nbumbic":3j0ezoj7 je napisao(la):
Neophodno je staviti nalepnicu koja putnicima objašnjava sistem otvaranja vrata.
У Панчеву је цела прва испорука половних француских аутобуса имала систем да се врата отварају тек након што се притисне дугме да се најави излазак, што је било написано на више места у бусу (руку на срце, уместо крштених налепница или барем једнообразних папира, штампали су и жврљали папире разних врста). То је трајало неко време уз сталне протесте грађана, неколико пута сам присуствовао сценама да је возач довикивао да не може да отвори врата док они не дају сигнал (и мени је чудно, причам шта сам видео, не разумем се у ту технику), тако да се после неког времена вратило на старо - возач отвара сва врата. Нисам сигуран да би људи схватили на брзину како то функционише, а и тада би по нашем устаљеном правилу за све новотарије, то сви дочекали на нож. Питање је само да ли би у ГСП-у и Дирекцији били довољно тврдоглави да истрају на томе.
Да не заборавим да се испрва покушало и са том праксом да бус не стаје ако нико не најави излаз. Ту је тек био лом. Да парадокс буде још већи, комбији (прво су били дивљи а сада су формални део градског превоза и то лепо функционише) имају ту праксу, да морате да најавите излаз иначе ће само да пројури, али ту се нико не буни.
Можда би јача кампања обавештавања, уз налепнице и постере на стајалиштима, као и стална звучна обавештења о новоуведеној пракси у самим трамвајима дала резултата.
Лично сматрам да је погрешно да возило не стаје на свим станицама, ако је непоуздан систем обавештавања путника током вожње о наредним стајалиштима. Ако сте ретко у неком крају, па нисте сасвим сигурни где треба да сиђете, то може да буде хорор. Ако се то среди, оба предлога апсолутно подржавам.