Šta je novo?

Tramvaji

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692063#p692063:r32ci60o je napisao(la):
Igor » 24 Дец 2019, 12:21[/url]":r32ci60o]Može sasvim normalno da se priđe automobilom i iz pravca Požeške i Đorđa Stanojevića. Problem je upravo deo na mostu gde je tucanik sa ovom elastomernom podlogom koja ga je primorala da ide sredinom i manevriše između tramvaja.

што каже Панта, у лудницу одмах
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692078#p692078:39amu1rb je napisao(la):
Žika » 24 Dec 2019 13:16[/url]":39amu1rb]Šta li je u glavi tim ljudima da se tuda zapucaju ?? Most prazan , nema gužve. Šine visoke i moguća oštećenja vozila.
Biciklista na tramvajskim šinama.
 
Možda bi trebalo bolje označiti kuda biciklisti treba da idu. Ovaj verovatno nije znao kojim putem treba da se popne, petlja je prekomplikovana, ni kolima nije lako ko ide prvi put.
 
Šta bi Varšavi?

Nepovoljni domaći proizvodi? Rotem pobedio na tenderu za 123, uz opciju do 213 tramvaja. NIjedan poljski proizvođač nije dobio toliki posao. Sve bilo nešto na kašičicu.

Tender je bio poništen pa ponovo raspisan nakon čega se Pesa žalila zbog nenormalno niske cene korejskih tramvaja. Na kraju je Rotem pobedio.

Bojim se da Siemens ne izvisi zbog skupog CAF-a, a jeftinih Rusa. U najgorem slučaju u opticaju mogu biti Česi ili Poljaci.
 
„Tramvaja kulture” i ove godine, ukrašen novogodišnjom dekoracijom, vozi beogradskim ulicama i zabavlja građane.

Direktor JKP GSP „Beograd” Radiša Momčilović sa menadžmentom ovog preduzeća i dečicom prisustvovao je probnoj vožnji „Tramvaja kulture”.U okviru manifestacije „Beogradska zima”, tramvaj će saobraćati od sutra do 30. decembra 2019. godine i od 2. do 4. januara 2020. godine, prevoziće Beograđane određenim trasama uz prigodan program i darivanje poklona.Tramvaj će saobraćati od 18 do 21 čas radnim danima, a od 16 do 19 časova vikendom i državnim praznicima.

Sve vožnje su besplatne, a građani koji žele da se „ukrcaju”, samo treba da sa stanice mahnu vozaču – Deda Mrazu i on će im otvoriti vrata novogodišnjeg tramvaja.

Program će u jednom smeru biti priređen za decu, a u drugom za sve ostale sugrađane.

Prva trasa tramvaja: okretnica na Banjici – Vojvode Stepe – Autokomanda – Slavija – Beogradska – Bulevar kralja Aleksandra – KLUZ – Bulevar kralja Aleksandra – Beogradska – Slavija – Autokomanda.

Stajališta prve trase su: Banjica, Vračarska, Bebelova, Voždovac, Saobraćajni fakultet, Visoka škola elektrotehnike, Nikšićka, Vitanovačka, Kralja Vladimira, Bože Jankovića, Trg oslobođenja, Franša d’Eperea, Karađorđev park, Trg Slavija /Bulevar oslobođenja/, Pravni fakultet, Vukov spomenik /Bulevar kralja Aleksandra/, GO Zvezdara, Pijaca „Đeram”, Pop Stojanova, Lion, Batutova, Pijaca „Zvezdara”, Dr Velizara Kosanovića, Mite Ružića, Koste Trifkovića – KLUZ – Koste Trifkovića, Mite Ružića, Dr Velizara Kosanovića, Pijaca „Zvezdara”, Batutova, Lion, Pop Stojanova, Pijaca „Đeram”, GO Zvezdara, Vukov spomenik /Bulevar kralja Aleksandra/, Pravni fakultet, Trg Slavija /Bulevar oslobođenja/, Karađorđev park, Franše d’Eperea, Zvečanska /Autokomanda/.

Druga trasa tramvaja: Kalemegdan /Donji grad/ – Bulevar vojvode Bojovića – Tadeuša Košćuška – Pariska – Pristanište – Karađorđeva – Stari savski most – Zemunski put – Milentija Popovića –- Bulevar Milutina Milankovića – Đorđa Stanojevića – Bulevar heroja sa Košara – Most na Adi – saobraćajnica pored Hipodroma – Vladimira Radovanovića – Požeška – Banovo brdo.

Stajališta druge trase su: Tadeuša Košćuška, Kalemegdan, Pristanište, Brankov most, Ekonomski fakultet, Staro Sajmište, Blok 21, „Sava centar”, Blok 23, Milutina Milankovića, Đorđa Stanojevića, petlja Radnička, Hipodrom, Kneza Višeslava, OŠ „Josif Pančić”, Dom zdravlja, Kijevska, Trebevićka, Banovo brdo.

Dani saobraćanja su:

– 26. decembra – prva trasa,
– 28. decambra – prva trasa – učestvuje i JKP „Gradske pijace”,
– 29. decembra – druga trasa,
– 30. decembra – prva trasa,
– 2. januara 2020. godine – druga trasa,
– 3. januara 2020. godine – prva trasa,
– 4. januara 2020. godine – druga trasa.















izvor: beograd.rs
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=690029#p690029:3vzcncpa je napisao(la):

Понукан овом поруком, пре неки дам сам мало снимио са пунтичке тачке гледишта како изгледа вожња у уралтрансмаш. Одмах да напоменем, да је конкретни трамвај рађен заједно са пољском ПЕСАом

Извините за неколико одвојених видеа, још нисам научио да их спајам
https://youtu.be/_R63wwyoPOU
https://youtu.be/yeUSzsJ083U
https://youtu.be/Sp7nxZ94MCg
https://youtu.be/qUX3WGOHpZo
https://youtu.be/42_uySqHESY

Утисци су да је трамвај чврст, удобан. Нископодан. Сва инфомарција и дисплеји су на месту. Вај-фај. Са друге стране београдска специфика тражи више пространства унутра, Мени делује да простор није оптимално организован.
Спољна ми се не свиђа, али, за наше услове смтрам да би трамвај морао да се озбиљно преради јер тако широки (кутија) тешко да би моги да се мимоиђу на пример код правног факултета. МОжда би и спољни дизајн могао да се прилагоди.

Оно што би се сигурно ГСПу свидело су огромне равне плоче које могу да носе рекламе.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=690046#p690046:3vzcncpa je napisao(la):
JohnnyLee » Сре Дец 18, 2019 1:30 am[/url]":3vzcncpa]прво су нам увалили возове, па су нам уваљивали (цивилне) авионе, а сада нам уваљују трамваје. шта је следеће? мада, искрено, од њих само војни програм. ту су ненадј***ви. и вагони из ТВЗ-а су им супер

80d9f6b71d1df59565f64784ff4c57ca.jpg

У тој истој фабрици склапају трамваје "Витјаз-М" који су одлични. Они возе у мом крају, умају места, супер савремени. Радо бих их видео у Београду.
 
Зар се Витјази не склапају у Твери и Петербургу?
 
Kad pričate o širini tramvaja, gledajte širinu koloseka, a ne samo širinu, kako neko napisa, kutije.
Beograd je osamdesetih omanuo i zadržao uski kolosek, relikt nekih prošlih vremena.
Sad se takvi retko gde prave. I CAF su morali da preprojektuju i naprave za Beograd uži.
1000mm je širina, a sada se uglavnom standardizovao 1435mm, gde širine tramvaja variraju od 2,8, do 2,2m.
Naravno da je širi kolosek udobniji, da se tramvaj manje ljulja i da može da ide i većom brzinom. Naravno, nije to jedini faktor za brzinu.
Beogradski tramvaji prilično ćoškare po trasama, postoje i zidana stajališta, bandere blizu šina... Sećate se da su za špance morali da prilagođavaju neka stajališta i kod nagiba visinu šina u odnosu na podlogu. Problem je kad u jednom sistemu imaš vozila različitih koncepcija i proizvođača - iz više epoha.
 
У тој истој фабрици склапају трамваје "Витјаз-М" који су одлични. Они возе у мом крају, умају места, супер савремени. Радо бих их видео у Београду.
Симпатичан је за један руски трамвај, али ја бих ипак највише волео да тендер добије или Сименс, или Шкода. Авенио и 29Т ForCity Plus су мрак трамваји у позитивном смислу те речи. 8)
Као чест путник, морам одлучно да демантујем тврдње да су наши трамваји слабог капацитета. Нису наши трамваји уопште лоши по том питању, а ни по брзини (сем Шпанаца, којима проблем заправо лежи у абнормално великом броју седишта и абнормално малом броју рукохвата, као да су их правили за приград где се тражи више седишта).
 
Вероватно су их правили за градове у којима народ има алтернативе и није у сардина конфигурацији. Наравно да ћеш седети а не вас 1000 један на другом.

Али, није то проблем КАФа него наше слепарије која тај детаљ није прописала у техничком задатку.

У том смислу, ретко који произвођач ће сам од себе предложити сардина решење ако то град не затражи.

Е у том смислу поједина решења која произилазе из навика је могао да ради домаћи произвођач (Икарбус на пример). У том смислу, вероватно је Сименс прихватљивије решење.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692839#p692839:2096mui7 je napisao(la):
branik » 26 Dec 2019 05:10 pm[/url]":2096mui7]
...
Beograd je osamdesetih omanuo i zadržao uski kolosek, relikt nekih prošlih vremena.
...
Generalno je mogao preći na normalnu širinu koloseka, ali ni metarski kolosek nije problem, ni za brzinu, jedino je kapacitet nešto manji, ali je zato zgodniji za krivudave trase. Moglo se preći dok je mreža bila znatno manja, sada bi to bilo verovatno besmisleno - treba ga što više izolovati, obezbediti prednost na raskrsnicama i srediti trase da se po njima vozi 60 km/h i nema problema. Širi kolosek ništa ne pomaže ako su stalno pomešani sa ostalim saobraćajem i ako nemaju izolovanu trasu i ako nemaju prednost na semaforima.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692839#p692839:2096mui7 je napisao(la):
branik » 26 Dec 2019 05:10 pm[/url]":2096mui7]
1000mm je širina, a sada se uglavnom standardizovao 1435mm, gde širine tramvaja variraju od 2,8, do 2,2m.
...
Na metarskom koloseku su vrlo česti tramvaji širine 2300mm, a ima i 2500mm.

Generalno, ako pogledate Cirih koji ima izuzetno gustu mrežu tramvajskih koridora - ima metarski kolosek i to uopšte ne smeta. Bitnije stvari su omogućavanje prednosti i održavanje voznog reda, a na to se tamo izrazito pazi.
 
Zna li neko kada ce da proradi tramvaj za Dorcol?
 
@ @Aca
Можда у смислу једноставности и тако неких перформанси везаних за вожњу (неоспорно!), али када је у питању удобност, е ту се ствар већ битно мења. Диваг их ту ушива све до једне (само нека су што дуже на нашим улицама). Има удобна седишта, не дрмуса се као Катице по лошим шинама и, уз то, парадоксално за старо возило, далеко је тиши него КТ4.
Мислим да је крајње време да Катице (ове старе соло неремонтоване #2202-#2399) полако шаљемо у историју и заменимо их новим трамвајима. Једну оставити за музеј, а у саобраћају оставити само композиције ремонтоване у Гоши и оне пристигле крајем 90их (тзв. чопераши). Ем су добрано кородирале, ем неудобне, ем су нам потребни трамваји већег капацитета (дужи).
 
Разумљиво да су такви после толико година на београдским шинама. Од трамваја ремонтованих у Гоши 2002. ваљало би сачувати један најбољи.
 
Ови из Гоше нису лоши, ја бих их све сачувао да возе бар још 10 година. Реч је била о оним соло трамвајима који никада нису имали озбиљнији ремонт (типа #2202, #2223, #2242...) :wink:
 
За музеј треба сачувати 2409, али до потпуне замене Катица верујем да ће проћи још 10 година.
 
И 2409, наравно. Кад већ говоримо о њему, на којој линији ради?
 
На шестици најчешће, мада бих ја волео да га видим на двојци :)
 
Vrh