Ma kakva naplata - treba strijeljati svakoga ko uopšte ima auto u krugu od 20km oko Beograda. To je razdaljina koja pješke može da se pređe za 4-5 sati što znači da ljeti, dok je dan dovoljno dugačak, možete da dođete do grada, obavite posao i vratite se kući i da se skoro naspavate. Zimi je to malo teže izvesti, al' to će stimulisati ljude da budu u boljoj kondiciji pa će možda stizati i za 2-3 sata.
Možda je ovaj prijedlog malo radikalno, pa sam spreman da pristanem da se u prvoj fazi samo podignu mitraljeska gnijezda na mostovima. Ja i živim i radim na Novom Beogradu i primjetio sam da iz starog dijela grada gomila ljudi svakodnevno prelazi mostove i pravi nam gužvu ovde a par obučenih mitraljezaca bi vratilo mir i spokoj na naše ulice.
Naravno, spreman sam i na modifikaciju prijedloga u slučaju da neko ima bolju ideju kako od grada napraviti 20 nepovezanih sela.
A sad malo ozbiljnije - u mom slučaju u autu u prosjeku provedem 1 sat dnevno. Da koristim gradski prevoz to bi se popelo na skoro 2 sata (a sa svakom dodatnom destinacijom/obavezom stvari stoje još lošije po gradski prevoz). Pa onda čekanje na autobus van špica na liniji koja i inače nije previše česta...
LM, kad sam imao 20 godina i ja sam imao vremena za GSP - 15 godina kasnije definitivno ne. A kad vidite silne ljude u autima u gužvi to vjerovatno nije zato što su oni id*** već što im i takve gužve više odgovaraju nego ovakav GSP.
Carpooling - vozio sam kolegu svakodnevno 2 godine (sve dok nije prešao u drugu firmu). To fino zvuči u teoriji, al' u praksi - pa recimo da mi nije žao što sad putujem sam
Što se takse tiče - mene ne tangira mnogo jer mi neće biti problem da je platim, čak mi možda ubrza putovanje ako se zbog nje smanji broj auta na ulicama. Generalno gledano taksa će samo usporiti transport jednog dijela ljudi (onih koji budu morali da se prebace na GSP) i čisto je zamazivanje očiju - vjerujem da je ovde svima jasno bez čega nema ozbiljnog poboljšanja gradskog prevoza (smanjenje gužvi će onda biti samo posljedica toga).
smorih i sebe