Šta je novo?

Tramvaji

Nije mi jasan taj mozak i ugradnja tapaciranih sedišta u Beogradu. To je nehigijenski, izvor smrada. BoleSt.
Plastika, drvo i samo vlažna maramica preko njih ,posle papirna zbog fleka.
 
А мени није јасан мозак који допушта уградњу пластиканера и дрвењара. Не само што су неудобна, него су и јако опасна при наглим кочењима, можете добрано да се повредите. Колико је проблем у ГСП-у, за који је све што не може да се поправља чекићем, селотејпом и ексерима научна фантастика, што би рекао @ Bender Rodriguez, толико је проблем и у врло бахатој и осионој омладини, која не преза од тога да наслања ноге на седишта. Умислили да су им то спаваћа кола каквог воза, па то ти је. :bash: Што је најгоре од свега, то раде и девојке, посебно оне рођене 2001. и касније, виђао сам небројено пута. Него лепо камере, па ко оштети / упрља седиште да очисти цео бус / трамвај / тролу својим рукама. Ако одбије, нека бира - Падињак или Забела. Доста се овај град управљао према вандалима, време је да се они управљају према градским правилима, тј. адекватно казне.
Седишта тапацирана попут оних у швајцарским трамвајима су најбоље решење за Београд. Удобна, а лако се чисте. Таква су нашла примену и у прашким аутобусима.
 
проблем је у омладини, али проблем је и у (не)одржавању у ГСП-у. иначе, у Прагу сам се у трамвају возио у врло удобним дрвеним седиштима. ергономским. а и кажем ти, седишта у Соларису су супер, и удобна и сигурна
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=650578#p650578:1d9b8buk je napisao(la):
JohnnyLee » Uto Avg 20, 2019 10:40 am[/url]":1d9b8buk]
само тврда седишта, без тапацирунга. она у Соларисима су супер
Upravo tako. Još jedan razlog zašto su Solarisi najbolja GSPova nabavka u poslednjih ko zna koliko godina.

I meni su ta sedišta najbolja. Konektosi su takođe imali udobna a plastična sedišta. Na kraju krajeva, i ona domaća što su se ugrađivala u IK-201 su takođe bila dobra. Malo spartanska, ne baš najlepša i malkice podložnija prljanju ali i dalje jeftina za izradu, izdržljiva i otpornija na prljanje nego tapacirung. Nažalost, posle su ih zamenili čuveni ''tobogani'' koji ne samo što su imbecilno dizajnirani nego su često pucali i sekli ljude kad sednu na njih.

A u pojedinim BKMovima se može videti interesantan kompromis - tanak tapacirung, ali umesto da tekstil prekriva sunđer, prekriva ga skaj koji se lako obriše.
 
Беше Интерпродукт Нова Варош седишта узимао Икарбус за 201ице?
 
да, њихова су. и у БГВ-у су исто њихова седишта, у оним првим гарнитурама
 
A u pojedinim BKMovima se može videti interesantan kompromis - tanak tapacirung, ali umesto da tekstil prekriva sunđer, prekriva ga skaj koji se lako obriše.
То причам! :wink:
Што се мене тиче, немам ништа ни против плиша (текстила). Све је боље него пластични и дрвени костоломци који, осим 2 мане које сам већ навео, одају утисак сиромашне опремљености возила. Доста смо се управљали према понашању разних изгредника, крајње је време да се спроведе слово закона и такви девијанти приведу правди. А и ГСП под хитно мора да се отараси досадашњег чекић-селотејп-и-ексер погледа на одржавање возила. За боље свих нас.
 
Текстил се лако измасти а код нас се свашта носа по превозу. Испрља се лако а тешко чисти.
 
Problem kod CAF - a je između ostalog i to što omladina i klinci dižu nogei meću ih na susedna sedišta. Neko je spominjao ovo ranije.
 
@ solecar
Ја сам о томе јуче потегао тему, и не само у Шпанцима, него сам и у аутобусима виђао да то раде. Па онда нека темељно очисте цело возно средство, а ако неће, затвор. Бахато, осионо и неваспитано до бола, нема шта нису закрмачили.
 
Meni strvarno nije jasan princip "ovo je predobro/prefino za nas i naše ljude". Ljudi, pogotovo nekulturni se u kulturu uteruju kaznama, novčanim primarno, ali sasvim bi bilo lepo da kad se primeti prljanje, uništavanje, oštećivanje sedišta, lepo se zove policija u vožnji i molim lepo, ili voze dotične u depo pa da sami čiste, ili ih voze u prekršajni sud da plate - nakon samo par ozbiljnih kazni, stvar će da se raščuje i polako će i to prestati. A s druge strane održavanje u GSP mora, prosto mora, kada vidi prljavu stolicu ili da je uspešno počisti, ili da tu stolicu zameni, a prljavu demontiranu očisti u pogonu. Ali tramvaji i autobusi moraju biti čisti ako se želi insisitirati na kažnjavanju onih koji ih uništavaju. Ovaj narod je naprosto podivljao i kreće ka tome da svaku civilizacijsku normu napusti jer je tako lakše.
Dokle više popuštanje svemu i svačemu što je prosto naopako.
 
Jbg, izgleda za nas nije nista bolje od drvenih / plasticnih sedista (i zbog manira putnika i zbog odrzavanja). Eno tapaciarana sedista u Svajcarcima trajala fazon 40 godina i nista im nije falilo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=650970#p650970:3t264p8g je napisao(la):
miki_ns » Sre Avg 21, 2019 8:18 am[/url]":3t264p8g]Meni strvarno nije jasan princip "ovo je predobro/prefino za nas i naše ljude". Ljudi, pogotovo nekulturni se u kulturu uteruju kaznama, novčanim primarno, ali sasvim bi bilo lepo da kad se primeti prljanje, uništavanje, oštećivanje sedišta, lepo se zove policija u vožnji i molim lepo, ili voze dotične u depo pa da sami čiste, ili ih voze u prekršajni sud da plate - nakon samo par ozbiljnih kazni, stvar će da se raščuje i polako će i to prestati. A s druge strane održavanje u GSP mora, prosto mora, kada vidi prljavu stolicu ili da je uspešno počisti, ili da tu stolicu zameni, a prljavu demontiranu očisti u pogonu. Ali tramvaji i autobusi moraju biti čisti ako se želi insisitirati na kažnjavanju onih koji ih uništavaju. Ovaj narod je naprosto podivljao i kreće ka tome da svaku civilizacijsku normu napusti jer je tako lakše.
Dokle više popuštanje svemu i svačemu što je prosto naopako.
Problem je što nema ko da sprovodi te kazne a ni ta čišćenja i popravke. Tapacirana sedišta i čista vozila nisu predobra za celokupnu ovdašnju javnost. Nije to problem. Problem je što ovde pored te većine normalnih ljudi ima i dosta škarta. A drugi problem je što nema ko da taj škart kažnjava, niti ko da (pedantnije) čisti i održava ta vozila. Svi mi ovde na forumu, kao i 80% ljudi koje svako od nas zna, bismo bili presrećni da se vozimo u čistim i udobnim vozilima koja izgledaju ko privatni automobili (po pitanju stanja). Ali nažalost, to je i dalje nemoguća misija zbog vrlo uporne i nepopravljive manjine odnosno nedostatka napora da se ona dovede u red.

U međuvremenu, forsiranje tapaciranih sedišta sa idejom da ako ih bude dovoljno puno, da će vandali vremenom prestati da ih oštećuju, nema smisla. Jer oni će da nastave po svome. A samo će u međuvremenu da se baca više para na zakrpe, kupovine novih i čišćenje. Ovako, sa plastičnim sedištima, jeste spartanski, ali bar se troši manje para. Tužno ali tako je.
 
Plastična sedišta se lome, šaraju i grebu. Vandali uvek pronađu način da se iživljavaju nad gradskim vozilima.
 
Све може да се уништи кад за то постоји намера. Поента је да се седишта пресвучена тканином као у КАФовима брже масте, прљају и цепају и без деструктивне намере.
 
Da "GSP Beograd" ulaže u vozila CAF Urbos 3 dobili bi nova sedišta od druge firme. U mnogim gradovima ima rešenja za vozila, ne štap i kanap, no rešenja s trajnim efektom po vozilo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=651878#p651878:1k9udayj je napisao(la):
ACA » Pet Avg 23, 2019 3:25 am[/url]":1k9udayj]Plastična sedišta se lome, šaraju i grebu. Vandali uvek pronađu način da se iživljavaju nad gradskim vozilima.
Ne uvek. Sedišta u Solarisima se odlično drže. Kao i ona stara Interproduktova što su se ugrađivala u IK-201. Njih nikad nisam video da su polomljena ili isečena. Video bih da su im noge odvaljene ili da se ugibaju, ali to je zbog GSP tehnologija ''održavanja''. Ali sama sedišta su vrlo izdržljiva i otporna na vandale.

Kad smo kod toga, evo još jednog interesantnog kompromisa, opet iz BKM-a (Dartova slika sa teme Trolejbusi)
dc15a9b7c1ad348b62129279a012afb3.jpg
 
@ Bender Rodriguez
Да, интересантан компромис. :wink: Мени би таква седишта била најготивнија чак и да немамо вандале. Али опет ћу морати да будем досадан - гола пластична седишта су НЕБЕЗБЕДНА по многим параметрима, у неким земљама су из тог разлога ЗАБРАЊЕНА. Стално се ћутке прилагођавамо девијантним моделима понашања, уместо да их сузбијемо из корена - те графити, те испрљана / поломљена / поцепана седишта, те ово, те оно... Ма ја да се питам све те штеточине, али и они који их бране би завршили ИЗА РЕШЕТАКА ако не почисте своје свињарије!!! И крај приче.
 
Због наглих кочења, 1000 пута доказано у пракси... :wink: Свако пластично / дрвено седиште, па и оно најхрапавије, ће увек бити клизавије од све и једног тапацираног. Могу баш, баш озбиљне повреде да се задобију чак и ако се чврсто држиш за шипку, довољно је да незгодно исклизаш и адио маре...
 
Pa ne bih se baš složio. Na primer, pomenuta Interproduktova su bila takva da baš nikako ne može da se ispadne iz njih, jer su imale ''udubljenje'' po sredini tako da se čovek da tako kažem uvali u njih. :D Solarisova već jesu nešto klizavija. Ali eto kažem, moguće je da bude plastika a da opet bude i udobno i lako za održavanje i bezbedno.
 
Vidjao sam različita plastična sedišta koja nisu klizava, ako iz njih neko izleti zbog naglog kočenja, mislim da mu ni tapacirana sedišta ne bi pomogla. Uostalom, skaj zna takodje da bude klizav.
Što se mene tiče, kvalitetna plastična sedišta su mnogo bolja za BG, znamo i sami da je verovatnoća da neko opere nešto kod nas ravna nuli.
 
Тапацирана седишта нису за наш систем одржавања. Она супљају невероватан број разноразне прљавштине и бактерија. Њих треба прати дубински барем два пута годишње а по нашем систему одржавања то се не ради никада.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652181#p652181:1jwx3bhi je napisao(la):
GOJE » 23 Авг 2019, 21:04[/url]":1jwx3bhi]
file.php

доказ да трамвајске баштице треба да буду травнате. онда се не би дешавале овакве ствари
 
Vrh