Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 201 35,5%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,1%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 35 6,2%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,6%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 56 9,9%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    566
Ovde se svake godine ponavlja ista priča o mostu, iako je sve već mnogo puta objašnjeno.

  • Novi most je bez ikakvih problema, zaobilaženja ili krivina mogao prvo da se napravi odmah pored starog Tramvajskog, a da stari posle bude pešački ili pešačko-tramvajski
  • Beograd se razvija, pa se čak i u starom delu grada drastično povećava gustina stanovanja i biznisa. Zato će nam SIGURNO trebati DVA nova mosta na prostoru BNV-a. Samo će BNV ubuduće generisati novog saobraćaja kao cela jedna manja Beogradska opština (stanovanje + biznis + rekreacija + zabava+ korišenje reke)
  • Zato bi bio potreban još jedan most u nastavku Zorana Đinđića, pa taman i kad taj saobraćaj preko novog mosta ne bi imao gde dalje da ode u stari deo grada, pošto bi taj most ostvarivao vezu raznih korisnika BNV-a sa gigantskim prostorom Novog Beograda i Zemuna i niza budućih novih naselja, fabrika, stadiona, sa aerodromom itd. Međutim taj saobraćaj ustvari IMA i gde dalje da ode, jer dalje vodi čak sedam užih ulica što je u zbirnom kapacitetu dovoljno za taj mali "ostatak" "ne-lokalnog-BNV" saobraćaja preko novog mosta.
  • Pravljenje ulice u nastavku Zorana Đinđića ne bi zahtevalo neku NOVU, DODATNU eksproprijaciju bloka 18 jer se čitav taj skupi priobalni blok ionako SIGURNO ruši, pa se eksproprijacija ne može izbeći. Zbog čega je dakle problem da se prvo otkupe samo zgrade na trasi te nove ulice jer to, i još mnogo više od toga, ionako mora da se uradi? Čak bi bilo jeftinije da se to uradi odmah dok nije porasla cena.

Predlog projekta bloka 18, prvonagrađeno rešenje (dakle sve se ionako eksproprijiše i ruši):

blok-18-provonagradjeno-resenje.jpg


Šematski prikaz glavnih trasa i pravaca oko tri mosta na Savi. Kuda sve saobraćaj može da prođe:

Pogledajte prilog 229185

Novi most bi i dalje mogao da se napravi. Ovo bi mu sada bila pozicija i veza sa postojećom ulicom. Bilo bi teže i ponegde tesno, ali može:

most-pored-kule-beograd-na-bnv-u-jpg.154976


Prikaz odnosa planiranih ulica u BNV-u i pozicije novog mosta. Sve te ulice kreiraju saobraćaj za novi most, a on onda rasterećuje druge mostove.

most-pored-kule-beograd-na-bnv-u-2-jpg.154977
Pozicije tri moguca Savska mosta i sematske trase prilaznih.jpg
 
Ове везе са Газеле мало теже. Нови Савски мост поред старог је требало закосити да иде у правцу Немањине и Савског трга.
 
Cemu dovodjenje saobracaja na slaviju? To je potpuno pogresno guranje kola u centralne ulice. Novi most ide u tunel i tako zaobilazi centar, sto mu je i svrha.
Ogromna kolicina ljudi samo prolazi kroz centar sa periferije na periferiju.
Tako da nije funkcija novog mosta da spoji ulice oko bnw sa nbg, nego periferiju sa periferijom.
 
Ogromna kolicina ljudi samo prolazi kroz centar
Ovo nije tačno.
Tako da nije funkcija novog mosta da spoji ulice oko bnw sa nbg, nego periferiju sa periferijom.
Za spajanje periferija se po pravilu koriste prstenovi. I ponegde tuneli. Pošto je ovo slepački grad koji ih za sto godina nije izgradio, nema druge nego da se duž određenih pravaca kretanja prolazi i kroz centar ili obod centra. Tunel EF-DS će rešiti jedao deo problema ali neće poništiti potrebu za više mostova. Takođe treba imati u vidu i topologiju desne obale Save, koja je svakako imala uticaja i na širenje i razvijanje.

Inače Beograd na vodi sada ima pozamašan broj ljudi koji žive tu a rade negde na Novom Beogradu. Tako da dodatni most koji bi služio da povezuje BnV i Novi Beograd nadovezivanjem na Bulevar Đinđića bi svakako imao smisla. Sad, to što neko računa da je most uzalud ako njegov pravac ne piči kontinualno i pravo sve od Platičeva do Vinče... šta da mu radim. I Ruzveltova ulica, koja se nadovezuje na Pančevački most, se naprasno "završava" kad naiđe na zid zgrada u BKA. Pa je nismo zbog toga ukidali ili pomerali Pančevački most. Niti smo govorili da je besmisleno širiti je i koristiti.

Kako je krenulo, ova tema će na kraju u nekim ljudima dovesti do zaključka i teze da Beograd na Savi treba da ima 2 mosta u vrh glave - Brankov i Gazelu, i nijedan više.
 
Poslednja izmena:
Neka publikacija opštine Novi Beograd o mesnim zajednicama iz 1984. godine, jasno je bio ucrtan prilaz novoplaniranom mostu koji je uzvodno i čija prilazna saobraćajnica bi išla direktno na bulevar Zorana Đinđića.
Mesna zajednica Staro Sjamiste 1984.png
 
[/QUOTE]
Ovo nije tačno.

Za spajanje periferija se po pravilu koriste prstenovi. I ponegde tuneli. Pošto je ovo slepački grad koji ih za sto godina nije izgradio, nema druge nego da se duž određenih pravaca kretanja prolazi i kroz centar ili obod centra. Tunel EF-DS će rešiti jedao deo problema ali neće poništiti potrebu za više mostova. Takođe treba imati u vidu i topologiju desne obale Save, koja je svakako imala uticaja i na širenje i razvijanje.

Inače Beograd na vodi sada ima pozamašan broj ljudi koji žive tu a rade negde na Novom Beogradu. Tako da dodatni most koji bi služio da povezuje BnV i Novi Beograd nadovezivanjem na Bulevar Đinđića bi svakako imao smisla. Sad, to što neko računa da je most uzalud ako njegov pravac ne piči kontinualno i pravo sve od Platičeva do Vinče... šta da mu radim. I Ruzveltova ulica, koja se nadovezuje na Pančevački most, se naprasno "završava" kad naiđe na zid zgrada u BKA. Pa je nismo zbog toga ukidali ili pomerali Pančevački most. Niti smo govorili da je besmisleno širiti je i koristiti.

Kako je krenulo, ova tema će na kraju u nekim ljudima dovesti do zaključka i teze da Beograd na Savi treba da ima 2 mosta u vrh glave - Brankov i Gazelu, i nijedan više.
Nisam ni pricao da li treba jos mostova nego koja je funkcija ovog mosta sa tunelom. Ovaj most i ide u tunel da bi spojio periferiju. Prstena nema na toj strani grada, a da ne ide jako daleko od sadasnjih tokova saobracaja.
Ovde jedino sto sada moze da se uradi je da most bude sa tri trake, sve ostale pozicije se nece vise ni razmatrati.
 
Tuneli... što forsirati mostove upitne vrednosti kad se problem lepše i za slične pare može rešiti tunelima?
Na kraju krajeva, kad se izgrade jedna ili dve linije metroa, uvesti par nepar sistem za ulaz u stari deo grada i tako prepoloviti saobraćaj, pa ti mostovi i ne trebaju.
Nećemo mi problem saobraćaja u BG rešiti dodavanjem mostova i bulevara... jedini način da se to reši su restrikcije i prisiljavanje građana da koriste javni prevoz.
Autobusi i tramvaji poluprazni voze gradom, a vozila sa jednim putnikom gužvaju se na semaforima i kolonama. Ajde molim te, smešno... to je neodrživo, cela logika je dugoročno nemoguća i mora se restrikcijama stvar postaviti na nove temelje, koliko god to bilo nepopularno. Prosto, nema druge...
 
Tuneli... što forsirati mostove upitne vrednosti kad se problem lepše i za slične pare može rešiti tunelima?
Na kraju krajeva, kad se izgrade jedna ili dve linije metroa, uvesti par nepar sistem za ulaz u stari deo grada i tako prepoloviti saobraćaj, pa ti mostovi i ne trebaju.
Nećemo mi problem saobraćaja u BG rešiti dodavanjem mostova i bulevara... jedini način da se to reši su restrikcije i prisiljavanje građana da koriste javni prevoz.
Autobusi i tramvaji poluprazni voze gradom, a vozila sa jednim putnikom gužvaju se na semaforima i kolonama. Ajde molim te, smešno... to je neodrživo, cela logika je dugoročno nemoguća i mora se restrikcijama stvar postaviti na nove temelje, koliko god to bilo nepopularno. Prosto, nema druge...
Јавни превоз је неефикасан, непоуздан, у последње време нажалост чак врло опасан по здравље и животе како путника тако и пролазника пешака, и испод људског достојанства.
Фали нам масовна густа трамвајизација, и по центру и у крацима ка периферији главним правцима, и фали нам прелазак са аутобуса на тролејбусе.
 
Tuneli... što forsirati mostove upitne vrednosti kad se problem lepše i za slične pare može rešiti tunelima?
Na kraju krajeva, kad se izgrade jedna ili dve linije metroa, uvesti par nepar sistem za ulaz u stari deo grada i tako prepoloviti saobraćaj, pa ti mostovi i ne trebaju.
Nećemo mi problem saobraćaja u BG rešiti dodavanjem mostova i bulevara... jedini način da se to reši su restrikcije i prisiljavanje građana da koriste javni prevoz.
Autobusi i tramvaji poluprazni voze gradom, a vozila sa jednim putnikom gužvaju se na semaforima i kolonama. Ajde molim te, smešno... to je neodrživo, cela logika je dugoročno nemoguća i mora se restrikcijama stvar postaviti na nove temelje, koliko god to bilo nepopularno. Prosto, nema druge...
Ja nešto nisam video poluprazne autobuse i tramvaje. Često mi se dešava da je tolika gužva da ne mogu da uđem.

S druge strane, videli smo kako prolaze rešenja "prevaspitavanja" građana sa ad hoc odlukama tipa "od sad se ulazi samo na prednja vrata". Mogli bi konačno da se manemo metoda prisiljavanja bilo koga na bilo šta. Umesto toga, ponuditi građanima bezbedan, pouzdan i efikasan gradski prevoz koji će se sam nametnuti kao logičan izbor većine bez da neko mora da ih prisiljava.
 
ponuditi građanima bezbedan, pouzdan i efikasan gradski prevoz koji će se sam nametnuti kao logičan izbor većine bez da neko mora da ih prisiljava.​
🤣🤣🤣

Grad nam vodi čovek koji sa ponosom ističe da od kako je sa 18 god. dobio vozačku dozvolu, u gradski prevoz kročio nije.​
 
Aktivisti i građani koji su blokirali kružni tok kod Ušća, stigli su ispred Starog savskog mosta gde se održava "građanski plenum o sudbini“ tog objekta, čije je rušenje najavio gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.

Retardacija...
 
Ja sam danas odrzao plenum o uvodjenju sankcija SADu.
Jel ovi imaju vise od 10 godina...most se vec rusi ako kojim slucajem nisu videli.
 
Bezveze. Brane izgubljenu i nerazumnu stvar i time obesmišljavaju neke druge proteste i napore i odbijaju neke ljude od sebe.
 
Vrh