Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 201 35,7%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,1%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,7%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    563
Zbog čega nam treba više tramvajskih linija, pa dakle i preko eventualnih novih mostova? Zato što tehnički i ekonomski razlozi diktiraju da metro stanice ne mogu biti baš previše blizu jedna drugoj, a i ne mogu pokriti sve delove grada. Zato je uz metro potrebna i sekundarna, pomoćna mreža masovnog transporta. To ne mora biti tramvaj, ali je on najzgodniji. Razlog je da i sekundarni nivo masovnog transporta što je više moguće mora ići po nezavisnim trasama, bez mešnja sa ostalim saobraćajem. Pošto međutim u ulicama starih velikih gradova nema puno mesta za nezavisne trase, poželjno je da ta vozila budu što uža ( što onda znači i duža ). A TAKVA kombinacija onda iz tehničkih razloga sugeriše šinski transport, tj tramvaje, jer zbog šina samo oni mogu biti uski i dugački, a da pritom i dalje zadrže stabilnost u kretanju.
 
Зума, овде није поента у трамвају, може преко Саве или испод Саве и 10 трамвајских колосека, поента је у целини, у идеји о остатку трамвајске мреже, куда, како, изградња нових колосека, електромреже, прелаз преко Саве је само део тога. Исто важи и за друмски саобраћај..
 
78e6aa811f1676f759138c4ca07d425257b33d3a.gif


 
 
Koliko sam razumeo, plan je bio da se ukloni stari savski most i da se napravi novi drumski most koji bi izašao na Nemanjinu ulicu. Znači, ovo što se sad radi nije deo plana iz 70ih.
 
А где ћеш мајке ти, када је и сада у Бнв гужва онолика, још само треба у њу да се угужва саобраћај са твог непостојећег моста. Ако би продужио право, односно пресекао Вудроа Вилсона, удараш у Савску која је такође преоптерећена и она мора да ти распоређује саобраћај са НБгд по уским уличицама горе ка бул. Ослобођења. Ако претходно разлијеш саобраћај моста у Вудроа Вилсона, један крак избија код сајма на опет препун бул. Војводе Мишића, а са друге стране на Стари савски мост, да додатно оптерети саобраћај који излази са њега.
У продужетку бЗЂ једино да саобраћај сиђе у тунел, па под земљом до В. Илића, па одатле десно на Аутопут, или лево на бКА.

Pogledajte prilog 222963

Ljudi konstantno ponavljaju da fali jedan most i to je tačno, ali ne na tom mestu, već pored Novog železničkog mosta:
Screenshot (4964)~3.png

Pravljenjem novog šireg mosta i tunela u nastavku se ostvaruje stari plan povezivanja novobeogradskih i starogradskih bulevara. Most u nastavku BZĐa nikad nije planiran jer bi tu bilo previše velikih objekata za rušenje da bi se napravio bulevar sa druge strane. Zato je planiran most u nastavku Milutina Milankovića. On bi ostvario vezu novim vračarskim bulevarom sa Ruzveltovom, a time bi se napokon ostvarila veza Dunava i Save van centra, ali takođe i pokrio Vračar i Crveni krst koji su u tom delu između bitnih saobraćajnica, ali sa njima loše povezani. Naravno, ovo je danas potpuno neostvarivo jer su beogradske vlasti nesposobne da otkupe tri udžerice po pedeset godina, a kamoli cele zgrade. Ali to ne poništava činjenicu da je to potrebno, a ne most po sred BNVa.
 
Ne znam koliko puta treba ponoviti da se gradnjom Beograda na vodi sve promenilo i da bi jedan novi most bio potreban i samo zbog njega. Veoma stari podatak kaže da se u BNV-u planiralo 10.000 stanova. Sa prosečno 2,6 članova domaćinstva (popis 2022.), samo će tu živeti 26.000 ljudi. To je bez dodatnog saobraćaja koji će generisati zaposleni, mušterije kafana i razni korisnici obale, koji tu inače ne žive. To je dnevna cirkulacija od minimalno 35.000 ljudi. A čitava velika opština Savski venac, čiji je BNV deo, je imala 36.000 ljudi. Sama ta novogradnja je dakle ekvivalentna jednoj Beogradskoj opštini. Pa zaboravite na to da je neko nekada mislio da most kroz Savski amfiteatar nije potreban. Sada je potreban jer su SADA baš TU novi stanovnici kojima je potrebana direktna veza sa Novim Beogradom i Zemunom. Na ostalim mostovima za njih ni sada nema slobodnih kapaciteta, čak i kad ne bi računali dodatno vreme da se u celodnevnim saobraćajnim gužvama uošte dopre do tih drugih mostova.
 
Mnogo veći broj ljudi radi na Savskom vencu, nego što na njemu živi, što neće biti slučaj sa BNVom jer je on samo još jedna spavaonica + Galerija. Saobraćaj koji generiše Galerija se ne poklapa sa saobraćajem ljudi koji idu od/do posla. Broj od deset hiljada stanova nije star, to je aktuelan broj, jednom kad se završi projekat. Demografija BNVa je znatno različita od prosečnog stanovnika Beograda, tu nisu ljudi koji imaju iste potrebe, naročito ne tolike potrebe da idu na posao, kao mi obični smrtnici. Tako da, situacija nije uopšte toliko strašna, mnogo je strašnija u drugom delovima Beograda koje taj most po sred amfiteatra ne bi uopšte dotakao.
 
Ako misliš na zelenu kocku koja proporcijama neodoljivo potseća na muslimansku Ćabu, to je zelena zaštitna zavesa koja okružuje spomenik koji je i dalje tu.

IMG_6383.JPG
 
Sad je vidljivo i kako misle da dižu most. Donje proširenje starih stubova im služi kao oslonac za skele na kojima su masivne metalne grede, a na njima će biti hidraulične dizalice. Dodatna betonska ograda na stubovima je tu da pri visokoj vodi debla drveća koja redovno plivaju Savom ne bi udarcima u oslonce skela sve to pomerile ili čak odnele nizvodno. Međutim to je samo podizanje na istoj lokaciji. Posle su potrebne dodatne dizalice na šlepovima koji će most podići još malo uvis, preneti težinu na sebe, da bi se zatim šlepovi pomerili nizvodno. Ili bar prepostavljam da će tako biti. Mada nije baš jasno zašto se odmah ne koriste te druge dizalice na šlepovima, i samo one. Možda da bi se skratilo vreme kad su šlepovi ispod luka mosta pa je međunarodni plovni put zatvoren za saobraćaj? Naravno, ova konstrukcija bi mogla biti i samo dodatna radna platforma blizu vrha stubova, kod ležišta mosta, iako mi po rasporedu I greda ne izgleda da je to slučaj.

IMG_6487.JPG


IMG_6488.JPG


IMG_6491.JPG


Jedan od četri oslonca središnjeg luka mosta.

IMG_6495.JPG
 
Poslednja izmena:
Mnogo veći broj ljudi radi na Savskom vencu, nego što na njemu živi, što neće biti slučaj sa BNVom jer je on samo još jedna spavaonica + Galerija. Saobraćaj koji generiše Galerija se ne poklapa sa saobraćajem ljudi koji idu od/do posla. Broj od deset hiljada stanova nije star, to je aktuelan broj, jednom kad se završi projekat. Demografija BNVa je znatno različita od prosečnog stanovnika Beograda, tu nisu ljudi koji imaju iste potrebe, naročito ne tolike potrebe da idu na posao, kao mi obični smrtnici. Tako da, situacija nije uopšte toliko strašna, mnogo je strašnija u drugom delovima Beograda koje taj most po sred amfiteatra ne bi uopšte dotakao.

Nekoliko donjih spratova kompletnog BNV-a je komercijalni prostor. Već će samo to privući ogroman broj ljudi sa strane, sasvim nezavisno od broja stanovnika BNV-a.

Ima li neko listu naziva zgrada u BNV-u sa brojem stanova? To se moglo naći posle završetka svake od njih, tokom prodaje stanova. Pošto mi izgleda da je taj broj od 10.000 stanova u BNV-u samo krajnje paušalna i rana procena data daleko pre nego što su planovi zgrada postojali. Moglo bi biti i mnogo više od toga. A od toga zavisi dodatno saobraćajno opterećenje, pa i razmatranja o potrebnim kapacitetima mostova.
 
Ima li neko listu naziva zgrada u BNV-u sa brojem stanova? To se moglo naći posle završetka svake od njih, tokom prodaje stanova. Pošto mi izgleda da je taj broj od 10.000 stanova u BNV-u samo krajnje paušalna i rana procena data daleko pre nego što su planovi zgrada postojali. Moglo bi biti i mnogo više od toga. A od toga zavisi dodatno saobraćajno opterećenje, pa i razmatranja o potrebnim kapacitetima mostova.

Ima vest od ove godine gde kažu da je dosad prodato 7000 stanova

 
Vrh