ima sluha, da se možda napravi i nekakav muzej javnog prevoza u BG pa da se recimo jedna katica i jedan švicer restauriraju i postanu muzejski primerci.

Takođe možda, ali samo možda, bih razmislio i o otvaranju nekakve turističke tramvajske linije sa duhom starog beograda na kojoj bi saobraćale recimo 2-3 katice (restauirane i full obnovljene, ali kao OEM, znači onako kakva je izašla iz fabrike, bez fensi dodataka) i 2-3 švicera kako bi nostalgičari mogli da se podsete nekih starih vremena, a i posetioci (turisti) da osete kako smo nekada (do pre 10-15 godina) živeli, kada su katice i ti šviceri iz donacija bili jedina opcija u tramvajskom prevozu.
 
Moram da kažem da se ne slažem sa tobom u potpunosti. Tj. i slažem se i ne slažem se.

Donacije su po meni OK za vozila (tramvaje konkretno u ovom slučaju) do 15 ili plafon 20 godina starosti. Dakle da to donirano staro bude ipak lepo za oko. Ovi gore žutaći trandžosi što je neko okačio sliku nisu baš lepi za oko i mislim da imaju 30-40 godina najmanje, a takve donacije mišljenja sam da ipak trebamo odbiti.

Tako da sam ja iz pozicije, hajdemo reći, posmatrača gradskog prevoza (provozam se stanicu dve ponekad, čisto iz znatiželje kao što sam na početku CAF-ove eksploatacije u BG znao da sednem na par stanica da se provozam za svoju dušu ili kao što sam pre neki dan seo u Citara na liniji 600 na par stanica čisto meraka radi) više za kupovinu novih tramvaja, po mogućstvu od više različitih proizvođača (neka bude i Bozankaya jedan od njih, što da ne, ali neka okosnica budu Siemens, Bombardier i ostatak premium ekipe).

Tramvaji su ipak nešto što najviše doprinosi tom vizuelnom utisku grada, ne mož' da bude upeglan i fensi grad, a da se voze matori tramvaji, to prosto ne ide. Tako da sa velikim nestrpljenjem očekujem da se konačno poruče ti tramvaji i da u naredne 3 godine sve katice i šviceri odu u zasluženu penziju, da ih ne gledamo više.

Mada mislim da ne bilo loše, ukoliko neko ima sluha, da se možda napravi i nekakav muzej javnog prevoza u BG pa da se recimo jedna katica i jedan švicer restauriraju i postanu muzejski primerci.

Takođe možda, ali samo možda, bih razmislio i o otvaranju nekakve turističke tramvajske linije sa duhom starog beograda na kojoj bi saobraćale recimo 2-3 katice (restauirane i full obnovljene, ali kao OEM, znači onako kakva je izašla iz fabrike, bez fensi dodataka) i 2-3 švicera kako bi nostalgičari mogli da se podsete nekih starih vremena, a i posetioci (turisti) da osete kako smo nekada (do pre 10-15 godina) živeli, kada su katice i ti šviceri iz donacija bili jedina opcija u tramvajskom prevozu.
Za održavanje je popunjanvanje voznog parka sa vozilima pet različitih proizvođač ipak složenije.
Kod nas je veći problem održavanje infrastrukture. Baš sam nedavno gledao snimke iz vazduha skretnice u Nemanjinoj/ Resavskoj, teška budževina je u pitanju, a linija 3 ne vozi već neprihvatljivo dugo.
Mogu oni da kupe hiljadu najmodernijih tramvaja, ako infrastrukturu neće srediti i ako neće širiti sistem.
 
Tramvaji su ipak nešto što najviše doprinosi tom vizuelnom utisku grada, ne mož' da bude upeglan i fensi grad, a da se voze matori tramvaji, to prosto ne ide. Tako da sa velikim nestrpljenjem očekujem da se konačno poruče ti tramvaji i da u naredne 3 godine sve katice i šviceri odu u zasluženu penziju, da ih ne gledamo više.
Чехословачке Татре 4, такође познатије код нас као "катице," су имале комплетан ремонт ране 2000. године и испали су супер. Нису само средили спољашност, већ комплетно ентеријер, конструкцију, и мотор. Изгледали су као да су из фабрике изашли. Такви су били док нису радикалски скакавци дошли на власт и све урнисали. Крбуље, илити Катице остају, само из разлога што делова за њих има на претек. Последњи модел КАТ 4 направљени су 1997 године, и испоручено је 20 комада за Београд. ЧКД Татра је била највећа Чехословачка инжињерска компанија која је свашта производила, од машина до трамваја. То је била одлична фирма.

Њихов модел Татра Т3 је био најуспешнији. Продали су 13,991 трамвај широм света, и још увек су у употреби, а прошло је 64 године од прве производње. Праве се и делови за њих да их што дуже одржавају. ЧКД Татра је и фабрике градила. Њихови трамваји су добри, издржљиви и квалитетни. Још возе ти Татра 4 трамваји по Европи, и одлични су, али ГСП би и камен покварио. Ако ћемо потпуно да пређемо на модерне, онда боље да купимо нове Шиндлерове трамваје јер су они врхунског квалитета, и то смо искусили, или још боље, Штадлер. Ово је њихов најновији модел.
1717938784766.png

Карактеристике:
  1. Вишезглобно возило са седам кола, 85% непрекидног ниског пода, дужине 45,5 метара, ширине 2,3 метра.
  2. Осам широких двокрилних врата.
  3. Велики сабирни одељци који омогућавају кратке промене путника.
  4. Челична конструкција каросерије.
  5. Пет интегрисаних окретних постоља (од којих су четири погоњена) са осовинама и великим точковима.
  6. 96 седишта (додатних 7 преклопних седишта), 160 места за стајање.
  7. Интегрисани систем информисања путника.
  8. Потпуна климатизација.
  9. 100% компатибилан са BehiG-ом.
  10. Максимална брзина 80 km/h.
Вредност уговора је око 62 милиона евра.
Mada mislim da ne bilo loše, ukoliko neko ima sluha, da se možda napravi i nekakav muzej javnog prevoza u BG pa da se recimo jedna katica i jedan švicer restauriraju i postanu muzejski primerci.
Ја сам за ово.
Takođe možda, ali samo možda, bih razmislio i o otvaranju nekakve turističke tramvajske linije sa duhom starog beograda na kojoj bi saobraćale recimo 2-3 katice (restauirane i full obnovljene, ali kao OEM, znači onako kakva je izašla iz fabrike, bez fensi dodataka) i 2-3 švicera kako bi nostalgičari mogli da se podsete nekih starih vremena, a i posetioci (turisti) da osete kako smo nekada (do pre 10-15 godina) živeli, kada su katice i ti šviceri iz donacija bili jedina opcija u tramvajskom prevozu.
Нешто као овако у Сан Франциску. То би било супер урадити, али познајући Гангулу и његову банду, тешко ће то ићи.
1717939226514.png
 
Poslednja izmena:
Чехословачке Татре 4, такође познатије код нас као "катице," су имале комплетан ремонт ране 2000. године и испали су супер. Нису само средили спољашност, већ комплетно ентеријер, конструкцију, и мотор. Изгледали су као да су из фабрике изашли. Такви су били док нису радикалски скакавци дошли на власт и све урнисали.
Nisam to znao, bio sam mali (88 godiste sam). Mislio sam da nije bilo modernizacije katica, mada ruku na srce prođe 25g od tada, a ja se sećam smrada u katicama još dok sam bio student u period 2007-2011. Tada su mi bili leševi isto. Verujem da su sada još gore. Nisam ulazio u katice od tada, ulazio sam samo u CAF-ove za svoju dušu na par stanica. Mada čudi me da im nisu ugradili klime tada 2000e ili makar niskopodni dodatak u sredini.
 
Moram da kažem da se ne slažem sa tobom u potpunosti. Tj. i slažem se i ne slažem se.

Donacije su po meni OK za vozila (tramvaje konkretno u ovom slučaju) do 15 ili plafon 20 godina starosti. Dakle da to donirano staro bude ipak lepo za oko. Ovi gore žutaći trandžosi što je neko okačio sliku nisu baš lepi za oko i mislim da imaju 30-40 godina najmanje, a takve donacije mišljenja sam da ipak trebamo odbiti.

Tako da sam ja iz pozicije, hajdemo reći, posmatrača gradskog prevoza (provozam se stanicu dve ponekad, čisto iz znatiželje kao što sam na početku CAF-ove eksploatacije u BG znao da sednem na par stanica da se provozam za svoju dušu ili kao što sam pre neki dan seo u Citara na liniji 600 na par stanica čisto meraka radi) više za kupovinu novih tramvaja, po mogućstvu od više različitih proizvođača (neka bude i Bozankaya jedan od njih, što da ne, ali neka okosnica budu Siemens, Bombardier i ostatak premium ekipe).

Tramvaji su ipak nešto što najviše doprinosi tom vizuelnom utisku grada, ne mož' da bude upeglan i fensi grad, a da se voze matori tramvaji, to prosto ne ide. Tako da sa velikim nestrpljenjem očekujem da se konačno poruče ti tramvaji i da u naredne 3 godine sve katice i šviceri odu u zasluženu penziju, da ih ne gledamo više.

Mada mislim da ne bilo loše, ukoliko neko ima sluha, da se možda napravi i nekakav muzej javnog prevoza u BG pa da se recimo jedna katica i jedan švicer restauriraju i postanu muzejski primerci.

Takođe možda, ali samo možda, bih razmislio i o otvaranju nekakve turističke tramvajske linije sa duhom starog beograda na kojoj bi saobraćale recimo 2-3 katice (restauirane i full obnovljene, ali kao OEM, znači onako kakva je izašla iz fabrike, bez fensi dodataka) i 2-3 švicera kako bi nostalgičari mogli da se podsete nekih starih vremena, a i posetioci (turisti) da osete kako smo nekada (do pre 10-15 godina) živeli, kada su katice i ti šviceri iz donacija bili jedina opcija u tramvajskom prevozu.
Проблем је што нема много опција за донације због ширине колосека и што од Ђиласа нису куповани трамваји, значи 12 година.
ГСП је као правио неку своју музејску колекцију, и онда Шапић нареди да се део возила из ње исече.
Нови трамваји касне најмање 8 година. Док стигну, треба чувати ове старе што имамо. Овај искасапљени је могао прво да буде фул очерупан за делове. Ово је баш ирационално.
 
Који је главни разлог што CAF-ови не иду на 2, 5 и 10?

Чуо сам следеће приче, не знам да ли је тачно:

- На 10 не може због кривине у Старине Новака
- Кроз Цара Душана не могу због сензора врата (бабе са цегерима кад се враћају са пијаце) и окретнице Калемегдан
- На 2 не могу због дела од Калемегдана до Пристаништа

Јел тако?

ЕДИТ: Исто важи и за Дивага. Чуо сам да не иде кроз Цара Душана зато што не могу врата да се затворе због баба са цегерима.
 
Nisam to znao, bio sam mali (88 godiste sam). Mislio sam da nije bilo modernizacije katica, mada ruku na srce prođe 25g od tada, a ja se sećam smrada u katicama još dok sam bio student u period 2007-2011. Tada su mi bili leševi isto. Verujem da su sada još gore. Nisam ulazio u katice od tada, ulazio sam samo u CAF-ove za svoju dušu na par stanica. Mada čudi me da im nisu ugradili klime tada 2000e ili makar niskopodni dodatak u sredini.
Сећам се кад су се појавили на улицама освежени 2004 године. Уградили су електрични показивач са паметним сатом који је показивао у којој улици се налазиш, као и показиваче на којој линији су, и која им је релација. Изгледали су као да су из фабрике изашли. Ево како су пре изгледали. Такви су били све до 2013 године. Спољашњи изглед.
1717947915568.png

Унутрашњи.
1717947559896.png


Возачева кабина.
528364.jpg


Такви су били и црвени кад су их комплетно реновирали и модернизовали их. Онда је дошао Гангула. Отпустио је сав стручан кадар, и најбоље рестаураторе које је ГСП имао, и све је кренуло низбрдо.
 
Poslednja izmena:
Malo samo da ispravim. Ovaj na slici je 409 i pripada poslednjoj seriji koja je stigla u GSP. Bilo ih je 20 (garažni brojevi 401-420) i 1997. su godište. Samo je 407 stigao sa displejom i to s onim starim tačkastim. Ovom 409 je naknadno ugrađen i jedini je ostao u staroj šemi sa slike, dok su ostali ofarbani u crveno-plavo. Rashodovani su čini mi se samo 401 zbog požara i 420 zbog teškog sudara koji je imao pre petnaestak godina. I ne znam šta je sa 410, koji je davno otkačen od parnjaka 409 jer nešto nisu bili kompatibilni. Oni koji imaju BUSE displeje su remontovani u Goši početkom 2000-tih. Uglavnom idu u paru (2321+2262, 2320+2310, 2210+2387, 2201+2289, dok su bez parnjaka ostali 2276, 2315, 2345...). Moguće da sam neke pomešao i zaboravio, ali poenta je da su u Goši remontovane starije serije (gb 201-400), a da su 401-420 poslednje serije, modernizovane Katice, takozvani Čoperci.
 
Moderizovano je samo 30 KT4 u Goši 2002 godine. Oni imaju napred crnu masku između farova od Juga 😀, a untra plava sedišta.
Sto se tiče kolor šeme, promenjena je pre 2013 (ne sećam se tačno, mislim da je 2009).
 
Nije GSP ni jedan tramvaj modernizovao. Ne možemo kriviti Gangulu za sadašnje stanje tramvajskog voznog parka, jer to tako nije od juče. Katice su većinom ili za otpis ili za generalni remont. Ne može to da se samo okrpi. Baš kako reče @1111 imamo tu zadnju seriju, još uvek korektnu, iz 1997. godine, kao i one remontovane u Goši. Remont većeg broja Katica je trebalo raditi još pre desetak godina, tako da Gangula sa tim nema ništa, niti su nešto otpuštali inženjere poslednjih godina. Kriv je za muljanje na tenderima, kriv je za sporu nabavku tramvaja, a sve u sprezi sa pre pomenutim, kriv je generalno za nastavak loše politike oko obnove voznog parka GSP-a, na nivou svih podsistema. Kriv je za mnogo što šta kad je javni prevoz u pitanju, al za to što nije nešto rađeno pre ko zna koliko godina, već ne može biti kriv.
 
Tako je, 30 ih je remontovano i to sve starije serije. Moguće da ih sad ima manje od 30, jer neke ne viđam. To jest sigurno ih ima manje, jer su odavno otpisani 294, 322 i 351, ali ne znam da li radi preostalih 27. Za šemu moguće da je i 2008.
 
@Kesha
Moguće da još nije kasno za remont serije iz 1997. kao i nekih starijih očuvanijih. Kad bi ukupno sredili bar 40 Katica, plus preostale Gošine, bilo bi dosta bolje stanje.
 
 
Malo samo da ispravim. Ovaj na slici je 409 i pripada poslednjoj seriji koja je stigla u GSP. Bilo ih je 20 (garažni brojevi 401-420) i 1997. su godište. Samo je 407 stigao sa displejom i to s onim starim tačkastim. Ovom 409 je naknadno ugrađen i jedini je ostao u staroj šemi sa slike, dok su ostali ofarbani u crveno-plavo. Rashodovani su čini mi se samo 401 zbog požara i 420 zbog teškog sudara koji je imao pre petnaestak godina. I ne znam šta je sa 410, koji je davno otkačen od parnjaka 409 jer nešto nisu bili kompatibilni. Oni koji imaju BUSE displeje su remontovani u Goši početkom 2000-tih. Uglavnom idu u paru (2321+2262, 2320+2310, 2210+2387, 2201+2289, dok su bez parnjaka ostali 2276, 2315, 2345...). Moguće da sam neke pomešao i zaboravio, ali poenta je da su u Goši remontovane starije serije (gb 201-400), a da su 401-420 poslednje serije, modernizovane Katice, takozvani Čoperci.
Изгледа да сам побркао. Значи ремонтоване су у Гоши, а не у ГСП-у. Данас сам научио нешто ново. Хвала ти на исправци.
Moderizovano je samo 30 KT4 u Goši 2002 godine. Oni imaju napred crnu masku između farova od Juga 😀, a untra plava sedišta.
Sto se tiče kolor šeme, promenjena je pre 2013 (ne sećam se tačno, mislim da je 2009).
Штета што нису то урадили са свим трамвајима јер Београд има 250 Татра КТ4 модела. Сећам се и тих плавих седишта. Ако се не варам, видео сам их у трамвајима на линији 12, 13 и 7.
A ko bi mogao da odradi remont?
Могао би крагујевачки Сименс да то одради. Имају најсавременију технологију и погоне за то.
 
Poslednja izmena:
Treba napraviti razliku između remonta i modernizacije. Većina ako ne i sve KT4 su prošle kroz neki vid romonta.
A moderizovano je samo 30 u Goši uz pomoć Inekona (Češka). Oni su generalno loše prošli na tom tenderu, jer su cenu formirali prema prosečnom stanju tramvaja, a GSP im je poslao 30 najlošijih tramvaja. Mada je i ta cena bila relativno visoka za GSP red veličine trećina cene novog tramvaja u to vreme...
 
Danas u Beogradu gotovo da nema nijedne Katice koja - po ispravnosti i održavanju - ne izgleda kao one iz Pjongjanga. Sem možda one jedne crveno-bele što je zadnja stigla i vrte je na liniji 6.
 
Poslednja izmena:

А у чему је фора да 13 уопште не саобраћа? Ако су скратили 11 до депоа, могли су и 13? Или мисле да је 85 довољна као замена? Само је онда требало да појачају 85.
 
Био је и онај конкурс за модернизацију катица тамо негде око 2006е. Беше стопирао Ђилас или још пре њега Богдановић јер су обећали набавку нових трамваја.

Сличне приче имамо и сада.
 
Купиће и ови нешто ново. Али бесмислено образложење за одустајање од модернизације је слично овоме поводом стопирања набаке Шиндлера.

Исти су то принципи (не)деловања.
 
Malo samo da ispravim. Ovaj na slici je 409 i pripada poslednjoj seriji koja je stigla u GSP. Bilo ih je 20 (garažni brojevi 401-420) i 1997. su godište. Samo je 407 stigao sa displejom i to s onim starim tačkastim. Ovom 409 je naknadno ugrađen i jedini je ostao u staroj šemi sa slike, dok su ostali ofarbani u crveno-plavo. Rashodovani su čini mi se samo 401 zbog požara i 420 zbog teškog sudara koji je imao pre petnaestak godina. I ne znam šta je sa 410, koji je davno otkačen od parnjaka 409 jer nešto nisu bili kompatibilni. Oni koji imaju BUSE displeje su remontovani u Goši početkom 2000-tih. Uglavnom idu u paru (2321+2262, 2320+2310, 2210+2387, 2201+2289, dok su bez parnjaka ostali 2276, 2315, 2345...). Moguće da sam neke pomešao i zaboravio, ali poenta je da su u Goši remontovane starije serije (gb 201-400), a da su 401-420 poslednje serije, modernizovane Katice, takozvani Čoperci.
koji je to sudar, seca li se neko?
 
Vrh