Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 195 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 73 13,3%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,0%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,6%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 49 8,9%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,6%

  • Ukupno glasača
    548
Taj plato oko spomenika, što je sad uništen i napravljeno gradilište, jeste bio deo logora Sajmište, što je u N1 članku i navedeno
Ne znam na osnovu čega se to tvrdi, i na ovoj i na drugim temama smo jasno, kada smo upoređivali forografije pre i posle, videli gde se u vreme Sajmišta i logora nalazio nasip i gde se nalazila obala Save.

Evo još jednom - stepenište mosta kao referentna tačka:

sajmiste.jpg



Screenshot (585).png





Čak i u onom dvodelnom dokumentracu B92 o logoru, jedan preživeli logoraš kaže: "podigli su lep spomenik, ali ne tamo gde je bio logor".
Na 44:40


Postojeća obaloutvrda je podignuta na onoj divljoj plaži, dalje od prvobitnog nasipa koji je "branio" Sajmište i naselje Novi Beograd.

Gradilište je zauzelo prostor od reke do spomenika, spomenik se evidentno nalazi na mestu koje je 1944. bilo - deo rečnog korita, a posle rata plaža, sve dok 70-tih nije izgrađena obaloutvrda i napravljeno šetalište.




I po ko zna koji put - da li je iko od tih dušebrižnika ikada išta rekao o restoranu koji danas radi u nekadašnjoj logorskoj mrtvačnici, o sadašnjoj nameni Spasićevog paviljona itd itd?
Rekao bih da svi koji lamentiraju nad sadašnjim gradilištem kao oskrnavljenim delom logora - ne znaju da postoji Memorijal i da je otvoren za posetioce, kamoli da su obišli postavku i saznali činjenice, koje su sve vreme dosupne, koga zaista zanimaju, naravno.
 
Poslednja izmena:
"Privremeni gradilišni plato se, kako se navodi u privremenoj građevinskoj dozvoli, sastoji iz sledećih celina:

1 – Gradilišni plato sa lansirnim gredama:

a. Plato za demontažu starog mosta i za ukrupnjavanje novog mosta sa lansirnim gredama koje se nalaze na obali, koji ima površinu od: 11.890,00 m2;
b. Plato za parkiranje vozila, građevinskih mašina i otvoreno skladište, sa površinom od 3900 m2;
v. Lansirne grede koji se pružaju u reku Savu, na 62,00m, pri čemu im je najudaljeniji vrh u reci Savi od 50,5 do 60,8 metara udaljen od plovnog puta. U odnosu na plovni put reke Save;
g. Pomoćni platoi za odlaganje lakših materijala i opreme gradilišta 3800 m2;
2 – Saobraćajnice širine 6,00 m, u dužini od 336,00 m.

3 – Pristan za barže koji se nalazi na nizvodnom delu gradilišnog platoa, površine od 525 m2.

Saobraćajnice u okviru privremenog gradilišnog platoa su, kako se dodaje, povezane na Brodarsku ulicu i ulicu Ušće.

Istom privremenom građevinskom dozvolu se javno-komunalnom preduzeću „Beogradski vodovod i kanalizacija“ dozvoljava privremeno izmeštanje cevovoda sirove vode na lokaciji gradilišnog platoa.

Privremenu građevinsku dozvolu možete preuzeti na sledećem linku: Привремена грађевинска дозвола – Верзија за објављивање

Po završetku radova sve mora da se vrati u prvobitno stanje
Naglašava se i da se privremeno izgrađeni/izmešteni objekti mogu koristiti najduže do 31.03.2026. godine, a investitori se obavezuju da nakon isteka tog roka sami uklone/vrate u prvobitno stanje privremeno izgrađene/izmeštene objekte
."


Opet - naravno da bi bilo bolje da nisu napravili zid od zgrada duže reke i da su prvo gradili infrastukturu - mostove, ali nisu. i sada smo stavljeni pred svršen čin.
Treba nam širi most, ovo je jedno mesto i stvarno ne razumem blokadu radova. Ljudi se ponašaju kao da tri godine nisu prelazili preko Brankovog mosta i da nisu pratili šta se radi po gradu. Isto kao sa nemačkim paviljonom i masovnom grobnicom - blokirali, paviljon je ipak srušen, i niko se više nije oglasio povodom "masovne grobnice" evo već godinu dana, a teren rašćšećen i spreman za istarživanje. Ista predstava, drugi deo.
 
Poslednja izmena:
"Privremeni gradilišni plato se, kako se navodi u privremenoj građevinskoj dozvoli, sastoji iz sledećih celina:

1 – Gradilišni plato sa lansirnim gredama:

a. Plato za demontažu starog mosta i za ukrupnjavanje novog mosta sa lansirnim gredama koje se nalaze na obali, koji ima površinu od: 11.890,00 m2;
b. Plato za parkiranje vozila, građevinskih mašina i otvoreno skladište, sa površinom od 3900 m2;
v. Lansirne grede koji se pružaju u reku Savu, na 62,00m, pri čemu im je najudaljeniji vrh u reci Savi od 50,5 do 60,8 metara udaljen od plovnog puta. U odnosu na plovni put reke Save;
g. Pomoćni platoi za odlaganje lakših materijala i opreme gradilišta 3800 m2;
2 – Saobraćajnice širine 6,00 m, u dužini od 336,00 m.

3 – Pristan za barže koji se nalazi na nizvodnom delu gradilišnog platoa, površine od 525 m2.

Saobraćajnice u okviru privremenog gradilišnog platoa su, kako se dodaje, povezane na Brodarsku ulicu i ulicu Ušće.

Istom privremenom građevinskom dozvolu se javno-komunalnom preduzeću „Beogradski vodovod i kanalizacija“ dozvoljava privremeno izmeštanje cevovoda sirove vode na lokaciji gradilišnog platoa.

Privremenu građevinsku dozvolu možete preuzeti na sledećem linku: Привремена грађевинска дозвола – Верзија за објављивање

Po završetku radova sve mora da se vrati u prvobitno stanje
Naglašava se i da se privremeno izgrađeni/izmešteni objekti mogu koristiti najduže do 31.03.2026. godine, a investitori se obavezuju da nakon isteka tog roka sami uklone/vrate u prvobitno stanje privremeno izgrađene/izmeštene objekte
."


Opet - naravno da bi bilo bolje da nisu napravili zid od zgrada duže reke i da su prvo gradili infrastukturu - mostove, ali nisu. i sada smo stavljeni pred svršen čin.
Treba nam širi most, ovo je jedno mesto i stvarno ne razumem blokadu radova. Ljudi se ponašaju kao da tri godine nisu prelazili preko Brankovog mosta i da nisu pratili šta se radi po gradu. Isto kao sa nemačkim paviljonom i masovnom grobnicom - blokirali, paviljon je ipak srušen, i niko se više nije oglasio povodom "masovne grobnice". evo već godinu dana, a teren rašćšećen i spreman za istarživanje. Ista predstava, drugi deo.


Poslednji pasus je pogodio poentu. Gde su te navodne masovne grobnice, mogli bi smo da pitamo istog aktera Miketica, posto je ovde bukvalno preslikao proteste i blokade organizovane onomad za nemacki paviljon.

Naravno da bi bilo bolje da nemamo onaj zid od BnV, da je mogao prvo da se podigne most. Ali u situaciji gde to sada nije moguce imamo ekipu koja brani navodne aktiviste i u isto vreme ne predlaze bolje resenje.

Lamentira se nad sudbinom ovog "vrhunskog" primera inzenjerskog poduhvata nemacke nacisticke vojske. Prodaje se prica da je teren pored bio aktivni deo logora. Dok u isto vreme kao sto si lepo naveo vec nekoliko decenija imas situaciju da ljudi dolaze u restoran u zgradu ciji su zidovi videli strahote normalnom coveku nepojmljive.

Pozdrav za sve cuvare mosta!
 
Bez obzira dokle se prostirao logor Staro Sajmište i da li je nekoliko metara bliže ili dalje od korita Save, ipak je spomenik mesto gde su vršene komemoracije i koji je simbol stradanja hiljada nedužnih ljudi, i evo kako taj spomenik danas izgleda. Stvarno sramotno.

sajmiste_gradiliste.PNG
 
Prvo, objasnio sam da tvrdnja da se spomenik nalazi na mestu logora, istorijskom ili bilo kakvom drugom - jednostavno nije tačna.

Drugo - sramotno je što se komemoracije održavaju izvan kruga logora, što je spomenik postavljen izvan kruga logora, što se preostali objekti u krugu logora nalaze u stanju u kakvom se nalaze, što su tu kafane, restorani, zabavni sadržaji, što je spomenik koji je ovde postavljen - drugonagrađeno rešenje za kompleks u Jajincima....

Sramota je što ljudi toliko ne znaju, i dalje, iako je Memorijal počeo sa radom i otvoren je za posetioce.

Ništa u vezi Starog sajmišta ne može da bude argument protiv ovog privremenog gradilišta... ono je potpuno "pokrriveno" planovoma, projektima i dozvolama, i ne ugraožava ga.
Dovođeneje u vezu Starog sajmišta i uklanjanja mosta je ćorsokak, služi za trošenje energije protesta protiv ove vlasti i skretanje pažnje na nepostojeće probleme, argumenti protiv mogu da budu neke druge stvari, ima ih sasvim dovoljno, ne treba se pecati na ovakve izmišljene skandale.
 
Demontaza i rusenje stubova ce trajati do oktobra 2026. Dve godine za rusenje? Pa kad misle da ga naprave...
 
Nije ga briga da li je jedno ili drugo. Njegova oblast interesovanja se završava na tome da njemu bude udobno i da pritom njegova skupa kola ne budu oštećena kad se vozi preko bilo čega što je na tom mestu. Bilo to staro ili novo. A ko i kako taj uzvišeni cilj njegove lične udobnosti treba da postigne, nimalo ga ne interesuje. Najgore je što se ovakva filozofija po svim mrežama propagira kao vrhunac mudrosti "u savremenom svetu". Tobože, sve je pokvareno, loše, svuda lopovi i razbojnici, pa je onda vrhunac ludosti biti usamljeni Don Kihot. Neizrečena ali podrazumevana alternativna formulacija prethodne rečenice je, naravno, zašto i sam "ne biti pokvaren, loš, lopov i razbojnik", pošto su već "svi takvi". Zašto se razlikovati? Moralna problematičnost se uvek vešto krije iza navodne racionalnosti, iako je trivijalno pokazati da to nije čak ni racionalno.
 
Биће да је служба помиловала лепог протиног сина по рецепту Дијане Х.
 
Мада и ове секташке НВО организације што свашта нешто бране (распали мост, хотел Југославију, савски насип итд) нису конзистентне у својим наступима. Прво иде прича како то има велику сентименталну вредност, да Београд треба да остане на том монтажном кршу од моста, е онда мало обрну ћурак па кажу ок нек се руши, али пре него што се сруши нек се сагради нови. Па договорите се. Онда за овај хотел иста прича - прво нека тугаљива прича о тој ругоби, греота да се сруши, онда ок можете да га рушите али да то буде по прописима, шире панику са азбестом итд. Тим људима се једноставно диже патка када нешто ”бране” и не ”бране” они што се заиста боре за боља инфраструктурна решења у овом граду или шта ти ја знам већ само ради опозицијашења.
 
Мада и ове секташке НВО организације што свашта нешто бране (распали мост, хотел Југославију, савски насип итд) нису конзистентне у својим наступима. Прво иде прича како то има велику сентименталну вредност, да Београд треба да остане на том монтажном кршу од моста, е онда мало обрну ћурак па кажу ок нек се руши, али пре него што се сруши нек се сагради нови. Па договорите се. Онда за овај хотел иста прича - прво нека тугаљива прича о тој ругоби, греота да се сруши, онда ок можете да га рушите али да то буде по прописима, шире панику са азбестом итд. Тим људима се једноставно диже патка када нешто ”бране” и не ”бране” они што се заиста боре за боља инфраструктурна решења у овом граду или шта ти ја знам већ само ради опозицијашења.
Znam da nije tema, ali sta misliti o tom azbestu? Ako je to sve istina, onda je horor prica...
 
Фин овај докумнет што га Вучко окачи вазно за органиозацију рушења и преношења моста. Драго ми је да план постоји, и колико сам брзински прешао, прилично је садржајан.
Ово може да значи да ће се процес демнтаже завршити, мање-више, брзо.

Оно што не знамо, је колико ће трајати процес изградње новог моста (није важан објављени рок, тј. није мерило), а последично, колико ће трајати хаос који су власти закувале одлуком да се НЕ РАДИ алтернативно решење за прелаз Саве.
 
U ovom natezanju između "Čuvara mosta" i vlasti, glavna akcija koja je pratla čisto formalno zatvaranje mosta jeste isključenje struje za tramvaje i verovatno delove mosta. Trenutno je noću jedino svetlo na mostu negde oko njegove sredine i iznad samog kolovoza. Na nesreću, ako je formalno zatvoren put preko mosta (mada ne i stvarno), izgleda da je neko zaboravio da ni formalno NIJE zatvoren "rečni put" ispod mosta. Tj da je reka Sava međunarodi plovni put koji i dalje treba da bude otvoren. Ali isključenje struje je isključilo i osvetljenje stubova mosta i rečnih saobraćajnih znakova na mostu. Naprimer reflektor koji osvetljava znak za centar rečnog puta, tj lokaciju koju brodovi reba da gađaju da bi prošli tačno po sredini između stubova, je prvo isključen, a onda i odnet. Ostale su samo žice.

IMG_5603.JPG


A stubovi se noću izgleda više i ne vide, pogotovo iz broda sa reke i na pozadini jakog kontra svetla na obalama. Jer, koliko vidim odozgo, reflektori koji bi trebali da brodovima osvetljavaju stubove, da bi na vreme i iz daleka znali kako da voze da ih ne zakače, više ne rade.

IMG_5604.JPG


Ovo je protiv svih propisa. Neki brod će zakačiti stubove, pa ćemo tek onda imati probleme i kašnjenje. Iako veliki brodovi noću izbegavaju da putuju, nisam siguran da li je to baš obavezno. A tu su uvek manji brodovi puni turista i ostalih Beograđana. Ili kad je magla, jaka kiša ili uopšte slaba vidljivost, rečni saobraćajni znaci i stubovi MORAJU biti osvetljeni.
 
Vrh