Šta je novo?

Taksa za ulazak u centar grada

stf":84l2plbg je napisao(la):
Da li udoban klimatizovani prevoz svake usamljene guzice kroz svaku poru grada? Ili, mozda, Pesacki raj, sa fontanama, parkicima, decom koja trckaraju, cistim fasadama, cistim vazduhom, tisinom.....
Dzaba nekom pesacki raj koji vidja mozda samo vikendom i u onih 5-10 minuta dnevno kada pesaci od stanice do posla, a zauzvrat nema drugu alternativu od dvocasovnog guzvanja u prepunim autobusima.

Da bi mogli da stvorimo takav pesacki raj van zone Knez Mihailove i najblize okoline (npr. stud. trg itd.) potrebno da je postoji nekakva dobra alternativa voznji automobilom, a ta alternativa u Beogradu moze biti jedino metro.
 
A autobusi nisu motorna vozila? :p

Iskreno, ova priča me potseća na jedan opis Londona iz XIX veka: naime, tada nije bilo automobila, ali je bilo zapreznih vozila i konja i zbog istih je grad bio pun čitavih brda "đubriva" od kojih je grad smrdeo i trpeo bedu i boleštine...

Bilo koja priča o potpunoj zabrani ulaska kolima u grad mislim da je trenutno neizvodljiva. Što ne znači da ne bi bila moguća u nekoj daljoj budućnosti...
 
Ne odgovori mi niko, pa da pitam ponovo..

Zašto taksa, a ne skuplji parking? Svakako se dosta ulica po centru koristi za tranzitni saobraćaj (Kneza Miloša, Takovska, Dečanska, Makedonska, deo Bulevara od Vuka ka centru, Beogradska, Terazijski tunel, Slavija) i nemoguće je naplaćivati prolaz kroz njih, niti zatvoriti ih samo za prevoz. A ako bi se taksa naplaćivala samo za mali deo starog grada, onda ne bi imala smisla.

Sem toga, i ljudi koji žive u centru imaju kola, ne samo oni koji dolaze u centar s periferije.. ako se njima dozvoli da idu kolima kroz centar, biće dozvoljeno i mnogim drugima, znamo gde živimo..
 
medjutim":u7ow0shm je napisao(la):
Ne odgovori mi niko, pa da pitam ponovo..

Zašto taksa, a ne skuplji parking? Svakako se dosta ulica po centru koristi za tranzitni saobraćaj (Kneza Miloša, Takovska, Dečanska, Makedonska, deo Bulevara od Vuka ka centru, Beogradska, Terazijski tunel, Slavija) i nemoguće je naplaćivati prolaz kroz njih, niti zatvoriti ih samo za prevoz. A ako bi se taksa naplaćivala samo za mali deo starog grada, onda ne bi imala smisla.

Sem toga, i ljudi koji žive u centru imaju kola, ne samo oni koji dolaze u centar s periferije.. ako se njima dozvoli da idu kolima kroz centar, biće dozvoljeno i mnogim drugima, znamo gde živimo..
Evo, ja da odgovorim. Izvini, zaboravih, usled rasprave se razgradjevinarom

Dva razloga. Prvi: Jer ce grad vise zaraditi, jer bi taksa bila veca od cene parkinga. Smanjila bi broj nepotrebnih voznji, tj. broj automobila u gradu.
Drugi i vazniji. Pocela bi da se usadjuje svest o zagadjenju, ekologiji, koriscenju javnog prevoza. Zasto? Jer se kampanjama nista ne postize, zato treba u praksi korisnicima automobila otezati kretanje po centralnoj zoni.

Evo, npr, po mojoj zamisli, parking u centru bi bio potpuno besplatan, jer samom taksom, ti placas svoj boravak u centralnoj zoni. Taksa bi se racunala po kubikazi vozila, npr. 10 dinara po kubiku. Time bi se dala prednost manjim automobilima, koji manje trose. Ekoloska vozila ne bi placala nikakvu taksu. Taksi prevoz takodje. Dostavna vozila bi mogla da ulaze samo od 20 do 07 casova, takodje besplatno.
Stanari bi placali mesecnu povlascenu nadoknadu. GSP bi bio uslovljen da na linije koje prolaze kroz centar stave cng vozila. Za svaki autobus na naftu, placali bi penale.

Da se razumemo, ja sam za potpunu zabranu saobracaja u centru, ali potpunu. Ali to moze, tek kada izgradimo metro sistem. Dotle, taksa.
 
Ok, ali ostaje problem da glavni gradski saobraćajni pravci prolaze kroz centar i da ne možemo da uvedemo naplatu prolaza kroz Terazijski tunel ili Kneza Miloša. A parče centra koje preostaje kad se izbace glavni pravci nije površinski toliko veliko i mislim da bi tamo plaćanje parkinga završilo posao. Ne bi se podizala ekološka svest sama po sebi, ali šta sad.

Ideja sa forsiranjem čistijih vozila kroz centar je odlična i svakako bi pomogla. Naplata taksi po kubikaži i tako i tako, morala bi da ide sa tipom motora (moj euro 3 na gas od 1100 kubika je sigurno čistiji od peglice sa 650, da ne pričamo o trabantima), a automobilima sa dvotaktnim motorima bi odmah mogao da se zabrani pristup centru. Limitiranje dostavnih vozila takođe ima smisla..
 
Kasno sam primetio ovu temu, ali naprosto moram da uložim svojih 5 centi...

jedini put kada sam mogao da izgubim život kao pešak nije bio zbog nekog automobila već zbog tramvaja GSP-a i izvesnog vrlo nezgodnog prelaza pruge kod Kalemegdana, preko puta Francuske ambasade. Jeste, možda sam ja kriv što nisam iskoristio tri pešačka prelaza da uradim to što sam uradio jednim prelazom pruge - a možda je i Grad koji je, izgleda, ukinuo pešački prelaz na tom mestu, jer se vide ostaci zebre koja je nekada postojala. Inače je još jedan kolega sa posla imao ozbiljan problem na tom mestu.

Na ovom forumu postoji jedan pravac mišljenja, predvode ga neki česti posteri, koji zastupa jedan IMHO preterano romantičan stav prema gradskom prevozu i kolektivizmu koji iza njega stoji. Žao mi je, meni je jako bitno da imam potpunu kontrolu nad svojim vremenom i transportom i zato će me jedino krajnja nužda naterati da koristim kolektivni prevoz. Takođe, javni prevoz je siguran način da fasuješ svaku sezonsku zarazu a ja imam malo dete kući. Da ne pominjemo sad što nije baš cool doći izgažen i "naparfemisan" na posao, prošli su studentski dani...

Protiv nekakvih taksa ću se dakle boriti kako znam i umem makar to značilo biranje desničarskog kandidata za gradonačelnika. Jedino što mogu da uradim, a to i radim, jeste da probam da izbegnem da radim u centru grada. Tako je lepo i meni, i ugroženim stanovnicima centra kojima je mrsko da se presele u rezidencijalne krajeve, kao što je moj, gde ima zelenila, parkova, putića kroz šumicu... koliko god želiš.
 
Iako si jednom bio ozbiljno ugrozen, svojm greskom kako navodis, mada to mesto zaista zahteva bolje resenje, pa greska i nije samo tvoja, neverovatno je da ljudi poput tebe ne mogu i nece da shvate da se trazenjem resenja za uklanjanje kretanja vozila u gusto naseljenim i gusto izgradjenim delovima grada, gde je pesacki saobracaj gust i dodiruje se sa motornim vozilima na manjem prostoru, kao sto je to slucaj u starijim delovima Beograda, za razliku od Novog Beograda, trazenjem resanja kojim se stvaraju pesacke oaze, se upravo povecava bezbednost nesputanog i opustenog kretanja ljudi!

To bi najpre moglo da se uradi u delu izmedju ulica K. Milosa, Takovske i Kalemegdana, gde bi odredjenim ulicama bio dopusten prolaz stanovnicima i dostavnim vozilima, za sirenje ove oblasti su zaista potrebna neka graditeljska resenja koja ne zavise samo od dobre volje, poput izgradnje tunela za vozila i gradsku zeleznicu tj. metro.

Molim vas da prestanete da kukate o zguzvanim odelima u prevozu, jer ima na hiljade ljudi koji se prevoze bez svojih kola i time mozda muce sebe, ali na svojoj savesti ne nose one cije zdravlje je izgubljeno kao posledica zagadjenja.
 
Možda nisam dovoljno dobro objasnio šta sam hteo da kažem. Kao što "mi" kukamo o zgužvanim odelima u prevozu, tako "vi" kukate o ugroženosti pešaka od automobila - a taj dan sam šetao od Konjarnika preko Kalemegdana do Novog Beograda i na jedinu opasnost sam naišao od pomenutog ekološki čistog tramvaja. Naime, hteo sam sa kalemegdanske strane Pariske da pređem u onu ulicu u kojoj je Underground - "legalno" rešenje za to sada je da pređeš Parisku, Pop Lukinu, Kosančićev Venac pa opet Pop Lukinu. Umesto toga, prešao sam prugu, pogledavši levo i desno naravno, a onda se iza okuke pojavio tramvaj koji je išao sumanutom brzinom sa mesta sa kog nisam mogao da ga vidim. (Srećom, uspeo sam da reagujem na vreme...)

U odnosu na to, svugde gde sam se kao pešak ukrštao sa automobilima postojao je semafor preko kojeg sam najbezbednije prešao ulicu.

Inače ponavljam, ja nisam taj koji ide kolima u centar. Trudio sam se da radim na NBG-u do kojeg stižem autoputem, i primetićeš da velike firme masovno napuštaju centar jer njihovi radnici ne žele da dolaze na posao "funkcionalnim" GSP-om. Nažalost, manje srećni ljudi od mene i dalje rade u centru i zarad njih ja želim da ta taksa ne postoji, jer vozači već plaćaju dovoljno kroz akcize na gorivo na ime ekologije i "luksuza".
 
@ ACR Znaci prevoz je nefunkcionalan, a tramvaj nije ekoloski jer si ti hodao po sinama?! Zar to nije malo previse bezobrazno razmisljenje? Sta ces bre ti na sinama, kada si sam rekao da je pesacki ukinut?

Poenta je smanjiti sutomobilski saobracaj gde on vise smeta, nego sto koristi. Ulice starog jezgra Beograda su urbanisticki projektovane za mnogo manji broj vozila. Taksom bi se broj vozila sa pretrpanog stanja vratio na projektovani broj. I svi bi bolje disali.
 
Takva taksa moze samo da se uvede ako postoji alternativa za slobodno kretanje u centru bez automobila. Znaci metro sistem, tramvaji i autobusi. Sta ne postoji. Znaci da ne moze da se uvede tako nesta.
 
stf":el5a408p je napisao(la):
@ ACR Znaci prevoz je nefunkcionalan, a tramvaj nije ekoloski jer si ti hodao po sinama?! Zar to nije malo previse bezobrazno razmisljenje? Sta ces bre ti na sinama, kada si sam rekao da je pesacki ukinut?

Poenta je smanjiti sutomobilski saobracaj gde on vise smeta, nego sto koristi. Ulice starog jezgra Beograda su urbanisticki projektovane za mnogo manji broj vozila. Taksom bi se broj vozila sa pretrpanog stanja vratio na projektovani broj. I svi bi bolje disali.
Ne, uopste ne dolazi u pitanje da je moja greška. Samo hoću da kažem da bilo koje vozilo jednako može da te udari, kada već o tome pričaš. Ni automobil u 99.99999% slučajeva neće udariti nikoga ko prelazi uvek na zeleno svetlo, a to je teza koju tvoja strana plasira. Nema potrebe da mi se obraćaš sa 'bre', inače, siguran sam da si i ti pretrčavao barem jednom u životu, a ovo je bilo pre nekoliko godina. I još nešto, izuzetno potreban pešački prelaz je ukinut u AAA pešačkoj zoni, a da to nema baš nikakve veze sa automobilima. Kako to ide uz argument o "pešačkoj oazi"?

Bilo kako bilo, od te vaše takse nema ništa i tako treba i da ostane. A ako, ne daj Bože uspete, mada je meni svejedno, samo ćete sebi naškoditi jer će i firme koje su ostale otići, a gde nema prosperiteta neće biti ni investicija. Samo gomila 'for rent' prostora i urban decay.

BTW, šta je to "projektovani broj automobila" u gradu koji je, uglavnom, ad hok projektovan u vremenu kada je bilo 0 automobila?
 
@ mare car. KAda se izgradi metro treba potpuno ukinuti ulaz u centar. Tada po meni ni taksa nije dovoljna.

@ ACR Da, druze, zamisli ulice u centru su mahom ``projektnovane`` kao dvosmerne, a zbog nedostatka parkinga je vecina postala jednosmerna. Tacno, projektovane su u doba kada je broj automobila bio 0. Ovo je tragican zakljucak, koji ide u prilog ``mojoj strani``! Ako nije postojao saobracaj kada su projektovane, to znaci da je celokupna njihova povrsina bila namenjena pesacima. Znaci svih 12 metara ulice za pesake. Zbog automobila, danas su pesaci saterani na nekad i manje od 1 metra prostora. Trtagedija, i bezobrazluk. :notok:
 
@ mare car. KAda se izgradi metro treba potpuno ukinuti ulaz u centar. Tada po meni ni taksa nije dovoljna.

@ ACR Da, druze, zamisli ulice u centru su mahom ``projektnovane`` kao dvosmerne, a zbog nedostatka parkinga je vecina postala jednosmerna. Tacno, projektovane su u doba kada je broj automobila bio 0. Ovo je tragican zakljucak, koji ide u prilog ``mojoj strani``! Ako nije postojao saobracaj kada su projektovane, to znaci da je celokupna njihova povrsina bila namenjena pesacima. Znaci svih 12 metara ulice za pesake. Zbog automobila, danas su pesaci saterani na nekad i manje od 1 metra prostora. Trtagedija, i bezobrazluk. :notok:
 
stf":1t9mrxnv je napisao(la):
@ mare car. KAda se izgradi metro treba potpuno ukinuti ulaz u centar. Tada po meni ni taksa nije dovoljna.
Ne treba.
Zasto bi trebalo? Ako neko hoce da ide kolima u grad, da putuje dva puta duze nego metro-om, da placa gorivo, osiguranje i odrzavanje auta mesecno duplo vise od mesecne karte, da trazi parking pola sata i da placa parking mesta u gradu dva do tri puta vise nego kartu za metro, nek izvoli.
A svako ko je pametan ce ici metro-om. Vrlo jednostavno.

Ne treba tu nista da se zabranjuje, jeli patis za komunizmom pa bi ljudima da zabranjujes sve sta se tebi ne svidja ili sta u tvojem misljenju ne treba? Onda slobodno idi u malajziju, kinu, iran ili severnu koreju ako volis zabrane. Ovo je evropa, ako neko hoce kolima u grad, nek ide. A svi koji necu i kojima je bolje metro-om odlucice se da idu metro-om.

I sa tim su i resene guzve na ulicama i mostovima kad vise od polovina ljudi presedne u javni prevoz. Onda nema vise ni potrebe za zabranom, jer nece biti problem otici autom u grad ako se hoce ili treba. Sta ti znas sta neko hoce da radi u gradu pa mu treba auto. Mozda hoce da kupi nesta vece kao televizor ili frizider, pa mora da preveze kuci, mozda ide negde posle grada pa mu treba auto da bi nastavio put. To nas uopste ne treba da zanima jer to je privatna stvar svakoga, i nemozes ti odlucivati kako ce neko da zivi, da se krece ili da provodi dan niti gde ce sta da kupi i gde nece. Sta treba je ponuditi sto bolju alternativu i to je sve. Ali naterati nekoga da je koristi, to se ne moze i ne sme.
 
stf":tgwo2uls je napisao(la):
Ako nije postojao saobracaj kada su projektovane, to znaci da je celokupna njihova povrsina bila namenjena pesacima. Znaci svih 12 metara ulice za pesake. Zbog automobila, danas su pesaci saterani na nekad i manje od 1 metra prostora. Trtagedija, i bezobrazluk. notok
Nije to bezobrazluk, nego je deo realnosti života u velikom gradu. Ne postoji veliki grad u kojem nema mnogo automobila i koji nije takođe "projektovan" za broj automobila jednak nuli. Mislim, možemo sada da kažemo i da je Beograd planiran za 600.000 ljudi i šta ćemo sad, da zamolimo prekobrojne da odu. Ne ide to baš tako.

Ponavljaš da su automobili glavni razlog diskomforta za pešake. Ne sviđa ti se primer sa tramvajem, hajde reci mi onda kako ti se sviđaju one biciklističke staze na Novom Beogradu. Znači, neko se našao pametan i izdvojio metar za bicikle, a ostavio pola metra širine ruinirane staze koji bi trebali da budu dovoljni za recimo, ženu i muža sa detetom. Ili biciklistička staza uz Dunav ispod Kalemegdana, deo u kojem se oni mešaju sa pešacima ili prolaze kroz bašte restorana, da sad ostavimo po strani #&$#(/ prugu. Sve to nema veze sa automobilima.

Mare, +1 sa svime se slažem - izgradnja metroa će izbiti glavni argument iz ruku svih koji kažu da automobili guše javni prevoz, jer jednostavno nema načina da automobil zasmeta metrou. Odlično si primetio komunističke varijante sa nametanjem kolektivizma - nekim ljudima će uvek više odgovarati individualni prevoz. A i u njemu ima mnogo prostora za poboljšanje - električni pogon, manji automobili, možda komuterski auto samo za jednu osobu?
 
stf":1kj4luee je napisao(la):
Ja kao osoba koja poseduje dozvolu i dva automobila, u gradu sam iskljucivo pesak.
Kao pesak, trazim od tebe da mi platis taksu za trovanje na svakom semaforu.
Za izgubljeno vreme jer zbog tvog skretanja ulevo tramvaj stoji.
Za slalom po trotoarima i blatnjave potkolenice.
Za jedva izbegnuto gazenje na pesakom prelazu.
ZAista, sta ti nije jasno?
@samo za stf
Ostavljaš utisak luzera pa cijenim da ti ovo nisu jedina loša iskustva u životu. Stoga mi nije jasno zašto si se ograničio samo na saobraćaj, zašto ne tražiš takse i zabrane za druge stvari sa kojima si imao probleme? Hoćeš li sad tražiti od svih korisnika interneta da ti plaćaju taksu jer te neki mangupi zaje*******avaju po forumu?

@ostali
Koga zanimaju efekti takse u Londonu može da se prošeta do wikipedije pa da pogleda za koliko procenata je smanjila broj auta u zoni i koliko para od te takse u stvari ode na funkcionisanje samog sistema. A nešto nisam siguran da bi kod nas to fukncionisalo bolje.
 
Bravo drugari. Zelim zeleniji i mirniji centralni deo grada, i ispadoh komunista. Pa ti komunisti su upravo i napravili ovakav uzas od grada. Malo ste kontradiktorni.
Da se vas dvojca pitate, poterali biste kola i kroz Knez Mihailovu. Zasto je ona pesacka? Takvo resenje sprecava ljude da kolima dodju do svojih radnji. KO je gradskoj vlasti dao za pravo da te ljude spreci u tome. KO zeli kolima, moze, ko je hteo da pesaci, imao je trotoare. Ovo sada je uzasna diskriminacija individualnog transporta. :lol: :lol: :lol: :lol:
 
stf":3tzehk93 je napisao(la):
Bravo drugari. Zelim zeleniji i mirniji centralni deo grada, i ispadoh komunista. Pa ti komunisti su upravo i napravili ovakav uzas od grada. Malo ste kontradiktorni.
Da se vas dvojca pitate, poterali biste kola i kroz Knez Mihailovu. Zasto je ona pesacka? Takvo resenje sprecava ljude da kolima dodju do svojih radnji. KO je gradskoj vlasti dao za pravo da te ljude spreci u tome. KO zeli kolima, moze, ko je hteo da pesaci, imao je trotoare. Ovo sada je uzasna diskriminacija individualnog transporta. :lol: :lol: :lol: :lol:
Pesacka zona je pesacka zona, oko koje postoje javne garaze u pesackom dometu od 5-10 minuta za sviju koji hoce autom u kupovinu. Ali nemozes u gradu u kojem se dnevno nalaze oko 1,5 Miliona ljudi napraviti ceo centralni deo grada po duzini i sirini od 3 kilometra pesacku zonu, sta je tebi? :laugh: Jel ljudi u kupovini i turisti treba da trce maratone dok obidju sve? Jer, prevoza nema ako je po tebi... inace, sta to ima od terazija do slavije sta bi opravdalo pesacku zonu? Nista. Nema razloga zabraniti automobilima da se krecu tu, trotoari su dosta siroki. Za pesacku Knez Mihajlova je dosta i ima perfektnu duzinu.

Stvarno, prestani da vuces realna objasnjenja u apsurdnost, sta sam ja rekao nije nista apsurdno nego realnost u svakom vecem gradu na svetu.

Komunista si ispao zato sto hoces da ugrozis slobodu naroda i da im diktiras gde i kako smeju da se krecu po tvome misljenju, bez konsideracije dali to sta ti mislis da je po tebi najbolje njima odgovra ili dali oni to hoce. Ti ako hoces peske da se kreces slobodni, kreni od geneksa i prosetaj do kneza pa dalje do hrama. A neko ko to nece on ne mora.

A taj mirniji deo grada ces dobiti kad se izgradi metro, kad se dovedu u red autobuske i tramvajske linije i vozila, i kad se u srbiji ne krecu auta sa motorom ispod Evro 4 i kamioni i automobili u tranzitu vise ne ulaze u beograd. Do onda od toga nema nista, i to i sam znas.Znaci cemu ova sharada?
 
Što se mene tiče ladno može da se u pješačku zonu pretvori prostor između Tadeuša Košćuška, Cara Dušana, Francuske i Pop Lukine/Brankove uz dozvoljen pristup garaži na Obilićevom vencu i recimo još jednoj novoj na Dorćolu. Ne vidim da bi to uticalo na saobraćaj u ostatku grada, tranzit ne bi bio ugrožen, nisam samo siguran koliko bi to odgovaralo samim stanarima te zone.
 
Ima li neko primer grada u kome je taksa uspešno rešila neki problem, ali da je grad veličine Beograda? Dakle, ne London koji je 5 puta veći?

I da nema metro, ako još ima takvih gradova?
 
pesacka zona u knezu danas,nadam se da necu nikog uvrediti ovim postom

PARADA20.jpg
 
Pa dobro, ocigledno je da je jedna humana tema otisla dovraga, jer pocinjemo da se pljujemo. A zasto, kad se Beograd razvijao, i razvijace se prema automobilskom lobiju, koji vi podrzavate. Zbog slicnog razmisljanja mi danas imamo tramvajsko-automobilski grad. CIju poentu inace svi i pljuju, ali zato svaki predlog o prekidu daljeg razvijanja istog, sto ja podrzavam, isti ti ljudi docekaju na noz. Mogu vam reci da su vam umovi zaglavljeni negde u 1960-tim.

Moj predlog po kom bi se ukinula cena parkiranja a uvela taksa proglasena je diktatorskom. :lol: Stvarno, postajemo truli zapad, kad nam se sve svodi na ugrozena prava. Da li cemo od tog zapada pokupiti i nesto korisno, ili cemo konstantno uzimati samo ono trulo.
Pa kad vec uhvatiste komunizam, zar nije i naplacivanje parkinga u centru upravo sprecavanje gradjanske slobode da se parkiras gde stignes.
Placanjem parkinga u centru, ti placas boravak u istom. A zasto, kada samim boravkom ne radis nista lose, nego samo zauzimas mesto. Mojim predlogom, menja se koncept, po kome se parking ne placa, ali ulaz u centar da. Time ti obestecujes gradjane za njihovo ograniceno kretanje, guzvu, izduvne gasove
Mo mom predlogu, uklonio bi se neznatni broj automobila iz centra, jer bi trosak za dolazak bio malo povecan.(kao da ste povecali cene parkiranja). Ljudi bi i dalje dolazili. Samo se menja koncept citave stvari, koji bi potsticalo da se kupuju ekoloska voyila, i povecala bi svest o ekologiji. to bi bila jedina promena
 
Vrh