Šta je novo?

Tramvaji

Uh, svako drugo sedište je prljavo.. Vidjam ja to svakodnevno. :)
A primetio sam isto da na svakom drugom sedištu su zalepljene dlake od ženske kose...
 
Te fleke na donjem delu sedišta potiču verovatno od đonova onih koji su sedeli preko puta i na to sedište stavljali noge... Tramvaj je nov, ali je mentalitet/kultura putnika i dalje ista...
 
kopmania":3sczu84r je napisao(la):
Uh, svako drugo sedište je prljavo.. Vidjam ja to svakodnevno. :)
A primetio sam isto da na svakom drugom sedištu su zalepljene dlake od ženske kose...

Pa nemaju samo žene kosu xD
 
heheh naravno ali dugačku dlaku uglavnom imaju žene :))) Naravno ima i muški ali u manjini :)
 
Ухватих 1508... у "Новостима" :D
bg-tramvaj-.jpg
 
A naslov teksta u Novostima je "TRAMVAJ ŠPANAC JE SUPER, ALI TESAN"

bg-Novi-tramvaj-05-2212-2011_620x0.jpg


- Putnici nezadovoljni gužvom i brzinom kretanja. Od Bloka 45 do Ustaničke ulice putuje 65 minuta, četvrt sata duže nego starim.
- Putnici su se duž celog Bulevara kralja Aleksandra tiskali i gužvali, a otežavajuća okolnost bila je nedostatak rukohvata. Najstariji Beograđani, majke sa decom, đaci, poneki radnik, unosili su se jedni drugima u lica, preplitali noge - ovi što stoje s onima što sede.
- "Komforan je, udoban i veoma spor. Uži je nego stari, ima dva reda stolica sa obe strane i nema dovoljno mesta. Očigledno da nije predviđen za ovoliku gužvu"
- Vozači kažu da se ova relacija linije 7 starim tramvajem može proći i za 50 minuta, međutim, vozilo iz Saragose ponekad putuje i 70 minuta.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:358954-Beograd-Tramvaj-Spanac-super-ali-tesan
 
Е па није :D :p

Novi tramvaj Španac na ulicama Beograda

Još jedan tramvaj španskog proizvođača "KAF" uključen je u četvrtak ujutru u redovan saobraćaj i saobraća na liniji sedam od Bloka 45 do Ustaničke

bg-tramvaj-.jpg


BEOGRAD - Još jedan tramvaj španskog proizvođača "KAF" uključen je u četvrtak ujutru u redovan saobraćaj i saobraća na liniji sedam od Bloka 45 do Ustaničke, saopšteno je iz Uprave grada.

Kako je navedeno, trenutno je u saobraćaju šest novih vozila - četiri saobraćaju na liniji 7, a dva na liniji 13 od Bloka 45 do Banovog brda.

Pomoćnik direktora Agencije za investicije i stanovanje Dragan Ivanović rekao je da je u planu da do kraj godine još jedno novo vozilo bude uključeno u saobraćaj na liniji 13, navedeno je u saopštenju.

On je istakao da grad Beograd na taj način znatno unapređuje kvalitet prevoza putnika u vozilima GSP "Beograd" i tako još više približava grad evropskim metropolama.

"Do sada su novi tramvaji u Beogradu prešli 56 hiljada kilometara. Slični tramvaji španskog proizvođača 'KAF' saobraćaju u Bilbau, Malagi, Vitoriji, Antaliji, Sevilji, Saragosi, Granadi, Edinburgu, a uskoro će saobraćati i u Nantu, Bezansonu i Stokholmu", rekao je Ivanović.

On je istakao da su "španci" savremene generacije, niskopodni petodelni, aluminijumske konstrukcije sa asinhronim motorima, čiji sistem upravljanja vučom i kočenjem ima mogućnost vraćanja električne energije u mrežu tokom kočenja i na taj način se ostvaruje značajna ušteda električne energije.

Oni poseduju uređaje za praćenje pomoću računara svih važnijih parametara vozila, koji se kasnije mogu preneti preko odgovarajućih eksternih jedinica na druge računare za dalju analizu.

Na drugim i petim vratima nalaze se električne rampe za ulazak i izlazak osoba sa teškoćama u kretanju i majki sa dečjim kolicima.

Tramvaj je u potpunosti klimatizovan, pokriven sigurnosnim kamerama i poseduje sisteme za informisanje putnika.

Tokom sledeće godine španski proizvođač će isporučiti preostala vozila do ukupno ugovorene količine od 30 tramvaja i oni će sukcesivno biti uključivani u putnički servis dinamikom od dva vozila mesečno, navedeno je u saopštenju.
 
Gde moze da se vidi koliko vozila saobraca na kojim linijama, recimo na sedmici? Znam da je neko vec odgovorio, ali ne mogu da nadjem sad.
 
Somi, izgleda da nisi ni pogledao link koji sam postavio.
U toj "vesti" koju prenosiš Novosti su samo prenele saopštenje Grada u vezi sa novim tramvajem na ulicama.
A u ovom drugom članku, onom čiji sam link postavio, Novosti su se kritički osvrnuli na funkcionisanje novih tramvaja i iskustva putnika i vozača sa njima, što je po meni mnogo korisnije novinarstvo.
 
jel ima još neki tramvaj da je stigao a da "izuzetno ne saobraća" osim 1501 koji je neslavno završio.
 
Genijalno,super je tramvaj,a to sto ide sporije za citavih 15 minuta nema veze.
 
vucko":2l6d962c je napisao(la):
Genijalno,super je tramvaj,a to sto ide sporije za citavih 15 minuta nema veze.

За то су мало криви возачи јер много "килаве". Ја сам се возио једним новим трамом и возач га је возио као стари, а други "килаве" па не знају за бога :|
 
vozio sam se i ja tramom gde ga vozač gari, ali ipak ne stiže na kritične semafore. jednostavno mnogo vremena gube na stanicama zbog debilnog sistema za otvaranje vrata.
 
GB 280 konacno je poslat na remont u pogon "Dorcol" posto moj :kum: mi je rekao da je u utorak bio ostao bez elektricne i da je nabijao punu voznju. Taj tramvaj smo ja i kum vozili preko leta, ulazili smo iz beogradske u bulevar i nije hteo da stane pa je :kum: morao da aktivira kardanske. I ja sam predlozio kumu da stanemo na slus kod radio industrije i da pozovemo majstora, to smo uradili, majstor je dosao i rekao da to mora za garazu. I onda je dosao :kum:-ov kolega koji je zurio na autobus i dogovorili su se da on otera GB 280 u garazu a mi da preuzmemo njegov tramvaj da odradimo do kraja smenu. Sećate se snimka koji sam bio postavio http://www.youtube.com/watch?v=3MoTP6lyE-k to je bilo snimano 22.10.2011 isti tramvaj isti problem, ja sam rekao kumu da ovaj put zove vucu posto prosli put je jedva taj tramvaj stigao u depo i da ovaj put da se ne rizikuje. I kao sto vidite a snimku dosao je kolega sa linije 7 GB 275+265. I juce je kumov kolega dobio da vozi GB 280 i to mu se desilo da je ostao bez elektricne i da je nabijao punu voznju to se bilo desilo na slaviji, on je cak otisao do Pristanista a to nije smeo da uradi posto se spustao niz nemanjinu, i sta da je jos nesto otkazalo i da je nekog ubio(nedo bog da se to nikome ne desi).
 
uradis sledece: [youtube][/youtube] a izmedju ubacis link od ovoga v= , znaci primer

watch?v=izOSpz2iupA&feature=plcp&context=C3bfeeaeUDOEgsToPDskKTLXE0SuXoUQ1XlPexJlz5,

dakle [youtube] izOSpz2iupA&feature=plcp&context=C3bfeeaeUDOEgsToPDskKTLXE0SuXoUQ1XlPexJlz5 [/youtube]

samo bez ovog ramaka, da bi se pojavio klip..
barem ja tako radim ;)
 
I pored daleko veće udobnosti koju su doneli u vožnju Beogradom, putnici se na neke stvari izgleda još uvek nisu navikli. Neretko dolazi i do gužvi i do zastoja, samo zbog nepoštovanja pravila i uputstava.

Uobičajena svetlosna saobraćajna signalizacija podrazumeva da ćete na zeleno krenuti, a na crveno stati. Kada se slično pravilo, međutim, primeni na ulazak u novi tramvaj, nastaju problemi. Žuri nam se toliko, da taster za ulazak u vozilo pritiskamo čim tramvaj uđe u stanicu. Čudimo se i nerviramo što se vrata ne otvaraju, a sve što treba, jeste da sačekamo da se na tasteru upali zeleno svetlo. To čekanje traje - tri sekunde.

„Poštovani putnici, taster za otvaranje vrata pritisnite tek kada se pojavi zeleno svetlo".

Ovo uputstvo u novim španskim tramvajima zvanično još ne postoji, ali od srede, tačno na dan od kako se u njima vozimo ravno 4 meseca, čućete ga u svakom od njih. Ma kako suvislo zvučalo, pokazalo se da nam je neophodno uputstvo za ulazak u tramvaj.

Kada se upali ono žuto zeleno svetlo onda se pritisne, crveno se pojavi i otvore se vrata. Kada bismo doveli dva inžinjera da objašnjavaju kako se koristi semafor, izazvali bismo u najmanju ruku čuđenje. Za ulazak u tramvaj, izgleda da su i te kako potrebni.

- Berislav Tomić, inženjer elektrotehnike, savetnik u GSP-u i Dušan Savković, mašinski inžinjer, stručni saradnik u GSP-u: Ovo je tramvaj nove generacije u kome je na prvom mestu bezbednost putnika. Kod njega je nemoguće da se vrata otvore ili zatvore dok je tramvaj u pokretu.

Ako vam kažemo da vrata novog tramvaja možete da otvorite tek kada se ispuni uslov takozvane nulte petlje, njima bi se verovatno vozili samo inžinjeri. A to jednostavno znači da vozač tramvaja komandu za zaustavljanje kompjuteru zadaje tik pred samo zaustavljanje na stanici, kada je usporen do bezbedne brzine. Tek tada računar koji ceo proces kontroliše, dozvoljava da se na tasteru upali zeleno svetlo. A sve ovo, ponovićemo, traje tri sekunde.

- Samo molimo za malo strpljenja, a mi ćemo gledati da do nove godine smanjimo i te tri sekunde, da traje i kraće to čekanje na zeleno svetlo na tasteru. Videćemo kako će to izgledati.

Dakle, sačekajte zeleno svetlo na tasteru na vratima i, kad uđete, kao u liftu - odmaknite se od vrata da ne ometate senzore. Prijatna vam vožnja!

preuzeto sa studio B
 
Vrh