Mislim da i dalje ne kapirate poentu. VI i dalje ne shvatate da i dalje ljudi imaju izbor, da li ce dolaziti kolima ili ne. Placali taksu ili parking, smatram da je zaista svejedno. Placas, pa placas. A taksa bi imala pozitivne efekte koje sam naveo.
Evo mog primera funkcionisanja taksi:
Zeleno - pesacke zone. Kao sto vidite, nisam ‚‚blokirao ceo grad‚‚ kao sto me napadate. Pesacke zone bi bile sasvim logicne, oblast Knez Mihailove sa Kosancicevim vencem, oblast Karadjordjeve ulice, i oblast Skadarlije. Najlepsi delovi grada, gde se kola ni danas gotovo ne krecu, a koji su turisticki najperspektivniji.
Zuto - ulice usporenog saobracaja. Bas kao Misarska danas. Prakticno, i danas je u 90% tih ulica usporen saobracaj, ali one nisu infrastrukturno takve.
Crveno - Magistralni gradski saobracajni pravci gde je pun obim saobracaja dozvoljen.
Plavo - punktovi za naplatu
Funkcionisanje:
Na punktovima, nema rampi, kucica o istalih zaostalih sranja. Postoje bar-kod citaci. Svaki gradjanin bi imao karticu, poput licne karte, koja se dopunjuje kreditom kao mobilne kartice. Svaki prolaz kroz bar-kod citac, automatski skida odredjeni iznos sa kartice. Znaci, ne placa se mesecna nadoknada, vec placas ‚‚po utrosku‚‚. Druga vrsta kartica bi bila tranzitna. Ona ne bi skidala novac, vec samo registrovala tranzit prilikom izlaska iz zone.
Kontrola:
Sadasnji parking kontrolori bi i dalje postojali, i zahvaljujuci registarskoj tablici, dobijali informaciju iz centra da li je vozilo platilo taksu. Ako nije, zovu pauka i nose kola. Jednostavno. Svako ko je usao, a ostao sa tranzit karticom bice kaznjen. Svako ko nije imao kredita i mufte usao u zonu, bice kaznjen.
Troskovi:
Parking servis bi i dalje postojao, i bavili bi se istim poslom, sto znaci da nema otpustanja. Ustedela bi se sredstva za obelezavanje parking mesta, i parking zona (farba, znakovi, stubovi, parking aparati), koja su na godisnjem nivou ne tako zanemarljiva.
Efekti:
Potsticanje kupovine ekoloskih vozila, podizanje svesti o ekologiji. Brzi, efikasniji sistem, koji nece stvarati guzve na punktovima. Broj automobila smanjen zanemarljivo, ali sasvim dovoljno da svi budu srecni. (i biciklisti, pesaci, kao i vozaci, jer imaju zagarantovano parking mesto).
Kao sto vidite, ja sam ozbiljno i temeljito razmisljao na pomenutu temu, sto niko od vas nije uradio. Ja vas pozivam da se ne raspravljate iz strasti, vec zdravorazumski razmislite o mom predlogu, a onda iznesete argumentovane zamerke. Na sve vase dosadasnje zamerke imam daleko razumniji odgovor.
A to, da je placanje takse diktatorski predlog, na to cu se uvek nasmejati. Onda prvo trazite od drzave da se autoputevi ne naplacuju, pa kad vam izadju u susret, onda mi zamerite tako nesto.