Šta je novo?

Tramvaji

А шта мислите о трећој шини преко Панчевца? :D
 
IMG-0c7fbc31957d6865ddde0196751b5224-V.jpg
 
Čekaj bre jel moguće da je ovo isti onaj Švajcarac sa prethodne strane??? :shock:
Дошљак":356e1nxl je napisao(la):
А шта мислите о трећој шини преко Панчевца? :D
Misliš da se tramvajski kolosek ''umetne'' među železničke?
 
Тако нешто, трећа шина у средини на размаку од спољне на ширини трамвајског колосека.
 
као што рече Прле, нека иде трамвај-воз нормалног колосека. ево један брзински предлог:

tramvajvoz.jpg


е сада, остаје шта после. дајте сами предлог. за страну после Пристаништа, ја бих искористио стари коридор пруге до Вудроа Вилсона, па онда средином до Сајма, па опет старим коридором до Моста на Ади и ту да буде терминус. или евентуално да уђе у НИС, па до Шећеране, када буде ревитализација тог дела
 
Ljudi, treba još jedan most, Borča-centar, za tramvaj, može i za metro.

Ovo sve drugo na banatskoj strani maši naseljeno područje. Voz/tramvaj/metro treba da vozi tamo gde su ljudi i direktno.
 
Znači definitivno nije trebalo da brzaju sa odbacivanjem onog predloga o LRTu/tramvaju na trasi stare pruge. Što vreme više prolazi, to više njen potencijal dolazi do izražaja. Čak i ako 2015. nisu mogli definitivno da odluče, trebalo je bar da koriguju projekat BnVa tako da ostane prostora i mogućnosti da se jednog dana tuda ipak sprovede bar običan tramvaj. Nije kao da bi morale da ostave hektare i hektare praznog zemljišta nego samo jednu štraftu kroz naselje gde bi u nekoj budućnosti, uz minimalna ulaganja, mogle da se provuku šine.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777984#p777984:3hqgfdyf je napisao(la):
Дошљак » Pet Sep 25, 2020 9:02 pm[/url]":3hqgfdyf]Тако нешто, трећа шина у средини на размаку од спољне на ширини трамвајског колосека.
Logičan predlog, ali sumnjam da bi naši bili spremni za takve peripetije. A i nije da je to neka uobičajena praksa po svetu. Znam za primere toga u Nemačkoj, da tramvaj (ne LRT nego baš tramvaj) koristi železničku prugu, ali ne i po drugim zemljama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778002#p778002:nf9tv5gn je napisao(la):
Пантограф » 25 Sep 2020 21:52[/url]":nf9tv5gn]Ljudi, treba još jedan most, Borča-centar, za tramvaj, može i za metro.

Ovo sve drugo na banatskoj strani maši naseljeno područje. Voz/tramvaj/metro treba da vozi tamo gde su ljudi i direktno.
A ne. Voz, metro i tramvaj treba da idu tamo gde su livade i njive, kako bi se poboljšao kvalitet života budućih naselja i budućih centara svih centara u Beogradu. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777898#p777898:otznbvr2 je napisao(la):
Дошљак » 25 Sep 2020 02:46 pm[/url]":otznbvr2]А шта мислите о трећој шини преко Панчевца? :D

Teoretski, ovo je izvodljivo; treća šina ili metarski kolosek unutar standardnog koloseka, dvosistemski tramvaj/LRT za napon od 600 V DC i 25 kV AC, jeste da su skuplji, ali rade posao.
Međutim, ovde jedan drugi problem, a to je propusna moć Pančevca. Ako bi se Pančevac koristio samo za BG:Voz, mogao bi se ugurati tramvaj. ALi ako će tu da prolaze i vozovi za Zrenjanin/Kikindu, Vršac, Rumuniju i koji tertnjak, tu bi već imali problem.
 
Верујем да би се тако кратка деоница заједничког коришћења дала опремити сигнализацијом која би омогућила распетљавање мешаног саобраћаја
 
Ја сам лично ипак пре за трамвајско-бициклистички мост у продужетку Т. Кошћушка. Добила би се паралела Зрењанинцу која би заокружила Котеж и Борчу са западне стране чиме би се омогућила даља реурбанизација и препарцелисање периферних делова тих насеља из приградских сокака у градске блокове, смањило би се оптерећење на линије 43, 95, 96, а становници тзв. З београда не би више били становници далеке периферије преко моста већ би за 10ак минута стизали у најстрожи центар града.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778000#p778000:2zq12usx je napisao(la):
JohnnyLee » 25 Sep 2020 07:48 pm[/url]":2zq12usx]као што рече Прле, нека иде трамвај-воз нормалног колосека. ево један брзински предлог:

tramvajvoz.jpg


е сада, остаје шта после. дајте сами предлог. за страну после Пристаништа, ја бих искористио стари коридор пруге до Вудроа Вилсона, па онда средином до Сајма, па опет старим коридором до Моста на Ади и ту да буде терминус. или евентуално да уђе у НИС, па до Шећеране, када буде ревитализација тог дела
Razmišljao sam o tvom predlogu, naravno, pod uslovom da je moguća propusna moć Pančevca. Moguće su sledeće opcije:
1. Ostaviti ovako kao što si označio crvenom bojom, bez ikakvog produžetka. Tram-train ide do Beton hale i preseda se na tramvaj kod pristaništa. Najjeftinija opcija, nema nekih posebnih intervencija, jedino je malo cimanje za putnike.
2. Tram-train od Beton hale nastavlja tramvajskom trasom kroz Karađorđevu, gde bi koloseci morali da budu "dual gauge", tj . i za metrarski i za standardni, Vilsonov bulevar i dalje starom trasom pored Sajma, uz obalu, kao što si pomenuo NIS, Šećerana.
3. Isto kao pod br. 2, samo umosto puta za NIS i Šećeranu, tramvaj-voz ide na Stari železnički most, i nastavlja kroz Bulevar M. Milankovića i dalje Juruja Gagarina. Nova linija 11. U ovom slučaju bi BMM i Jurija Gagarina imali biloi dual gauge, ili samo BMM, a Jurija Gagarina da se totalno pretvori u trasu sa standardnim kolosekom, dok bi trasa sa metrarskim koloskeom bila produžena dalje kroy BMM i Omladinskih brigada do centra NBG.
4. Trasa umesto starim železničkim kolosekom oko Kalemegdana ide direktno u Tadeuša Košćuška, i penje se kao i 11ica i dvojka uz Kalemegdan, Karađorđeva , BVV, NIS, Šećerana. I tu bi trasa bila za obe širine koloseka, ali je problem trasa koja se spušta potpornim zidovima sa Kalemegdana ka Pristaništu. Trasa je vijugava, uska i ne bi mogao uvesti neki široki tramvaj-voz, čak ne širi od 2,3 m. Proizvođač bi morao da pravi vozilo posebne konstrukcije, što može i da podigne cenu.
5. Isto kao i trasa pod br. 4 ali u kombinaciji umesto NIS-a i Šećerane, SŽM, BMM i Jurija Gagarina.

Ovo je neko moje viđenje, ako ima neko drugu ideju neka postavi. Iskreno, od svega što sam izneo, najrealnije je pod br. 1.
 
Све написане опције су одличне, опција бр. 1. је најлакше, тј најјефтиније изводива.

Опцију број три бих ипак гледао да се искористи стара жалазничка траса са плитким укопом до старе железничке, а и даље до старог железничког.

Што се њега тиче ништа необично да остане за почетак такав, ево како у МОксви на уском делу решавају наизменично пуштање
s1200

Ово није дуал, већ две трасе зближене, а трамваји иду по сигнализацији

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778096#p778096:34s7vge3 je napisao(la):
Дошљак » Суб Сеп 26, 2020 11:49 am[/url]":34s7vge3]Ја сам лично ипак пре за трамвајско-бициклистички мост у продужетку Т. Кошћушка. Добила би се паралела Зрењанинцу која би заокружила Котеж и Борчу са западне стране чиме би се омогућила даља реурбанизација и препарцелисање периферних делова тих насеља из приградских сокака у градске блокове, смањило би се оптерећење на линије 43, 95, 96, а становници тзв. З београда не би више били становници далеке периферије преко моста већ би за 10ак минута стизали у најстрожи центар града.

Аапсолутно сам сагласан. Али, ово решење које предлажемо је се да далеко брже урадити јер је постоји инфраструктура. Можеш да замисли колико само би коштала припрема за иградњу моста.

Овако, први етап преко панчевца, даље иде убрзани развој Банатског Београда а онда и тај мост.
 
Na ovoj trasi je mali problem nadvožnja kod Vilinih voda koji sprečava elektrifikaciju pruge. Kada je zadnjih dana Beovoz vozio od Pančeva, nije mogao ići dalje zbog visine ispod mosta.
Za ovo postoji rešenje. Tramvaj-voz u Mullhouseu (Siemens Avanto) tokom vožnje spušta pantograf kada naiđe na istu problematičnu visinu prolazeći ispod mosta i podiže ga kada prođe ispod.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=H0OqMlu2heA[/youtube]
 
мислим да би трамвај могао да прође са све жицом, само се пантограф спусти као на Мостару, јер је нижи од воза. али би само у том делу био један колосек

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778108#p778108:2vcp1m9u je napisao(la):
Siniša » 26 Сеп 2020, 11:35[/url]":2vcp1m9u]Razmišljao sam o tvom predlogu, naravno, pod uslovom da je moguća propusna moć Pančevca. Moguće su sledeće opcije:

у теорији, преко Панчевца би могао да прође воз на свака 3 до 5 минута, али када се ремонтује и други колосек

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778108#p778108:2vcp1m9u je napisao(la):
Siniša » 26 Сеп 2020, 11:35[/url]":2vcp1m9u]1. Ostaviti ovako kao što si označio crvenom bojom, bez ikakvog produžetka. Tram-train ide do Beton hale i preseda se na tramvaj kod pristaništa. Najjeftinija opcija, nema nekih posebnih intervencija, jedino je malo cimanje za putnike.

најбржа и најјефтинија опција. нема много цимања, јер би било неколико преседачких тачки успут

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778108#p778108:2vcp1m9u je napisao(la):
Siniša » 26 Сеп 2020, 11:35[/url]":2vcp1m9u]2. Tram-train od Beton hale nastavlja tramvajskom trasom kroz Karađorđevu, gde bi koloseci morali da budu "dual gauge", tj . i za metrarski i za standardni, Vilsonov bulevar i dalje starom trasom pored Sajma, uz obalu, kao što si pomenuo NIS, Šećerana.

слажем се за dual gauge опцију (има и Софија, чисто да вас подсетим). иначе, у некој теорији, могла би од Шећеране и да се продужи до Обреновца, или барем до Остружнице

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778108#p778108:2vcp1m9u je napisao(la):
Siniša » 26 Сеп 2020, 11:35[/url]":2vcp1m9u]3. Isto kao pod br. 2, samo umosto puta za NIS i Šećeranu, tramvaj-voz ide na Stari železnički most, i nastavlja kroz Bulevar M. Milankovića i dalje Juruja Gagarina. Nova linija 11. U ovom slučaju bi BMM i Jurija Gagarina imali biloi dual gauge, ili samo BMM, a Jurija Gagarina da se totalno pretvori u trasu sa standardnim kolosekom, dok bi trasa sa metrarskim koloskeom bila produžena dalje kroy BMM i Omladinskih brigada do centra NBG.

ја бих оставио метарски у Јурија Гагарина, а нормални или БММ или БЗЂ

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778108#p778108:2vcp1m9u je napisao(la):
Siniša » 26 Сеп 2020, 11:35[/url]":2vcp1m9u]4. Trasa umesto starim železničkim kolosekom oko Kalemegdana ide direktno u Tadeuša Košćuška, i penje se kao i 11ica i dvojka uz Kalemegdan, Karađorđeva , BVV, NIS, Šećerana. I tu bi trasa bila za obe širine koloseka, ali je problem trasa koja se spušta potpornim zidovima sa Kalemegdana ka Pristaništu. Trasa je vijugava, uska i ne bi mogao uvesti neki široki tramvaj-voz, čak ne širi od 2,3 m. Proizvođač bi morao da pravi vozilo posebne konstrukcije, što može i da podigne cenu.

5. Isto kao i trasa pod br. 4 ali u kombinaciji umesto NIS-a i Šećerane, SŽM, BMM i Jurija Gagarina.

не бих ја пео уз Калемегдан. цела идеја је да се реактивира пруга око Калемегдана

иначе, депо за те трамваје је замишљен да буде само на Дорћолу, зато има тај крак
 
Опција са трамвозом је за власт идеалан опција. Улагања су минимална, време реализације најкраће могуће, док их сви пљују како нису у стању да започну да граде метро и што су трасе лоше, ово би им био одличан поен. Осим тога, трамвоз је одлично средство за трамвајизацију целе Србије, поготову што многи градови већ имају инфрастурктуру, а њену доградњу у смислу мостова/надвожњака су сви у стању да исфинансирају јер се ради о јефтинијим констурукцијама него за железницу.

Да не причам да трамвоз може да се убаци да иде по обичном путу заједно са осталим саобраћајем и да се тако регулише на расрксницама.

Замишљам већ наслов: "Србија (Београд) лидер у саобраћајним иновацијама у региону", "нови комбиновани брзи шински превоз капацитета као метро" и тако даље.

Једино што сад интезивно размишљам куда би било најбоље да прође линија по Банатском Београду.
 
Najbolje je da ide kroz Zrenjaninski put. Dalje se može spojiti sa starom prugom Ovča - Padinska skela - Vrbovski. Ovako bi se dobile dve linije: Jedna za Padinsku skelu i Vrbovski, druga za Glogonjski rit i Jabučki rit.
 
ка већ скрене у Крњачу (насееље) онда није проблем - може и тако. Проблем је како да скрене:
На Панчевцу не може. Тј може али би онда био потребан још једна ниво за мост што је компликовано
Код Пољопривредне је високо, мада би могао на естакади да скрене. Са тако широким трагом 30м полупречник кривине је ок.
Ако пад крене да скреће код станице Крњача, онда мора добрано да се враћа у назад.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778002#p778002:3ipa9abt je napisao(la):
Пантограф » 25 Сеп 2020 08:52 pm[/url]":3ipa9abt]Ljudi, treba još jedan most, Borča-centar, za tramvaj, može i za metro.

Ovo sve drugo na banatskoj strani maši naseljeno područje. Voz/tramvaj/metro treba da vozi tamo gde su ljudi i direktno.

И то у правцу Тадеуша, до спортског центра па преко Дунава. Трамвајско пешачко бициклистички.
 
Апсолутно. И поред тога урадити нови булевар у продужетку тог моста по ободу Котежа и Борче.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778581#p778581:2taoftcb je napisao(la):
Siniša » 27 Сеп 2020, 23:52[/url]":2taoftcb]Najbolje je da ide kroz Zrenjaninski put. Dalje se može spojiti sa starom prugom Ovča - Padinska skela - Vrbovski. Ovako bi se dobile dve linije: Jedna za Padinsku skelu i Vrbovski, druga za Glogonjski rit i Jabučki rit.

средином Зрењанинског пута све до Падињака, али то није спорно. спорно је како спустити са Панчевачког моста ка Зрењанинском путу. једно решење је да иза стајалишта Крњача мост скрене лево, па да се веже на Зрењанински пут између цркве и Аксине продавнице, на овом месту:

Capture.JPG
 
Опет је и Зрењанинац периферија свих тих насеља а могућност за улажење у њих је трамвозу мала због радијуса скретања и ширине колосека. Класични трамвај има већу могућност уласка у насеља, макар са уређеном уличном мрежом (центар Котежа и Борча).
 
периферија или не, када год сам пролазио стајалишта су била пуна људи. тако да би тај трамвај био солидно попуњен
 
Vrh