Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

Ok, to je argument koji kod nas možda čak i nije potpuno pogrešan kad vidim kakvu kreativnost ispoljavaju na izmišljanje novih nameta da bi mi u opštini sedeli balvani. Ako govorimo o našoj državi, mnogo veći problem je bezbednost i recimo da lobiram protiv njih kod naših sudova, išao bih na taj argument. Osnovna uloga države mora biti da obezbedi sigurnost svojih građana. Ma koliko bilo ovakvih ili onakvih taksista, svi imaju vozačku dozvolu, tehnički pregled, položene ispite za to zanimanje, normalno radno vreme i zdravlje na nekom prihvatljivom nivou. -Pa dobro, ko to hoće, on će platiti malo više, a oni siromašniji slojevi društva će sa dobrodošlicom pozdraviti Uber ili Lyft ili nekog trećeg. E tu se vraćamo na zadatak države da obezbedi bezbednost SVIMA, a ne samo onima koji mogu da plate.

U Americi imaju još više razloga za protest, kao da je do sada bilo malo načina da jašu srednju i nižu klasu. Zanimljivo je da najžešći otpor Uberu ne dolazi od taksista ili boraca za prava radnika, nego od fakulteta i saobraćajnih inženjera: većinu svojih putnika Uber nije uzeo taksistima, nego operaterima gradskog prevoza što čini saobraćaj sporijim i gužve gorim. Plus, postalo je jasno da Uber ide na damping cena i uništavanje konkurencije, pitanje je hoće li imati para da isteraju do kraja.
 
TranspoWarrior":3korzrqv je napisao(la):
Zabranjeni su u Nemačkoj, Holandiji, Belgiji i Španiji, Japanu, Tajlandu, J.Koreji i Indiji. U Kaliforniji i Floridi je presuđeno da njihovi vozači jesu zaposleni pa tamo premišljaju način poslovanja. Sprema se i slučaj za Vrhovni sud, gde će ih, nadam se, metnuti na mesto. Vrhunski biznis model da ne platiš porez. Iz cele ove situacije sa Uberom zanimljivo je videti koliko su u stvari države i njihove agencije trome i spore u ophođenju sa novim tehnologijama i novinama uopšte, bila to Amerika, Australija ili Srbija.

Treba imati u vidu da nisu svi vidovi Uber-a zabranjeni, koristim Uber dosta po Evropi i Americi, u Berlinu funckionise samo uberTAXI, gde samo taxisti smeju da voze, u Briselu radi i uberPOP, gde svako moze da vozi, u Njujorku radi samo uberX (pored uberXL, BlackCar, etc), gde samo vozaci sa komercijalnom dozvolom koju izdaje Taxi&Limo Commision smeju da voze.

U Parizu je bila pobuna protiv uberPOP-a koji je sada i zabranjen tamo, ali uberX i dalje radi (sto se moze i lako proveriti, upalite aplikaciju i 'odskrolujte' do Pariza). Verujem da ce u Beogradu biti pobuna protiv uberPOP-a, ali ne vidim zasto bi se bunili i zabranili uberX/uberTAXI/uberBlackCar.

uberX/TAXI nije jeftin kao uberPOP (kosta isto kao taxi manjevise), ali mogucnost narucivanja vozila preko aplikacije i automatsko placanje znaci dosta, pa se nadam da ce makar to funkcionisati u Beogradu.
 
Da li neko ima iskustva sa bla bla car-om, bivšim autohop-om? Za razliku od ubera to je efektivni car sharing, gde primarni cilj "organizatora" vožnje nije profit već ušteda novca na već isplaniranim ličnim putovanjima.
 
Koristio sam ga par puta NS-BG, bude oko 400din, i u Francuskoj par puta. Postoji mogućnost da vozač smara, al ajde, pretrpiš se toliko :D Uopšte nije loš za ljude koji rade i svakodnevno putuju u Bg.

@dr strangelove, priča se odnosila na deo Ubera koji arči vozače bez dozvole. Ostali nek dođu, nije da volim da platim 1000din od Žarkova do centra :)
 
Kada je vec veliki Istok rekao da ce klasicni taksi da naestane treba samo da mu verujemo. Evo malo pro and cons:

PREDNOSTI:
Za putnike:
Ne mora da se čeka i juri taksi ili da se gužva u gradskom prevozu. Na telefonu se vide najbliža vozila tako da je čekanje svedeno na najmanju meru. Treba samo aktivirati aplikaciju i sačekati malo.
Vožnja Uberom je jeftinija od vožnje taksijem za istu udaljenost.. Cena vožnje nije fiksna, zavisi od brzine vožnje, udaljenosti, vremena provedenog u vozilu, doba dana ili godine (skuplje je noću, u špicu, za praznike, nedeljom, zimi, leti...).
Pošto je plaćanje preko kartica, nema natezanje oko kusura i ostavljanja nepolaniranog bakšiša zato što taksista nema sitno
Uber ima sistem ocenjivanje vozača tako da može da se odabere sa kim se putuje i ko vozi
Upoznavanje novih ljudi. Neko voli da upoznaje nove ljude, taksisti su manje više svi isti, a kada se iznajmi rent a car vozilo vi ste sami sa sobom
Ljubaznost - vozači Ubera su obično ljubazniji od svojih taksi kolega, posebno onih koji voze za fiksnu platu i nije im bitno koliko vožnji u danu imaju

Za vozače
Fleksibilnost - Uber vozač može da vozi koliko hoće, ako je umoran ili mu se ne vozi samo isključi aplikaciju. Taksisti moraju da voze odrećenu satnicu čak i ako su umorni ili ne vozi im se noću.
Uber vozači naplačuju svoje usluge on-line tako da je smanjena opasnost od pljačke
Vozač sam bira ture. Ako iz bilo kojeg razloga neće da ide na određenu destinaciju lako je odbije.
Dobra zarada. Ovo je dvosmerno, vozač ima dopunsku zaradu a putnik štedi
Nema šefa koji gnjavi, naređuje i maltretira.


NEDOSTACI I OPASNOSTI

Za putnike
Uber vozač nije profesionalan vožač (ne mora da ide na redovne zdravstvene preglede i da ima nula promila alkohola u krvi)
Uber vozač koristi svoje vozilo i ne mora da ide na tehnički pregled
u slučaju saobraćajne nesreće, mušterija štetu naplaćuje kroz privatnu tužbu, a ne kroz osiguranje vozila
neretko se dešavaju i incidenti i kriminalne radnje, napadi na putnike, silovanja, kidnapvanje putnika, krađe i slično.

Za vozače

Lako otkazivanje vožnje može da pravi probleme ako vozilo dođe a putnik otkaže vožnju u poslednji čas. Isto važi i u obratnom slučaju.
vozač mora sam da se brine o popravkama i oštećenjima. Taksi udruženja nekada učestvuju u ovim troškovima.
nema bakšiša. U Uberu nije dozvoljeno uzimati bakšiš, kompanija je vrlo stroga po tom pitanju



Najveća negativna strana je ona zbog čega su otpori tako veliki, gubitak radnih mesta. Taksiranjem se bave i ljudi koji su već izgubili svoja radna mesta u ranije propalim fabrikama, a sada im tehnologija ugrožava i ovaj posao. Taksiisti i rent a car agencije su dosta investirali u nova vozila uzeli kredite pod strašno nepovoljnim uslovima i kamatama i sada je njihov rad ugrožen.

O tome država treba da vodi računa i da bude obazriva sa uvođenjem kako Ubera tako i drugih sličnih firmi i aplikacija.

sa bloga >>>
 
tragac":2d7bzjvb je napisao(la):
Da li neko ima iskustva sa bla bla car-om, bivšim autohop-om? Za razliku od ubera to je efektivni car sharing, gde primarni cilj "organizatora" vožnje nije profit već ušteda novca na već isplaniranim ličnim putovanjima.


Primarni cilj tog sajta je da zarade pare, em pokriju gorivo skroz em zarade. Trazio sam za Grac, likovi lupali cene 4000-5000 po smeru, a bus povratna 7000.
 
Uber neće moći da potisne klasični taksi. Uzeće im deo kolača, ali u svakom poslu se mora prilagođavati, pa tako i sadašnji taksisti moraju da prate tehnologiju.

Pretpostavljam da svaki Uber vozač ima neki profil, i kada bih video u profilu da je u pitanju bivši (i trenutni) taksista sigurno bih pre išao kod njega, nego kod nekog Uberovca bez iskustva.

Na kraju, uvek će postojati ljudi koji ne žele da budu praćeni (što iz kriminalnih, što iz paranoičnih razloga), pa će oni i dalje da koriste običan taksi (što na poziv, što na zaustavljanje na ulici, tj "na kvaku".
 
nensav":15frmb5p je napisao(la):
Uber vozač koristi svoje vozilo i ne mora da ide na tehnički pregled

pa kako onda da registruje vozilo ? :?

nensav":15frmb5p je napisao(la):
Najveća negativna strana je ona zbog čega su otpori tako veliki, gubitak radnih mesta. Taksiranjem se bave i ljudi koji su već izgubili svoja radna mesta u ranije propalim fabrikama, a sada im tehnologija ugrožava i ovaj posao. Taksiisti i rent a car agencije su dosta investirali u nova vozila uzeli kredite pod strašno nepovoljnim uslovima i kamatama i sada je njihov rad ugrožen.

avaj :roll: Opstace samo oni koji uspeju da se prilagode, tako da umesto kukanja i protestvovanja bolje da uzmu telefon u ruke i instaliraju Uber...
 
@Др. Стренџлав, ако си био у Лос Анђелесу и Санта Моники, да ли си можда користио Кар Сервис - Грин Кар Сервис тј. Мај Грин Такси.

Welcome to Green Car Service of Santa Monica
http://www.mygreentaxi.com/index.php

Benefits of Travelling with Santa Monica Green Taxi
http://mygreentaxi.com/blog/

То питам јер ме интересује твоје мишљење.
Хвала ти на одговору.

 
loyola":7bhaiupc je napisao(la):
tragac":7bhaiupc je napisao(la):
Da li neko ima iskustva sa bla bla car-om, bivšim autohop-om? Za razliku od ubera to je efektivni car sharing, gde primarni cilj "organizatora" vožnje nije profit već ušteda novca na već isplaniranim ličnim putovanjima.


Primarni cilj tog sajta je da zarade pare, em pokriju gorivo skroz em zarade. Trazio sam za Grac, likovi lupali cene 4000-5000 po smeru, a bus povratna 7000.

To zavisi od relacije, npr. Beograd-Zagreb ili Beograd-Ljubljana dosta ljudi voze 2-3 puta jeftinije, posto karte za bus su preskupi.
 
Po meni je krajnje ne fer zabranjivati. OK, ima prednosti i mana, ali trziste je to koje treba da pokaze stav vecine i da izvaga prednosti i mane.

Sto se tice taksista, stvarno ne mogu da ih zalim kada su zasticeni kao beli medvedi. Sta reci o bransi koja ima zakonom propisanu minimalnu cenu usluge?!
 
Гага":3diismi6 je napisao(la):
@Др. Стренџлав, ако си био у Лос Анђелесу и Санта Моники, да ли си можда користио Кар Сервис - Грин Кар Сервис тј. Мај Грин Такси.

Nisam bio, koristio sam samo Uber u Njujorku, Stokholmu, Berlinu i Briselu.
 
hiavata":12b5oqol je napisao(la):
Po meni je krajnje ne fer zabranjivati. OK, ima prednosti i mana, ali trziste je to koje treba da pokaze stav vecine i da izvaga prednosti i mane.

Sto se tice taksista, stvarno ne mogu da ih zalim kada su zasticeni kao beli medvedi. Sta reci o bransi koja ima zakonom propisanu minimalnu cenu usluge?!
Nema tu fer-nefer ako je nešto nelegalno. Da ti i ja odlučimo da napravimo firmu gde ne plaćamo poreze i gde zaposleni nemaju licence i dozvole potrebne za tu delatnost zatvorili bi nas juče.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
 
TranspoWarrior":1n3jjut1 je napisao(la):
hiavata":1n3jjut1 je napisao(la):
Po meni je krajnje ne fer zabranjivati. OK, ima prednosti i mana, ali trziste je to koje treba da pokaze stav vecine i da izvaga prednosti i mane.

Sto se tice taksista, stvarno ne mogu da ih zalim kada su zasticeni kao beli medvedi. Sta reci o bransi koja ima zakonom propisanu minimalnu cenu usluge?!
Nema tu fer-nefer ako je nešto nelegalno. Da ti i ja odlučimo da napravimo firmu gde ne plaćamo poreze i gde zaposleni nemaju licence i dozvole potrebne za tu delatnost zatvorili bi nas juče.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока

Sta je legalno ili nelegalno kaze zakon, a zakon moze da se promeni. Da vas dvojica napravite tako nesto naravno da bi vas zatvorili, ali da nas/vas hiljadu uradi tako nesto, sa nekim velikim kao sto je Uber, naravno da ce biti malo drugacije :dil: U ostalo, Uber tako funckionise, prvo dodje negde pa onda gleda sta ce sa zakonom, kao sto lepo kaze ovaj tekst:

As Uber launches into market after market, these controversies are played out in the court of public opinion, and the power of Uber advocates and the quality of the experience, create an outpouring of local public support for the company. This support changes laws, helps pave the way for Uber in new cities, and the local and national press coverage helps Uber reach more potential users who hear about an innovative new company recreating a transportation experience that is nearly universally disliked by people everywhere.

Bio sam u Portlandu kada je Uber tamo zabranjen, pa su krenuli da kukaju da ljudi pisu peticije da se zakon promeni, i zakon promenjen ;) Vise o tome ovde: How Uber Conquered Portland, Oregon http://skift.com/2015/06/24/how-uber-co ... nd-oregon/
 
Od obucara , pekara, lekara.... od svih redom drž. ima vajde
od Ubera nema vajde
od cega nema vajde to i ne treba


Rupa na saksiji davno pronadjena al djaba
a naši taksisti lenji
da se malo više ,,lupaju vrata,, mogla bi i cena na bude niža
pa umesto da placam tokom godine sve auto troškove, za pola te svote bi bilo
za moje vanredne i neophodne situacije tj taxi vožnje
 
Posto je taxi deo JGP jednoga grada, zasto se onda ne ide na kompletnu liberalizaciju prevoza. Tako da svako ko zeli da vozi a ima uslove da ispuni propise ne bi kupio bus, kombi ili kao u ovom slucaju auto i prevozio putnike.

Sta mislite da li bi grad i bilo ko dozvolio da mu se neko mesa u GSP i da mu tu kvari posao i brka loncice. Tesko.
 
boca-ica":r2yzw15x je napisao(la):
Od obucara , pekara, lekara.... od svih redom drž. ima vajde
od Ubera nema vajde
od cega nema vajde to i ne treba


Rupa na saksiji davno pronadjena al djaba
a naši taksisti lenji
da se malo više ,,lupaju vrata,, mogla bi i cena na bude niža
pa umesto da placam tokom godine sve auto troškove, za pola te svote bi bilo
za moje vanredne i neophodne situacije tj taxi vožnje

Kako nema vajde? Nema vajde za državu, ali za mene kome treba jeftin prevoz (i sam nosim rizik takve cene) i mogućnost biranja vozila ima vajde i te kako.
 
Идеја да држава регулише област попут такси превоза (па и аутобуског превоза), осим основним безбедносним нормама, мени је одувек страна. Када бих дошао на власт, моја основна реформска мера била би један вееелики Омнибус закон о престанку важења закона о... (па подужи списак).

Хоћу да кажем, довљи таксисти који уништише аутобуске монополисте по Србији имају сву моју подршку. А добио би је и Убер, ако покуша да сруши такси картел који наплаћује вожњу по Београду двапут скупље него што кошта (возим кола, и могу мојој покојној прабаби да причају да су "најјефтинији у Европи" и сл. - али само покојној прабаби).
 
Ja sam uvek bio pristalica linijskog taksija, ali kada bismo bili bezbednija zemlja, sa manje manijaka i silovatelja, dakle ozbiljnijim zakonima po tom pitanju, kao i to da počnemo da razvijamo kulturu online kupovine, tada bi i servisi poput i ostalih sličnih online stvari postali masovni vid prevoza, a to bi još dodatno smanjilo cene. Toliko puta sam za Pančevo putovao po ceni od 70 dinara, ali generalno, dok god to ne zaživi, država će moći sve da nas dere, i pružaoce usluga, a posredno time i klijente.
Internet je mesto koje ti pruža mogućnost da sam imaš svoju "firmu" iz skoro bilo koje delatnosti, da radiš, zarađuješ, a da ti niko ne otima bezobrazno skupe takse i poreze.
Takođe, s druge strane, omogućava ti da kupiš skoro sve po ceni koju, maltene, sam odabereš. Jedini problem je što te tu niko ne štiti, moraš da štitiš sam sebe. Radije ću štititi sam sebe, nego da plaćam paprenu cenu.
Dolazi internet kultura polako i do Srbije, a tada će se mnogi monopoli raspasti, pa i taksi monopol.
Nikada neće postojati zakon koji će moći bilo koga da spreči da bilo koga preveze u svom autu, bilo da mu je taj neko prijatelj, rođak, ili poznanik, i da pritom podele troškove, a to je jako širok i rastegljiv pojam.
 
Pa sto bi takuni zapravo ibilo ko, placao porez . šta ce nam ulične bandere, bolnice ...
Uber sistem je sasvim dovoljan :mrgreen:
 
Ako je porez problem, sto se onda taksistima ne uvede PDV?
 
hiavata":1zpcstxn je napisao(la):
Ako je porez problem, sto se onda taksistima ne uvede PDV?

I mene zanima, ako je Uber nelegalaz zbog neplaćanja poreza, zašto su naši taksisti išta bolji?
 
Taksisti su paušalci kao i advokatska banda koja hara ovom zemljom. Prvo advokate oporezujte pa taksiste. Idemo redom.

Gledah prilog iz Hrvatske, tamo taksisti izdaju fiskalne sve po PS-u, mislim čak i da stoji koliko je KM pređeno i koja je startna i krajnja lokacija
 
Po pitanju PDV-a mnogi taksisti imaju podeljena misljenja. Nekima to veoma odgovara dok drugi smatraju da ne mogu, u ovom poslu, da ostvare bruto obrt od preko 8 mil. dinara (66.660e) na godisnjem nivou. Toliko je naime potrebno da bi neko sa pausalnog presao na PDV nacin placanja poreza.

Ovako im je svima razrezana pausalno mesecna obaveza placanja u visini otprilike 13.000 din. Pa on radio ili bio na odmoru ili bolovanju isto mu je zaduzenje svaki mesec da plati. Sto bi na godisnjem nivou bilo oko 160.000 din.
 
Ne znam za taksiste, ali za advokate ti mozes sam da trazis da predjes na PDV.
Ali cenim da mali procenat advokata to iskoristi, mozda samo oni u ekstra zonama (posto je pausalni porez sada po zoni rada)
 
Vrh