Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 201 35,7%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,1%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,7%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    563

Влада

Advanced
Učlanjen(a)
21.12.2006.
Poruke
2.423
Pohvaljen
24
Lokacija
Дорћол
Igor edit:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iLQuZ39Igpw[/youtube]

Да видимо да ли ће и ово успети да у....
Stari savski most čeka majstore
beograd1_3.jpg

Radovi počinju u avgustu: Stari savski most

Radovi na rekonstrukciji Starog savskog mosta ponovo su odloženi. Tender još traje i teško je reći kada će radovi početi. Ipak, u Sekretarijatu za saobraćaj uveravaju da će to svakako biti ovog leta.

Raspisivanje tendera pomereno je zbog zahteva Evropske investicione banke da pregleda tendersku dokumentaciju. Ako tender uspe, radovi bi mogli da počnu avgustu.

Inače, posao je obiman i kompleksan jer će, osim mostovske konstrukcije, biti uređena i tramvajska mreža. Biće promenjene rešetke i stubovi na mostu, a zatim sledi zamena tramvajskih šina, ali i kompletne naponske mreže. Takođe, biće postavljena i nova rasveta, obična i ukrasna.

Loša je vest za sve koji svakodnevno koriste ovaj most da će stari most tokom radova biti zatvoren za saobraćaj, tako da preko njega neće moći da se kreću ni vozila javnog gradskog prevoza, ali ni privatna vozila. Jedino će tramvaji, u kasnim noćnim satima, njime ići u garažu u Novom Beogradu. Ceo posao bi trebao da bude priveden kraju do kraja godine.

Zanimljivo je da je stari Savski most poznat među starijim sugrađanima i kao "nemački most". Naime, most su podigli Nemci 1942. godine zbog toga što je godinu dana ranije srušen tada jedini most preko Save koji se nalazio na mestu sadašnjeg Brankovog mosta. G. S.
извор Данас
линк http://www.danas.co.yu/20070706/img/beograd1_3.jpg
 
Da li je izvodljivo da stari savski most dobije pešački prelaz i na strani koja gleda prema ušću? Bez veze je da ima prelaz samo na jednoj strani.
 
Ako bude dobre volje i novca, Stari savski most (koji je inace bio postavljen kako privremeno resenje) bi valjao otici u penziju, a na njegovom mestu da bude postavljen novi, lepsi i stalni. Dok se to ne desi, mogli bi malo da ga ofarbaju i osvetle posto se cini da je onaj sloj SMBa tu jos od rata.
 
Slazem se.Taj most je "privremeno"reshenje vec 65 godina.
Trebalo bi ga zameniti,nechim shto odgovara nameni,ovaj je jednostavno preuzak...ali skeptichan sam da ce se to ikada desiti.
 
I ja sam pobornik te ideje. Kad se baci pogled na taj most vidi se da je gradjen da bude privremen. Posto sad nema para za novi dobro je da su odlucili da ga srede i osvetle kako treba, odmah ce drugacije da izgleda.
 
Kao sto Milance rece, Beograd nije trenutno u situaciji da menja stare mostove, kada treba 4 nova da se grade, a dva u raspadu saniraju!

Tako da, super sto ce ga obnoviti, ulepsati i osvetliti, a njegova zamena neka ceka neke prosperitetnije dane i ozivljavanje projekta Savskog amfiteatra!
 
vrachar":1nf6oat9 je napisao(la):
Ako bude dobre volje i novca, Stari savski most (koji je inace bio postavljen kako privremeno resenje) bi valjao otici u penziju, a na njegovom mestu da bude postavljen novi, lepsi i stalni. Dok se to ne desi, mogli bi malo da ga ofarbaju i osvetle posto se cini da je onaj sloj SMBa tu jos od rata.
Slazem se. Most su nemci 1942 doneli iz Titela, tamo jos uvek postoji jos jedan isti ovakav.
Tramvajski saobracaj je pusten preko njega 1984 (tramvajem u XXI vek :lol: ). Definitivno most ne odgovara za ono za sta se koristi, postao je saobracajno usko grlo i treba razmisljati o alternativi, mozda u obliku onog teoretskog mosta koji bi izlazio na bul AVNOJ-a/Z.Djindjica.

Ponovio bih opet i cinjenicu da je unistenje mosta oktobra 1944 sprecio Milan Zaric, ucitelj iz Zagrebacke ulice, stvarna licnost za razliku od Prleta i Tihog :). Cak je postojala ideja da most nazovu po njemu, posto je time spasao zivote mnogih crvenoarmejaca i partizana koji bi sigurno poginuli da je kojim slucajem most bio unisten i da su morali da forsiraju Savu.
 
Na jednom od prethodnih postova sam napisao pod kojim okolnostima je srusen lancani most:

relja":1hl916ga je napisao(la):
Slazem se da smo odlutali od teme, samo da zavrsim pricu oko mosta: srusen je u noci 11-12 aprila, dok su izbeglice bezale preko njega za Zemun, a vojska iz Zemuna prelazila za Beograd. U to vreme je Ispod prolazio remorker "Tanasko Rajic" sa mornarima Recne flotile koji su to vece na Dunavu potopili svoje monitore. Miniranje je izvrsio ppor Oskar Klancek, posle rata ppuk JNA a do nesrece je doslo jer nije bilo sadejstva - tj opsti haos i rasulo(i nemoj sada neko da pljuje po coveku sad kad sam mu napisao ime). Poginulo je 95 morrnara koji su se nasli ispod mosta i ko zna koliko civila i vojnika na mostu (izvor -T. Josanovic iz jednog feljtona).
Inace, Beograd se zvanicno predao jednom odelenju (10 vojnika) SS izvidjaca koji su na blef drzali grad dok tenkovi nisu stigli, sutradan. Izvidjaci su u Beograd usli tako sto su camcima presli - Dunav. :rolleyes:
Vracar znam da je tvoje pitanje bilo retoricko, ali da je bilo ko pokusao da spreci miniranje lancanog mosta bio bi streljan zbog petokolonastva, a i cinjenice pokazuju da je to uradjeno u dobroj nameri...kao i mnoge druge pogresne stvari, uostalom.
I meni je mnogo zao sto danas vise nemamo taj predivan most, ali je cinjenica da bi on danas bio usko grlo i da bi bio preoterecen, a ne bi mogao da se prosiri, kao Brankov, 70-tih. Koliko god mi on bio lepsi od Brankovog, ipak je njegova obnova bila neisplativa, odmah posle rata je cela zemlja bila u rusevinama i gradilo se brzo i jeftino, a kad je na red doslo ponovno premoscavanje Save, kapaciteti i potrebe grada i drzave su se povecale, tehnologija gradnje mostova se mnogo promenila od 30-tih godina, dosli su novi materijali...Ipak je most prvo saobracajni objekat, a onda sve ostalo. Uzgred, izgradnju tog lancanog mosta su pratile velike korupcionaske afere oko nabavke materijala i troskova, izgleda da imamo tradiciju ovakvih blamova :)


edit:
moderatori, ako mislite da treba, prebacite ovo na topic o Brankovom mostu.
 
relja":faro086c je napisao(la):
Ponovio bih opet i cinjenicu da je unistenje mosta oktobra 1944 sprecio Milan Zaric, ucitelj iz Zagrebacke ulice, stvarna licnost za razliku od Prleta i Tihog :).
.
Mogla bi bar ta ulica da ima njegovo ime.

Slično je spasena i Komanda vazduhoplovstava u Zemunu, dobijeni su podaci o šemi miniranja.
 
dragan":2y6tybz9 je napisao(la):
Mogla bi bar ta ulica da ima njegovo ime.
Pa, most nije dobio ime zato sto ga je neko prepoznao na nekoj fotografiju u drustvu cetnika!?!?!? :) , nikada dokazano, ali i ta sumnja je ranih 80-tih bila dovoljna da o tome prestane da se prica.
Zagrebackoj ne bih voleo da menjaju ime, samo zato da nam neki ne spocitavaju da se ime menja zbog toga sto se zove Zagrebacka. Nije to u duhu Beograda. Inace, lepa ulicica, kamo srece da ceo taj kraj tako izgleda...
 
relja":3dqpcmst je napisao(la):
Zagrebackoj ne bih voleo da menjaju ime, samo zato da nam neki ne spocitavaju
da se ime menja zbog toga sto se zove Zagrebacka.
.
Ma, ne zato...ali, čovek je ipak iz te ulice.

Nema veze što u Zagrebu više nema Beogradske, koja ja bila lepša od ove Zagrebačke.
 
Stari most (tramvajski) treba obavezno renovirati i sačuvati. On ima interesantnu istoriju ( prenesen iz Titela, spasao ga učitelj Zarić) ali ne samo zbog toga. Beograd treba da ima više mostova i oni treba da budu raznovrsni. U Budimpešti i Pragu su mostovi raznovrsni ima starih a ima i modernih. Tramvajski most bi sasvim lepo mogao da izgleda samo ga treba proširiti i doterati luk koji je karakterističan. Znamo da takav luk nema ni jedan drugi most u Beogradu. Brankov most je tip "greda" a novi zeleznički i onaj preko ade su tip "kosa vešaljka" kakav je i u Novom Sadu most "Slobode". Ja sam predlagao da jedan od budućih mostova preko Dunava bude tip "visećeg" mosta kakav je čuveni Golden Gate. U celoj Srbiji nema ni jedan viseći most a oni vaze za najlepše. Međutim, jedan od učesnika foruma mi je rekao da se takvi mostovi više ne grade i da se smatra da su prevaziđeni. Nisam stručnjak i ne mogu da kazem nista vise o tome ali sam pristalica raznovrsnosti u mostovima. Beograd tu ima mogućnosti kao retko koji grad jer ima velike reke i to dve.
 
dedinje":3nyfiq6f je napisao(la):
Stari most (tramvajski) treba obavezno renovirati i sačuvati. On ima interesantnu istoriju ( prenesen iz Titela, spasao ga učitelj Zarić) ali ne samo zbog toga. Beograd treba da ima više mostova i oni treba da budu raznovrsni. U Budimpešti i Pragu su mostovi raznovrsni ima starih a ima i modernih. Tramvajski most bi sasvim lepo mogao da izgleda samo ga treba proširiti i doterati luk koji je karakterističan. Znamo da takav luk nema ni jedan drugi most u Beogradu. Brankov most je tip "greda" a novi zeleznički i onaj preko ade su tip "kosa vešaljka" kakav je i u Novom Sadu most "Slobode". Ja sam predlagao da jedan od budućih mostova preko Dunava bude tip "visećeg" mosta kakav je čuveni Golden Gate. U celoj Srbiji nema ni jedan viseći most a oni vaze za najlepše. Međutim, jedan od učesnika foruma mi je rekao da se takvi mostovi više ne grade i da se smatra da su prevaziđeni. Nisam stručnjak i ne mogu da kazem nista vise o tome ali sam pristalica raznovrsnosti u mostovima. Beograd tu ima mogućnosti kao retko koji grad jer ima velike reke i to dve.
Dogradjivanje starog savskog mosta je i neprakticnije i skuplje nego izgradnje novog. U pitanju je trosna celicna konstrukcija stara 70 godina. Potpuno se slazem da je potrebna raznovrsnonst, samo mislim da je ne treba forsirati po svaku cenu, pogotovu kada je u pitanju jedan izuzetno ruzan most kao sto je ovaj. Neka se zakrpi ofarba i osvetli, a kada vec bude bilo para i volje, da se izgradi novi koji ce vec biti po necemu jedinstven ;)
 
dedinje":1h0hhurx je napisao(la):
U celoj Srbiji nema ni jedan viseći most a oni vaze za najlepše. Međutim, jedan od učesnika foruma mi je rekao da se takvi mostovi više ne grade i da se smatra da su prevaziđeni. Nisam stručnjak i ne mogu da kazem nista vise o tome ali sam pristalica raznovrsnosti u mostovima. Beograd tu ima mogućnosti kao retko koji grad jer ima velike reke i to dve.
Naravno da se viseci mostovi grade, oni su jedino resenje kada treba premostiti velike udaljenosti.
Najduzi mostovi na svetu su upravo viseci.
Medjutim nase reke su dovoljne sirine da je moguce graditi jeftinija resenja od klasicnih visecih mostova.
 
– За петнаестак дана почећемо реконструкцију трамвајских шина од хотела „Хајат” до Старог моста, а око 15. августа очекујемо и почетак поправке Старог моста. Овај мост биће за саобраћај затворен око два месеца, али не очекујемо да ће ти радови изазвати веће саобраћајне проблеме. Због свега тога трамвајски саобраћај у Новом Београду још неће прорадити – рекао је Станојевић.
Izvor: Beoinfo
Link: http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1282411
 
Stari savski most kad bude opravljen, mislim da ce mnogo vise sluziti svrsi nego danas, jer ga danas svi (ili bar ja) izgegavaju jer je strokav i nekako deluje nesigurno i pun je rupcaga. Jos i kad ga osvetle, ma bombona , kao da smo dobili jos jedan most :)
 
dziggy":31hzkx3o je napisao(la):
Stari savski most ....danas svi (ili bar ja) izgegavaju jer je strokav ....
.
Tramvaji ga uopšte ne izbegavaju, čak ga najviše koriste i ' vole' . :)
 
Mislim da je moguće stari most proširiti. Sadašnji središnji deo se moze ostaviti za tramvaje a sa obe strane mogu se napraviti proširenja sa po jednom kolovoznom trakom. Još kad se ofarba i osvetli biće sasvim u rangu Brankovog mosta. Njeogovi stubovi deluju solidno i mislim da bi mogli izdrzati dodatnu tezinu. Meni sa na tom mostu sviđa onaj gvozdeni luk koji ide u visinu. Znam da to nije ništa naročito i da takve mostove širom Panonske ravnice imaju i mnoga sela a ne samo gradovi ali činjenica je da je taj most, takav kakav je, jedinstven u Beogradu. On je jedini "starinski" a ostali su moderni. Mozemo misliti kako će biti moderni oni koji se tek planiraju za izgradnju. Taj most na tom mestu stoji već 65 godina i postao je deo imidza Beograda. Negde sam pročitao da su Nemci (okupator) preko njega postavili zelezničku prugu i tako obnovili zeleznički saobraćaj preko Save pošto je stari zeleznički most bio srušen.
Da li je to tačno i da li je most bio drumski ili zeleznički to ne znam. Inače, interesantno je da kod nas nije ništa nikad pisano o obnovi i izgradnji Beograda pod Nemačkom okupacijom 1941-1944. Odmah posle rata to se smatralo ravno izdaji i bilo je nezamislivo. Međutim, Nemci su imali visoko mišljenje o strategisjkom značaju Beograda a i cenili su njegov polozaj na Dunavu. Sada, kad je to davna istorija mislim da se moze slobodnije pisati o tome dali su i koliko su Nemci gradili u Beogradu u pomenutom periodu. Uglavnom se zna da su odmah 1941 obnovili porušeno Narodno pozorište i ugradili pokretnu binu kakva pre rata nije bila. Čuo sam da je ona dugačka stambena zgrada na bul. Vojvode Mišića odmah iza BIGZ-a , koja i danas vazi za najduzu zgradu u Beogradu podignuta za stanovanje nemačkih oficira. Sigurno ima dosta starih Beograđana koji mnogo znaju o tome i mislim da to više nije nikakva tabu tema i ako naravno ostaje istoriska istina da su Nemci tada bili okupatori, nacisti i da su izvršili mnoge zločine, masovna streljanja (Jajinci) itd.
 
To sa dogradnjom starog mosta ne znam koliko je dobra ideja. Ako se vec nesto radi na tome onda definitivno mislim da je po jedna traka sa svake strane premalo. Trebalo bi uraditi po dve trake za svaki smer inace ce guzva na mostu biti neopisiva sto opet nije nikakvo resenje. Ako nosaci ne mogu da nose jos po dve trake sa svake strane onda ili uraditi dodatne nosace ili ako je to mesto za most jako vazno tj. ako se oceni da je na tom mestu preko potreban veliki most srusiti ovaj i izgraditi neki veci.
 
dedinje":3m4rnrvk je napisao(la):
Inače, interesantno je da kod nas nije ništa nikad pisano o obnovi i izgradnji Beograda pod Nemačkom okupacijom 1941-1944.
Веома интересантна тема, макар мени. Ја заиста о томе, осим моста, не знам ништа. Било би лепо да уколико неко има више информација о томе отвори нови топик.
 
Ako se u budućnosti poruši stari tramvajski most to će značiti da, osim starog zelezničkog i pančevačkog, Beograd ima samo mostove izgrađene u drugoj polovini XX veka i kasnije. Kad samo pomislim da Budimpešta i Prag imaju mostove iz XVII, XVIII, XIX i XX veka dok je Karlov most u Pragu još stariji mislim da je iz XVI ili XV veka. Ponovo predlazem - neka jedan od budućih mostova preko Dunava (bilo koji: Vinča, ada Huja ili Zemun) bude lančani. Koliko znam najčuveniji su lančani mostovi u San Francisku, Njujorku, Lisabonu, Budimpešti i Istambulu. Zašto i Beograd ne bi imao jedan?
 
Vrh