Šta je novo?

Tramvaji

Katica je cirine 2200mm tako pise u proizvodjackoj specifikaciji pogledati sajt www.skd.cz sve lijepo pise plus ima lista za narucivanje djelova :kafa:
 
Vidi, vidi... mogli bi smo da narucimo par katica u delovima (kad se vec vise ne proizvode), pa da ih sklopimo u nove tramvaje. :vops:
 
direktor":1tbb2w00 je napisao(la):
Katica je cirine 2200mm tako pise u proizvodjackoj specifikaciji pogledati sajt www.skd.cz sve lijepo pise plus ima lista za narucivanje djelova :kafa:
Ne znam Češki, ali mi ne treba prevod da zaključim da im je 99% proizvoda neviđeno ružno :D
 
Sve su ovo stara vozila. Mislim da postoji firma koja modernizijue stare ČeKaDejce da izgledaju slično ovom. Slični takvi su i u Sarajevu.
800px-Tatra_K3R-N.jpg


Što se zamračenja stakala tiče, koliko sam uspeo da vidim radi se prekidaču suncobrana, tj. rolo zavese. Ipak nisam siguran. Evo izbliza:
oaox11.jpg
 
KAzu da ce verovatno cafic izaci na ulicne testove od bloka 45 do depo-a.Zato su seckali ona stajalista
 
Jutros oko 5 h došlo je do iskakanja tramvaja iz šina na skretnici kod VERO-a na Novom Beogradu.
Na sreću to se desilo na početku skretnice pa nije bila blokirana pruga za 7,9 i 13 a za izlazak iz garaže je korišćen kolosek kod Delta sitija. Da se kojim slučajem ispadanje desilo na drugom kraju skretnice bio bi blokiran i jutarnji izlazak tramvaja iz depoa pa tramvaja ne bi bilo u gradu ( sem onih koji su izašli pre iskakanja ).
Iskočio je zadnji deo tramvaja pa verujem da je skretnica prebacila kada je prošla prva polovina tramvaja (u pravac ,ul. M. Milankovića) u skretanje (Proleterske solidarnosti).
Tramvaj je viljuškarom vraćen u kolosek.
Imam par fotografija pa ih mozda kasnije postavim.
 
@vrlenija: Nije valjda CAF iskočio?
Ne znam ko je nedavno spomenuo kako je loše što nema horizontalnih šipki. Ako, neka ih ni ne stavljaju...to nije pravljeno za 500 putnika kolko ih u proseku ima po autobusu, tramvaju i trolejbusu. Naravno, to neće sprečiti da ih i ovde bude toliko, ali pitanje je kolko će biti dobrih balansera a koliko slomljenih ruku i nogu. Kod nas za gradski prevoz važi parola "Koliko god da je autobus/tramvaj/trolejbus pun, uvek ima mesta za još jednog", pogotovo ako sredina ode malo napred...
 
Kao što sam obećao slike tramvaja koji je iskočio iz šina.






 
Dobro je pa se nije prevrnuo,mozes li objasniti molim te kako ga vratise viljuskarem u sine?

P.S.Ja bih viljuskarem izbockao ona nelegalno parkirana kola na pesackom ostrvu na gornjem delu slike,cisto radi reda ;)
 
Procedura za vraćanje u šine je jednostavna.

Prvo ako je moguće se pokuša izvlačenje uz pomoć drugog tramvaja koji dolazi iza. Tramvaji se zakače kvačilma ( metalni prominirajući delovi na krajevima tramvaja, rude kojima se tramvaji povezuju ). Zadnji tramvaj povuče u rikverc i prednji tramvaj ako ima sreće nalegne u šine. Takođe je nekada moguće da na skretnici tramvaj koji prolazi neblokiranim delom pruge može vratiti u rikverc i zakvačiti ispali tramvaj pa se tada ispravni tramvaj kreće u napred da bi se pokušalo vraćanje u šine.

Drugi način je uz pomoć viljuškara. Veliki viljuškar koji poseduje GSP odigne deo tramvaja čime se odiže i obrtno postolje sa točkovima koji se nalaze izvan šina i manevrisanjem viljuškara se točkovi dovode iznad šina pa viljuškar onda spušta tramvaj u šine. Ponekad je potrabno tramvaj i pogurati rukama na zglobu kada se polovina tramvaja nalazi u vazduhu da bi lakše nalegao ( kao na slici ).

Na ovoj skretnici kod novobeogradskog Vera pre rekonstrukcije pruge iskakanje tramvaja je bilo uobičajeno što je dovodilo do čestih zastoja na linijama 7,9 i 11. Od rekonstrukcije ovo je prvo koje sam video.

Za vraćanje tramvaja je potrebno oko pola sata od momenta kada stigne viljuškar. Kako je garaža GSP a blizu ove skretnice i viljuškar brzo dođe.

Inače tu noć pred iskakanje GSP je izvodio radove na stubu kontaktne mreže gde se nalazi mesto za promenu smera skretnice. Sinoć tj. noć posle iskakanja radovi su nastavljeni a rezultat je zamenjeni stub kontaktne mreže ( stari stub leži pored između koloseka).

Prevrtanje tramvaja je teško moguće to je mit koji nema veze širinom koloseka što verovatno neki od vas misle. Širina koloseka doprinosi stabilnosti tramvaja tako što će se on na lošem koloseku manje ljuljati levo desno i to je to. Ne utiče na brzinu kretanja tramvaja ni na maksimalnu širinu vozila ( u normalnim gradskim uslovima )
 
vucko":14tjzkzb je napisao(la):
P.S.Ja bih viljuskarem izbockao ona nelegalno parkirana kola na pesackom ostrvu na gornjem delu slike,cisto radi reda ;)
GSP da bode svoj auto ? :p


vrlenija":14tjzkzb je napisao(la):
Inače tu noć pred iskakanje GSP je izvodio radove na stubu kontaktne mreže gde se nalazi mesto za promenu smera skretnice. Sinoć tj. noć posle iskakanja radovi su nastavljeni a rezultat je zamenjeni stub kontaktne mreže ( stari stub leži pored između koloseka).
Ima li ovo veze sa Kafenim? Da li je stub postavljen na isto mesto ili je pomaknut?
 
Da automobil je GSP-a i sa njim su došli na lice mesta. Došli su sa još nekoliko vozila što ranije nije bio slučaj. Tada bi pored viljuškara bilo još samo jedno vozilo. Sada ih je verovatno bilo više jer su se uplašili zbog novog tramvaja koji bi tuda trebalo da prolazi pa da snime stanje.

Inače ovo je neminovno da će se nekada desiti i novim tramvajima kada dođu pa me baš zanima kako će se sa njima tada postupati. Tek kada pomislim kolika je organizacija bila oko istovara hvata me jeza. Bojim sa da se CAF ne pokaže kao suviše nežan tj. ,, mekan". Takođe CAF nema isto kvačilo kao Katice pa će kod kvarova bilo CAF-a bilo Katice biti većih zastoja jer se neće moći međusobno izvlačiti.

Pri tome kvačilo ima još jednu bitnu ulogu a to je ,,borbeni jarac" tramvaja na ulicama. Čisti ulice ispred sebe i ne dozvoljava drugom na sebe. U slučaju naletanja samo teraj dalje. Videćemo kako će CAF prolaziti sa plastičnom upravljačnicom napred i to decenijama koliko bi trebalo da traje. Jednostavno izabrano je lepše rešenje, a ne praktičnije i dugovečnije.
Kada ovo kažem ne osuđujem izbor i ne svrstavam se ni na jednu stranu samo konstatujem činjenično stanje, a vreme će pokazati prednosti i mane.


Stub je na istom mestu između 2 koloseka.
 
Kad sam se već raspisao prenosim vam i svež post na railserbia forumu. Mislim da je u njemu mnogo rečeno.
Autor je sdž361 veliki poznavalac naših železnica (naročito uskog koloseka) i njene istorije. Njegov autoritet na polju železnice se ne dovodi u pitanje.
Ovde je reč o prilagođavanju postojeće infrastrukture CAF-u.


sdz361
Tema posta: Re: CAF Trams
Novi postPoslato: 20. 05. 2011. 23:03 GMT +0000


Postovi: 515

U stvari u osnovi ovog problema je činjenica da su kod nas tramvaji tj tramvajski sistemi već dugo potpuno neregulisani i za njih praktično ne postoje nikakvi, naročito tehnički propisi niti je i jedan državni organ nadležan za to. U Srbiji je ozbiljnija procedura propisana za čamce i motokultivatore nego za tramvaje. Čak i najmanji alski čamac na Dunavu ili Savi ili traktor morate da registrujete u nadležnoj državnoj instituciji za razliku od tramvaja kod kojih ništa slično zakonom nije propisano. Oni dobijaju samo garažni broj ali to je praktično samo inventarska oznaka vlasnika a ne odgovarajuća registracija koja garantuje da to vozilo ispunjava nekakve norme i standarde. Shodno toj situaciji ne postoje i nikavi propisi oko tehničkih uslova i procedura za puštanje vozila u rad verifikovana od bilo koje zvanične institucije. Dalje ne postoje nikavi zvanični pravilnici za tramvajsku infrastrukturu. Sve se svodi na neke (krajne nepotpune) interne dokumente GSP-a i na njihove komisije ali to nije odgovarajuća regulativa niti procedura koja obezbeđuje da se izbegnu ovakve situacije. Neverovatno je da je sa strane države rigorozniji postupak puštanja u pogon i kontrola ispravnosti lifta nego tramvajskog vozila. Zašto je to tako je malo duža priča ali je i činjenica da niko iz grada nikad nije od potencijalno nadležnih državnih institucija tražio da se uspostave makar minimalana pravila oko tramvajskog sistema. A kad kod tehničkih sistema nemate odgovarajuću regulativu ovakve situacije kao sa novim CAF-ovim tramvajima i infrastrukturom nisu za čuđenje već za očekivanje.
 
Александар":1w6c52ss je napisao(la):
Sve su ovo stara vozila. Mislim da postoji firma koja modernizijue stare ČeKaDejce da izgledaju slično ovom. Slični takvi su i u Sarajevu.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/35/Tatra_K3R-N.jpg/800px-Tatra_K3R-N.jpg

Što se zamračenja stakala tiče, koliko sam uspeo da vidim radi se prekidaču suncobrana, tj. rolo zavese. Ipak nisam siguran. Evo izbliza:
http://i56.tinypic.com/oaox11.jpg
super bi se slagali sa kafovima zbog ovih belih poprečnih linija, pa makar i poznatu nam kolor šemu gspa primenili. jedino mi se vrata ne dopadaju, više bih voleo da su klasična dvokrilna i da se otvaraju ka spolja, a ne ova lomo prastara.
 
Mislim da ih neće modernizovati, jer je ta ideja prva bila u opticaju pa je zaključeno da je preskupo i da se novi više ispalte posebno sada kada je razvijen model za Beograd..
 
Moj Kum i njegova mašina.(napravio sam 4 slike posto mi je crkla baterija u fotoaparatu)
2dtukvt.jpg


4h7djs.jpg


Unutrasnjost Kumove masine.
28w09zc.jpg


I mapu ima :)
30bk4ur.jpg
 
To je trosarina tj stanica pre trosarine kod verano blue boxa
 
pretpostavljam put od troššarine do banjice gde je zabranjen saobraćaj automobilima. uvek se nerviram što ne mogu tuda da poprečim kad idem kolima.
 
Vrh