Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 197 35,8%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 73 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,0%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,4%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 50 9,1%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,5%

  • Ukupno glasača
    551
Већ више пута спомињано:
Screenshot (3067).png
 
Ovaj donji deo Y kraka je loš, ide pravo na Višegradsku koja ne može da generiše toliko saobraćaja.
Išao bi na raskrsnicu 3+3 Savske i 1+1 Višegradske i vodio bi ka KCS. Još ako bi Višegradska bila jednosmerna tu, te imala dve trake na gore, i bila čišćena od bahato parkiranih i zaustavljenih bolida, bez problema bi mogla da primi taj saobraćaj koji se uputio ka KCS.

Dodatni most u regionu BnV bi značio i za brži pristup KCS ali bi rasterećivao i SSM/NSM i Gazelu jer onda svi oni ljudi i automobili u BnV (a ima ih pun kufer) bi koristili njega za putovanje do i od centra Novog Beograda.

Beogradu svaki most više dobro dođe.
Naravno, jako su male šanse da će se ikada graditi još neki most u reonu BnV, a pogotovu preko Vučićevog čeda. Samo kažem(o) kako je moglo i trebalo.
 
Verujem da su stanari Višegradske i okoline oduševljeni idejom da dobiju gužve i veću frekvenciju saobraćaja u svojoj ulici, pritom da izgube dvosmernost i time im bude otežano kretanje kroz sopstveni kraj.

Ali hajde da zažmurimo na to, šta dalje?
Ide se na Miloša Pocerca / Pasterovu i Kneza Miloša (koji vrišti od opterećenosti), Pasterova ne može da se pretvori u jednosmernu znači čep u najavi, objektivno 90% kretanja bi bilo ka Hramu, KCS bi tu bio minimalni cilj.

Tu samo tunel može, koji bi koštao previše, tako da ništa od toga.
 
Pa vidi, znam ženu koja živi u Višegradskoj baš tu iznad Savske. Oni već imaju buku, što iz Savske, što od trubnjave zbog bolida, što zbog tramvaja koji brundaju kad god prolaze.

Imao sam i ja bukčinu od idiotske kaldrme i od još deset drugih izvora u starom stanu (uglavnom od nečijih bahatosti i sebičluka) pa su mi mnogi Beobilderi (koji inače otkidaju na kaldrmu) uvek na to mahom govorili "pa ko te je.e , kaldrma je to, institucija i simbol Beograda...ti se odseli ako ti smeta, meni je to muzika za uši, kako gume kloparaju po kockama". Tako da ta priča o buci je relativna stvar, ako ćemo da krenemo tim putem, onda možemo pola grada da pretumbamo i zatvorimo da bismo spustili buku na nivo, ne znam, Plavih horizonata. Ili to, ili da iselimo pola grada...

A ne bi ovi ništa izgubili jednosmernošću cele Višegradske pošto je ona ionako već sada debilno rešena. Ulice koje su čas jednosmerne čas dvosmerne su žešća glupost i problem u gradovima poput Beograda. A već na sledećoj raskrsnici imaju Miloša Pocerca koja vodi na dole. Dakle za one sa kolima, samo obrnu krug oko bloka.
Ali hajde da zažmurimo na to, šta dalje?
Ide se na Miloša Pocerca / Pasterovu i Kneza Miloša (koji vrišti od opterećenosti), Pasterova ne može da se pretvori u jednosmernu znači čep u najavi, objektivno 90% kretanja bi bilo ka Hramu, KCS bi tu bio minimalni cilj.
Ako ćeš tom logikom, sve oko KCS vrišti od preopterećenosti. Znam, jer sam em proveo deo života tu, em sada redovno prolazim tuda. Tebi do KCS vode sve male ulice, neadekvatne da budu pristupni putevi do najvećeg bolničkog centra. Lišene javnog prevoza. Pune parkiranih automobila, što uvek dodatno usporava saobraćaj, dok se traži mesto, pa dok se uparkira, pa isparkira, itd... Svetozara Markovića, Deligradska, Resavska, Pasterova, Višegradska... Sve su otprilike takve. I sve krcate ujutru i popodne.

Grad je syeban pa je syeban. Slepački vođen sto godina. Ali sa dodatnim mostom kroz BnV bi se malo rasteretila Gazela i Mostar i kažem, ljudi i saobraćaj iz BnV bi za putovanja u centar NBG koristili taj most umesto da opsedaju već preopterećenu Gazelu i SSM.

Sad kasno jbg. Ne očekujem naknadne promene. Ali da smo pretežno slepci od naroda, vala jesmo.
 
Poslednja izmena:
Pošto Beogradu nedostaje mostova, gde bi mogli da se izgrade novi mostovi?
 
Osim pomenute čisto hipotetičke lokacije, ja vala više i ne znam gde bi sada mogao da se doda neki most na Savi a da se ne pretumbava pola grada. Toliko je sve natrpano a i pogrešno usmeravano u razvoju da gde god da se doda, napravio bi mnoge probleme i troškove.

O tome bih razmišljao posle Drugog svetskog rata, kad je bilo prostora i mogućnosti da se ceo grad iznova sredi. Dakle pre Sajma, pre Prokopa, pre trasiranja ulica uz obe obale Save, pre širenja i rasta KCS na ovoj sadašnjoj lokaciji, pre ove varijante BG čvora, itd... Sada je jako teško razmišljati o tome što se tiče Save.

Na Dunavu svakako fali i treba most na Adi Huji. I naravno dalje nizvodno onaj most između Vinče i Pančeva. I naravno, da mi ne zameri @solecar - da se sredi u temeljno obnovi Pančevački most. :) To podrazumevam.
 
Do istog zaključka sam i ja došao, gledam mapu ali ne vidim gde bi mogao biti neki novi most na Savi dok na Dunavu ima mesta za jedan.
 
Тунел или мост у продужетку Ивана Рибара са једне и Маршала Толбухина са друге као најочигледнија карика која недостаје.
 
Do istog zaključka sam i ja došao, gledam mapu ali ne vidim gde bi mogao biti neki novi most na Savi dok na Dunavu ima mesta za jedan.
Pa da, sada kada gledamo aktuelnu mapu i sliku grada, nema leba. Zato kažem, o tome je trebalo razmišljati još pre 80 godina.

U kontekstu Save, dodatni problem pravi Ada. Mada ja bih u nekoj od prošlih decenija razmišljao o još jednom mostu preko nje, koji bi spajao Maršala Tolbuhina i Blokove, a išao preko ostrva visoko na stubovima, tako da ne remeti prirodu i oaze ispod. Time bi od početka Ade pa do Ušća, preko Save moglo da bude čak 6 drumskih mostova, što bi puno značilo. Naravno, sve to kažem za slučaj kada bi se radilo odmah posle Drugog svetskog rata, ne sad iz ove sadašnje pozicije.

Ta veza Trgovačka - Blokovi i jeste bila u vidu u nekim od urbanističkih planova iz 60ih i 70ih. Ali ovde se nikad ni u čemu ne istraje, pa je i to menjano sto puta i otkazano.
 
Poslednja izmena:
Већ више пута спомињано:

Verovatno ima više smisla da se produži Milentija Popovića, deo na NBG obali Save u tom delu ima dosta praznog prostora i sa druge strane se spoji na onaj "privremeni" kružni tok.

Mada i dalje mi nije najjasnije zašto se ruši stari most (nismo baš toliki bogatuni...) čak i da postoji plan da se sagradi još jedan. Valjda je logično da se sagradi novi most, zatvori stari i temeljno renovira da mu se da neka nova namena tipa pešački most, biciklistički most itd... "Nije baš to toliko loše, kao što izgleda..." :)

Screenshot 2024-07-31 at 07.23.03.jpg
 
,,...Mada i dalje mi nije najjasnije zašto..... Valjda je logično .... ,,



To ni veštačka a kamoli ljudska intelegencija ne može dati odgovor

😂
 
Ovaj donji deo Y kraka je loš, ide pravo na Višegradsku koja ne može da generiše toliko saobraćaja.
Na kraju, vozači bi išli na Nemanjinu / Gazelu koje su iovako opterećene i biće još veći kuršlus.​
Na koju god ulicu u starom delu grada nakalemim most, imaš problem jer dobiješ 3+3 na 1+1, a neretko se 1+1 nadovezuje na jednosmerne ulice i eto ti problema.​
 
Mada i dalje mi nije najjasnije zašto se ruši stari most (nismo baš toliki bogatuni...) čak i da postoji plan da se sagradi još jedan. Valjda je logično da se sagradi novi most, zatvori stari i temeljno renovira da mu se da neka nova namena tipa pešački most, biciklistički most itd... "Nije baš to toliko loše, kao što izgleda..." :)
Parafrazirana izjava naših političara: "Nemojte da vas lažu da će se urušiti Pančevački most, Stari savski most će.".
 
Ovaj donji deo Y kraka je loš, ide pravo na Višegradsku koja ne može da generiše toliko saobraćaja.
Na kraju, vozači bi išli na Nemanjinu / Gazelu koje su iovako opterećene i biće još veći kuršlus.

Na ovaj beskrajno ponavljani argument da saobraćaj sa potencijalnog mosta po sredini BNVa ne bi imao gde dalje da ode je već mnogu puta odgovoreno. Stalno se zanemaruje ogroman broj novih ljudi ubačenih u prostor BNVa: Stanovnici + zaposleni + mušterije + šetači uz obalu. Pa će već on sam ubuduće generisati dovoljno saobraćaja za jedan most. Kakve onda ima veze koliko je široka Višegradska? A zatim se zanemaruje i da se taj ostatak saobraćaja koji bi ipak produžo dalje uzbrdo može rasporediti po čak 6 ulica paralelnih Višegradskoj, ne računajući Nemanjinu. Pa je broj traka za dalje uzbdo BITNO veći. Zar nije bolje da taj saobraćaj za BNV, čak i kad bi bio relativno manji - a sigurno ne bi bio - da bar on ne mora da ide na Brankov most i Gazelu? Mislite li da na Brankovom mostu ima JOŠ slobodnog saobraćajnog kapaciteta pa se ZATO ne bi "isplatilo" praviti još jedan most za BNV i drugi prolazni saobraćaj? Neka svi oni idu na Brankov? Zašto neko prosto ne spomene broj novih ljudi u BNV-u pa PROCENI koliko je novog saobraćaja generisano samo tu? Tunel će naravno pomoći, ali to će uglavnom biti zauzeto tranzitnim saobraćajem za budući "Beograd na vodi" na desnoj obali Dunava, i za čitav "Treći Beograd" na levoj obali Dunava. Pa će most po sredini BNV-a biti očajnički potreban. Čitav taj argument sa Višegradskom bukvalno nema smisla. Moja ranija poruka:

Zaboravio sam da dodam nešto bitno. Ulice koje iz BNV-a vode naviše, u brdo, su možda uske, ali ih ima 6. Bez Nemanjine. Pa je njihov zbirni saobraćajni kapacitet ustvari veći od Sarajevske, a možda i od Kneza Miloša. Ili na drugi način rečeno: Čak i da nema BNV-a i njegovih lokalnih odredišta, saobraćaj koji bi po novom mostu dolazio u dve trake bi dalje u brdo mogao da ode po tri. Pa i zato čitava teorija kako je ovde most nepotreban jer saobraćaj iz BNV-a tobože "udara u zid", očigledno nije tačna. Plus ogroman broj odredišta unutar samog BNV-a. Da dodam i da se opštini Savski Venac, od 40.000 stanovnika dodaje maltene još toliko samo stanovnika, bez posetioca, tj 30.000. A sa mušterijama i drugim poseticima, koji u BNV-u ne stanuju, to je duplo više u odnosu na stanje pre BNV-a.
 
Poslednja izmena:
Evo šta sada rade sa mostom.

Izvođači se plaše da uđu na gradilište sa mašinama dok se ne povade sve zaostale bombe. Saveznici su se tokom rata prilično trudili da sruše most koji su Nemci napravili za komunikaciju sa vojskom na južnom delu Balkana i u Grčkoj. Zato je bio važan, pa onda i za bombardovanje, i zato ga mi danas imamo.

Tako da sad idu unaokolo sa detektorima mina, pa kopaju gde god počne da pišti. Prostor izgleda kao da je doživeo invaziju krtica. A kažu da ima i gnjuraca. Valjda iz istog razloga.

FA2-4-semlin-1944.jpg


IMG_8333.JPG


IMG_8342.JPG


IMG_8344.JPG


IMG_8346.JPG
 
Vrh