Šta je novo?

Taksa za ulazak u centar grada

Nije otisla dovraga i niko se ne pljuje. Samo ti je objasnjeno zasto tvoj predlog, zelja ili misljenje nisu realni i lepo se vidi da se vecina ovde tome protivi. Znaci, cemu ova sharada?

Sad proglasavas temu propalom da nebi morao da primis protivargumente koje su ti podnete i da se uocis sa tim da ti je predlog odbijen. Isto vrlo sumnjiva taktika.
 
stf, sam si sebi lepo odgovorio primetivši da postoji ograničeni broj parking mesta. Ukupan broj automobila u centru je dakle, limitiran brojem parking mesta koje postoje - svako kome je ili polazište ili odredište u centru moraće negde da se parkira, a što se ostalih tiče oni valjda znaju bolje nego da voze kroz centar.

Eto, ako napr. predložiš da se ne prave dodatna parking mesta i da se preko neke normalne granice ne povećavaju rezidencijalni kapaciteti centra, ja ću te podržati. Lično očekujem i nadam se da će se problem rešiti gentrifikacijom centra (koju ja podržavam!) i spajanjem manjih stambenih jedinica u veće, kao i, što da ne, izvesnim povećavanjem komercijalne nasuprot rezidencijalnoj komponenti u samom centru.
 
Gospodo iskoristite onda vase pravo na slobodu pa kupite sebi helikoptere i nece vam trebati ni metro, a necete smetati ni pesacima, a sa te visime mozda ugledate i neko lepse mesto za zivot, jer Beograd je stari i plemeniti beli konj, ali zna s vremena na vreme i da se ritne kad ga mnogo kinje oni koji ga ne poznaju i ne vole dovoljno.
 
@ Mare car Ne, ja ne odustajem, niti mislim da su moji argumenti ``propali`` Zapravo, ni tema nije propala, jer u njoj ucestvuje jako mali procenat forumasa, sto znaci da ``nisu svi protiv mene``. Ali, to sto sam vas ujeo za srce (ili automobil) svojim predlogom, i prozvan diktatorom koj irusi ljudska prava....to je za mene pljuvanje.

@ ACR Kada ponestane parking mesta, ljudi se parkiraju po ulicama, ulazima, pesackim prelazima, sinama, trotoarima....svuda gde pesaci treba da se krecu. Toliko se ne postuje pravilo parkiranja, da ni pauk ne moze da postigne (u nekim slucajevima i nece).

Zapravo, vas dvojica ste toliko popizdeli zbog same pomisli na taksu, da verovatno niste pazljivo procitali moj predhodni post. Zasto ste protiv takse, ako se ukine placanje parkinga? Bas ne razumem.....averzija prema taksama? Ili cisto besmisleno pljuvanje po mom predlogu? Cak niste ni pomenuli to nigde, vec kao papagaji ponavljate NE taksi, DIKTATURA, narusavanje slobode, KOMUNIZAM....

Ponavljam:
Uvodjenje taksi, a ukidanje placanja parkinga.
Rezultati:
Smanjen broj automobila, za 5% (taman onaj broj sto se nepropisno parkira), potstice kupovinu eko-vozila, i podize ekolosku svest.
Negativni efekti:
Nema ih, ili ih barem ja ne vidim. Zabrana ulaza u centar kolima ne postoji, a pesaci ce konacno moci da disu.

Ajde, ja sam veoma rad da cujem ozbiljne argumente protiv ovakvog predloga. :)
 
Ja ni nemam auto jer mi je mnogo jeftinije kretati se gradom sa metro-om, S-Bahn-om, tramvajima i busevima. Ali cu se uvek zalagati za to da svako ima pravo da bira to sta je njemu najpovoljnije. I ako neko nece, nemoze ili mu ne odgovara da ide u grad javnim prevozom, to je njegova stvar i moze da bira da ide kako god hoce. Vrlo jednostavno.
 
stf":2h3heb0f je napisao(la):
@ ACR Kada ponestane parking mesta, ljudi se parkiraju po ulicama, ulazima, pesackim prelazima, sinama, trotoarima....svuda gde pesaci treba da se krecu. Toliko se ne postuje pravilo parkiranja, da ni pauk ne moze da postigne (u nekim slucajevima i nece).
Priča o borbi protiv nedozvoljenog parkiranja nema veze sa taksom za ulazak u grad, naravno da kola ne treba da se parkiraju na trotoar - ti izjednačavaš protivnike te takse sa onima koji parkiraju na šine ili pešački prelaz. Sigurno postoji dosta načina da se efikasnije naplaćuju kazne za parkiranje, odnose automobili, i obezbede trotoari, ali čemu taksa koju bi, kako je već rečeno, morali da plaćaju i oni koji su samo u tranzitu, a eto iz nekog razloga im ruta ide kroz centar? Njima ništa ne bi značio taj besplatan parking, samo bi platili da pređu 1-2km puta. Podržavam da se neke ulice transformišu u pešačke i nadam se da će se poštovati buduće zone usporenog saobraćaja, ali budimo realni: jednoj grupi vozača koji iz raznih razloga moraju da koriste automobil bi taksa bila značajan udar na džep, a druga grupa bi učinila da gradski prevoz bude nepodnošljiv (ako neko nije primetio kapacitet gsp-a, pogotovo u špicu, nije sjajan).
Zapravo postoji i treća grupa, ona kojoj taksa apsolutno ne bi novčano predstavljala problem i zahvaljujući kojoj bismo došli do toga da se centrom uglavnom voze samo skupi automobili :)
 
@Glas prirode
a da se vi svi koji ste na forumu latili priče o izbacivanju ljudi iz Beograda malo manete toga. to nisam pominjao ranije jer nije bilo potrebe, ali moja je porodica po najstarijoj liniji ovde od 1905 i kada ja ne pričam o "izbacivanju neprilagođenih" mislim da ne bi trebalo ni drugi to da rade. A bilo je toga i na temi o fasadama i stvarno mislim da to nije u redu. Mislim, kao što ti predlažeš da mi nađemo "bolje mesto za život" ja mogu tebi predložiti da se preseliš na selo ako ti je do ekologije. Kuda to vodi?

@stf
evo konkretno zašto sam protiv takse a besplatnog parkinga, zato što meni NE TREBA da svaki dan idem kolima u grad a morao bih na mesečnom nivou da plaćam tu taksu. Ovako, jednom mesečno odem na Kalemegdan sa klincem, da njega ne maltretiram kroz javni prevoz, platim jednokratno parking (ili ga ne platim, ako je nedelja) i to je to.
 
Mislim da i dalje ne kapirate poentu. VI i dalje ne shvatate da i dalje ljudi imaju izbor, da li ce dolaziti kolima ili ne. Placali taksu ili parking, smatram da je zaista svejedno. Placas, pa placas. A taksa bi imala pozitivne efekte koje sam naveo.

Evo mog primera funkcionisanja taksi:

2dw6p6p.jpg


Zeleno - pesacke zone. Kao sto vidite, nisam ‚‚blokirao ceo grad‚‚ kao sto me napadate. Pesacke zone bi bile sasvim logicne, oblast Knez Mihailove sa Kosancicevim vencem, oblast Karadjordjeve ulice, i oblast Skadarlije. Najlepsi delovi grada, gde se kola ni danas gotovo ne krecu, a koji su turisticki najperspektivniji.
Zuto - ulice usporenog saobracaja. Bas kao Misarska danas. Prakticno, i danas je u 90% tih ulica usporen saobracaj, ali one nisu infrastrukturno takve.
Crveno - Magistralni gradski saobracajni pravci gde je pun obim saobracaja dozvoljen.
Plavo - punktovi za naplatu

Funkcionisanje:
Na punktovima, nema rampi, kucica o istalih zaostalih sranja. Postoje bar-kod citaci. Svaki gradjanin bi imao karticu, poput licne karte, koja se dopunjuje kreditom kao mobilne kartice. Svaki prolaz kroz bar-kod citac, automatski skida odredjeni iznos sa kartice. Znaci, ne placa se mesecna nadoknada, vec placas ‚‚po utrosku‚‚. Druga vrsta kartica bi bila tranzitna. Ona ne bi skidala novac, vec samo registrovala tranzit prilikom izlaska iz zone.
Kontrola:
Sadasnji parking kontrolori bi i dalje postojali, i zahvaljujuci registarskoj tablici, dobijali informaciju iz centra da li je vozilo platilo taksu. Ako nije, zovu pauka i nose kola. Jednostavno. Svako ko je usao, a ostao sa tranzit karticom bice kaznjen. Svako ko nije imao kredita i mufte usao u zonu, bice kaznjen.
Troskovi:
Parking servis bi i dalje postojao, i bavili bi se istim poslom, sto znaci da nema otpustanja. Ustedela bi se sredstva za obelezavanje parking mesta, i parking zona (farba, znakovi, stubovi, parking aparati), koja su na godisnjem nivou ne tako zanemarljiva.
Efekti:
Potsticanje kupovine ekoloskih vozila, podizanje svesti o ekologiji. Brzi, efikasniji sistem, koji nece stvarati guzve na punktovima. Broj automobila smanjen zanemarljivo, ali sasvim dovoljno da svi budu srecni. (i biciklisti, pesaci, kao i vozaci, jer imaju zagarantovano parking mesto).

Kao sto vidite, ja sam ozbiljno i temeljito razmisljao na pomenutu temu, sto niko od vas nije uradio. Ja vas pozivam da se ne raspravljate iz strasti, vec zdravorazumski razmislite o mom predlogu, a onda iznesete argumentovane zamerke. Na sve vase dosadasnje zamerke imam daleko razumniji odgovor.
A to, da je placanje takse diktatorski predlog, na to cu se uvek nasmejati. Onda prvo trazite od drzave da se autoputevi ne naplacuju, pa kad vam izadju u susret, onda mi zamerite tako nesto.
 
stf, imaš li primer nekog grada približne veličine u kome to funkcioniše na takav ili sličan način?
 
stf razmisli malo kako bi taj tvoj predlog mogao da se sprovede *u ovom trenutku*. Sa nekakvim punktovima sa rampama, teško, to bi izazvalo totalni kolaps a i grad bi izgledao kao Berlin pre 1990. Morao bi to da uplatiš u AMSS ili gde već, i onda da dobiješ nekakvu nalepnicu ili štagod, pa bi to kontrolisala saobraćajna policija. To je jedini mogući način, to sa barkodovima sumnjam da je negde sprovedeno a i opet bi izazvalo stravična uska grla sa brzinom ljudskog koraka. Eventualno RFID, to bi već moglo da funkcioniše relativno normalno ali to je tehnologija za recimo 10 godina od sada.

E sad razmisli o tome koliko je to održivo i da li bi na taj način nagradio ljude koji SVAKI DAN idu kolima u grad i time još i pogoršao problem. I molim te bar odgovori konkretno na dileme koje ti svi ovde iznosimo, umesto da uporno ponavljaš istu priču iznova i iznova.

BTW, ima država u kojima se autoputevi UOPŠTE ne naplaćuju. Nemačka, na primer. A i ovako, ako ne želiš da platiš, uvek imaš alternativni besplatni put koji po zakonu mora da postoji. Tako da bi potpuna analogija bila recimo da naplaćuješ levu traku u gradu.
 
@ Medjutim Nemam, a i sto bih. Zasto uporno za sve ideje gledamo u nekoga. Nesto mozemo i sami da uvedemo, pa da se ugledaju na nas. ;)

@ ACR Da , u nekim se ne naplacuje, ali u vecini da.
Po mom predlogu, guzvi ne bi bilo, jer ne bi postojale rampe (sto sam vec napisao), vec nesmetan prolazak, danasnjim brzinama (bez usporavanja i zaustavljanja). Na autoputevima postoje takve ‚‚rampe‚‚ kroz koje se prodje. Izvinjavam se , ali ne znam koja je to tehnilogija :/ Da li je bar-kod citac, infrared, blutut.... Ne bi uplacivao u AMSS, vec na svakoj trafici, kad god ti zatreba. Bas kao mobilni kredit.
 
stf":3a4qdg5r je napisao(la):
...Kao sto vidite, ja sam ozbiljno i temeljito razmisljao na pomenutu temu, sto niko od vas nije uradio. Ja vas pozivam da se ne raspravljate iz strasti, vec zdravorazumski razmislite o mom predlogu, a onda iznesete argumentovane zamerke. Na sve vase dosadasnje zamerke imam daleko razumniji odgovor. ..
:) blago tebi, sa tolikim samopuzdanjem i svesti o svojim kvalitetima daleko ces da doguras. meni si postao bas simpatican i pocinjem da cenim tvoj trud oko ove ideje. imam par pitanja, cisto kao pomoc da bolje sagledam..

prvo plave tufnice.. cemu sluze posto postoji hiljade ulicica kojima bi covek mogao da udje u tu teritoriju? ili ces da blokiras ulice kao ono kod americke ambasade?

parking servis.. koji ce da kontrolise parkirana vozila.. na koji nacin ce da kontrolise vozila u pokretu i da utvrdi njihov status (tranzit ili ulazak), tj, moze li neko da malo lazucka i kraducka na pitanje nadlezne osobe "gde si bre ti krenuo, bahati vozacu?" ?

tranzit ili poseta - kako bi tretirao nekoga ko npr ide da odnese tetki lek, znaci ode, parkira se i da tetki lek i ode kuci? ili, ode da pokupi dete iz skole a detetu vanredno uveli sedmi cas pa nesretni roditelj mora da saceka.. ili da izadje, zapljune se pa se vrati ponovo?

kapacitet gsb - kako svi znamo stanje u vozilima gradskog saobracaja i sada kada dosta ljudi bira licni prevoz o kom broju novih, dodatnih, vozila pricamo i ko ce to da finansira, pogotovo ako imamo u vidu da i u ovom trenutku grad dotira gsb (izmedju ostalog od novca tih vozaca?

zeleno vs zuto.. za kraj, ali ne i najnebitnije, da li primecujes da kada bi na karti grada zelenom osencio zone koje SU SADA iskljucivo pesacka zona, kao sto je kalemegdan, park usce, leva i desna obala save, kej na 25. maju, karadjordev park, tasmajdanski park, pionirski park i recimo botanicka basta (da izuzmem parkove i sume koje su van samog centra kao sto su banjicka i zvezdarska suma, park kosutnjak, veliko ratno ostrvo itd itd).. da bi zeleno osencena povrsina dosla na 50% uzeg gradskog jezgra (da je srece bilo bi i vise, ali nije srece i to nema veze sa vozacima, to je ono sto ti ne zelis da procitas)... pricamo li mi ovde o diktaturi vozaca ili obesti pesaka?

.. da se nisi ti malo zaneo u svojoj zelji da proteras automobile iz centra grada pa nas prozivas da smo maloumni, bahati i da ne zelimo da cujemo argumente druge strane?
 
A zar nije svrha izmeštanja saobraćaja iz centra grada upravo izmeštanje tranzita kroz isti? Koliko sam shvatio, tvojim predlogom je slobodan prolaz kroz centar, kao i sada, plus se plaća parking karticama, slično kao i sada...ne vidim razlog za promenu sadašnjeg sistema osim malo strožije kontrole nepropisno i bahato parkiranih, i izgradlje još dve tri podzemne javne garaže...
Izvini ako te nisam lepo shvatio.
 
Samo par reči oko tehnologije:

Bar kod je neprimenjiv u ovoj situaciji, jer zahteva blizinu, optičku vidljivost između čitača i kartice (nalepnice), i praktično zaustavljanje svakog vozila.

RFID je odavno postao primenjiv i tehnologija je već itekako dokazana i zrela, i puno se koristi. Moguća su čitanja i pri brzinama do 200kmh, na daljinama do 20 metara i bez grešaka ili bilo kakvih problema.

OCR je tehnologija koja se takođe koristi, ali bih prednost dao RFID-u.
 
@GOJE

radio sam sa RFID-ima pre par godina, pa možda nemam najsvežije informacije; nisam znao da su tako velike brzine već savladane.
Inače OT, ali ta tehnologija puno obećava - mogu se pratiti i neki saobraćajni prekršaji, mnogi projekti postoje u Americi i EU koji se tiču primene RFID za unapređenje bezbednosti saobraćaja.

Anyway, i dalje mislim da u kontekstu Srbije ništa od toga nećemo gledati bar još par godina.
 
Postovani ACR, Beograd je pretrpeo i nadziveo razne najezde i osvajace, pa ce i vozace i vozila, ali kao sto koristis lift u zgradi, a ne helikopter da dodjes do stana, tako isto grad mora da se zasniva na mehanizmu javnog, a ne licnog saobracaja, koji cini mnogo manje stete na medjugradskim putevima, pa je zato i bolje da oni koji ne mogu bez kola koriste iste od sela do grada, a u selu nikakve takse i parking mesta se ne placaju.

Takse ili ne, bitno je da se shvati da je masina u pokretu i njena masa puta brzina u prostorima sa puno ljudi protivprirodna pojava koliko god nekome donosila prestiza uzivanja i zarade.
Inace da si stvarno Beogradjanin imao bi malo vise duhovitosti na prepoznatljiv nacin, ali nije nepoznato da taj Beograd nestaje.
 
Poređenje lifta i helikoptera je fantastično.

Skidam kapu..
 
@Glas prirode

a zašto ti se ne penješ peške do stana, nego koristiš lift ako si već tako zapeo?
Mislim, i taj lift, kao i tramvaji, BG Voz itd, se napaja na struju, koja ne nastaje nikakvom magijom već sagorevanjem uglja u Obrenovcu, Kostolcu i gde sve ne, a uskoro će se neki mučenik zračiti pored nove nuklearne elektrane da bi ti u ekološkom gradu imao takav luksuz.

Oko tvojih sumnji u verodostojnost mog porekla stvarno ne mogu da ti pomognem. :violina:
 
@ razgradjevinar

1.Ulaz u zone van punktova bi bio onemogucen najobicnijim stubicima,kao sto je to i danas slucaj sa mnogim ulicama. Ili jos bolje, zardinjerama.
2.Parking servis ne bi kontrolisao vozila u pokretu, vec samo parkirana. Vozila u pokretu, dok god se krecu, racunaju se kao tranzit.
3.to se racuna kao tranzit. Svako parkiranje vozila na vise od 10 minuta mora da se plati taksa. Svako zadrzavanj tipa ``da odnesem tetki lek`` bi se racunalo kao tranzit.
4.ponavljam da bi se broj vozila smanjio taman toliko da ne prave haos. To nije velika navala na GSP. Takodje,ranije sam izneo tezu, sta izmedju ostalog utice na prenatrpanost gradskog saobracaja.
5.Zelene zone sam predvideo u oblastima od turistickog znacaja. Takodje, uvlacenje enormnog broja vozila u te uske ulicice danas i izaziva totalni kolaps. Ne sporim da su pesaci jednako bezobzirni kao i vozaci, ali je pesak svuda u svetu svetinja, a samo kod nas je ``ucesnik u saobracaju, koji ometa saobracaj``
6. Ne nisam se zaneo, ja pokusavam da resim veliki problem koji ovaj grad ima, jer je sadasnje stanje neodrzivo. U tom pokusaju sam doziveo razna vredjanja i omalovazavanja. Ja bar pokusavam da resim problem,a ne da ga usminkam i umesto da na tome radimo zajedno, neki me vrlo rado napadaju. Pritom neretko bez argumenata.

@ sallex Rec tranzit u ovom kontekstu ima drugo znacenje. Medjunarodni tranzit treba da ide daleko od grada, obilaznicom. Ovde je rec o lokalnom tranzitu, odnosno prelazak kolima sa jednog na drugi kraj grada. Prolazak njima kroz centar je tranzit.

Drago mi je da smo krenuli da zaista raspravljamo o predlogu, jer dosadasnje pljuvanje jedni drugih nije vodilo nicemu. :kk:
 
stf":1xdgd9ay je napisao(la):
Mislim da i dalje ne kapirate poentu. VI i dalje ne shvatate da i dalje ljudi imaju izbor, da li ce dolaziti kolima ili ne. Placali taksu ili parking, smatram da je zaista svejedno. Placas, pa placas. A taksa bi imala pozitivne efekte koje sam naveo.
Ne bi. U Londonu od 10 Miliona mozda, ali u gradu kao beogradu, ne bi. U nemackoj su mnogi gradovi uveli "ekoloske" zone, znaci ne samo strogi centar nego skoro ceo uzi deo grada u radijusu od oko 5 kilometara. I sta je se ispostavilo? Da sa ekoloske strane nista nije donelo, vazduh nije bolji (imaju stanice u gradu koje permanentno mere kvalitet vazduha, i nista se nije promenilo sa uvodjenjem), da je uvodjene tih zona mnogo skupo bez da donosi ikakvu prednost. U strogom centru beograda mi saobracaj i ne deluje toliko lose, problem su najvise mostovi i trase preko kojih mnogi samo proputuju gde se stvaraju guzve. UMP, Obilaznica i metro bi te probleme lagano resili, taksa nebi nista pomogla jer mozes i da im naplatis i 20 evra, ako nema drugog puta nego kroz grad, onda moraju kroz grad. To bi ispalo samo pljackanje naroda i nista drugo.
 
ACR, ne sumnjam da imas bg. poreklo, ali gore od toga je sto u tvojim recima ne prepoznajem onaj Beograd koji, poreklom kao i ti , poznajem i prepoznajem, nema smisla za metaforicnost, saljivost i pamet koja nije bila retka u nasem narodu, a na svoj nacin i kod Beogradjana.

Ako neko ima unapred pripremljene odgovore i pise birokratski suvo sto je u ovim raspravama tako cest slucaj , to na nas ne lici, a i cemu rasprava ako zajedno ne trazimo najbolja resenja, nego napadamo. Npr. potraziti bolje mesto od naseg grada, nekada nijedan Beogradjanin koliko ih poznajem ne bi shvatio kao poziv na izbacivanje bilo koga , nego nacin da se licno uverimo koliko je lep i koliko vredi nas grad.Trebaju nam i selo i grad, ali plemenit i zdrav grad.A ljudi ce sve vise ziveti i tamo i ovde, kao sto mnogi cine veci danas.

Nisi shvatio , za razliku od medjutima, ni metaforu sa liftom, inace se i ne vozim liftom, ali ne mislim da je stetan za razliku od kola u gradu.


Najzad ko ne slusa na vreme poruke prirode, priroda ce naci nacin da je bolje cuju, ali ce se mnogi kajati sto je nisu culi ranije.Zar je potrebno pominjati pregrevanje planete i staklenu bastu, ko jos ne zna sve o tome.
 
@ Mare car Pazi, moguce je da si potpuno u pravu. Zapravo, ono sto ja zelim, je da se nadje nacin i uvede red u centralnu zonu. Taksa je jedan od resenja. Kad kazem uvodjenje reda, mislim na problem prevelikog broja vozila kojima je krajnja tacka puta upravo centar. Ne bih se slozio sa tobom da je sadasnje stanje u centralnoj zoni dobro. Jako je lose. Pritom ne mislim na guzve na samim ulicama, vec guzve i anarhiju na trotoarima.
Zamisli centralnu zonu, sa ovim obimom saobracaja, ali brojem parkranih vozila koji odgovara broju parking mesta. Da je situacija takva, ova tema mozda ne bi ni postojala. Moja konstatacija da je ``pesak ucesnik u saobracaju, koji ometa saobracaj`` je filozofija nasih vozaca. Koliko sam samo puta preskakao haubu kola na samom trotoaru. A koliko puta zbog zakrcenog trotoara, prelazio na kolovoz. I onda krecu vozaci da me psuju. Odakle im pravo? Da se oni ponasaju normalno, i ja bih.
 
Meni je ta ideja bas bezveze.. Pa ni puno veci, ljepsi i historijski znacajniji dijelovi grada nemaju slicne taxe - mislim da je to losa ideja!
 
Odgledao sam prvu epizodu E1 Transport dokumentaraca, koja se zove "London: The Price of Traffic" i koja govori upravo o iskustvima "congestion fee" takse u Londonu.

Koliko sam razumeo, stvar je realizovana kamerama koje slikaju tablice automobila koji prolaze kroz "granične" raskrsnice, prepoznaju slova i upoređuju sa podacima u bazi gde je evidentirano da li se neko "pretplatio" ili nije. Tvrde da kamera uhvati oko 90% tablica, što znači da eventualni neplatiša može da se provuče maksimalno jednom ili dvaput. (Slična tehnologija inače već postoji u Beogradu i koristiće se za prepoznavanje zloupotrebe žutih traka)

Ono što će možda iznenaditi proponente takse jeste da intervjuisani ljudi vrlo decidno tvrde da taksa skoro da uopšte nije smanjila same gužve u saobraćaju - bilo je nekog dobitka u smislu toga, ali samo u prvih par meseci po uvođenju takse. (Grad doduše tvrdi da je deo razloga i redistribucija uličnog prostora u smislu biciklističkih traka itd.) Njen osnovni benefit se sveo na prihode od oko 100 miliona GBP godišnje, za koje postoji zakonska obaveza da moraju da se potroše isključivo na unapeđenje javnog prevoza

Ovo poslednje mi se jako sviđa i što se mene tiče, spreman sam da donekle revidiram svoje stavove kada je ova tema u pitanju jer je bolji javni prevoz svakako Beogradu veoma potreban. Cela serija dokumentaraca, inače, deluje veoma zanimljivo, pa mogu da najtoplije preporučim gledanje...
 
Vrh