Šta je novo?

Taksa za ulazak u centar grada

Po mom mišljenju, prevoz danas uopšte nije toliko loš, štaviše žuta traka je pokazala koliko on u stvari može dobro da funkcioniše. Ne znam gde je ko živeo tokom devedesetih, ali to tada zvalo se lošim. Danas je prevoz mnogo bolji. E sad, problem infrastrukture se javlja u slučaju kada bi grad razgrnuo kola iz centra. Prevoz mora da bude u najvećoj mogućoj meri ekološki: trole, tramvaji, pa i metro. Ako imate čist put pred sobom vi ste od Brankove do Vuka za 10 minuta i kad stignete, nema potrebe da tražite mesto za parkiranje i tu vam je ušteda vremena. Znači, stigli ste i kraj. Ali, poenta je u tome da se početna stanica za prevoz napravi pre uskog grla (u ovom slučaju Brankovog mosta u koji se stapaju dve bulevarčine i treća indirektno preko Milentija Popovića). Znači negde kod Ušća lepo veliki terminus kao autobuska stanica sa peronima, dotle kolima, a odatle sednete na prevoz i u centar. Jedino ako ste agorafobični, a ima toga, samo mnogi nisu svesni, onda vam GSP neće smetati.
 
Post STF izrazava retku svest o stetnosti motornog prevoza u gradskoj sredini. Sjajno receno STF. + za tebe.

Iz korena je pogresno i shvatanje da su vozila u gradu nesto nuzno, naime isti ovaj grad je postojao 2000 godina, a naselja na njegovom mestu od Banjice do Vince i pre 10ooo godina, s tom razlikom da su ti ljudi nama ostavili mesto za zivot jer su postovali prirodnu sredinu u kojoj zive i znali da zive u skladu sa njom, Pohlepa za prolaznim profitom je izum novijeg vremena, a cena te pohlepe je nesreca bezbroj porodica, pa i naroda.I sta cemo mi da ostavimo buducim pokolenjima, kakve ljude i kakvu zivotnu sredinu.

Preskupa je cena koju svi placamo, a vozaci bi morali da znaju zasto im se oprasta iznos za garazno mesto koje bi svako morao da ima kao sto mora da ima i rezervni tocak, pa ekoloske takse, pa upotrebu nesrazmerno velikIh povrsina za pojedinca...

Taksa je samo jedno od resenja koje ublazava, ne samo guzve nego i zagadjenje, korisna, ali ne i dovoljna mera.

Neko je napisao kako ce po kisi da pesaci, mora da je od secera, a kako je pesacima i stanovnicima ulica u kojima automobili prosipaju otrove, da li je to prijatnije od kise i snega?
 
Žao mi je, ali sam prilično siguran da mi stil života od prije 2000 godina nije ideal. A izgleda da nisam sam jer mnogi svakodnevno zamjenjuju polja/šume/livade za gužvu/zagađenje/'nesreću'. Čudi me samo kako nema migracije u suprotnom smjeru, toliko priča o prirodi, ali niko ne mrda iz kruga dvojke.

Kad smo kod opraštanja vozači plaćaju ne samo vozilo i benzin već i razne carine, poreze, takse i akcize (na kraju balade skoro pola para potrošenih na auto na ovaj ili onaj način završi u državnoj kasi) dok se javni prevoz se masno subvencioniše (ne da imam nešto protiv tih subvencija).

LM, da se vratim na temu - sama taksa je (po meni) glupost. Uz pojačanje GSPa i nove parkinge na obodima zone (pitanje je koliko je sve to realno) možda se stanje u samom centru poboljša, ali vjerovatno nauštrb obodnih zona. Cijeli prijedlog mi više liči na zamazivanje očiju (poput trajekta za teretni saobraćaj dok se popravlja Gazela, žičare BB-NBG kao dijela GSP-a i sličnih ideja) nego na nešto korisno. Dakle, za taksu u ovom obliku :notok:
 
"HVALA, ŽURIM." - odgovor prijatelju koji se ponudio da vas poveze, dok idete pešice preko Brankovog mosta
 
donato86":36kgqomf je napisao(la):
Po mom mišljenju, prevoz danas uopšte nije toliko loš, štaviše žuta traka je pokazala koliko on u stvari može dobro da funkcioniše.
Све док мамлази не крену да возе жутом траком, а пандуре заболе. :rant:
 
Па то се већ све више дешава. Ја стварно нисам сигуран да оне камере на Бранковом мосту заиста раде, јер када год прођем, видим како паметњаковићи пиче жутом траком. Вероватно да раде и да шаљу казне као што су рекли, људи не би у тој мери злоупотрбљавали траке, и правили нас остале будалама што чекамо у колони белих трака. А што се тиче жуте траке у Булевару Михајла Пупина ту се одавно жута стопила са осталим тракама, и ако полиција сваким даном стоји поред (код СИВ-а, и код Шест Каплара). Уопште не обраћају пажњу. Писао сам МУП-у о томе, али сам игнорисан...
 
zagor":3tpimatq je napisao(la):
Dakle, za taksu u ovom obliku :notok:
Ja kao osoba koja poseduje dozvolu i dva automobila, u gradu sam iskljucivo pesak.
Kao pesak, trazim od tebe da mi platis taksu za trovanje na svakom semaforu.
Za izgubljeno vreme jer zbog tvog skretanja ulevo tramvaj stoji.
Za slalom po trotoarima i blatnjave potkolenice.
Za jedva izbegnuto gazenje na pesakom prelazu.
ZAista, sta ti nije jasno?
 
Kolovozi zauzimaju po tri cetvrtine svake ulice, a za njihovo odrzavanje placamo svi, a da li vozaci placaju zauzimanje tolikih javnih povrsina, naravno da ne, jer to da kolima pripada najveci deo prostora se podrazumeva.

I ne samo to, u nasem gradu je vec godinama na delu jedna vrlo losa pojava parkiranja vozila preko celog uskog trotoara, tako da pesaci moraju da dele kolovoz sa kolima. A najcesce je to slucaj u delovima grada sa dvoristima i sto je najneverovatnije, zauzece trotoara cesto vrse vlasnici kola koji imaju mesta, cak i garaze u svojim dvoristima ! Naravno tu se cak ni parkiranje ne naplacuje.

Ima cak ulica sa vrlo sirokim kolovozima, gde opet kola zauzimaju ceo trotoar, npr Ilirska i okolne ulice u jednom od najlepsih delova Beograda, Profesorskoj koloniji.

Potpunim oduzimanjem prostora za pesake se salje u odredjena poruka, sem sto se oduzimaju preostali delici dostojanstva gradskom coveku, ali i pripadniku nekog od naroda koji ovde zive.
 
Ja sam za ako ce taj novac pametno da se iskoristi. Jel ima ovaj forum voting pool? Njega mogu samo modernatori da naprave? Ako nema +1 za mene sto sam se setio. :vops:
 
stf":32fqzc6d je napisao(la):
Da svako od vas koristi prevoz, u njemu ne bi proveo pomenuta 2 sata nego u proseku 30 minuta. Sramotno je koliko su pojedinci u svojoj sebicnosti i oholosti slepi za realno stanje stvari. I naravno, krivicu svali na GSP, a krivac si zapravo ti sam. Jadno.
Samo sto stf problem prevoza nije samo problem vremena putovanja. I danas u mnogim slucajevima brze se stize prevozom nego kolima pa opet ljudi idu kolima. Jeste, ukoliko ogranicis kolima pristup centru, GSP ce ici brze. Ali kako ce to da utice na udobnost putnika? Da li ce je poboljsati? Da li ce to da promeni

1) cinjenicu da su autobusi, tramvaji, i trolejbusi prepuni u spicu? Danas, kada se mnostvo ljudi vozi kolima, prevoz je krcat. Sta ce tek onda da se desi ako svi nagrnu u njega?

2) cinjenicu da su vozila GSPa lose odrzavana - prljava, rasklimana, sa iskljucenom klimom, trole u kojima je leti 50 stepeni...?

3) cinjenicu da pola vozaca u GSPu voze kao manijaci? (ne, to nema veze s guzvama, jer majstor koji vozi trolu jednako vozi kao manijak i u 10 uvece radnim danom kada su ulice prazne)

To su razlozi zbog kojih se kod nas na prevoz gleda kao na poslednju opciju, zivo zlo, losu zamenu za kola - jer kada se vozis prevozom u spicu, upravo se tako i osecas.
 
donato86":1qq6d4fy je napisao(la):
Ne znam gde je ko živeo tokom devedesetih, ali to tada zvalo se lošim.
Gresis. To tada se zvalo totalna katastrofa i opsti raspad.
Ovo danas se zove "samo" los prevoz. Koji i nije tako los - van spica. A u spicu je los.

Juce je bilo 10 godina od 5. oktobra, mislim da je vreme da prestanemo da se poredimo sa 90tima.
 
treba ovde reci da je city bus nesto sasvim drugo i da je u odnosu na gsb svemir. ja imam srecu da koristim liniju koja ide od kuce do posla i da imam specificno radno vreme pa uglavnom promasim spic. prostom matematiko dodje se do toga da za nekih 50e mesecno imam vrlo pristojan prevoz od posla do kuce i natrag.. kada bi milicija radila svoj posao tj sankcionisala voznju po zutoj traci bilo bi jos bolje.. mane su sto ide relativno retko, sto se karte naplacuju kod vozaca(kusur i tako to ume da potraje) i sto ume da se napuni i ljudima koji stoje pa nastaje problem ulaska i izlaska ondosno drzananja u toku voznje, ta vozila jednostavno nisu predvidejna za to...

spominjem ovo zato sto mislim da takav vid transporta u beogradu ima dosta prostora za unapredjenje a realna je alterntiva ljudima koji rade u centru ili prolaze kroz centar na putu do posla. za razliku od gsb-a koji je pristojan prevoz samo u idealnim uslovima (citaj divan prolecni dan, pa jos drzavni praznik) city bus je u stanju da coveka doveze i istovari na zeljenom mestu a da taj covek ne bude izgazen, izguzvan i znojav
 
Ovde se iznova vrti ista prica o losem i neudobnom javnom prevozu itd, A zanemaruje se cinjenica mogucnosti pesacenja, pa i trcanja, koji su prijatniji u ulicama bez vozila. To ne znaci da neko treba da pesaci preko mosta, ali zasto da ne u delu izmedju Karadjordjeve, Knez Miloseve , Takovske i Dusanove, zar su tu tako velika rastojanja, da zdrav i pokretan covek ne moze da ih svakodnevno prelazi,

U tom srcu Beograda do izgradnje metroa bi mogli da budu zadrzana elektro vozila, glavne ulice bi bile potpuno bez vozila sem snabdevackih u jutru, a manjim ulicama bi mogli da se krecu samo stanovnici istih.

Taksa sa ulazak bi mogla da se uvede za siri centar, pa ko ne zeli da plati imao bi na raspolaganju javni prevoz koji bi na tim linijama trebalo da ima najbolja vozila.

Javni prevoz jeste neudoban cesto, ali zar je to opravdanje za ulazak kolima u gusto naseljene delove grada sa svim stetnim i nezdravim posledicama koje to donosi.

Izvesno je da ima dosta clanova osamdesetih godista, koja su devedesetih bila zasticena decica, a u ovoj deceniji vec razmazena rastucim hedonizmom , to se vidi u pojedinim shvatanjima, posebno na temu udobnosti u prevozu.A sa druge strane izuzetno nizak nivo ekoloske svesti, sto je opet posledica sazrevanja u vremenu kada se javnost bavila sasvim drugim temama.
 
Glas prirode":15ka9qlm je napisao(la):
Ovde se iznova vrti ista prica o losem i neudobnom javnom prevozu itd, A zanemaruje se cinjenica mogucnosti pesacenja, pa i trcanja, koji su prijatniji u ulicama bez vozila. To ne znaci da neko treba da pesaci preko mosta, ali zasto da ne u delu izmedju Karadjordjeve, Knez Miloseve , Takovske i Dusanove, zar su tu tako velika rastojanja, da zdrav i pokretan covek ne moze da ih svakodnevno prelazi,
Kul. Mislim, sve je to ok. Nego aj ti onda pesaci od Zemuna do Terazija. Mislim, moze i to. Pazi "i trcanja". Jeste trcim npr. u odelu i kravati kada idem na posao, pa stignem sav znojav u kancelariju...e i da. Aj setaj malo po gradu kad je kijamet, pljusak, ladnoca i tako to. Bas je prijatno. Mislim, jeste, trpeli su sve to ljudi godinama, istina...ali tako isto mozemo da kazemo sta ce nam struja, vodovod, itd. moze se i bez toga ziveti. I da, nije svako zdrav i pokretan. A to oduzima i vreme.

Pazi, ja jesam za pesacenje kad god se moze, i sam pesacim dosta, ali - preterujes.

Javni prevoz jeste neudoban cesto, ali zar je to opravdanje za ulazak kolima u gusto naseljene delove grada sa svim stetnim i nezdravim posledicama koje to donosi.
Pa kako ti da kazem...jeste. Guzvaj se recimo u odelu u prevozu, pa dodji znojav i izguzvan, smrdljiv na posao. Iskusi cari trolejbusa u spicu u julu mesecu. Uzivaj u smradu autobusa br. 50 (apsolutni sampion po mnogim negativnim merilima kada je udobnost u pitanju). I razumi da je to, za neke, dovoljno da odustanu od javnog prevoza i idu kolima. Mozda i za mnoge - jer se dosta ljudi vozi javnim prevozom jer nema alternativu. Nekome sve te stvari ne smetaju. Nekome, ipak, smetaju. I to je ok. I to je legitimno. Razumi ih.

Izvesno je da ima dosta clanova osamdesetih godista, koja su devedesetih bila zasticena decica, a u ovoj deceniji vec razmazena rastucim hedonizmom , to se vidi u pojedinim shvatanjima, posebno na temu udobnosti u prevozu.A sa druge strane izuzetno nizak nivo ekoloske svesti, sto je opet posledica sazrevanja u vremenu kada se javnost bavila sasvim drugim temama.
"Rastuci hedonizam" :bash: je*******ote.

I aman, mani se poredjenja sa 90tim. To vreme je bilo apsolutno dno. I sta, sad, 10 godina otkatko je sve to proslo treba da skakucemo od srece samo zato sto je bolje? Da, znam da je bilo mnogo gore '93. Bilo je i gore '42. - pa sta?
 
Nevolja je bas u tome sto rastuci hedonizam kod nas znaci zadovoljstvo jeftinim stvarima, koje su cesto ispod nivoa doba pre devedesetih, ali one ljude koji to nepamte, a posebno posle oskudica devedesetih, ispunjavaju zadovoljstvom, sto izgleda tuzno i otuzno.
Od 2ooo je broj novih kola u Bgd. veci od 200. 000, da li je to napredak?
Ali u Beogradu ima puno pojava i primera iz ove decenije koje su ispod devedesetih. posebno u novim, stetnim sadrzajima u javnom prostoru, ali to je za posebnu temu.
 
Glas prirode":sgu6kv9m je napisao(la):
Od 2ooo je broj novih kola u Bgd. veci od 200. 000, da li je to napredak?
A nego šta je nego napredak?

Nije problem što ljudi kupuju kola, niti borba treba da ide protiv kupovine kola, problem je što ne postoji dovoljno dobar gradski prevoz kao alternativa kolima.

Donekle je moguće taj problem rešavati zabranama. Ali samo donekle.

Kao što ti neko već reče, prevoz je i sad sa ovoliko automobila prepun, a biće samo dodatno pun ako se smanji broj automobila. Jeste, loše je što se mnogi ljudi voze sami u špicu, ali to se ne rešava biciklama i pešačenjem. Kad živiš na 15 minuta peške od posla, ok, dok sma živeo u Žarkovu a radio na Banovom Brdu išao sam peške i bilo mi je super. Biciklom malo manje super, zahvaljujući ostalom saobraćaju. Ali i to je bilo rešenje samo za period lepog vremena, ali ne i za zimu (kad dosta ljudi inače ostavlja kola).

Živim u Rakovici a radim na Košutnjaku. Imam 5 km do posla, ako idem prevozom moram u 42, pa u 37/50/59, pa u 23 da bih došao do DIFa, pa još 10 minuta peške. Previše je uzbrdo za biciklu, a previše daleko i uzbrdo za svakodnevnu šetnju. Šta mi predlažeš kao smislenu alternativu odlasku na posao kolima koji traje 10 minuta?

Prvi komšija je doskora radio na Altini, od rano ujutru. Uz dva prevoza trebalo mu je sat i 15 minuta do sat ipo. Kad je išao službenim kolima, duplo manje. Dva puta dnevno, to je izgubljenih sat vremena u prevozu. Koliko god da je . Da je postojao BG voz do Zemuna na makar pola sata, put bi bio 10 minuta peške do stanice (ili 3-4 minuta ako uhvati 42) + 20 minuta u vozu + 10 minuta prevozom do Altine - približno kao kolima.

Kad prevoz postane konkurentniji, manje ljudi će ići kolima. A onda će se ulice osloboditi i biće manja gužva, pa će se kolima stizati brže nego sada, pa će nam trebati još bolji gradski prevoz da bi bio konkurentan.

Do onda, izmeštanje gužve iz strogog centra u još veću gužvu na njegovim ivicama neće doneti ništa..
 
Glas prirode":2lounyap je napisao(la):
Ovde se iznova vrti ista prica o losem i neudobnom javnom prevozu itd, A zanemaruje se cinjenica mogucnosti pesacenja, pa i trcanja...
ovde ti iznova insistiras na pesacenju i trcanju i dalja rasprava gubi svaki smisao. mozda tvoj zivotni stil dozvoljava svakodnevni odlazak u centar i u rolerima ili palaglajderom ali molim te da shavtis da je to sto ti nazivas hedonizmom svakodnevica velikog broja ljudi koji ili nemaju tu slobodu kao ti ili su svojevoljno odlucili da zive u urbanoj sredini na nacin koji ta sredina diktira, uz sve prednosti i mane koje takav nacin zivota nosi sa sobom. sa druge strane ne mali broj ljudi kojima je dosta svega toga odlucuju da zive u skladu sa prirodom i beze iz tih urbanih centara. vrlo postujem takve ljude, za razliku od puvanjaka koji zive u krugu dvojke, u tim jadnim stanovima kako ih ti nazivas, i kukaju za cistim vazduhom odbijajuci svaku pomisao da taj jadni stan prodaju i za taj novac kupe sebi neko od hiljada polunapustenih i jeftinih domacinstava u selima u okolini beograda, ako im je vec do cistog vazduha i zvezdanih noci
 
Pre vise meseci sam objasnio razlog guzvi u prevozu, i objasnio kako su jedan od najvecih krivaca upravo razmazeni vozaci cetvorotockasa. Kako se niko nije udostojio da o mom postu tada razmisli (jer bi ga u protivnom zapamtio), ponovicu ga.

Uzmimo solo autobus na pocetnom terminusu. Krece na vreme. Priliv putnika na stanicu po minutu neka bude 5 ljudi.

Rasterecene ulice: autobus se krece projektovanim intervalima i tacno na vreme kupi ljude. Posle 5 stanica u autobusu ima 25 ljudi. Svi sede.
Zakrcene ulice: autobus vec na prvoj sledecoj stanici kasni minut, sto je 5 ljudi vise, znaci vise treba i za izlazak-ulazak tih putnika. Na sledecu kasni jos 2 min, tj. jos 10 dodatnih putnika. Posle 5 stanica, u autobusu je 75 osoba.

Svi pljuju Belam, jer se opravdano govori da je sistem, nezavisan od drumskog saobracaja efikasniji. Pa sklanjanjem veceg broja kola sa ulica, upravo se i dobija nezavisniji i efikasniji prevoz. Kako je takt vecine centralnih linija manji od 5 min, ne vidim ralog za guzve.

Na kraju, ovo je tema o TAKSI za ulazak u centralnu zonu, a ne ZA POTPUNU ZABRANU. Ako vozaci vec zagorcavaju zivot pesacima, zar nije red da to i plate? Ajde neka neko sad bude licemer pa kaze da ne treba.
 
Smatras da vozaci ne placaju dovoljno time sto placaju ogromne akcize na benzin? Ispada sad kao da pesaci finansiraju vozace. Ko se vise vozi, vise trosi benzina = vise plati poreza/akcize na benzin. Placaju li vozaci i registraciju, sto npr. ne placa neko ko nema kola? Placaju. I jos pride placaju porez - kao i oni koji pesace.

I da, ako taksom smanjis broj vozila u centru - povecaces protok kao sto si rekao - ali samo za linije koje idu samo po centru. Guzve ce i dalje biti negde drugde, i sve linije koje idu i van centra ce i dalje u tim guzvama biti zaglavljene.

No, opet te pitam - kako taksa na automobilski ulazak u centra reseva preostale 2 stvari koje sam naveo, a koje se odnose na udobnost putnika?
 
stf":b8bmguvl je napisao(la):
Pre vise meseci sam objasnio razlog guzvi u prevozu, i objasnio kako su jedan od najvecih krivaca upravo razmazeni vozaci cetvorotockasa. Kako se niko nije udostojio da o mom postu tada razmisli (jer bi ga u protivnom zapamtio), ponovicu ga.
ponovicu ti da ovo nije objasnjenje nego tvoje razmisljanje na tu temu koje, dozvolices, mozda nema veze sa vezom. generalizacija je da su svi vozaci razmazeni i da apsolutno niko od hiljada tih ljudi nema zasita potrebu i razlog, koji bi cak i u tvojim ociam delovao opravdano, da koristi kola
stf":b8bmguvl je napisao(la):
Uzmimo solo autobus na pocetnom terminusu. Krece na vreme. Priliv putnika na stanicu po minutu neka bude 5 ljudi.

Rasterecene ulice: autobus se krece projektovanim intervalima i tacno na vreme kupi ljude. Posle 5 stanica u autobusu ima 25 ljudi. Svi sede.
Zakrcene ulice: autobus vec na prvoj sledecoj stanici kasni minut, sto je 5 ljudi vise, znaci vise treba i za izlazak-ulazak tih putnika. Na sledecu kasni jos 2 min, tj. jos 10 dodatnih putnika. Posle 5 stanica, u autobusu je 75 osoba.
ne kapiram ovaj primer ali primecujem da iz tih autobusa niko nikad ne izlazi sto u praksi priznaces nije slucaj i baca novo svetlo na ovu tvoju matematiku
stf":b8bmguvl je napisao(la):
Svi pljuju Belam, jer se opravdano govori da je sistem, nezavisan od drumskog saobracaja efikasniji. Pa sklanjanjem veceg broja kola sa ulica, upravo se i dobija nezavisniji i efikasniji prevoz. Kako je takt vecine centralnih linija manji od 5 min, ne vidim ralog za guzve.
o taku nemam pojma al znam da interval od 5 minuta ne postoji cak ni po redu voznje
stf":b8bmguvl je napisao(la):
Na kraju, ovo je tema o TAKSI za ulazak u centralnu zonu, a ne ZA POTPUNU ZABRANU. Ako vozaci vec zagorcavaju zivot pesacima, zar nije red da to i plate? Ajde neka neko sad bude licemer pa kaze da ne treba.
licemer ili ne, jos jednom cu ti ponoviti da u slucaju beograda taksa za ulazak u centar grada nije nista drugo nego izdr...... vlasti i prebacivanje odgovornosti sa sebe i svoje nestrucnosti i nerada na ledja greadjana. potseticu te i na to da u tim kolima sede ljudi kao ti i ja a ne neki vanzemljaci koji iz ciste svoje dosade dolaze ovde kako bi nama napakostili
 
Ako pričamo samo o taksi, a zašto nije dovoljno poskupeti parking u centru?

Pošto prolazni putevi svakako ne mogu da se zatvaraju, inače bi tek dobili haos na onima koji ostaju otvoreni..
 
razgradjevinar":lnspqo1r je napisao(la):
generalizacija je da su svi vozaci razmazeni i da apsolutno niko od hiljada tih ljudi nema zasita potrebu i razlog, koji bi cak i u tvojim ociam delovao opravdano, da koristi kola
Pa ja nigde nisam rekao SVI. citaj malo pazljivije.

razgradjevinar":lnspqo1r je napisao(la):
ne kapiram ovaj primer ali primecujem da iz tih autobusa niko nikad ne izlazi sto u praksi priznaces nije slucaj i baca novo svetlo na ovu tvoju matematiku
Kako, svega ti? U praznijem busu izlazi manje ljudi, u punijem vise, sto znaci i vise potrosenog vremena na samoj stanici. Tvojom opaskom, nisi promenio ``bacanje svetlosti`` vec si uskocio sam sebi u stomak ucvrstivsi moju ``matematiku``. Treba pazljivije i da racunas.:)
razgradjevinar":lnspqo1r je napisao(la):
o taku nemam pojma al znam da interval od 5 minuta ne postoji cak ni po redu voznje
Pa nemas pojma jer ne izlazis iz kola. A interval od 5 minuta postoji, pogledaj tablu na bilo kom pocetnom terminusu. Jao, izvini, ne mozes, zarazice te.:lol:
razgradjevinar":lnspqo1r je napisao(la):
licemer ili ne, jos jednom cu ti ponoviti da u slucaju beograda taksa za ulazak u centar grada nije nista drugo nego izdr...... vlasti i prebacivanje odgovornosti sa sebe i svoje nestrucnosti i nerada na ledja greadjana. potseticu te i na to da u tim kolima sede ljudi kao ti i ja a ne neki vanzemljaci koji iz ciste svoje dosade dolaze ovde kako bi nama napakostili
Vec sam rekao da imam kola, ali sam u gradu pesak, tako da u tim kolima ja ne sedim. Opet, pazljivije citaj. To nikako ne bi bilo izdrkavanje vlasti, vec human cin. Naravno da nisu vanzemaljci koji dolaze da bi nekome napakostili, ali da bi ti dosao kolima i udobno se provozao, hiljade pesaka sprecavas u normalnom kretanju i trujes ih. Treba dakle, da platis neku nadoknadu. Osim toga, centralna zona Beograda, nije ni projektovana, niti predvidjena za ovoliki broj bahatih ljudi.
Kao jedno od najlogicnijih pitanja: Sta je zaista vaznije? Da li udoban klimatizovani prevoz svake usamljene guzice kroz svaku poru grada? Ili, mozda, Pesacki raj, sa fontanama, parkicima, decom koja trckaraju, cistim fasadama, cistim vazduhom, tisinom.....
 
Onima koji su pobegli iz rajeva sa cistim vazduhom, bistrim potocima i bujnim zelenilom ne vredi pricati o vodoskocima,zelenilu i pesackim ulicama i trgovima, jer su oni i pobegli u grad da bi bili neko drugi i drugaciji u nekom drugom i drugacijem mestu i predelima koje cine asfaltna polja, betonska brda i reke automobila.

Njima ne trebaju cvetna polja, ali ni Beogradjanima ne treba niko da pokazuje kuda da se sele, nego bolje neka svako ko ne zeli da ovaj grad bude zdravo i lepo mesto za zivot kakav je i bio hiljadama godina,neka pokusa da od svog sela napravi Beograd, jer ni Beograd nije bio mnogo veci pre 200 godina, pa evo dokle je dogurao, znaci vratite se , zavrnite rukave i podizite gradove.

Veliki broj zgrada u starom Beogradu je izgradjen pre pojave automobila na ulicama, a sam grad je postojao vekovima pre.

Pa kome onda tu nije mesto, ljudima koji zive u tim zgradama i koji sami po sebi ne zagadjuju svoju sredinu ako su savesni ili automobilima koji su napali tu sredinu tokom proteklih pola veka.
 
da ponovim, nemam ni dozvolu a o svojim kolima cak ni ne razmisljam. koristim gsb, minibus i taksi i svaku voznju posteno platim, koliko kazu da kosta. smatram da imam puno pravo da kazem da je i sama ideja o naplati takse za ulazak privatnim vozilom u centar beograda vrhunski bezobrazluk a pukusaji da se to smisleno opravda su... tuzni

edit: naknadno sam video post. ovde se prica o naplati takse a ne o totalnoj zabrani koju bih ja prvi podrzao. ono sto vi ne kapirate da ni najidiotskija vlast, samim tim ni ova nasa (pri tome ne mislim samo na trenutnu, da ne posmislite da trujem politikom) ne bi uvela zabranu pre nego sto bi osmislila adekvatnu alternativu. uvodjenje takse je vec nesto sasvim drugo i kod nemisleceg sveta moze da prodje kao jako humana i ekoloska mera sto ona u postojecem stanju stvari nikako ne moze da bude. to bi bio samo jos jedan porez za budale i sva sreca sto generalno ovaj narod nije bas toliko glup i tesko ce sve to da prodje
 
Sve sto sam napisao je pre svega odgovor na pitanje da li je motornim vozilima mesto u gusto naseljenim delovima grada, tema jesu takse, ali to je za odgovor na ovu pitanje manje bitno, na kraju krajeva mi o tome necemo odlucivati, ali to ne znaci da kroz raspravu ne mozemo da bolje razumemo jednu bitnu stvar za nas i nas grad.
 
Vrh