medjutim":u7ow0shm je napisao(la):
Ne odgovori mi niko, pa da pitam ponovo..
Zašto taksa, a ne skuplji parking? Svakako se dosta ulica po centru koristi za tranzitni saobraćaj (Kneza Miloša, Takovska, Dečanska, Makedonska, deo Bulevara od Vuka ka centru, Beogradska, Terazijski tunel, Slavija) i nemoguće je naplaćivati prolaz kroz njih, niti zatvoriti ih samo za prevoz. A ako bi se taksa naplaćivala samo za mali deo starog grada, onda ne bi imala smisla.
Sem toga, i ljudi koji žive u centru imaju kola, ne samo oni koji dolaze u centar s periferije.. ako se njima dozvoli da idu kolima kroz centar, biće dozvoljeno i mnogim drugima, znamo gde živimo..
Evo, ja da odgovorim. Izvini, zaboravih, usled rasprave se razgradjevinarom
Dva razloga. Prvi: Jer ce grad vise zaraditi, jer bi taksa bila veca od cene parkinga. Smanjila bi broj nepotrebnih voznji, tj. broj automobila u gradu.
Drugi i vazniji. Pocela bi da se usadjuje svest o zagadjenju, ekologiji, koriscenju javnog prevoza. Zasto? Jer se kampanjama nista ne postize, zato treba u praksi korisnicima automobila otezati kretanje po centralnoj zoni.
Evo, npr, po mojoj zamisli, parking u centru bi bio potpuno besplatan, jer samom taksom, ti placas svoj boravak u centralnoj zoni. Taksa bi se racunala po kubikazi vozila, npr. 10 dinara po kubiku. Time bi se dala prednost manjim automobilima, koji manje trose. Ekoloska vozila ne bi placala nikakvu taksu. Taksi prevoz takodje. Dostavna vozila bi mogla da ulaze samo od 20 do 07 casova, takodje besplatno.
Stanari bi placali mesecnu povlascenu nadoknadu. GSP bi bio uslovljen da na linije koje prolaze kroz centar stave cng vozila. Za svaki autobus na naftu, placali bi penale.
Da se razumemo, ja sam za potpunu zabranu saobracaja u centru, ali potpunu. Ali to moze, tek kada izgradimo metro sistem. Dotle, taksa.