Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

Rad sa ljudima zahteva jaku mentalnu samokontrolu.
Pogotovo kada svoj rad trebas od onih koji izlaze iz kafane da to naplatis.

Nismo svi isti kada popijemo a hteli bi svi stici kuci !!
 
Hteo sam da ovde uporedimo zaradu taksista u Beogradu i uzeo sam malo skuplji grad Honolulu u USA.
Naravno u US je to Uber.

taksi srb.jpg


U Beogradu dakle $0.88 USD po kilometru (za I tarifu).
Za drugu tarifu je $1.14 po kilometru.
Start je $2.45

Taksisti imaju pausalce i ne placaju nikakav poseban porez osim pausalnog oporezivanja. (koliko ja znam a ako nije tako neka me neko ispravi).

uber hnl.jpg


Evo za Honolulu USA
Kilometar je $1.75 u svakoj tarifi 24/7.
Start je $2.5

Od ove cifre u US treba da se oduzme
- 25% platforma naplacuje (Uber firma uzima vozacima)
- 8.25% Income tax od State
- 12% income tax - Federal (stavicu ovde 12% i ako je realno da ces preci tu poresku osnovicu i biti 22%).

Prakticno govoreci u USA kad te svi zivi oderu dobije se:
Start $1.5
Po kilometru $1.05

Sto ce reci vozaci u Beogradu naplacuju vrlo slicno vozacima u Honolulu.
Dok su troskovi zivota jedno 6-7 puta veci.
 
Poslednja izmena:
Dobra poenta. Da bi bila realna racunica koliko zaradi taksista u Beogradu vs Uber vozac u Honolulu moramo znati i troskove.
Vidis nisam o tome razmisljao jer se ne bavim time. A i vozim elektricni :ROFLMAO::ROFLMAO:

U Honolulu
Benzin: 145.3 dianra
Dizel: 174.5 dinara

U Beogradu
Benzin: 164 dinara
Dizel: 197 dinara

Znaci postoji neka razlika. Ono gde se gubi sva ta razlika su servisi.
Popravke su znacajno skuplje u Honolulu i nekad je jeftinije prosto kupiti novi auto.
 
Колики је максималан број таксиста који може да вози у Хонолулуу? Друго, да ли постоји пропис како треба да изгледа њихово возило?
 
Nema ogranicenja firme Uber i Lyft diktiraju a grad ne propisuje maksimalan broj. Klasicni taksiji su skroz zamrli. (postoje jos ali to je bas bas retkost)
Uglavnom postoje samo Lyft i Uber kao kompanije za koje vozis. Ne postoje nikakve subvencije za kupovinu vozila i ne postoje propisi kako da izgleda vozilo. Postoji jedna inicijalna provera i tu se proverava vozilo da li je ispravno, cisto sredjeno i slicno.

Sto se tice vozila ima nekoliko kategorija.
UberX to je standardan auto recimo Chevrolet Cruze ili bilo koji mid size.
Uber Select ili UberXL - to je nesto malo luksuzniji mid ili full size.
Uber SUV - je prakticno dzip ali samo odredjeni noviji modeli. Moze Tesla Model X.
Uber Black - je navodno samo crni SUV auto ali za vise putnika.

E sad za SUV, Black i Select Uber trenutno ne dozvoljaaju novima da se prijave jer same firme Uber i Lyft "balansirju" koliko trziste moze da primi takvih vozila (posto nema mnogo takvih voznji). UberX uvek moze ko hoce i kad god hoce da pocne da radi i bukvalno proces je jako brz.

Jos jedan fun fact. Oko 10tak nasih ljudi vozi Uber/Lyft na Hvajima i svi su UberX. U principu bilo sta da nije UberX je retkost.

Da ne ispadne da samo navodim mane evo i nekih prednosti:
- vreme je lepo svih 365 dana u godini
- Broj turista je jako veliki
- Voznje se desavaju jedna za drugom i cekanje je jako malo
- Kredit za auto se uzima kao da kupujes sladoled samo klikces next next next finish.
 
Poslednja izmena:
Gospodine Majicu(kvazi sudija) ja sam Vas licno vozio sa Liona do aerodroma i rekao da nisam promenio cene na taksimetru iako je treci dan od poskupljenja i da cete pri povratku platiti skuplje. Niste se setili ni 100din da castite, a sad pljujete iako ste bili upuceni. Vasa sramota!
haaaaaaaaaaaahahahahahahhaahahah najjaci topic za sad u novoj 2023 godini.
 
Gospodine Majicu(kvazi sudija) ja sam Vas licno vozio sa Liona do aerodroma i rekao da nisam promenio cene na taksimetru iako je treci dan od poskupljenja i da cete pri povratku platiti skuplje. Niste se setili ni 100din da castite, a sad pljujete iako ste bili upuceni. Vasa sramota!

Dok je dotični bio predsednik Prvog suda prevodioci nisu mogli da ga najure da im se isplati honorar, a kad ga negde i uhvatiš na krivini, on te uputi da tužiš sud zbog dugovanja.
Ali svojih 1000 dinara, e to je već za tvit, ma za novi roman.

Očigledno čovek ceni samo svoje zanimanje, nadam se da je u tome dobar, a drugi svi treba da rade besplatno i za čast što su prošli pored njega. U tome je sličan s mnogim ljudima na položaju.
 
Nema ogranicenja firme Uber i Lyft diktiraju a grad ne propisuje maksimalan broj. Klasicni taksiji su skroz zamrli. (postoje jos ali to je bas bas retkost)
Uglavnom postoje samo Lyft i Uber kao kompanije za koje vozis. Ne postoje nikakve subvencije za kupovinu vozila i ne postoje propisi kako da izgleda vozilo. Postoji jedna inicijalna provera i tu se proverava vozilo da li je ispravno, cisto sredjeno i slicno.
Mnogo si pisao, ali glavnu sustinu izmedju poredjenja klasicnog taksija i npr. Uber-a, vidi se nisi razumeo.

Taksi u Bepogradu se vodi kao profesionalna delatnost ciji je rad zakonski propisan kao takav.
Uber, Lyft, Bolt....su samo mobilne aplikacije koje pruzaju mogucnost dopunskog rada svakome ko hoce, zeli i moze da radi. Ali po njihovim uslovima i pravilima i odredjenoj njihovoj ceni.
Ovo je sustina i ta dva oblika nisu za porediti. Moze po nekim parametrima i da se poredi ali je osnova sustine u tome da je taksi profesija a rad preko aplikacije hobi uz nadoknadu.

I jos jedna VAZNA stavka koju vecina ne razume, ili bas nece da razume.... a to je, da bi dosao Uber, Lyft, Bolt, itd....da legalno posluju ovde u Srbiji, mora da se promeni Zakon o saobracaju.
To mnogi ne zele.
A sta je to sto se ne zeli?
Pa to, da se granica alkoholisanosti sa sadasnjih 0,2 promila spusti na 0,00 !?
Priznacete da niste niko za tu inicijativu.

Samo profesionalac sa 0.00 moze da obavlja javni prevoz putnika. Onaj za volanom sa 0,1 ili 0,2 sa aplikacijom Uber, Bolt, Lyft. prolazi test kod policije ali ne i Zakon kojim se takav rad zabranjuje.
 
Poslednja izmena:
Al zato ti "profesionalci" mogu da budu bivsi zatvorenici.

Isto tako nekome ne odgovara da taksi vozac ne moze biti lice koje je pravosnazno osudjeno na kaznu zatvora za krivicno delo protiv života i tela, polne slobode, protiv bezbednosti javnog saobraćaja i javnog reda i mira, zbog čega je potrebno da kao dokaz pribave potvrdu iz suda.

A ne kako je sad:
Taksi vozač ne može biti lice koje je pravosnažno osuđeno na kaznu zatvora dužu od dve godine za krivično delo protiv života i tela, polne slobode, protiv bezbednosti javnog saobraćaja i javnog reda i mira, zbog čega je potrebno da kao dokaz pribave potvrdu iz suda.


Iskreno ne znam sta je gore da li 0,2 promila ili bivsi zatovrenik
 
Al zato ti "profesionalci" mogu da budu bivsi zatvorenici.

Isto tako nekome ne odgovara da taksi vozac ne moze biti lice koje je pravosnazno osudjeno na kaznu zatvora za krivicno delo protiv života i tela, polne slobode, protiv bezbednosti javnog saobraćaja i javnog reda i mira, zbog čega je potrebno da kao dokaz pribave potvrdu iz suda.

A ne kako je sad:
Taksi vozač ne može biti lice koje je pravosnažno osuđeno na kaznu zatvora dužu od dve godine za krivično delo protiv života i tela, polne slobode, protiv bezbednosti javnog saobraćaja i javnog reda i mira, zbog čega je potrebno da kao dokaz pribave potvrdu iz suda.


Iskreno ne znam sta je gore da li 0,2 promila ili bivsi zatovrenik

У Србији може да се буде и полицајац ако лице није осуђивано на казну затвора дужу од 6 месеци, а камоли таксиста.
 
U Srbiji mozes da budes ministar finansija, a da laziras diplomu. Tako da je manje bitno da li je taksista od 70godina bio osudjen za ugrozavanje tela ili kako se to strucno zove.
 
Mnogo si pisao, ali glavnu sustinu izmedju poredjenja klasicnog taksija i npr. Uber-a, vidi se nisi razumeo.

Taksi u Bepogradu se vodi kao profesionalna delatnost ciji je rad zakonski propisan kao takav.
Uber, Lyft, Bolt....su samo mobilne aplikacije koje pruzaju mogucnost dopunskog rada svakome ko hoce, zeli i moze da radi. Ali po njihovim uslovima i pravilima i odredjenoj njihovoj ceni.
Ovo je sustina i ta dva oblika nisu za porediti. Moze po nekim parametrima i da se poredi ali je osnova sustine u tome da je taksi profesija a rad preko aplikacije hobi uz nadoknadu.

I jos jedna VAZNA stavka koju vecina ne razume, ili bas nece da razume.... a to je, da bi dosao Uber, Lyft, Bolt, itd....da legalno posluju ovde u Srbiji, mora da se promeni Zakon o saobracaju.
To mnogi ne zele.
A sta je to sto se ne zeli?
Pa to, da se granica alkoholisanosti sa sadasnjih 0,2 promila spusti na 0,00 !?
Priznacete da niste niko za tu inicijativu.

Samo profesionalac sa 0.00 moze da obavlja javni prevoz putnika. Onaj za volanom sa 0,1 ili 0,2 sa aplikacijom Uber, Bolt, Lyft. prolazi test kod policije ali ne i Zakon kojim se takav rad zabranjuje.
Ja sam samo poredio koliko zaradjuje vozac u Honolulu sa vozacem u Beogradu. Hteo sam da realno prikazem da zarada na tom zapadu i nije nesto sad ne znam koliko veca od Beograda a troskovi su pakleno veci. Pogotovo sad kad su podigli cene taksija u Beograd. Jos dolar kad bude malo pao u odnosu na euro ....ima Beograd da prestigne US.
Ovo sto ti hoces da napomenes totalno nema veze sa ovim sta sam ja poredio.

Inace i na Havajima kao i u Beogradu je vrlo slicna situacija po pitanju licenci i bez licenci.
Na kraju je ustavni sud doneo odluku da vozaci Ubera Lyfta ipak imaju pravo da voze bez obzira sto nemaju taksi licencu.
Alkohol na primer nema veze sa taksijem ili obavljanjem prevoza. To ako te uhvate prvo gubis vozacku dozvolu a gubis trajno mogucnost i da radis.
Naravno na Havajima svaka druga osoba moze da plati da mu se to obrise iz dosijea posto je korupcija ludacka.
Tako da to sto ti napravis prestup odneses u kesu zna se kome i obrisu mu. Takvu korupciju Beograd video nije ni u tabloidima.
 
Првог сам се возио први пут таксијем после дужег периода, а вероватно и последњи пут у Београду. Од СУП-а Палилула (Беле куће, тачније мало ниже у Вишњичкој) до ТЦ Стоп Шоп у Борчи изашло ме је 1650 динара.
 
Ja sam samo poredio koliko zaradjuje vozac u Honolulu sa vozacem u Beogradu. Hteo sam da realno prikazem da zarada na tom zapadu i nije nesto sad ne znam koliko veca od Beograda a troskovi su pakleno veci. Pogotovo sad kad su podigli cene taksija u Beograd. Jos dolar kad bude malo pao u odnosu na euro ....ima Beograd da prestigne US.
Ovo sto ti hoces da napomenes totalno nema veze sa ovim sta sam ja poredio.

Inace i na Havajima kao i u Beogradu je vrlo slicna situacija po pitanju licenci i bez licenci.
Na kraju je ustavni sud doneo odluku da vozaci Ubera Lyfta ipak imaju pravo da voze bez obzira sto nemaju taksi licencu.
Alkohol na primer nema veze sa taksijem ili obavljanjem prevoza. To ako te uhvate prvo gubis vozacku dozvolu a gubis trajno mogucnost i da radis.
Naravno na Havajima svaka druga osoba moze da plati da mu se to obrise iz dosijea posto je korupcija ludacka.
Tako da to sto ti napravis prestup odneses u kesu zna se kome i obrisu mu. Takvu korupciju Beograd video nije ni u tabloidima.
Pa opet i pored tih "paklenih" troškova i "niske" zarade 10 (ti naveo) ljudi je iz Srbije završilo vozeći taksi (Uber, lyft...) tamo, a nijedan amerikanac ne vozi taksi u Beogradu.

Da su samo Havaji, ni po jada, nego kad uzmeš atlas I ubodeš prstom teško da u tom gradu nećeš naći Srbina koji je hteo leba preko pogače.

Što se taksija tiče, tebe tamo na Havajima pokupi za par min. (?), a kod nas se čeka i čeka (ako se i dočeka). Jedan od razloga zbog kojih ti tamo na Havajima mogu da žive od onog što zarade, a u Beogradu malo pa malo pa štrajk.

Uostalom, videćeš i sam tamo neke 2045. kad se vratiš i poručiš taksi sa aerodroma.
 
hahahah :)))) eto kako naši zamišljaju emigraciju. Svesni su ovi nasi ovde da mogu ekonomski bolje da žive u Beogradu ali imaju neke druge prednosti koje nemaju u Beogradu:
- lepo vreme cele godine
- Japanske zene kojima je u kulturi da uvek prihvataju i onda ovi gilipteri to eksploatišu, dok kod nas ih ni jedna ne bi ni pogledala :)
- a eksploatišu vidim i ovu korupciju

a to sto nema Amerikanaca da voze taksi je normalno ali ces uskoro imati neke druge imigrante samo polako.

Sto se cekanja tice cekanja sad ima toliko vozaca da nema sta da cekas. Jer nema posla pa prelaze na Uber masovno ali je zato zarada toliko mala da je to surovo.

Evo (uz njegovu dozvolu) da okacim jednog :)
Porucuje Vam Aloha i da nije sve u kinti ;)
 

Prilozi

  • B237A517-5981-427B-BFA7-2DC332F28986.jpeg
    B237A517-5981-427B-BFA7-2DC332F28986.jpeg
    52,9 KB · Pregleda: 149
  • 7F9D69C4-9AED-4845-80F5-98BA208319B6.jpeg
    7F9D69C4-9AED-4845-80F5-98BA208319B6.jpeg
    114,7 KB · Pregleda: 152
Првог сам се возио први пут таксијем после дужег периода, а вероватно и последњи пут у Београду. Од СУП-а Палилула (Беле куће, тачније мало ниже у Вишњичкој) до ТЦ Стоп Шоп у Борчи изашло ме је 1650 динара.
Pavlaka je skocila sa 45dinara na 90dinara to mu dodje 100%, ta voznja pre poskupljenja je bila oko 1.000dinara i to bez da ti se pali treca tarifa od raskrsnice Borca/Ovca. Taksi cene su samo ispratile inflaciju, koja je desila u ekonomskom tigru od drzave.
 
I jos jedna VAZNA stavka koju vecina ne razume, ili bas nece da razume.... a to je, da bi dosao Uber, Lyft, Bolt, itd....da legalno posluju ovde u Srbiji, mora da se promeni Zakon o saobracaju.
To mnogi ne zele.
A sta je to sto se ne zeli?
Pa to, da se granica alkoholisanosti sa sadasnjih 0,2 promila spusti na 0,00 !?
Hmmmm... u Engleskoj je dozvoljeno 0,8 promila, pa imaju Uber :)
 
Pavlaka je skocila sa 45dinara na 90dinara to mu dodje 100%, ta voznja pre poskupljenja je bila oko 1.000dinara i to bez da ti se pali treca tarifa od raskrsnice Borca/Ovca. Taksi cene su samo ispratile inflaciju, koja je desila u ekonomskom tigru od drzave.​
U ekonomskom tigru samo plate ne prate inflaciju. Pa nek svi mogući i nemogući povećavaju cene do mile volje, ovo se odnosi generalno, pa kad narod bude krenuo još više da se odriče svega i svačega, ima da bude baš veselo.​
 
Pavlaka je skocila sa 45dinara na 90dinara to mu dodje 100%, ta voznja pre poskupljenja je bila oko 1.000dinara i to bez da ti se pali treca tarifa od raskrsnice Borca/Ovca. Taksi cene su samo ispratile inflaciju, koja je desila u ekonomskom tigru od drzave.
Dzabe. Ovaj mucenik sto radi u Honolulu za iste pare pavlaku vidi samo na internetu

Beograd (80 dinara) - 180g

Honolulu (300 dinara) - 180g (prilagodio sam na grame i kolicinu po srednjem kursu NBS) + dodao sam porez.
 
Vrh