Karlo del Ponte":2xj6nzss je napisao(la):
@ RIOBL
Нису та три једини потенцијални Раковичко-Чукарички коридори шинског превоза. Ја препознајем још 3 (нацртано на слици)
Ovo pocinje da lici na ratnu mapu napada na Zarkovo.
Dovoljno mi je sto me svako malo optuzuju za trolovanje. Nadam se da me nece optuziti i za terorizam.
Salu na stranu, pohvala od mene za dopunu :kk:
No, da pokusam prokomentarisati par tacaka.
1) OK
2) ...
Градња метро-а кроз пре-метро је исплатива уколико је немогуће изградити метро у року краћем од 9-10 година од почетка финасирања.
....
Појам "преметро ограничава могућности за метро" ми је у техничко-економском смислу парадоксалан.
Prva recenica mi je sasvim jasna ali nisam siguran da Beograd mora "izgraditi metro za 9-10 godina". Zar ne bi bilo dovoljno izgraditi 1 ili 2 linije metroa za to vrijeme od recimo 15-20km ukupno. Metro se ionako ne moze sasvim izgraditi. pogotovo ne za 10 godina. Gradnja metroa je proces koji traje znatno duze.
Sangaj je izgradio 1993 godine svoju prvu liniju koja je bila dugacka samo 4km. Onda im je trebalo jos 3 godine da tu liniju produze na 16km.
22 godine kasnije imaju najvecu metro mrezu u svijetu a planiraju jos 10-tak novih linija.
Ne zelim reci da Beograd mora imati metro kao Sangaj ali hocu reci da i najveci igraci pocinju sa malim i sporim koracima.
Druga recenica o premetrou otvara jedno vazno pitanje.
Da li Beograd gradi metro kroz premetro ili gradi tzv laki metro?
Nemam nista protiv premetroa ali nisam siguran da se stvari odvijaju po takvom scenariju. Cini mi se da je u Beogradu vec duze vremena u toku stvaranje tzv "lakog metroa" BEZ mogucnosti prosirenja u metro. Ne mogu tvrditi sa potpunom sigurnoscu jer nemam tacne tehnicke podatke ali imam par indicija...
karakteristike najnovijih elemenata u sinskoj infrastrukturi (na mostu Ada) ukazuju na produzeni tramvaj. Jer, kakvo metro vozilo moze savladati krivinu na gornjoj slici i uspon u produzetku? Kakvo metro vozilo moze pristati na peron duzine 70m? Pa, neko skromno vozilo, sa ogranicenim kapacitetom, male brzine kretanja, malim radijusom okretanja i vecim vertikalnim nagibom. Tramvaj!
Sad se mozemo zapitati da li ovakva trasa moze da se unaprijedi u metro trasu. tesko. Njene tehnicke karakteristike su cvrsto odredjene. Bez rusenja mosta i pravljenja novog nema nove nivelete. Bez rusenja pristupnih stepenista nema produzetka perona.
Pojednostavljeno receno, ne gradi se premetro koji vodi u metro vec smo se zaglavili u tzv "laki metro".
Dodatno, kakvog ima smisla posmatrati samo jednu kracu dionicu od par kilometara? Gdje ove "premetro" trase vode?
Koliko je realno produziti ove perone na 100 ili 120 metara u ocitoj krivini?
Sve su to razlozi zbog kojih sam ja skeptican prema OVAKVOM premetrou kao putu za metro. Ali opet ponavljam, ne mogu biti 100% siguran jer nemam uvid u tehnicke detalje ni planove sinskog razvoja. govorim samo kao laik koji koristi interenet kao iskljucivo sredstvo informisanja
3) pravac prema Obrenovcu mi je razumljiv, ali izmicanjem trase dalje od cukaricke padine gubi se zahvat koji bi mogla da koristi neka metro linija.
4)
Необично ми је да си занемарио ову пругу. На теми о БГ:ВОЗ-у смо доста писали о потенцијалној подземној станици испод Трговачке улице.
Vjerovatno tad nisam bio na forumu ali znam da si ovu dionicu pominjao u priči oko LŠS Borča-Obrenovac.
Može i ovo ali ne znam na kojoj dubini bi tu bila stanica. Da li je moguće proširiti tunel? Tu je jedan kolosjek?
5) i 6)
to su već sad široka razigravanja. možda jednog dana. a i ovo s početka je više nego dovoljno za prvih nekoliko decenija.
Не бисмо смели понављати грешку везану за "Београд на води". Ако имамо инвеститора, или групу инвеститора, који процењују да имају тржиште за силне квадрате, одговорна држава их мора условити не само инфраструктуром за додатне квадрате, већ и финасирањем недостајуће инфраструктуре на ширем подручју, и једино тако цео подухват може бити исплатив за град и државу.
:kk:
djakovac":2xj6nzss je napisao(la):
Kada prođe desetak godina, neko će izvući ovaj projekat iz nekog ćumeza (pred neke izbore verovatno), ali će se od toga odustati, jer će ipak preovladati stav da tuda treba proterati LRT/metro (neisplativo) koji opet neće biti izgrađen... Da li se još nekom čini da se ovaj grad nalazi u nekoj vrsti začaranog kruga po pitanju razvoja šinskih sistema i da se izlaz iz njega ni ne nazire?
Bojim se da si u pravu.