Doveli beton iz Nirnberga 1942?
A ja sve vreme mislio da je ovo bio jugoslovenski beton.
Бетон се стеже, суши или како већ ко жели то назвати стотинама година (иако се 95% тога одради кроз 28 дана), те то што је био у води му је доста помогло ка томе да не испуца. Стандарди данас, а и већ дуже време, налажу да мостовски елементи морају трајати бар 100 година. Ткд бетон у води може да траје доста дуже од оног на сувом, ако се одради како треба.Koliko se sa ovom oštrinom slike može videti, Nemački beton nema ni najmanju pukotinu u sebi. Ni posle 83 godine na kiši, snegu i mrazu. Sunce je skoro paralelno sa onom površinom reza koja je okrenuta ka nama. Senke su zato prenaglašene, pa pretpostavljam da bi se ipak nešto videlo da iole veće ili duže pukotine postoje.
Pogledajte prilog 245252
Видим то, али додирује онај део у води лол, ни центар бетонског блока никад не додирује воду директно па и он се стеже временом због воде која додирује сам блок.
Није му само та влага омогућила да не пуца, рекао сам да је помогла. Свакако је најбитнији сам квалитет градње.Kapilarno kvašenje? Naravno, to sigurno pomaže. Međutim i to valjda ima svoju granicu kad su u pitanju dugački blokovi betona. Vrh stuba je čitavih 13 metara od rečne vode kad je ona na niskom plovidbenom nivou, odnono 11 metara kad je neki prosečni vodostaj. To mi deluje malo previše da bi se građevinci mogli osloniti samo na rečnu vodu za pravilno stezanje, bez kasnijih pukotina, tek izlivenog monolitnog (?) betonskog bloka tako ogromnih dimenzija i zapremine.
Pogledajte prilog 245259
Uskoro će se ukazati drveni šipovi stubova mosta.Slikano jutros:
Pogledajte prilog 245348
i danas popodne:
Pogledajte prilog 245349Pogledajte prilog 245350Pogledajte prilog 245351
скупо горивоAli šta će automobili na brodu?????