Moram da kažem da se ne slažem sa tobom u potpunosti. Tj. i slažem se i ne slažem se.Зато што су на власти фенсери који воле ново. Донација старих возила није фенси као куповина нових. Само ново је еколошки прихватљиво за др Шапића.
Za održavanje je popunjanvanje voznog parka sa vozilima pet različitih proizvođač ipak složenije.Moram da kažem da se ne slažem sa tobom u potpunosti. Tj. i slažem se i ne slažem se.
Donacije su po meni OK za vozila (tramvaje konkretno u ovom slučaju) do 15 ili plafon 20 godina starosti. Dakle da to donirano staro bude ipak lepo za oko. Ovi gore žutaći trandžosi što je neko okačio sliku nisu baš lepi za oko i mislim da imaju 30-40 godina najmanje, a takve donacije mišljenja sam da ipak trebamo odbiti.
Tako da sam ja iz pozicije, hajdemo reći, posmatrača gradskog prevoza (provozam se stanicu dve ponekad, čisto iz znatiželje kao što sam na početku CAF-ove eksploatacije u BG znao da sednem na par stanica da se provozam za svoju dušu ili kao što sam pre neki dan seo u Citara na liniji 600 na par stanica čisto meraka radi) više za kupovinu novih tramvaja, po mogućstvu od više različitih proizvođača (neka bude i Bozankaya jedan od njih, što da ne, ali neka okosnica budu Siemens, Bombardier i ostatak premium ekipe).
Tramvaji su ipak nešto što najviše doprinosi tom vizuelnom utisku grada, ne mož' da bude upeglan i fensi grad, a da se voze matori tramvaji, to prosto ne ide. Tako da sa velikim nestrpljenjem očekujem da se konačno poruče ti tramvaji i da u naredne 3 godine sve katice i šviceri odu u zasluženu penziju, da ih ne gledamo više.
Mada mislim da ne bilo loše, ukoliko neko ima sluha, da se možda napravi i nekakav muzej javnog prevoza u BG pa da se recimo jedna katica i jedan švicer restauriraju i postanu muzejski primerci.
Takođe možda, ali samo možda, bih razmislio i o otvaranju nekakve turističke tramvajske linije sa duhom starog beograda na kojoj bi saobraćale recimo 2-3 katice (restauirane i full obnovljene, ali kao OEM, znači onako kakva je izašla iz fabrike, bez fensi dodataka) i 2-3 švicera kako bi nostalgičari mogli da se podsete nekih starih vremena, a i posetioci (turisti) da osete kako smo nekada (do pre 10-15 godina) živeli, kada su katice i ti šviceri iz donacija bili jedina opcija u tramvajskom prevozu.
Чехословачке Татре 4, такође познатије код нас као "катице," су имале комплетан ремонт ране 2000. године и испали су супер. Нису само средили спољашност, већ комплетно ентеријер, конструкцију, и мотор. Изгледали су као да су из фабрике изашли. Такви су били док нису радикалски скакавци дошли на власт и све урнисали. Крбуље, илити Катице остају, само из разлога што делова за њих има на претек. Последњи модел КАТ 4 направљени су 1997 године, и испоручено је 20 комада за Београд. ЧКД Татра је била највећа Чехословачка инжињерска компанија која је свашта производила, од машина до трамваја. То је била одлична фирма.Tramvaji su ipak nešto što najviše doprinosi tom vizuelnom utisku grada, ne mož' da bude upeglan i fensi grad, a da se voze matori tramvaji, to prosto ne ide. Tako da sa velikim nestrpljenjem očekujem da se konačno poruče ti tramvaji i da u naredne 3 godine sve katice i šviceri odu u zasluženu penziju, da ih ne gledamo više.
Ја сам за ово.Mada mislim da ne bilo loše, ukoliko neko ima sluha, da se možda napravi i nekakav muzej javnog prevoza u BG pa da se recimo jedna katica i jedan švicer restauriraju i postanu muzejski primerci.
Нешто као овако у Сан Франциску. То би било супер урадити, али познајући Гангулу и његову банду, тешко ће то ићи.Takođe možda, ali samo možda, bih razmislio i o otvaranju nekakve turističke tramvajske linije sa duhom starog beograda na kojoj bi saobraćale recimo 2-3 katice (restauirane i full obnovljene, ali kao OEM, znači onako kakva je izašla iz fabrike, bez fensi dodataka) i 2-3 švicera kako bi nostalgičari mogli da se podsete nekih starih vremena, a i posetioci (turisti) da osete kako smo nekada (do pre 10-15 godina) živeli, kada su katice i ti šviceri iz donacija bili jedina opcija u tramvajskom prevozu.
Nisam to znao, bio sam mali (88 godiste sam). Mislio sam da nije bilo modernizacije katica, mada ruku na srce prođe 25g od tada, a ja se sećam smrada u katicama još dok sam bio student u period 2007-2011. Tada su mi bili leševi isto. Verujem da su sada još gore. Nisam ulazio u katice od tada, ulazio sam samo u CAF-ove za svoju dušu na par stanica. Mada čudi me da im nisu ugradili klime tada 2000e ili makar niskopodni dodatak u sredini.Чехословачке Татре 4, такође познатије код нас као "катице," су имале комплетан ремонт ране 2000. године и испали су супер. Нису само средили спољашност, већ комплетно ентеријер, конструкцију, и мотор. Изгледали су као да су из фабрике изашли. Такви су били док нису радикалски скакавци дошли на власт и све урнисали.
Проблем је што нема много опција за донације због ширине колосека и што од Ђиласа нису куповани трамваји, значи 12 година.Moram da kažem da se ne slažem sa tobom u potpunosti. Tj. i slažem se i ne slažem se.
Donacije su po meni OK za vozila (tramvaje konkretno u ovom slučaju) do 15 ili plafon 20 godina starosti. Dakle da to donirano staro bude ipak lepo za oko. Ovi gore žutaći trandžosi što je neko okačio sliku nisu baš lepi za oko i mislim da imaju 30-40 godina najmanje, a takve donacije mišljenja sam da ipak trebamo odbiti.
Tako da sam ja iz pozicije, hajdemo reći, posmatrača gradskog prevoza (provozam se stanicu dve ponekad, čisto iz znatiželje kao što sam na početku CAF-ove eksploatacije u BG znao da sednem na par stanica da se provozam za svoju dušu ili kao što sam pre neki dan seo u Citara na liniji 600 na par stanica čisto meraka radi) više za kupovinu novih tramvaja, po mogućstvu od više različitih proizvođača (neka bude i Bozankaya jedan od njih, što da ne, ali neka okosnica budu Siemens, Bombardier i ostatak premium ekipe).
Tramvaji su ipak nešto što najviše doprinosi tom vizuelnom utisku grada, ne mož' da bude upeglan i fensi grad, a da se voze matori tramvaji, to prosto ne ide. Tako da sa velikim nestrpljenjem očekujem da se konačno poruče ti tramvaji i da u naredne 3 godine sve katice i šviceri odu u zasluženu penziju, da ih ne gledamo više.
Mada mislim da ne bilo loše, ukoliko neko ima sluha, da se možda napravi i nekakav muzej javnog prevoza u BG pa da se recimo jedna katica i jedan švicer restauriraju i postanu muzejski primerci.
Takođe možda, ali samo možda, bih razmislio i o otvaranju nekakve turističke tramvajske linije sa duhom starog beograda na kojoj bi saobraćale recimo 2-3 katice (restauirane i full obnovljene, ali kao OEM, znači onako kakva je izašla iz fabrike, bez fensi dodataka) i 2-3 švicera kako bi nostalgičari mogli da se podsete nekih starih vremena, a i posetioci (turisti) da osete kako smo nekada (do pre 10-15 godina) živeli, kada su katice i ti šviceri iz donacija bili jedina opcija u tramvajskom prevozu.
Сећам се кад су се појавили на улицама освежени 2004 године. Уградили су електрични показивач са паметним сатом који је показивао у којој улици се налазиш, као и показиваче на којој линији су, и која им је релација. Изгледали су као да су из фабрике изашли. Ево како су пре изгледали. Такви су били све до 2013 године. Спољашњи изглед.Nisam to znao, bio sam mali (88 godiste sam). Mislio sam da nije bilo modernizacije katica, mada ruku na srce prođe 25g od tada, a ja se sećam smrada u katicama još dok sam bio student u period 2007-2011. Tada su mi bili leševi isto. Verujem da su sada još gore. Nisam ulazio u katice od tada, ulazio sam samo u CAF-ove za svoju dušu na par stanica. Mada čudi me da im nisu ugradili klime tada 2000e ili makar niskopodni dodatak u sredini.
Изгледа да сам побркао. Значи ремонтоване су у Гоши, а не у ГСП-у. Данас сам научио нешто ново. Хвала ти на исправци.Malo samo da ispravim. Ovaj na slici je 409 i pripada poslednjoj seriji koja je stigla u GSP. Bilo ih je 20 (garažni brojevi 401-420) i 1997. su godište. Samo je 407 stigao sa displejom i to s onim starim tačkastim. Ovom 409 je naknadno ugrađen i jedini je ostao u staroj šemi sa slike, dok su ostali ofarbani u crveno-plavo. Rashodovani su čini mi se samo 401 zbog požara i 420 zbog teškog sudara koji je imao pre petnaestak godina. I ne znam šta je sa 410, koji je davno otkačen od parnjaka 409 jer nešto nisu bili kompatibilni. Oni koji imaju BUSE displeje su remontovani u Goši početkom 2000-tih. Uglavnom idu u paru (2321+2262, 2320+2310, 2210+2387, 2201+2289, dok su bez parnjaka ostali 2276, 2315, 2345...). Moguće da sam neke pomešao i zaboravio, ali poenta je da su u Goši remontovane starije serije (gb 201-400), a da su 401-420 poslednje serije, modernizovane Katice, takozvani Čoperci.
Штета што нису то урадили са свим трамвајима јер Београд има 250 Татра КТ4 модела. Сећам се и тих плавих седишта. Ако се не варам, видео сам их у трамвајима на линији 12, 13 и 7.Moderizovano je samo 30 KT4 u Goši 2002 godine. Oni imaju napred crnu masku između farova od Juga , a untra plava sedišta.
Sto se tiče kolor šeme, promenjena je pre 2013 (ne sećam se tačno, mislim da je 2009).
Могао би крагујевачки Сименс да то одради. Имају најсавременију технологију и погоне за то.A ko bi mogao da odradi remont?
Nivo i način obavestavanja
Pogledajte prilog 201078
koji je to sudar, seca li se neko?Malo samo da ispravim. Ovaj na slici je 409 i pripada poslednjoj seriji koja je stigla u GSP. Bilo ih je 20 (garažni brojevi 401-420) i 1997. su godište. Samo je 407 stigao sa displejom i to s onim starim tačkastim. Ovom 409 je naknadno ugrađen i jedini je ostao u staroj šemi sa slike, dok su ostali ofarbani u crveno-plavo. Rashodovani su čini mi se samo 401 zbog požara i 420 zbog teškog sudara koji je imao pre petnaestak godina. I ne znam šta je sa 410, koji je davno otkačen od parnjaka 409 jer nešto nisu bili kompatibilni. Oni koji imaju BUSE displeje su remontovani u Goši početkom 2000-tih. Uglavnom idu u paru (2321+2262, 2320+2310, 2210+2387, 2201+2289, dok su bez parnjaka ostali 2276, 2315, 2345...). Moguće da sam neke pomešao i zaboravio, ali poenta je da su u Goši remontovane starije serije (gb 201-400), a da su 401-420 poslednje serije, modernizovane Katice, takozvani Čoperci.