Трафо станица ту није пала са марса, већ је давно изграђена у тада ненасељеном подручју између два насеља. Представља део комуналне инфраструктуре, која је неопходна у сваком граду. На том месту се налази зато што се у време када је саграђена налазила између насеља, па је било чије станиште било удаљено од зрачења далековода.Боре":1tyg02cy je napisao(la):Тог који је набио трафостаницу на почетак моста или довео мост на трафостаницу би требало казнити. Уопште ми није јасно како је до сад нису уклонили одатле.
Karlo del Ponte":yu7l2o2q je napisao(la):Боре":yu7l2o2q je napisao(la):Само Баново брдо пре Другог светског рата практично није постојало. Пре ширења Трговачке на 2+2 траке (мени непознато када) Пожешка и Лазаревачки друм (Ибарска магистрала) су се спајали под врло оштрим углом, а на стајалишту 56 и 89 ка Чукаричкој падини се виде трагови некадашње Пожешке. Сигуран сам да је старије решење, поред свега било и знатно небезбедније од садашњег.
Б.4.1.4.1. Реконструкција и изградња Ибарске магистрале
и улице Трговачке
а) Попречни профил
Геометријски попречни профил улице Трговачке садржи
средњу разделну траку ширине 14,0 m у оквиру које се пла-
нира простор за вођење шинског система (за двоколосечну
пругу), коловоз по смеру ширине 7,0 m (са две саобраћајне
траке по 3,5 m), обострано: зелене траке ширине 2,5 m, тро-
тоаре ширине 1,5 m и банкине ширине 1,5 m; што је укупно
39,0 km (попречни профил 1-1)
Попречни профил планиране Ибарске магистрале садр-
жи различите елементе на појединим деоницама.
Основни елементи геометријског попречног профила
(разделно острво, коловоз за континуалну вожњу, тротоари
и банкине) се мењају дуж Ибарске магистрале на следећи
начин:
– Од раскрснице са улицом Пилота М. Петровића ка
раскрсници са улицом Једанаесте крајишке дивизије, од km
0+000 до km 1+087, планира се да Ибарска магистрала има
попречни профил улице Трговачке на коју се наставља. Ге-
ометријски попречни профил Ибарске магистрале садржи:
средњу разделну траку ширине 14,0 m у оквиру које се пла-
нира простор за вођење шинског система (за двоколосечну
пругу), коловоз по смеру ширине 7,0 m (са две саобраћајне
траке за континуалну вожњу по 3,5 m), обострано: зелене
траке ширине 2,5 m, тротоаре ширине 1,5 m и банкине ши-
рине 1.5 m; што је укупно 39,0 m (попречни профил 1-1).
– Иза бензинске пумпе, на око 880 метара од краја Тр-
говачке, планира се да шински систем понире са нагибом
до 6.0% до дубине око 5,5 m, и испод коловоза Ибарске ма-
гистрале прође ка окретници у насељу „Лабудово брдо”. На-
кон скретања трасе шинског система ка окретници, у зони
раскрснице са Улицом једанаесте крајишке дивизије, а у
дужини трасе око 108 метара (од km 1+087 до km 1+195),
средња разделна трака се сужава са 14,0 m на 4.5 m, не пла-
нирају се тротоари и банкина је ширине 2,5 m.
– Од денивелисаног укрштаја са ул. 11. крајишке диви-
зије до планираног прикључка из комерцијалне зоне, од km
1+195 до km 1+862, геометријски попречни профил Ибарс-
ке магистрале садржи: средњу разделну траку ширине 4,5
m, коловоз ширине 7,0 m по смеру и обострано банкине
ширине 2,5 m (попречни профил 9-9).
– Од km 1+249 до km 1+282, саобраћајница је на објек-
ту – надвожњаку. Геометријски попречни профил Ибарске
магистрале садржи: средњу разделну траку ширине 4,5 km,
са леве стране коловоз ширине 7,0 km, а са десне стране ко-
ловоз ширине 10,5 m (две саобраћајне траке за континуалну
вожњу и уливну траку за рампу две денивелисане раскрсни-
це Ибарске магистрале и ул. 11. крајишке дивизије), и обо-
страно тротоаре ширине 1,5 m (попречни профил 8-8).
– Код прикључка из комерцијалне зоне, у дужини око 30
m (од km 1+862 до km 1+892), средња разделна трака се су-
жава са 4,5 m на 4,0 m.
– Од km 1+892 до km 2+100 геометријски попречни
профил Ибарске магистрале садржи: средњу разделну тра-
ку ширине 4,0 m, коловоз по смеру ширине 7,0 m, са десне
стране: зелену траку ширине 2,5 m и тротоар ширине 1,5 m,
и обострано банкине ширине 2,5 m.
– Од km 2+100 до km 2+220 се врши уклапање попреч-
ног профила Ибарске магистрале у попречни профил пла-
ниран Регулационим планом деонице аутопута Е-75 и Е-70
Добановци-Бубањ поток („Службени лист града Београда”,
број 13/99).
– Од km 2+220 до краја планираног саобраћајног ре-
шења Ибарске магистрале (km 2+252) геометријски по-
пречни профил садржи: средњу разделну траку ширине 4,0
m, коловоз по смеру ширине 10,5 m (две саобраћајне тра-
ке за континуалну вожњу и изливну траку са десне стра-
не и уливну траку са леве стране за рампе денивелисане
раскрснице са Кружним путем), и обострано банкине ши-
рине 2,5 m (попречни профил 13-13).
Igor":1uw2om7g je napisao(la):To nije efikasna opcija a pritom ljudi u tom kraju tako ne funkcionisu
RioBL":8gvvarkx je napisao(la):Igor":8gvvarkx je napisao(la):To nije efikasna opcija a pritom ljudi u tom kraju tako ne funkcionisu
Ne razumjem. Pa kako funkcionisu?
Znam da ne funkcionisu na nacin koji sam spomenuo jer tako nesto ne postoji. Ne postoji ni BG voz kroz Knezevac i Rakovicu. Ali, da li se ljudi u tom kraju voze autobusom do centra?
Recimo, putnicima sa Petlovog Brda, Vidikovca i Ceraka treba dosta vremena da autobusom stignu do Savskog Trga. Ako bi ih autobusi vozili samo do zel. stanica Rakovica i Knezevac koje su znatno blize, a odatle ulazili u znatno brzi voz, njihovo putovanje bi bilo krace i udobnije. Moguce je da se takav scenario moze primjeniti i na Zarkovo.
Mislim da bi zeljeznica mogla biti konkurenta autobuskom prevozu za naselja juzno od Zarkova, ako bi se organizovala na adekvatan nacin. Uvela svoje autobuske linije, sredila stajalista i naravno uvela liniju BG voza kroz dolinu Topciderke, prema Sajmu i Savskom Trgu.
Za samo Zarkovo nisam siguran.
Mi već sad imamo kolaps saobraćaja na pojedinim deonicama u pojedinim delovima dana.laki72":2pkq0jdw je napisao(la):Tramvaj valja siriti gde god god je veci broj putnika i gde se to moze.
Traju neuporedivo duze, trose domace energente i prevoze znatno vise putnika po turi.
Tramvaj, gradski voz i metro nisu jedni drugima konkurencija, vec treba da cine jedinstven sistem u kome se nadopunjuju.
Ni bus ne bi trebalo posmatrati kao oponenta ovom sistemu, vec prilagodjavati sistem da busevi busu fideri sinskom sistemu gde god on postoji.
Kada bi stvari tako posmatrali i planirali, za 20 godina bi imali jedan odlican sistem gradskog prevoza.
U protivnom...
Ceka nas totalni kolaps gradskog transporta i to u relativno skorije vreme.
laki72":6bj48ble je napisao(la):Kada bi stvari tako posmatrali i planirali, za 20 godina bi imali jedan odlican sistem gradskog prevoza.
U protivnom...
Ceka nas totalni kolaps gradskog transporta i to u relativno skorije vreme.
laki72":2i93v3e1 je napisao(la):...
Dakle, zasto ti ovo pisem?
Zato sto ti , kao i mnogi resenje saobracaja u BGD posmatraju i dalje kao jednu tacku iz koje se zrakasto pruzaju linije ka periferiji.
Malo sam oftopičario, izvinjavam se. To su samo standardna peckanja izmedju nas Brdjana i Žarkovaca.laki72":29wgf1iz je napisao(la):@Beki
iako ne vidim nikakvu vezu tvog komentara sa prethodnim postovima, moram da ti odgovorim.
Da , video sam, a stariji sugradjani su ih videli mnogo vise.
Sta je bila trosarina u vreme kada je tromvaj doveden do nje?
Isto pitanje za bogosloviju?
Knezevac ???
Pa cak i novobeogradska okretnica je fakticki prolazila u neposrednoj blizini 'sela' Bezanija.
Prema tome, da tramvaj kroz selo? Jeste, vidjen je