Šta je novo?

Tramvaji

Ja sam se pre neki dan vozio u 1506 i bilo je super. klimatizovano je bilo tako da kada uđeš u tramvaj u zimskoj jakni bude ti veoma prijatno. Mislim da bi trebalo propisati temperaturu i da ona uvek bude ista.
 
Juče kad sam se vozio isto je bilo ok. Tako da kada se tako nešto desi ne morate odma da kritikujete caf :) . To se isto dešava i u katicama ili bilo kojem drugom busu, da vozač malo više odvrne grejanje..
 
CAF ima integralni sistem klimatizacije. To znači da slično kao i u modernim zgradama poput Sava centra, Ušća ili Delta sitija, sistem radi automatski: kada je napolju vruće - hladi, kada je hladno - greje i vozač na to nema uticaja. Zato nema potrebe da se krive vozači. Oni mogu da regulišu samo temperaturu u svojoj kabini.
U putničkom prostoru je regulacija automatska i to je posao proizvođača. U održavanju možda mogu da se urade samo minimalna podešavanja, a koliko je to, nije mi poznato, pa dok to ne znam ne bih krivio ni GSP održavanje. Naravno ostaje i pitanje da li je sve u sistemu klimatizacije ispravno.

Inače za regulaciju je bitno puno faktora, između ostalog i koliko je u tramvaju putnika. Svaki putnik odaje malo više od 0,1 kW toplote, pa ako u tram uđe 100 putnika to je kao da je uključen dopunski grejač od preko 10 kW. Kada izađu to je kao da ste taj grejač isključili. Regulacija treba da na to dovoljno brzo reaguje, što je u skučenom prostoru mnogo teži tehnički problem nego u zgradi (to je ono kada u nekom delu tramvaja duva hladan vazduh, a malo kasnije topao).

I još samo ovo: žene u proseku imaju isti osećaj zagrejanosti pri temperaturi oko jedan stepen višoj nego muškaraci. (Ovo nije važno samo za grejanje u tramvajima nego i u nekim drugim prilikama laugh: )
 
Знам да је све у КАФ-у аутоматско, али ми живимо у Београду, а трамвај је у власништву ГСП-а... сигурно су они ту нешто с*ебали и зато кривим и возача и ГСП! :notok: Већ неколико људи је рекло да се врата само отварају и да не ради најава, ако су то успели да с*ебу сигурно су и климу :bash: :bash:
 
Ako pritisnete taster da otvorite sva vrata ona će se otvoriti, ako pritisnete taster da ih samo otključate onda putnici moraju obaviti ostatak posla :laugh: Najava nije pokvarena, nego su vozači često nestručni da je aktiviraju na vreme, tj. na terminusu pa onda shvate da ne radi tačno pa je isključe potpuno umosto da nameste da počne od tog stajališta. :rolleyes:
 
Pa bolje da ne otvaraju sva, ako je jedan sistem neka bude uvek jedan sistem... A ne da posle mislim da nije potrebno stisnuti, a ona da se ne otvore
 
Pa kad razmislim..zimi je bolje da se ne otvaraju sva vrata,već kao sada.A leti mogu i sva odjednom..
 
Размисли још једном. Зими се возило хлади, а лети греје, ако се сва врата отварају од стране возача.
То је с' разлогом тако направљено и ми не треба то да мењамо :D
 
belgrey":1d8q2ayh je napisao(la):
I naravno, na kraju sam imao zeleni šlag na caf torti. Jedna starija gospođa me napala "Pa dobro hoćete li više pritisnuti taj taster!!!". Ne treba da vam objašnjavam da mi je prst bio na tasteru i da sam čekao fakingzelenisignal. Gospođa se baš prodrala, tako da su me okolni putnici pogledali kao da sam debil. :bash:

:laugh:
Imala sam i ja jednu u blokovima sto se prodrala na mene da stiskam vec jednom to dugme, a tramvaj nije posteno ni stao. Ja 'vako zivcana sam naravno uzvratila sa tri puta vise decibela recenicom: Dugme se stiska kad pozeleni! :lol: Subotom pre podne u blokovima nastaje citava drama oko dugmeta kad staje kod pijace, penzioneri se ponasaju kao da ce doveka ostati u tramvaju ako ne stisnu dugme 300 puta...
 
ja juce zamalo da izginem u CAF-u. Ja cekao da stane CAF kod orla da izađem iz njega cekam da se upali zeleno a penzosi krenuli da se deru na mene: "Ajde bre covece stisni vise to dugme".
Onda me neka baba sa stapom po glavi udarila i ja se iznerviram i njima u inat nestisnem i krene tramvaj, i ja se izderem na njih: Alo bre penzioneri sad ce te na seldecu da izađete, to vam je posledji put da ste se drali u ovom tramvaju.
I svi zacutali, a majstor sve to cuo i na mikrofon mi kaze: "Bravo klinac, lepo si im rekao".
 
Александар":hg5nfhax je napisao(la):
Ako pritisnete taster da otvorite sva vrata ona će se otvoriti, ako pritisnete taster da ih samo otključate onda putnici moraju obaviti ostatak posla :laugh: Najava nije pokvarena, nego su vozači često nestručni da je aktiviraju na vreme, tj. na terminusu pa onda shvate da ne radi tačno pa je isključe potpuno umosto da nameste da počne od tog stajališta. :rolleyes:


zar sistem najave stanica nije preko sinhronizovan GPS-om?
 
Eh, penzusi su najmanji problem kad su tramvaji u pitanju.
CSP-u i STU ne trebaju dugmici za njihove vandalske radnje...
 
Slazem se.Ali meni vise smetaju psihicki penzosi koji stvarno imaju neki trip oko tih dugmica.Mogla bi i psihicka analiza da se napravi zasto histerisu oko njih.Pre neki dan zamalo dvojica deda da su se potukli oko toga kako se pritiska dugme,jedan je bio za blazu varijantu a drugi vice-UDRI kantu pesnicom,samo to razume!!?

Ako ne uvedu da imaju pamcenje da si pritisnuo dugme kao na svajcarcima izludecu!
 
laki72":340qb6de je napisao(la):
zar sistem najave stanica nije preko sinhronizovan GPS-om?

Ne verujem, ugrađen je sistem koji meri rastojanje i najavljuje stajališta. Uglavnom, kod naprednijih sistema se koristi padometar + GPS, jer GPS nije uvek dovoljno precizan itd.
 
Način otvaranja vrata na CAF-ku je u skladu sa nekim od novijih pravilnika kakvi postoje u SAD za školske i gradske autobuse (ne znam da li pravilnik važi na nivou SAD-a ili pojedinih država).

Desilo se par slučajeva gde su se klinci igrali sa dugmićima, pritiskali ih (tj. davali signal da se vrata otvore), a pošto je stanica bila duža, zaboravili su, da su dali komandu vratima da se otvore.

Naravno, neki klinac je ispao iz autobusa jer je bio naslonjen na vrata, a zaboravio je da je pritisnuo dugme i zadobio povrede.

Nakon toga je traženo da se uvede sistem kao u CAF-ku.
Elem, mana sistema u CAF-ku je što treba više vremena ali je bezbednije.

Pravila se, nažalost, često menjaju tek kad neko plati glavom ili rukom.




Nikako ne treba dozvoliti da vozač CAF-a otvara sva vrata.
Leti, zbog klime,zimi zbog grejanja a tako se i čuva mehanizam za otvaranje vrata i zaptivne gume

Neophodno je staviti nalepnicu koja putnicima objašnjava sistem otvaranja vrata.

Potom treba uvoditi i sistem da tramvaj i ostala vozila ne staju posle 22h, a možda i ceo dan ako na stanici nema nikog i ako u vozilu niko ne pritisne dugme izlaz
 
Mislim da je mogućnost da neko ispadne iz vozila mnogo manja nego da pogine na nekoj od naših bezbednih stanica. Dakle, to sa maksimalnom bezbednošću prilikom otvaranja vrata proizvede više nervoze i gubitka vremena nego bilo kakve koristi. Postoji i zvučni signal koji može da se aktivira pre otvaranja vrata i tako upozori naslonjene
 
Evo pre neki dan šta se desilo u CAFu. Vozač je iz nemanjine trebao da skrene desno ka autobuskoj. Ali skretnica nije radila pa je morao da izadje, ali on je omogućio otvaranje vrata na svim vratima, umesto da je otvorio samo svoja... Da se neko igrao mogao je da izadje na sred nemanjine i da ga pokupi neki autobus ili auto odozgo..
 
Prijavi ga, odgovoran je za to, znam da nije imao lošu nameru ali neznanje nije opravdanje jer su svi prošli obuku!
 
Neznam da li ste primjetili prosli vkend u Kafonjama su bila po dva kotrolora pomagaca u narandzastim prslucima .Gsp bi mogao da stabvi konacno naljepnicu sa obavjestenjem na vrata :kafa:
 
Vrh