Šta je novo?

Tramvaji

95 ti nije najbolji primer, to je mamutska linija nesto kao 17 i ona ce se srediti kada bude novog mosta od brace Kineza
7, 9 i 13 nemaju nikakve veze sa linikom 95,a na delu na kome se trase poklapaju tramvaj je odvojen od ostatka saobracaja
 
MilisaV":3aywkm22 je napisao(la):
Wile E. Coyote":3aywkm22 je napisao(la):
Чекај, бре, кад је и одакле сељен?
dovežen iz titela 42 godine...
Вили, ево краће историје "старог Савског моста":

"Када је априла 1941. године срушен Мост краља Александра Карађорђевића и кад су Немци потом ушли у Београд хитно им је био неопходан мост за пребацивање трупа и опреме из средње у југоисточну Европу, као и сировина, али и рањеника у обрнутом смеру. Како је оправка постојећег моста била крупнији залогај решење је пронађено у Жабљу, где је непосредно пре тога, с циљем да премости Тису, из Немачке у деловима допремљен нови мост. Пошто је мост у Београду био неопходнији то је несуђени жабаљски хитно пребачен у Београд, монтиран, и током 1942. године пуштен у саобраћај.

Мост је у почетку имао дрвено газиште и служио је само за друмски саобраћај, а на његовој средини налазила се граница између Србије и НДХ. Дрвено газиште временом је трулило и када је то, почетком шездесетих, постало опасно, мост је затворен за саобраћај. У међувремену је отворен Нови (како су га многи и звали) на месту старог Моста краља Александра, тако да се са обновом тзв. Старог моста није журило и она је трајала од 1964. до 1969. године. Трамвај је њиме кренуо пут Новог Београда тек осамдесетих година прошлог века када је, под паролом "Трамвајем у 21. век", трамвајска линија после готово пола века прешла на леву обалу Саве. Овај мост, потом, међу грађанима добија и назив "трамвајски", тако да му се право име данас заправо и не зна.

Последња реконструкција моста је започела 13. октобра 2007, а друмски саобраћај је преко њега обновљен 31. марта 2008. Током реконструкције 2007/2008, коловозне траке на самом мосту, али и његовим прилазима су проширене како би се повећала проточност саобраћаја и постављено је декоративно осветљење.

Занимљиво, и овај мост је био "виђен" за рушење крајем Другог светског рата, када су га Немци комплетно минирали и припремили да активирају експлозив чим се приликом повлачења, октобра 1944, њихове последње јединице домогну земунске обале. За очување тог моста, а тиме и за спас небројених живота ослободилаца Београда који нису били принуђени да под непријатељским мецима форсирају Саву, заслужан је један Београђанин који је у ноћи између 19. и 20. октобра 1944. године, излажући се смртној опасности, онемогућио дизање моста у ваздух. То је био учитељ Миладин Зарић који је живео у Карађорђевој улици и с прозора свог стана данима посматрао минирање, а потом и повлачење немачких трупа. Чим су и последње јединице замакле, он је, ризикујући живот, истрчао и пресекао каблове, спасивши од рушења тада једини београдски мост на Сави."

Извори: Публикација општине Савски Венац, Википедија, дневна штампа

Једна лепа слика старог Савског моста још док је имао декоративна светла:
 
nikola32":1o5m7ag4 je napisao(la):
Vučko, nisam ni mislio odmah. Mostovi se kod nas grade po 10 god. (od ideje do realizacije). Do tada će u gradu biti bar 20% više automobila a Savski amfiteatar urbanizovan
Savski amfiteatar urbanizovan?

Pa bice gotov prokop izmestene obe stanice i nadajmo se na putu da ce biti izgradnja metro mosta,onda ce ovaj most vec biti demontiran ili nepotreban.Stoga mislim da je bolje da se koristi vec za 2-3 godine.To bi i ispopularisalo gradski prevoz.A cafovi na 7ici i 9ci bi leteli.
 
djordje*******g":12s79x65 je napisao(la):
u ovom trenutku je to luksuziranje, zatvoriti most zbog 5 linija... kada javni saobracaj predje most nailazi na Karadjordjevu gde se autobus 83. sudara sa autobuskom linijom za Minhen a tramvaj sa sleperom iz Panceva + ljudi koji pretrcavaju kolovoz sa 3 kofera i malom decom u narucju
kada izmeste autobusku stanicu, najveci deo zeleznicke i naprave obilaznicu to ce imati smisla do tada je to izivljavanje
Pre bih rekao da se sadasnje stanje moze nazvati izivljavanjem.
Trenutno Beograd preko Save ima, za drumski saobracaj u funkciji jedan i po most. Kada se Gazela i Igla zavrse, imace 3, a automobilisti ce zaboraviti na tramvajski.
Javni prevoz treba da se forsira, a automobilisti da se destimulisu. Pogotovo sto automobilisti zatvaranjem gube jako malo, a javni prevoz dobija jako puno.
 
Inače, taksisti izbegavaju taj most jer uvek postoji mogućnost da stanu tramvaji i da ih blokiraju.
 
most na Adi ce sigurno rasteriti Gazelu ali ne i Brankov u znacajnoj meri te ce alternativa u vidu tramvajskog biti vrlo korisna
most na Adi ce sa novobeogradkse strane kupiti saobracaj koji ide u juzne delove grade, tek po kompletiranju UMP-a on ce dobiti smisao za sve Beogradjane
guzve na tramvajskom mostu nastaju u najvecem broju slucajeva zbog kvarova tramvaja, a uklanjane automobila sa5 linija koje tuda saobracaju nece znaciti mnogo

najveci problem na trasi 7 i ostalih tramvaja je Karadjordjeva, kada to posante novi centar grada i postane pesacka zona slicna onoj u Zagrebu podrzacu zabranu prolaska automobilima ovim mostom
 
Karadjordjeva da postane centar grada i pesacka zona?!?!? :shok:
auuu
 
djordje*******g":58wjmzys je napisao(la):
najveci problem na trasi 7 i ostalih tramvaja je Karadjordjeva, kada to posante novi centar grada i postane pesacka zona slicna onoj u Zagrebu podrzacu zabranu prolaska automobilima ovim mostom
Valjda prvo treba da se izmeste automobili da bi ulica postala pesacka.
Poznato je da je problem Karadjordjeve teretni saobracaj a to se resava izmestanjem luke ili novim mostom preko Dunava (Vinca ili Zemun) znaci nece biti reseno sutra.

Sa druge strane osigurati da na Starom Savskom Mostu nikada nema guzve i da autobusi i tramvaji sigurno mogu da predju Savu bez zadrzavanja je dragoceno za sve putnike koji Savu prelaze a ima ih mnogo.

Uostalom to resenje je i pravedno vec danas:

2 mosta za automobile (Brankov i Gazela)
2 mosta za gradski Prevoz (Stari Savski zvani "tramvajski" i Novi Zeleznicki (BG:voz))
1 most za zeleznicu (jednokolosecni Stari Zeleznicki Most)

(moze i po broju saobracajnih traka, svodi se na isto)
 
vucko":3f6qysml je napisao(la):
nikola32":3f6qysml je napisao(la):
Vučko, nisam ni mislio odmah. Mostovi se kod nas grade po 10 god. (od ideje do realizacije). Do tada će u gradu biti bar 20% više automobila a Savski amfiteatar urbanizovan
Savski amfiteatar urbanizovan?

Pa bice gotov prokop izmestene obe stanice i nadajmo se na putu da ce biti izgradnja metro mosta,onda ce ovaj most vec biti demontiran ili nepotreban.Stoga mislim da je bolje da se koristi vec za 2-3 godine.To bi i ispopularisalo gradski prevoz.A cafovi na 7ici i 9ci bi leteli.
Slažem se da most treba da bude samo za GSP.. Ali što da ne i drumski most odmah pored. Mesto je idealno za to.

U slučaju da zabrane prelaz automobila, tranzit sa NBG i Zemuna iz bul. N.Tesle i bul. M.Pupina ka Slaviji i Vračaru bi bio sveden na Brankov most pa preko Terazija dalje. Ili da se kruži po centru.

Za tebe, mene i većinu na forumu bi to bio dovoljan razlog da odemo prevozom u centar. Ali jedan deo stanovništva se nikad neće odreći automobila iz raznih razloga. Tako je svuda u većim gradovima u svetu. Super je metro, ali neki među nama neće nikad ući u njega makar putovali 2 sata kolima na posao.

Po meni, u Londonu su to pokušali da reše na najbolji način. I tako bi i u Beogradu trebalo rešavati prevoz
 
tramvaji neće ići kroz karađorđevu kad se izgradi novi most koji će spajati nemanjinu i bul. m. pupina. na novom mostu u startu napraviti bašte za tramvaje kroz koje bi eventualno prolazili i autobusi. samo da se urbanizuje SA i da se izmesti železnička stanica i da se oni šleperi sa vode sklone odatle i tranzit da se ukloni iz karađorđeve i može da se krene u projekat ovog mosta. a do tada nema potrebe pričati o nekom radikalnijem rešenju jer je sve ovo samo privremeno.
 
Koji bre novi most preko Save, o čemu pričate ljudi... Nama je HITNO potreban bar još 1 most preko Dunava, a ako ne i dva (ne računam Zemun - Borča koji će gotovo sigurno biti izgrađen) kakva crna Sava i most u centru grada. Ko ima para za to...
Takođe, ne slažem se da Gazela i Faraon neće rasteretiti Brankov. Ovakve gužve na Brankovom su baš posledica izbegavanja Gazele od strane mnogih. Kad se završi Gazela, a nadam se za koju godinu i Zemunac, Brankov će već biti rasterećen.
 
ovo je teski offtopic ali eto rasprava je konstruktivna pa cu ipak izneti svoju tezu...
Brankov most je bio i bice zestoko opterecen jer kao sto rekoh sav saobracaj koji ima nameru da zadje u centar grada ide preko njega. I pre rekonstrukcije Gazele imali smo svakog dana u doba popodnenog spica katastrofalnu situaciju. Problem nastaje vec od opstine NBG preko blokova 30 21 sve do samog mosta, a rekonstrukcija Gazele samo usloznjava problem. Brankov most kupi saobracaj za uze gradsko jezgro ali za opstine oko samog uzeg gradskog jezgra i one delove grada preko Dunava.
Kao sto vec rekoh Igla nece tu poboljsati stvari, jer putnici koji biraju Brankov most njima Igla i ne igra ulogu u najvecem broju slucajeva! Igla ce postati znacajna posle UMP-a ako ovaj ikada i vidi svetlo dana.

Mekbejn sto se tice mostaova preko Dunava tu si definitvno u pravu! Most Zemun Borca je neophodan, Ada Huja( eh da je bilo pameti pa da ona prica sa Japancima prodje) i most kod Vince(dva koloseka pod obavezno!!!) i to mislim bas ovim redom koji navedoh.Zemun Borca ce ponajvise rasteriti Brankov most i centar grada i voleo bih da taj posao malo ozbiljnije shvate nego do sada.

Imam jednu zamisao ali ne znam koliko je ona dobra. Naime ovo vec zalazi u domen fantastike ali kada vec pominjete novi most preko Save i onaj tunel ispod Ade koji bi trebao da zastiti ovo fenomenalno izletiste, sta mislite o tunelu ispod Save koji bi povezao Nemanjinu i Vladimira Popovica- recimo u visini Hajata i zgrade poste sa suprotne strane? Time bi tramvasjki most bio potpuno rasterecen i ostavljen javnom saobracaju a dobili bi izvandrednu vezu novoboegradske strane i buduceg savkog amfietatra i Nemanjine?
 
Velika greska svake politike do danas je sto ne forsiraju regionalni razvoj. Posto svakodnevno koristim 46 uocio sam da u nedelji izmedju uskrsa i 1 maja, kada su svi otisli svojim kucama, guzve na gazeli uopste nije bilo, zapravo tek kod hitne pomoci malkice se uspori saobracaj. To znaci da su svi dosli u Bg da rade umesto da se ludi uposljavaju u svojim mestima, jer tako svi smanjuju troskove. Jednostavno Bg saobracajna infrastruktura ne moze da izdrzi toliki priliv ljudi. Da se malo vise mislilo o tome, izgradnja mosta kod ade bi se mogla jos odloziti a umesto njega pare da se uloze u metro i obilaznicu.
 
djordje*******g":2un5hd3v je napisao(la):
ovo je teski offtopic ali eto rasprava je konstruktivna pa cu ipak izneti svoju tezu...
Imam jednu zamisao ali ne znam koliko je ona dobra. Naime ovo vec zalazi u domen fantastike ali kada vec pominjete novi most preko Save i onaj tunel ispod Ade koji bi trebao da zastiti ovo fenomenalno izletiste, sta mislite o tunelu ispod Save koji bi povezao Nemanjinu i Vladimira Popovica- recimo u visini Hajata i zgrade poste sa suprotne strane? Time bi tramvasjki most bio potpuno rasterecen i ostavljen javnom saobracaju a dobili bi izvandrednu vezu novoboegradske strane i buduceg savkog amfietatra i Nemanjine?
+ za tunel. Međutim, kao i sa mostom, problem su pare i prioriteti. Možda eventualno kad se bude gradio metro most / tunel da se nekako uglavi i drumski saobraćaj.

Međutim mesto koje prosto plače za tunelom (ili mostom) je spoj blokova (Ivana Ribara) i početka Lazarevačkog druma (Ibarske) ali to će se rešiti koliko-toliko obilaznicom.
 
nikakav tunel tu. mostovi su mnogo lepši i vremenom postaju simboli grada,

druga stvar, nemanjina i bulevar đinđića se ne mogu spojiti tako lako, odnosno nisu u ravni i taj tunel /most bi morao mnogo da skreće. nemanjina kad bi se produžila izlazila bi na bul m pupina i sa tim je treba spajati. naravno vladimira popovića produžiti do brankovog mosta i napraviti krak bulevara m pupina od današnjeg kraja vladimira popovića preko dejtonke. dejtonku iseliti odnosno dati rusima neku adekvatnu lokaciju za to.

e sad što se tiče mosta na savi kod bulevara zorana đinđića. ovde na forumu se dosta ljudi zalaže da on bude pešački. ako bude pešački onda tu nema šta da se priča. ali ako ne bude onda treba zorana đinđića produžiti do vladimira popovića i odatle most.
ali hotel kontinental smeta na tom putu. ne znam da li bi postojala mogućnost da se taj hotel stanji a da mu se poveća visina.

ali ova priča je jako daleko odnosno kad se urbanizuje SA i izgradi ovaj prvi most pa tek onda priča oko ovog.
 
Kada vec oftopicimo,evo moje ideje za rasterecenje mosta.

Ako metro bude pravljen po jednom od aktulenih planova,dakle sa metro mostom i da ide od trga preko arene preko opstine za zemun.

Onda bih napravio lrt liniju,mozemo je nazvati linija broj 3 koja bi isla iz pariske komune,preko kruznog toga kod opstine i dalje duz bulevara Mihajla Pupina,ili iz priobalnog dela zemuna duz bulevara Nikole Tesle,onda preko mosta koji je planiran kao nadogradnja brankovog,stanica varos kapija kao za LRT,tunelom do trga gde bi se ukrstala stanica prvom linijom metroa.(Druga linija metroa bi se sa prvo ukrstala na trgu nikole pasica ili kod pravnog).I onda bi posle trga poterali taj LRT negde na terazijama da izadje iz zemlje i dalje duz Kralja Milana do Slavije i dalje kud mu je volja :p

Na ovaj komplikovan nacin bi nbg bio oslobodjen dobrog dela guzvi jer bi neko sa NBG mogao do samog centra ili tramvajem ili prvom linijom metroa.
 
@vucko
Ти би направио ЛРТ линију паралелну линији метроа, ако сам добро разумео?

Већина оних који би користили ЛРТ или метро већ користи јавни превоз. Не праве они гужве. Сврха метро система није да смањи гужву на улицама, јер то нигде није успео да уради, већ да омогући становницима да могу да брзо и поуздано стигну где су кренули. Ни 3+3 мост између Немањине и Ђинђићевог булевара не би битно смањио гужву у шпицу, јер ће број кола да се повећава.
 
Da.Jasno.Sa nekim zatvaranjem centra za automobile bi mozda i imalo smisla.
 
djordje*******g":27o74kf8 je napisao(la):
guzve na tramvajskom mostu nastaju u najvecem broju slucajeva zbog kvarova tramvaja, a uklanjane automobila sa5 linija koje tuda saobracaju nece znaciti mnogo
Potpuno netacno, ali ajde. Uostalom, mnogo vise ljudi prelazi taj most javnim prevozom nego privatnim kolima. Svaka logika kaze da je prosta vecina jaca. Znaci, zatvaranje mosta za automobile ce pomoci mnogo vecem broju ljudi.
Takodje, most sa profilom 1+1, na kome saobraca ucestali tramvajski saobracaj, i koji se nalazi na losem mestu, sa ocajnim pristupnim putevima, nije neki kandidat za uspesni koktel javnog i privatnog prevoza.
On moze ostati kao alternativa u slucaju zatvaranja Brankovog ili Gazele, i to je maksimum.

djordje*******g":27o74kf8 je napisao(la):
najveci problem na trasi 7 i ostalih tramvaja je Karadjordjeva,
Kako? od Tramvajskog mosta do Savskog trga, tramvaji imaju zasebne bastice, doduse u nivou ulice. Kada se rekonstruise Karadjordjeva, sto je trebalo da bude ove godine, tu treba da se postave ivicnjaci i to je to.
 
JohnnyLee":1cj20f6h je napisao(la):
Wile E. Coyote":1cj20f6h je napisao(la):
И, наравно, затварање Ресавске и Београдске за сав саобраћај осим ЈГС!
Њиле, не можеш да затвориш Београдску јер онда немаш директну везу Славија-Таш-27. марта, него мораш да се завлачиш по уличицама разним. једино поставити кугле као што имају у Будимпешти да одвајају трамвајске шине од остатка улице, али затварати никако. што се тиче Ресавске, може слободно да се затвори
Донекле си у праву. Ресавска обавезно, а Београдска је још подложна дискусији. (Друга варијанта: укинути шине у Београдској, и сав ЈГС преусмерити у Ресавску.)
vucko":1cj20f6h je napisao(la):
A cafovi na 7ici i 9ci bi leteli.
Претпостављам да је ово лапсус? Мислио си на 7 и 12?
MilisaV":1cj20f6h je napisao(la):
tramvaji neće ići kroz karađorđevu kad se izgradi novi most koji će spajati nemanjinu i bul. m. pupina. na novom mostu u startu napraviti bašte za tramvaje kroz koje bi eventualno prolazili i autobusi. samo da se urbanizuje SA i da se izmesti železnička stanica i da se oni šleperi sa vode sklone odatle i tranzit da se ukloni iz karađorđeve i može da se krene u projekat ovog mosta. a do tada nema potrebe pričati o nekom radikalnijem rešenju jer je sve ovo samo privremeno.
Железничка станица се, на жалост, неће изместити.
djordje*******g":1cj20f6h je napisao(la):
Most Zemun Borca je neophodan, Ada Huja( eh da je bilo pameti pa da ona prica sa Japancima prodje) i most kod Vince(dva koloseka pod obavezno!!!) i to mislim bas ovim redom koji navedoh.Zemun Borca ce ponajvise rasteriti Brankov most i centar grada i voleo bih da taj posao malo ozbiljnije shvate nego do sada.
Иако си у праву што се тиче Кинеза, ипак мислим да је Вича морала бити приоритет. Тиме би се заувек сав транзит протерао за сва времена из Београда.

И +1 Гаги за опширну информацију!
 
stf":2p87yn9h je napisao(la):
djordje*******g":2p87yn9h je napisao(la):
guzve na tramvajskom mostu nastaju u najvecem broju slucajeva zbog kvarova tramvaja, a uklanjane automobila sa5 linija koje tuda saobracaju nece znaciti mnogo
Potpuno netacno, ali ajde. Uostalom, mnogo vise ljudi prelazi taj most javnim prevozom nego privatnim kolima. Svaka logika kaze da je prosta vecina jaca. Znaci, zatvaranje mosta za automobile ce pomoci mnogo vecem broju ljudi.
Takodje, most sa profilom 1+1, na kome saobraca ucestali tramvajski saobracaj, i koji se nalazi na losem mestu, sa ocajnim pristupnim putevima, nije neki kandidat za uspesni koktel javnog i privatnog prevoza.
On moze ostati kao alternativa u slucaju zatvaranja Brankovog ili Gazele, i to je maksimum.

djordje*******g":2p87yn9h je napisao(la):
najveci problem na trasi 7 i ostalih tramvaja je Karadjordjeva,
Kako? od Tramvajskog mosta do Savskog trga, tramvaji imaju zasebne bastice, doduse u nivou ulice. Kada se rekonstruise Karadjordjeva, sto je trebalo da bude ove godine, tu treba da se postave ivicnjaci i to je to.
Bas tako, pogotovo treba da se ivicnjaci podignu, ili stave bandere ako treba :)) na semaforu kod skretanja iz Karadjordjeve prema mostu... tu vecina vozaca pravi drugu traku za skretanje tako sto se prestroji na sine, pa se napravi haos kad se semafor otvori...

Bice mnogo lakse tuda da se prodje kada se izmesti autobuska stanica i rekonstruise ulica i eventualno ako se izmesti tranzit... Jel zna neko kad i da li ce se izmestati autobuska na buvljak? (ili pored, ne znam vec)
 
Otišli smo u debeli off. Ali ajde još ovo za kraj: Budimpešta je pravi reper za Beograd. Grubo uopštavanje.

Szabadság híd je pandan našem Starom savskom mostu. I na njemu se guraju tramvaji sa automobilima.

Skoro isti br.stanovnika (mada mnogo veći br. turista). Slična (centralizovana) država i privreda. % učešća GDP Budimpešte
u nacionalnom GDPu sličan našem ali 4x veći po stanovniku. Slična organizacija javnog prevoza ( ali veći broj vozila 2400 +metro).
Reka sa 7 mostova. I skoro je kompletirana obilaznica.

Broj korisnika javnog prevoza, rastom GDP-a, je pao sa 70% u devedesetim a sa 80% u komunizmu na 54% danas. I ne očekuju promenu trenda. Broj registrovanih automobila je oko 700 na 1000 stanovnika Budimpešte. U Beogradu je 375 na 1000.

Današnja Budimpešta je, što se tiče saobraćaja, slika Beograda u budućnosti. 7 mostova i dalje nije dovoljno za drumski saobraćaj a ukupni kapacitet im je veći od naših 6 (računajući i novi na Adi).
 
Wile E. Coyote":2squau3b je napisao(la):
JohnnyLee":2squau3b je napisao(la):
Wile E. Coyote":2squau3b je napisao(la):
И, наравно, затварање Ресавске и Београдске за сав саобраћај осим ЈГС!
Њиле, не можеш да затвориш Београдску јер онда немаш директну везу Славија-Таш-27. марта, него мораш да се завлачиш по уличицама разним. једино поставити кугле као што имају у Будимпешти да одвајају трамвајске шине од остатка улице, али затварати никако. што се тиче Ресавске, може слободно да се затвори
Донекле си у праву. Ресавска обавезно, а Београдска је још подложна дискусији. (Друга варијанта: укинути шине у Београдској, и сав ЈГС преусмерити у Ресавску.)!
Или у Краља Милутина.
 
Wile E. Coyote":5bb49awg je napisao(la):
JohnnyLee":5bb49awg je napisao(la):
Wile E. Coyote":5bb49awg je napisao(la):
И, наравно, затварање Ресавске и Београдске за сав саобраћај осим ЈГС!
Њиле, не можеш да затвориш Београдску јер онда немаш директну везу Славија-Таш-27. марта, него мораш да се завлачиш по уличицама разним. једино поставити кугле као што имају у Будимпешти да одвајају трамвајске шине од остатка улице, али затварати никако. што се тиче Ресавске, може слободно да се затвори
Донекле си у праву. Ресавска обавезно, а Београдска је још подложна дискусији. (Друга варијанта: укинути шине у Београдској, и сав ЈГС преусмерити у Ресавску.)!
Или у Краља Милутина.

nikola32":5bb49awg je napisao(la):
Szabadság híd je pandan našem Starom savskom mostu. I na njemu se guraju tramvaji sa automobilima.
Ујаааа.....Они имају метроооооо......
Када изграде метро код нас, могу да врате аутомобиле на Стари Савски, мада сам ја за претварање у пешачки, и да повеже Теразијку терасу и Карађорђеву са Старим сајмиштем, које сам замислио као скуп галерија и атељеа....

Како код нас трамвај 7 глуми метро, треба му помоћи.....на све начине.
 
Vrh