Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 203 35,1%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 75 13,0%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 37 6,4%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 176 30,4%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 60 10,4%
  • Ne znam

    Glasovi: 28 4,8%

  • Ukupno glasača
    579
Znači najzad možemo da zaključimo dugačku i često ponavljajuću raspravu na Beobuildu od pre deset godina pa nadalje. Ja sam još tada sumnjao da su drveni šipovi verovatno truli, a više različitih ljudi mi je tvrdilo da se hrastovina dobro održava potopljena u vodu, da je Venecija na drvenim šipovima, pa su onda tu bile priče oko stanja stubova i podloge oko šipova, itd. Sad znamo istinu. Šipovi su truli, a stubovi šuplji. Mali izbor početnih poruka na tu temu. Posle ih je bilo još puno.



...to posalji onim 30tak ljudi koji su blokirali demontazu mosta.
Sa transparentima da se sacuva most (Hitlerov most!) i da je on "bas kako treba".
 
Upravo to - stubovi. Da su stubovi "zdravi" mogao bi se sačuvati most za samo jednu vrstu saobraćaja (tramvaj, bicilistički, pešački...) i uz njega postaviti novi stubovi sa novim rasponima....
Ali stubovi već nekoliko puta rekonstruisani i ojačavani i sada su konačno dotrajali.

O tome da nije prvo sagrađen novi most koji bi preuzeo saobraćaj dok je ovaj zatvoren, možemo samo da se ponavljamo.
 
...to posalji onim 30tak ljudi koji su blokirali demontazu mosta.
Sa transparentima da se sacuva most (Hitlerov most!) i da je on "bas kako treba".
Ti bi mogo malo da naučiš istoriju prije nego što daješ etikete
Most je dobijen kao ratna reparacija od nemaca za prvi svetski rat
Trebalo je biti monitran na drugoj lokaciji
Nemcima ga iskoristi dogradili stajao tu gde jeste jer nismo bili sposobni da napravimo drumski metro most
 
Most jeste bio za zamenu, ali prvo je trebalo napraviti novi pa srušiti stari. To je logičan redosled.

Naravno. Puno puta je o tome ovde i pisano i crtano. Recimo jedan novi most odmah pored starog. Ili odmah po sredini Savskog amfiteatra. Jer će nam apsolutno biti potrebna oba.

Iz moje stare poruke, približni šematski prikaz povezanosti trasa

pozicije-tri-moguca-savska-mosta-i-sematske-trase-prilaznih-ulica-jpg.229185


 
Poslednja izmena:
Ovakav zrakasti raspored ulica u vidu spatule odmah posle mosta ne moze da postoji u stvarnom svetu iz razloga sto za most koji treba da premosti reku Savu treba da postoji pristupna saobracajnica prilicno velike duzine.
Da ne ulazim u to kakvi bi bili uski blokovi izmedju tih ulica ne bi nista moglo da se gradi a o saobracajnom resenju takve konfiguracije i da ne pricamo, sedam ulica se uliva u jednu. Zagarantovan cep.
Dakle 100% nemoguce da se izvede ovako kako je nacrtano
 
Poslednja izmena:
Rekao sam da je to "šematski prikaz povezanosti trasa", a ne bukvalni crtež kuda bi taj deo saobraćaja koji se zrakasto širi zaista prolazio kroz sam BNV. To zavisi od tačne šeme ulica u njemu koje uopšte nisu ovako idealno zrakasto raspoređene niti sve imaju potrebni kontinuitet. Tu bi u stvarnosti bilo malo krivudanja u nekim od ovih veza. Poenta crteža u BNV delu je bila samo da prikaže međusobne veze krajnjih tačaka, tj da bi sa mosta moglo da se dođe do svake od ovih ulica koje se penju naviše, ka Kneza Miloša, i da tih malih ulica ima puno. Dakle, prvo bi najveći deo saobraćaja preko mosta odmah ostajao u samom BNV-u, a samo bi ono što od tog saobraćaja preostane (manji deo) nastavilo dalje i raspodelilo se po ovih 7 ulica. Znači ne postoji bitna neusaglašenost u kapacitetima ulica između dolaznih i odlaznih ulica (tj između kapaciteta mosta i zbirnog "sink" kapaciteta BNV-a plus kapaciteti svih 7 ulica koje nastavljaju dalje ka Kneza Miloša. One jesu uske ali ih ima puno). Jedino što je tačno je da bi zaista postojao problem savladavanja visinske razlike mosta i nivoa tla BNV--a. Ali o tome je trebalo misliti ranije. Svejedno, to je čak i sada verovatno moguće rešiti. Bilo bi ružno, ali je i dalje moguće. Ovako ogromno i savršeno nepotrebno povećanje gustine stanovanja i biznisa u starom delu grada, zajedno sa drastičnim širenjem grada će jednostavno zahtevati veći kapacitet za prelazak Save, dakle još mostova, pa nas ubuduće niko više neće pitati da li je ružno ili nije. Zahtevaće da se reši haos u prelasku Save i Dunava.
 
Ja ne vidim problem da se uradi dodatni most odmah pored kule u bnv
ima tamo lepih ulica sa po cetiri trake koje bi mogle prihvatiti takav jedan most
jer lex specijalis te ne stiti od novog lex specijalisa, kad otovris pandorinu kutiju za ovakve zaje*******@ncije ne smes biti iznenadjen ako ti se isto desi
 
Jbt, odavde gledano Beograd stvarno izgleda sivo, grozno i zapusteno...samo cekam da Orci izadju iz blata...

Naravno, cast izuzecima...odredjenih zgrada, eventualno kvartova...
 
Ovde je bilo dosta priče kako je prvo trebalo napraviti novi most pored starog (ili prvo onaj davno planirani po sredini Savskog amfiteatra), pa onda rušiti ovaj. Jedno od opravdanja zašto to nije urađeno je bilo da će tokom radova na novom mostu postojati alternativa u obliku mosta na Adi, a i da ovaj postojeći ionako "nije imao veliki kapacitet", pa gubitak u kapacitetu neće biti veliki. Problema sa tim argumentom ima više, a jedan od spomenutih je bio činjenica da su tramvaji jedna od osnova masovnog saobraćaja Beograda, pa je za ovoliki grad rizično planirati da se čitav tramvajski saobraćaj grada više godina oslanja na samo jednu jedinu preostalu trasu preko reke. Jer onda više ne bi postojao bakap ako se i tamo nešto desi. Neizrečeni ali podrazumevani odgovor na to je bio naše uobičajeno: "Pa neće valjda!"

E pa, sad je ispalo da baš hoće. Verovatno za inat takvim planerima. Beograd će bar dva meseca ostati bez KOMPLETNOG tramvajskog saobraćaja. Neće raditi ni jedna jedina tramvajska linija. Jer je jedan most srušen bez zamene tokom radova na novom, a sada su potrebni radovi i na drugom.


Zbog propusta na Mostu na Adi iz 2019. Beograd će jedno vreme u potpunosti biti bez tramvaja

 
Ako su pameti remont novog koloseka preko mosta na adi radiće tako što će jedan kolosek držati otvorenim za obostran saobrac samo dolazi i odlazak iz depoa
Kako bi radila 2 l , 5 , 6 , 14 ,9 l ,12
 
Ovde je bilo dosta priče kako je prvo trebalo napraviti novi most pored starog (ili prvo onaj davno planirani po sredini Savskog amfiteatra), pa onda rušiti ovaj. Jedno od opravdanja zašto to nije urađeno je bilo da će tokom radova na novom mostu postojati alternativa u obliku mosta na Adi, a i da ovaj postojeći ionako "nije imao veliki kapacitet", pa gubitak u kapacitetu neće biti veliki. Problema sa tim argumentom ima više, a jedan od spomenutih je bio činjenica da su tramvaji jedna od osnova masovnog saobraćaja Beograda, pa je za ovoliki grad rizično planirati da se čitav tramvajski saobraćaj grada više godina oslanja na samo jednu jedinu preostalu trasu preko reke. Jer onda više ne bi postojao bakap ako se i tamo nešto desi. Neizrečeni ali podrazumevani odgovor na to je bio naše uobičajeno: "Pa neće valjda!"
Mi smo se decenijama oslanjali na jednu jedinu vezu tramvajà preko Save i dosta dobro smo prolazili, kada se pogledaju i sve njene mane i zastoji. A i kada se uporedi sa tramvajskom konstrukcijom Mosta na Adi.

Danas, u jeku leta i jeku manjka ljudi u gradu zbog godišnjih odmora i putovanja, preko tog istog Mosta na Adi, između 16h - 17h, pola sata sam prelazio, i to u autobusu 94. Nepregledna kolona vozila iz sva tri pravca koji se uključuju u smeru ka starom delu grada (Jurija Gagarina, Antifašističke borbe i Bulevar heroja sa Košara). A pritom ne videh da je išta vanredno bilo u gradu.​
 
Danas, u jeku leta i jeku manjka ljudi u gradu zbog godišnjih odmora i putovanja, preko tog istog Mosta na Adi, između 16h - 17h, pola sata sam prelazio, i to u autobusu 94. Nepregledna kolona vozila iz sva tri pravca koji se uključuju u smeru ka starom delu grada (Jurija Gagarina, Antifašističke borbe i Bulevar heroja sa Košara). A pritom ne videh da je išta vanredno bilo u gradu.

Možda je bilo ovo:
 
Ne bezbednost mimoilaženja nego prelaska mosta zbog trulog drveta.
 
Vrh