Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 198 35,7%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 73 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,0%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,2%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 52 9,4%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,5%

  • Ukupno glasača
    554
Još jedan detalj koji niko ne pominje. Ako je za demontažu starog mosta i pravljenje novog potrebna ovako ogromna prazna površina tik pored reke, koji još treba potpuno prepraviti pravljenjem odlagališta, montažnih polja, "navoza" i privremenih pristaništa, šta će biti kad sve obale u Beogradu popune ogromnim zgradama? Kako ćemo ikada srušiti neki od postojećih mostova i napraviti novi? Ili samo napraviti novi most, a znamo da će nam baš to veoma skoro zatrebati? Koja će ONDA biti cena takvog poduhvata? Ko će TO da plati? Vlasnici kafana, tržnih centara i stanova na obali?

Pogledajte prilog 221003

Pogledajte prilog 221004

Sve ovo što rade tu nije neophodno, samo jeftinije. Ovo su isto mogli da naprave 20km odatle i onda transportuju segmente baržama. Samo bi bilo skuplje i zavisilo bi od vodostaja i vremenskih uslova.
 
Kako da prođu druge uzvodne ili nizvodne mostove? Da proture čitav jedan demontirani deo jednog mosta kroz mali plovni otvor drugog mosta? Jedino da mostove nekako seku na licu mesta, na baš male parčiće, pa da te male delove prevoze, a ostatak koji pri takvom sečenju eventualno padne u vodu, da posle vade sa Savskog dna. Naravno da danas sve može da se uradi, ali po kojoj ceni?
 
stari-savski-most-tramvajski-miladina-zarica-281124-01.jpg

stari-savski-most-tramvajski-miladina-zarica-281124-02.jpg

stari-savski-most-tramvajski-miladina-zarica-281124-03.jpg

stari-savski-most-tramvajski-miladina-zarica-281124-04.jpg


stari-savski-most-tramvajski-miladina-zarica-281124-05.jpg

stari-savski-most-tramvajski-miladina-zarica-281124-06.jpg

stari-savski-most-tramvajski-miladina-zarica-281124-07.jpg

stari-savski-most-tramvajski-miladina-zarica-281124-10.jpg

stari-savski-most-tramvajski-miladina-zarica-281124-11.jpg

stari-savski-most-tramvajski-miladina-zarica-281124-12.jpg

stari-savski-most-tramvajski-miladina-zarica-281124-13.jpg

stari-savski-most-tramvajski-miladina-zarica-281124-14.jpg

stari-savski-most-tramvajski-miladina-zarica-281124-15.jpg

stari-savski-most-tramvajski-miladina-zarica-281124-16.jpg

stari-savski-most-tramvajski-miladina-zarica-281124-17.jpg
 
Često se u uvodu literature vezano za mostove može pročitati da je "most privremena građevina čiji je vek trajanja između dva rata". Da li je prof. Pržulj to prvi izrekao, ili mi je nehotice tako ostalo u pamćenju, ali rušenje mosta i sve što je njega pratilo mi izaziva priličnu teskobu.

Čak i logo mostogradnje na mašinama koje će most rušiti, sa svim što je zadesilo mostogradnju i što je postala nedonošče Mostogradnje ING, Milenijumovog rukavca.

Tužna jedna država, još tužnijeg društva koji je čini.
 
Kako da prođu druge uzvodne ili nizvodne mostove? Da proture čitav jedan demontirani deo jednog mosta kroz mali plovni otvor drugog mosta? Jedino da mostove nekako seku na licu mesta, na baš male parčiće, pa da te male delove prevoze, a ostatak koji pri takvom sečenju eventualno padne u vodu, da posle vade sa Savskog dna. Naravno da danas sve može da se uradi, ali po kojoj ceni?
Takva pitanja su vazna za sve nas, ali ne i za vladajucu kastu.
 
I dalje mi je neverovatno kakva se priprema podloge radi samo da bi odložili staru konstrukciju privremeno.
 
Да, имаш право, одмах узводно од Газеле је једна.
 
Hvala za fotografije.


Koliko god se ja neslagao sa projektom Beograd na vodi i zatvaranjem obale za izgradnju novih mostova između ovog i Gazele, i gubitkom jednog mosta na 2-3 godine zbog takvog paniranja, za ovo gradilište moram da priznam da se pokazuje puno planiranja, logike i organizacije. Jedina moja zamerka za sada je - isključili su poziciona svetla za brodove na stubovima mosta (?!).


Ovde se vidi koliko prostora ima za pristup novom mostu

img_5567-jpeg.221318



Novi most bi trebao da bude širok 38m
novi-savski-most-info2.jpg


Postojeći most, po podacima na internetu :rolleyes: ima 40 metara širine, što je očigledno netačan podatak, ne može biti širi od ovog novog a da ima manje traka od njega...40m je mođda širina sa sve stopama stuobova u Savi.
Goggle maps daje širinu oko 30 m.

Znači, novi most bi bio širi od starog za po 4 metra sa obe strane, dakle za njega ima mesta između zgrada... po meni - i to je premalo, zgrade su po mom ukusu preblizu pristupnoj rampi sadašnjeg mosta, i ne radi se tako što ge izgrade zgrade pa tek onda grade ulice i mostovi... ali ok, znamo sa kojim ljudima imamo posla. Projektanti i izvođači novog mosta za to nisu krivi.

A ko je kupio stan na tom mestu - pozdraviću ga sirenom svaki put kada budem tuda prolazio.
 
Kad smo ranije pričali o tom razmaku između budućeg mosta i zgrada išao sam da ga slikam da bih stekao pravi osećaj kako će to izgledati. OVAKAV nivo pohlepe da se "iskoristi" i proda svaki mogući delić priobalja Beograda je upravo ovde dostigao svoj vrhunac. Toliko da je to već postalo smešno, bar onima koji tu neće stanovati. Pogledajte. Na ovu poziciju zelene ograde dodajte bar još jednu polovinu sadašnje širine mosta u smeru ka spavaćoj sobi stanara.

IMG_5375.JPG


IMG_5376.JPG


IMG_5378.JPG


A ovo da ostane za uspomenu ...

IMG_5374.JPG
 
Hvala za fotografije.


Koliko god se ja neslagao sa projektom Beograd na vodi i zatvaranjem obale za izgradnju novih mostova između ovog i Gazele, i gubitkom jednog mosta na 2-3 godine zbog takvog paniranja, za ovo gradilište moram da priznam da se pokazuje puno planiranja, logike i organizacije. Jedina moja zamerka za sada je - isključili su poziciona svetla za brodove na stubovima mosta (?!).


Ovde se vidi koliko prostora ima za pristup novom mostu

img_5567-jpeg.221318



Novi most bi trebao da bude širok 38m
novi-savski-most-info2.jpg


Postojeći most, po podacima na internetu :rolleyes: ima 40 metara širine, što je očigledno netačan podatak, ne može biti širi od ovog novog a da ima manje traka od njega...40m je mođda širina sa sve stopama stuobova u Savi.
Goggle maps daje širinu oko 30 m.

Znači, novi most bi bio širi od starog za po 4 metra sa obe strane, dakle za njega ima mesta između zgrada... po meni - i to je premalo, zgrade su po mom ukusu preblizu pristupnoj rampi sadašnjeg mosta, i ne radi se tako što ge izgrade zgrade pa tek onda grade ulice i mostovi... ali ok, znamo sa kojim ljudima imamo posla. Projektanti i izvođači novog mosta za to nisu krivi.

A ko je kupio stan na tom mestu - pozdraviću ga sirenom svaki put kada budem tuda prolazio.
Nema bre sanse da je stari savski sirok 30 metara. Kako da bude kad ima 1+1 traku+jednu pesacku stazu? Pre ce biti da ima 10 metara
 
Opet o širini mosta... Nebitna je, ne prolazi nekim ljudima koji su tu živeli pre usvajanja plana, nego su kupili stanove i bukvalno im je rečeno kad su kupovali da će biti novi most.
 
Možda urade neku galeriju sa te strane, na prilaznoj rampi. Ili bukobrane. Jel bilo negde u nekim planovima reči o tome?

Baš deluje da će biti preblizu. Mislim da će nešto smisliti u hodu ako već nije isplanirano, bez obzira koliko je to nebitno u celoj priči.
 
Jel ja to dobro vidim da večina ovdje na forumu podržava rušenje mosta zarad izgradnje novog.
 
Vrh