Šta je novo?

Tramvaji

najmanji su problem vandali, sedista se cepaju zato sto ne mogu ljudi da sede ko po jajima, cim se neko malo pomeri, grebe tekstil i tekstil, i zato se trosi, a cak i da magicno zauvek ostanu citava, nije problem samo blato masti i ne znam ni ja sta, nego kao sto je neko gore napisao ZNOJ, upija se svaki dan, natapa sediste, ne mozes ljude da kaznjavas sto se znoje, nisu roboti

uostalom, ta tapacirana sedita u CAFovima su podjednako tvrda kao netapacirana, samo imaju sloj tekstila preko, sto ne znaci ama bas nista udobnosti, samo doprinosi smradu prasine znoja i ko zna cega
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653033#p653033:27302ivt je napisao(la):
JohnnyLee » 26 Aug 2019 08:36 am[/url]":27302ivt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652181#p652181:27302ivt je napisao(la):
GOJE » 23 Авг 2019, 21:04[/url]":27302ivt]
file.php

доказ да трамвајске баштице треба да буду травнате. онда се не би дешавале овакве ствари
Jbg, trava je zeznuta stvar: kad je neodržavaš - zaraste, i jednako tako, kad je neodržavaš - svene.
 
Тапацирана седишта нису за наш систем одржавања. Она супљају невероватан број разноразне прљавштине и бактерија. Њих треба прати дубински барем два пута годишње а по нашем систему одржавања то се не ради никада.
Е баш из тог разлога треба ,,ресетовати" комплетно одржавање у ГСП-у, како трамваја, тако и аутобуса и трола. Од нуле. :grand: :notok:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652181#p652181:3590gxea je napisao(la):
GOJE » Пет Авг 23, 2019 10:04 pm[/url]":3590gxea]
file.php

И гдe је проблем? Данас се то машински очисти док си рекао "кекс"

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hlXjZjyLS0U[/youtube]
 
Имамо много таквих машина за сецкање траве. Само се промени нит на ову четку и рокај
 
То што Прле каже, могуће је на постојеће тримере које има зеленило да ставе овакву четку и да једном годишње само пређу туда. Ово је честа појава на крајевима перона који су поплочани бехатоном. Ова баштица је иначе једино такво парче у граду, било би лепше да су узели плоче као у Загребу (има пар плоча на тој деоници када су тестирали), и да су уместо асфалта код калемегдана ставили те плоче, кад већ немамо камен.
 
Да ли су опасне трамвајске скретнице на пешачким зонама?
 
Svaka sličnost sa današnjicom je slučajna...

"Tramvajem u 21. vek"
Zoran Nikolić | 31. avgust 2019. 13:02

Nekada su parole bile sastavni deo gradskog političkog ambijenta

bg-price-tra_620x0.jpg


Nekada su parole bile najvažniji motivacioni model koji je podizao radnu disciplinu i radnički elan. Parola je bila pogodna za "marketing" jer je bila jeftina, a najvažnije je bilo da je oduševljene mase što glasnije uzvikuju. Sve to se odnosi, dabome, na doba nekadašnjeg socijalističkog društvenog uređenja, koje je krasilo doba od završetka Drugog svetskog rata pa do kraja prošlog veka.

Oni koji su uobličavali takav, socijalistički način razmišljanja, planirali su da "dobace" i znatno dalje, u udaljenu budućnost kada je trebalo konačno da nastupi i dugo najavljivani komunizam. Društvo bez barijera, granica među staležima, bez siromašnih i bogatih... Uglavnom, parole koje su nekada krasile Beograd bile su energične, jasne i gromoglasne. Ispisivane su na velikim platnenim panoima, ili bi, prosto, bile uzvikivane širom grada, na stadionima i drugim masovnim okupljanjima.

bg-price-tram01.jpg


Kada su uveliko bile aktuelne godine koje mnogi nerado pamte kao devedesete, i kada je najzad došlo doba da se preselimo u naredni vek, a bogme i milenijum, parole su postale sve više izobičajene. Ali, bilo je onih koji se još uvek drže za njih, kao najbolje "motivaciono" sredstvo za propagandu lepše budućnosti.

Tako je jedna parola ostala i danas u "vedrom" sećanju mnogih Beograđana. Bilo je to vreme kada su tramvajske linije najzad obeležile širenje i napredak novobeogradske strane grada.

bg-price-tram02.jpg


Dakle, došlo je vreme da budu postavljene tramvajske šine, a pažljiv posmatrač će primetiti da neke stvari uopšte nisu napredovale. To je činjenica da mnogi tramvaji koje vidimo na fotografijama iz kasnih osamdesetih - i danas "krase" gradske ulice. Koliko je kilometara ostalo iza njih, to ostavljamo istoriji na procenu. Ipak, jedna euforična parola ostala je da nas priseća na to vreme.

U vreme kada su prva ovakva šinska vozila "zakoračila" na šine i spojila "blokove" sa centrom grada, neki stari "kreator parola" napisao je svoju umotvorinu: "Tramvajem u 21. vek!".

To je izazvalo podsmeh tadašnjih Beograđana koji su uveliko počeli da zaboravljaju vreme uzvikivanja i ispisivanja ovako važnih poruka prilikom značajnih događaja. Nekoliko fotografija i jedno sećanje ipak nisu na odmet...

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... m-u-21-vek
 
Значи у гаражи пре 35 год уграђиване нормалне скретнице, а у граду, дубоко у 21 веку, грађани се ломе по изломљеним. Гланц новим. Какав технолошки напредак... :shock:
 
Е, то је то, кад навикну народ на стандарде за стоку, онда календар више ни не треба... јер, за стоку календар нема никаквог смисла.

То што је напољу 2019. Лето Господње, са београдским трамвајем нема много везе.
 
Bio sam u Pragu prošle nedelje i pošto im je tramvaj glavni prevoz imao sam često prilike da vidim skretnice koje su sa normalnim lukom,bez onog našeg lomljenja,zato tramvaji mogu da prolaze mnogo brže i bezbolnije( po sve,i tramvaje i putnike ) kroz njih,odmah sam se setio naših skretnica na penjanju i silasku sa mosta na Adi. O večnoj kamenoj kocki oko šina neću ni da pričam.Pri tom je njihova kocka krupnija pa verovatno i kompaktnija i manje sklona ispadanju od naše.Tramvaji ubrzavaju brzinom metroa,što baš ni nije prijantno kad se stoji i kad se koči ali je zato vreme putovanja impresivno kratko,pogotovo što drumski saobraćaj ne ometa šinski niti su semafori podređeni automobilima.
 
Бонвиван, то је све тако већ у Сегедину, ал` изгледа да ми данас ни дотле не можемо да добацимо.
Праг је сила за себе, а какву тек линију направи Братислава:
https://www.youtube.com/watch?v=q56YtuIbyLU
 
Beograd bi mogao da proučava neka iskustva iz Bratislave. Naime oba grada imaju tramvajsku mrežu sa metarskim kolosekom, a Bratislava je koristila i još uvek koristi široka vozila od 2,48 m, kao Škoda 29T/30T ForCity Plus, ČKD Tatra T6A5, ČKD Tatra K2 i čuveni T3.
 
Видех да је #2345 потпуно бео, без досадашње рекламе Hop on - Hop off, са ознаком линије 11 у објави вести где пише да су кренули трамваји Карађорђевом:
https://www.blic.rs/vesti/beograd/o...tomobilski-ali-i-tramvajski-saobracaj/wgfxr1c
Више није туристички? Можда чак и спаривање у композицију са #2351 или #2276 у најави? :D Волео бих да је тако, да су почели да ме слушају за оне неспарене Гоше и чоперце.
 
Snimke iz kabine budimpeštanskog vozača tramvaja. Šta sve vozači tramvaja i drugih vidova javnog revoza trpe.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=W5KC71NhYHg[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wRCncffwH64[/youtube]
 
69638275_2834909483203606_5519823635889520640_n.jpg


Jesu ovo pripremili tramvaj za neku reklamu ili šta?

U beloj mi nekako izgleda mlađe
 
То је онај трамвај који је возио туристе, само су му скинули рекламу, а у основи је бео.

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Бела боја је за београдска возила незгодна, због блатњавих коловоза и ретког прања.
 
Evo ne znam, meni blato ne izgleda lepše ni na crvenom ni na crnom vozilu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657396#p657396:6zp0tb4l je napisao(la):
dra.gan » Čet Sep 05, 2019 11:58 pm[/url]":6zp0tb4l]Бела боја је за београдска возила незгодна, због блатњавих коловоза и ретког прања.
Ako tako posmatramo stvari , jedino boja blata nije nezgodna , zato što kad na takvo vozilo naleti blato , neće se ništa primetiti. :)
 
Ova pink "kravica" je zakonom zaštićena, ma ni trunčica ne sme da padne na nju a kamoli blato:

Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3

Meni se više dopada ovaj stari makar zbog boje. Pratila sam ga u stopu dok nije krenuo na zeleno:
Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1

P.S. Za svaki slučaj postavljam nekoliko manje-više sličnih fotografija, da makar jedna ostane ako opet dođe do nemilog gubljenja fotografija.
 
Zašto je to reklamiranje na vozilima kod nas toliko beskrupulozno i neregulisano? Ovaj roze tramvaj je odvratan, a prečesto me frustrira što ne mogu da vidim kroz prozore kad se vozim. Prezagađen nam je grad u svakom smislu, pa i vizuelnom
 
Vrh