Šta je novo?

Topčiderski park

I da mi je OK i da mi nije OK - pa šta? Ne razumem. Treba možda da se pravdam, da ovde naširoko i nadugačko obrazlažem?
Kome?
Zašto?
Čemu?
(retorička pitanja, naravno)
17:00 - afk
 
Sto bi se pravdao? Normalno diskutujemo o tome koliko je ruzan
 
20240321_145223.jpg

Zna li neko gde je bila ova kula i mogla bi ona uz mostice koji fale da se obnovi
20240321_145348.jpg
 
Zelenilo vredno vidim radi u parku isušivanje..
 
Најављено је озбиљно упропашћавање парка ширењем Драјзерове и Војовде Мишића.
 
О томе се причало током изградње УМПа, знало се да нема пара ни за тунел до и петљу над Аутокомандом, а камоли завршетак подземно - надземног УМП до Дунава и говорило се о ширењу Војводе Мишића / Драјзерове и Патријарха Павла.
 
Треба УМП оставити по ободу парка уз пругу а не кроз срце парка уз цркву и конак. А правац Драјзерова је селундаран али га Шапић сад форсира из својих интереса. Веза са Дунавом треба да иде преко СМТ, ободом града.
 
Знам, али је УМП ипак главна саобраћајница која се пружа преко моста, ови правци су требали бити секундарни, међутим, после изградње само дела УМП до улаза у непробијени тунел, чији је мост део, огромна количина саобраћаја слива се са моста на Ади у Топчидерски парк и вероватно највећи део наставља пут Драјзерове или ка Топчидерској звезди. И ја сам пре изградње УМПа размишљао о укидању правца кроз парк, али сада са оволиким гужвама.. Тешко.
 
За правац НБГ-Дедиње-Бањица треба да буде главна траса преко Газеле а не кроз Топчидерски парк. Крњи УМП без тунела треба да буде веза НБГ-Раковица, уз пругу, по ободу парка, и везом са СМТ да води ка мосту преко Аде Хује.
 
Нисам саобраћајни инжењер и не знам шта би требало и шта је замишљено, ово је фактичко стање да је огромна гужва на силаску са моста и у правцу Раковице и у правцу Драјзерова / Топчидерска звезда.
Ако сам добро испратио, пројектом за Патријарха Павла и јесте планирано њено спајање са прилазном саобраћајницом некадашњом трасом пруге.
 
Nisu ni oni nikakvi stručnjaci, makar u praksi, ne brini. I da prošire Drajzerovu, opet se zakucavaš na Ljutice Bogdana i kapacitet raskrsnice na Dragiše Mišovića. Ako nekako proširiš vezu preko Milutina Ibkovića i Partizanovog stadiona, zakucavaš se na Autokomandu... Okreni obrni, bez skupih objekata (tuneli, nove i proširene petlje) ništa ne rešavaš, samo uništavaš prirodno-kulturnu celinu.

Sa Topčiderskim koridorom je drugačije. Ako se pojavi bar malo razuma i spreči onaj hiper-kretenizam sa ukidanjem pruge, dva koloseka će biti dovoljna. Pružni pojas se tako sužava sa 24 na 16 metara, i za 2+2 put sa nakinama fali uštinuti samo još pojas od 8 metara šikare. Sa druge strane, put između Topčiderske pozornice i Crkve Petra i Pavla, se može pretvoriti u slepu ulicu sa usporivačima iz pravca Drajzerove za sve osim gradskih autobusa i hitnih službi. Kod Pionirske se tada pravi nekakva raskrpetlja za vezu mosta i Dedinja za kola. Tako se maksimalno stimulišu tranzitni pravci (Patrijarha Pavla, budući tunel), a destimuliše korišćenje kola u zelenoj zoni. Čak za 49 i 94 razmotriti trolejbuse.
 
Може бити, мада је по мени прво требало метро да раде, па тек онда УМПове, тунеле, петље, проширења и остало..
 
Првобитне приче су биле да ће УМП мост преко Аде бито и у служби метроа. Сећам се пре око 12 година код Храма близу мапе БГ са инфографиком мостови Београда где је мост преко Аде наведен као метро мост.
 
Не сећам се више, то је било опционо, будући да није била дефинисана линија која би пролазила туда, али УМП јесте примарна функција моста и петљи.
 
Са укидањем тунела је цео пројекат обесмишљен, и треба правац са моста природно усмерити право ка Раковици са бочном везом преко СМТ ка Бањици, Вождовцу, насељима Степа, Јерковић, Медаковић, Коњарнику, Миријеву, Вишњици и новом мосту код Аде Хује.
Ово најављено проширење Драјзерове је класично неуко дивљање доктора Шапића над зеленилом у корист асфалта.
 
Sada Beograd i Srbija pale svoj investicioni potencijal na bankrot projekte, ali to ne znači da se treba da se treba zaletati na drugi bankrot-projekat. Metro čak ni Đilasova ekipa, najbolja ekipa za poslednjih 50 godina, pobednici u trci bogalja, nije uspela da povuče.

Vezano za tunelske i mostovske projekte manjeg obima od metroa, potrebni su nam ne samo zato što su ti projekti isplativi, nego i kako bi se trenirala domaća operativa, koja je u mnogo gorem stanju nego kada je 2012. Đilasova ekipa odustala od metroa.
 
Овај од Макиша до Миријева преко пресељеног Сајма, пресељене железничке и пресељене аутобуске је банкрот пројекат.
 
Знао сам да ће кренути троловање, рекао сам метро као појам.
 
Nisu ni oni nikakvi stručnjaci, makar u praksi, ne brini. I da prošire Drajzerovu, opet se zakucavaš na Ljutice Bogdana i kapacitet raskrsnice na Dragiše Mišovića. Ako nekako proširiš vezu preko Milutina Ibkovića i Partizanovog stadiona, zakucavaš se na Autokomandu... Okreni obrni, bez skupih objekata (tuneli, nove i proširene petlje) ništa ne rešavaš, samo uništavaš prirodno-kulturnu celinu.​
Jedino rešenje bi bilo tunel Topčider - Mirijevo / Višnjica / Lešće da se nigde ne zakucaš.​
 
Примера ради метро линија Земун - НБгд - БКА, која би смањила гужву на Бранковом мосту.

Ширењу друмске мреже краја нема.
 
Vrh