Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 200 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    562
A ti nauci vec jednom da je sramota da Vladičin Han,Surdulica ,Trgoviste, Bojnik,Babusnica itd ...
Plaćaju tunel i most Beogradu pored tolikog budžeta grada.I da sve sto je BNV trebo da plati u granicama projekta opet ne plaća od javnih objekata obnovu bivše gzs ,obnovu lozionice itd ...
Svi ljudi se setaju na promenadi BnV.....tako zasto da ne plati to grad?
 
Стари Савски мост, као и нови на његовом месту у будућности, немају никакав значај за републички саобраћај, за разлику од Газеле, Панчевца, Бранковог моста, моста преко Аде, Пупиновог моста, Остружничког моста, моста на аутопуту Милош велики.
Стари Савски мост је као попречна споредна улица која носи оптерећење саобраћаја силом прилике.
 
Вероватно бивша Мостоградња сад у власништву Миленијум тима.

Izvođač radova je Powerchina. Tu je negde i Millenium Team tj. Mostogradnja...

1718574440-Most_06_Marko_Dragoslavic_b.jpg
 
Pa sta se ovde desava, jesu ga srusili, jel radi...?

Kako ide 12 tramvaj, ako ne ide preko Savske? Ode na NBGD preko Mosta na Adi i kako odatle dodje do grada?
 
Ako je zbog buvljaka imalo smisla kruženje, onda sada više nema smisla. Taj deo opslužuju 9A i 95, a tramvaji bi trebalo da se ubrzaju na most. Svakako je moguće sa železničke doći i do Marka Hristića. Ali pošto sigurno ostaje ovako, ponavljam da je neophodno uspostaviti stajališta između Vera i NCR. Napraviti pešački prelaz tamo gde zaposleni pretrčavaju da bi otišli u šoping i ispred i iza pešačkog po jedno stajalište.
 
Da li je vlasništvo važnije od pokušaja da se spreči haos kad dve gazde upravljaju istom stvari koja je nedeljiva? A razvoj Beograda je ta nedeljiva stvar. Nemoguće je imati kontinuitet ako delovima zemljišta upravlja jedan, na osnovu svojih ideja, a već susedni plac je deo potpuno različitog koncepta nekog drugog? Iako je grad jedinstven i samo tako može funkcionisati. Zatim, i privatnici su vlasnici zemljišta pa se ne pitaju puno. A onda je i država je vlasnik puno drugog zemljišta u gradu, pa na njemu ipak NIJE otela upravljanje od grada? U čemu je razlika ako ističeš da je to zbog različitog vlasnika zemljišta? Pa očigledno da nije zbog vlasništva.​
Ako se desi da opozicija pobedi u Beogradu, istog trenutka će sve njene nadležnosti biti svedene na nivo upravljanja stambenom zgradom, jer će sve drugo biti prebačeno na državu.​
 
То је стварно срамота што није урађено и што се игнорише све ове године.

Tipičan primer totalne nebrige. Ali tu ima još nešto. Ako je već trasa ovakva, i dok se to ne ispravi, zašto se ne otvori još jedna tramvajska stanica negde na raskrsnici sa Španskih Boraca i Milutina Milankovića? Ovako na toj tramvajskoj petlji imamo dve bliske stanice na jednom njenom uglu, a zatim je čitav ostatak petlje bez ijedne stanica. Njihovo rastojanje je sa te strane čitav kilometar. Tramvajska linija tamo postoji, a ipak ispada kao da baš neće da pokupe putnike koji tamo žive ili obavljaju poslove (Supet Vero, Jumbo, Shop&GO, Holidej In, Kasino, Banka...). Pa i da se razume da promena tramvajske trase traži pare, ali u čemu je problem organizovati da se u međuvremenu staje na još jednom mestu? Ovakve sitnice su ono što stvarno izluđuje ljude zato što tu nema opravdanja da je potrebno nešto čega nema ili je skupo, nego se jedino demonstrira "baš me briga" pristup onih čiji je to posao.
 
Pazite sad ovo. Pokušavao sam da nađem neke objektivnije podatke o saobraćaju da bi razne slobodne procene bile bar malo sigurnije, ali to kod nas jako teško ide. Međutim ipak sam iskopao ovaj podatak. 2015. je urađeno jedno veće istraživanje saobraćaja koje je radio univerzitet u Beogradu po narudžbi Grada. Vrlo malo istraživanja posle toga. Ipak je 2022. bila jedna "proba" u brojanju vozila na 15 izabranih raskrsnica za koje su postojali podaci iz 2015. godine. I šta mislite, kolika je promena?

Od 2015. do 2022. saobraćaj je na njima povećan za 35 %

Nazdravlje. To je samo sedam godina. Pretpostavimo da se saobraćaj povećava za isti procenat svake godine, i da će istim tim tempom i da nastavi sa rastom (a ladno može biti i više zbog građevinsko-soliterskog buma i rasta standarda). Povećanje od 35% za sedam godina onda odgovara povećanju od 13% za pet godina.

Ako ćemo mi za, recimo 5 godina, dobiti samo još jednu dodatnu mostovsku saobraćajnu traku za prelazak Save, a intenzitet saobraćaja se u tom periodu stvarno poveća za 13%, šta smo uradili?

Da li neko u gradu pravi bar ovako trivijalne procene, ako već javnost nije čula za daleko ozbiljinije studije, pa ne znamo da li se rade? Ne kažem da je ovo pouzdana procena jer se to ne može tako jedostavno računati, ali ipak ukazuje na trend i verovatno na red veličine.
 
Poslednja izmena:
N1 čita komentare na sajtu ;) pa "otkriva"


N1 otkriva: Kakvi se radovi tačno obavljaju između Savskog i Brankovog mosta​



Vesti Autor: B. N. 14. nov 2024

Na prostoru između Starog savskog mosta i Brankovog mosta gradi se privremeni gradilišni plato za potrebe demontaže Starog savskog mosta i izgradnje novog, otkriva N1.


Građani koji se protive uklanjanju Starog savskog mosta, okupljeni u inicijativi „Mostaje“, nedavno su upozorili da se na platou gde se nalazi spomenik žrtvama nacističkog terora, obavljaju radovi koji ugrožavaju Memorijalni centar „Staro sajmište“ (MCSS).

Direktorka MCSS dr Krinka Vidaković Petrov rekla je, međutim, za N1 da prostor na kom se radovi obavljaju nije deo memorijalnog kompleksa i da se, prema saznanjima te institucije, plato između dva mosta pretvara u privremeno gradilište koje će služiti za radove na demontiranju Savskog mosta i izgradnji novog na njegovom mestu.

Da su ta saznanja tačna potrvđuje i privremena građevinska dozvola (ROP-MSGI-7544-TCPIH-4/2023) koju je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdalo 31. marta 2023. godine, kao što je uostalom istaknuto i na samoj tabli na gradilištu.

N1 je putem Centralne evidencije objedinjene procedura (CEOP) došao do pomenute dozvole, i u njoj se navodi da se investitoru – Vladi Republike Srbije, i finansijeru – Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrstrukture, dozvolaljva izgradnja privremenog gradilišnog platoa sa lansirnim gredama, privremenim pristanom za barže i privremenim gradilišnim saobraćajnicama, sve za potrebe demontaže Starog savskog mosta i izgradnje Novog savskog mosta na njegovom mestu.

Privremeni gradilišni plato se, kako se navodi u privremenoj građevinskoj dozvoli, sastoji iz sledećih celina:

1 – Gradilišni plato sa lansirnim gredama:

a. Plato za demontažu starog mosta i za ukrupnjavanje novog mosta sa lansirnim gredama koje se nalaze na obali, koji ima površinu od: 11.890,00 m2;
b. Plato za parkiranje vozila, građevinskih mašina i otvoreno skladište, sa površinom od 3900 m2;
v. Lansirne grede koji se pružaju u reku Savu, na 62,00m, pri čemu im je najudaljeniji vrh u reci Savi od 50,5 do 60,8 metara udaljen od plovnog puta. U odnosu na plovni put reke Save;
g. Pomoćni platoi za odlaganje lakših materijala i opreme gradilišta 3800 m2;
2 – Saobraćajnice širine 6,00 m, u dužini od 336,00 m.

3 – Pristan za barže koji se nalazi na nizvodnom delu gradilišnog platoa, površine od 525 m2.

Saobraćajnice u okviru privremenog gradilišnog platoa su, kako se dodaje, povezane na Brodarsku ulicu i ulicu Ušće.

Istom privremenom građevinskom dozvolu se javno-komunalnom preduzeću „Beogradski vodovod i kanalizacija“ dozvoljava privremeno izmeštanje cevovoda sirove vode na lokaciji gradilišnog platoa.

Privremenu građevinsku dozvolu možete preuzeti na sledećem linku: Привремена грађевинска дозвола – Верзија за објављивање

Po završetku radova sve mora da se vrati u prvobitno stanje
Naglašava se i da se privremeno izgrađeni/izmešteni objekti mogu koristiti najduže do 31.03.2026. godine, a investitori se obavezuju da nakon isteka tog roka sami uklone/vrate u prvobitno stanje privremeno izgrađene/izmeštene objekte.

Ukoliko to ne učine, Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture će po službenoj dužnosti, dostaviti zahtev za uklanjanje nadležnoj građevinskoj inspekciji, stoji u privremenoj građevinskoj dozvoli.

Investitori se pritom obavezuju da obezbede stručni nadzor u toku izvođenja radova za koje
je izdata privremena građevinska dozvola.

Predračunska vrednost radova, kako se navodi, iznosi: 792.113.328,65 (oko 6,8 miliona evra) dinara bez PDV-a.

Sastavni deo ovog rešenja su, kako se navodi:

Lokacijski uslovi Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture br. ROP-MSGI-7544-LOC-1/2022, 350-02-00612/2022-07 od 26.05.2022. godine;
Izvod iz projekta; Idejni projekat koji čine: 0- Glavna sveska; 2/1. Privremene konstrukcije; 2/2. Gradilišne saobraćajnice; 3/1 Projekat odvodnjavanja; 3/2 Hidrauličko-morfološka analiza demontaže; 3/3 Projekat zaštite i izmeštanja hidrotehničkih instalacija, koje je izradio Fakultet tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu;
Elaborat o geotehničkim uslovima izgradnje, koji je izradio „Lans wGh“ iz Beograda.
 
To su mogli i ovi što protestuju ("Mostaje"?!) da provere, a ne da se posle čude što im se niko ne odaziva na proteste. Niko ne voli da ispadne bu****. Društvene mreže pljušte optužbama da se urušava memorijalni kompleks, a ekipa nije mogla da pošalje upit ili pita N1 da to uradi za njih.

Pored ovako nekompetentnog civilnog sektora, ovi iz vlasti mogu i da skinu most i ne naprave novi uopšte. Mogu da rade šta hoće i to je problem.
 
Juce sam prosao tuda i taj plato sto sredjuju izmedju brankovog i starog savskog definitivno ne izgleda kao da ce biti obican teren za prenosenje i demontazu mosta.
Ravnaju teren non stop, teren ima tri nivoa, dovukli su stotine cevi, postavljaju metalne grede..........
 
Juce sam prosao tuda i taj plato sto sredjuju izmedju brankovog i starog savskog definitivno ne izgleda kao da ce biti obican teren za prenosenje i demontazu mosta.
Ravnaju teren non stop, teren ima tri nivoa, dovukli su stotine cevi, postavljaju metalne grede..........
Građevinsko zemljište.....
 
Taj plato oko spomenika, što je sad uništen i napravljeno gradilište, jeste bio deo logora Sajmište, što je u N1 članku i navedeno

„Plato između Brankovog i Savskog mosta, na kojem se nalazi spomenik žrtvama genocida i Holokausta, bio je mesto na kojem su do sada vršene državne i druge komemoracije posvećene žrtvama. U istorijskom smislu ovaj prostor bio je deo logora na Sajmištu. Međutim, isti prostor nije deo Memorijalnog centra ‘Staro sajmište’, tako da MCSS nije za njega nadležan“, navela je Vidaković Petrov u pisanoj izjavi za N1.
 
Vrh