Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 193 35,4%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 72 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,1%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,7%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 49 9,0%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,6%

  • Ukupno glasača
    545
Ideja o postavljanju ovolikog mosta na Ušće je toliko suluda da ne bi trebala biti ni predmet razmatranja kao normalna opcija, ali ovo naše bolesno stanje i takve predloge gura u prvi plan.

Prvo park Ušće se svuda pominje kao jedna od najvećih parkovskih površina koja je "neiskorićena" u potpunosti upravo zbog svoje veličine, ali u praksi park Ušće je zapravo vrlo razvučen park koji je u najvećem delu uži od 200 metara, tako da čovek takoreći nikada nije izdvojen od bliskog saobraćaja, osim na samoj obali (a tamo su pak splavovi, pa i ho(s)teli?!?). Ta uzanost samog parka vodi tome da postavljanje jednog ponovo uskog, a dugačkog objekta bilo u kom delu bi zapravo poništilo postojanje samog parka bar na 20-30% njegove ukupne površine (verovatno ček i više, mrzi me da merim). Ostali bismo sa malim parkom ili dva parka između kojih bi bila čelična skalamerija.

Drugo,"mala" posećenost parka po gradskim ocima, je zapravo posledica činjenice da je park velikim delom udaljen od stambenih blokova i kao takav je takoreći ciljna destinacija gde neko treba da se organizuje i zaputi, nije gradski park poput Tašmajdana recimo. Od iste bolje pati i topčiderski park, jednostavno nema direktno naslonjene populacije. Ali to svakako ne znači da ne treba da ostane samo park, treba nam negde i parkova radi parkova, ne moraju da budu opsednuti 24/7 hordama šetača/turista... Malo bolje veze, dodatni parkinzi na obodima gde je moguće i još po nešto i svakako će da bude i mnogo više posećen. Novogradnjama koje će biti uz SIV ka Zemunu (a i novom kulom Ušće sa par hiljada zaposlenih) u skorijoj budućnosti će se svakako dodatno povećati broj potencijalnih šetača.

Treće, suluda cena da se ovolika skalamerija rastavi i sastavi ponovo negde na suvom samo da bi neko postavio kafiće je toliko van zdrave pameti da ne može da se da logično objašnjenje istog.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=669825#p669825:1rri5ui6 je napisao(la):
dragan » Pon Okt 14, 2019 4:22 pm[/url]":1rri5ui6]Jedna je stvar kad to traži "narod" ili mi na forumu, to je Inicijativa.

A, ja sam rekao da Donacija nije bila zvanična opcija Gradske vlasti.

Opet da ponovim, pitanje je koliko bi sve to bilo racionalno i isplativo.
Racionalnije jedno milion puta od kafićizacije luka na suvom u parku Ušće.
 
А шта мислите, да мост "отплови" на неку од наредних локација:
1) Тител преко Тисе (оданде су га Немци донели) има само један мост. Био би ред да им се врати.
2) Футог-Беочин преко Дунава (негде трасом постојеће скеле, поред или преко Острва Љубави, дужина око 800м). Јесте то је дуже него што је дужина лука и правог дела моста, али ко каже да је забрањено га продужити. Мораће се подићи на више стубове да бродови могу испод, али ни то није неки технички проблем.
3) Шалинац - Батовац преко Велике Мораве. Да се повеже Костолац са Смедеревом.
4) Велика Морава, узводно има колико хоћете локација где би се смањила раздаљина између постојећих мостова
5) Сава, узводно од Обреновца. До границе постоје само 3 моста на Сави (Прогар, Шабац, С. Митровица). Можда је пун погодак код Мачванске Митровице?
Сви ови предлози (а претпостављам да ће они који живе ван Београда предложити и боље локације), омогућавају брз и јефтин транспорт делова моста са постојеће на нову локацију.
Предлози да се играмо са новим локацијама моста по београдским обалама ме нису убедили да Београд треба да има неку предност у односу на остала места у Србији, посебно имајући у виду да ако ће се очувати функција моста, онда је он у свакој констелацији премалог капацитета за Београд, али ће дуго година бити адекватан за неко друго место. Уосталом Београђани имају какву такву алтернативу, остали немају.
 
Ма ја бих га на Трг (са великим Т) да можемо да пређемо преко Весићевих коцки! :mrgreen: :gobb:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=669932#p669932:2rds2di0 je napisao(la):
Gringo » 14 Okt 2019 10:20 pm[/url]":2rds2di0]А шта мислите, да мост "отплови" на неку од наредних локација:
Можда је пун погодак код Мачванске Митровице?
Baš "pun pogodak". . . čudi me kako se ja nisam prvi dosetio. :)

Postoji velika kružna raskrsnica blizu obale na koju dolazi Magistrala
iz pravca Rume i Autoputa, pa kroz Centar SM do Laćarka i Kuzmina.

Idealno mesto za most, jer izmedju dve Mitrovice postoji samo viseći
pešačko-bici most, a onaj pravi je prilično daleko, nizvodno na Savi.

Mogli bi demontirani veći elementi mosta samo da se spuste na barže
i odvuku uzvodno do SM, pa bi tako troškovi premeštanja bili minimalni.
 
Treba uzeti u obzir i da će trenutno uglavnom zeleni park oko SIV-a, dakle blokovi 12 i 13, biti gusto izgrađeni (opera, završetak bloka 12 ...) i da tu više neće biti zelenila. Takođe da se neprekidni niz splavova u rukavcu Dunava ustvari formira kao klasična ulica, tj poslovna zona (mnoštvo hotela, dizajnerskih firmi, restorana itd) u kojoj splavovi polako ali sigurno preuzimaju zeleni pojas između vode i šetališta kao svoje dvorište, odnosno privatni prostor ispred zgrada, tako da ni tu neće biti puno zelenila, a pogotovo ne parka. Pa je tim zgradama potreban povremeni pristup vozila za snabdevanje. Zatim nas verovatno čeka proširenje muzeja i nova zgrada kanalizacije koja upravo ovde treba svu kanalizaciju Novog Beograda, Zemuna i proširene industrijske zone Zemuna da prepumpa ispod Save u početak Inteceptora na desnoj obali Save. I to će biti veliki pogon na samom ušću. Pa ako bude velika zastava i plato za svečanosti oko toga. Ne daj bože gomila stubova sa posečenom drvećem oko njih i velika stanica sa još kafana za žičaru. Vojna baza. Pa skejt park sa tribinom za gledaoce. Pa muzički, naučni, sportski i ko zna kakvi "centri" u parku Jana Gela. Pa velika igrališta za košarku, odbojku i mali fudbal sa klupama za gledaoce. Džoging staze i platoi sa spravama za vežbanje. Staze za bicikliste i trotinete. Shvatate li da od parka na ušću neće ostati NIŠTA? I da je upravo to svesna namera i cilj ovih promena?

A park je PARK. Zelenilo. Drveće. Kiseonik. Čist vazduh. Odmor od sveprisutne buke. Prostor da deca slobodno trče po travi bez potrebe da budu hendikepirana i vezana "držanjem za ruku". To me uvek potseća na one lastiše za pse. Da smeju da se kreću samo u paru, držeči drugara za ruku da bi ga sprečili da slobodno potrči. Na mladost u kavezu. Park je dakle zelenilo, drveće, kiseonik, čist vazduh, prirodne boje i oblici, živi svet, odmor od buke i prostor slobode, za decu i odrasle. NE igrališta za ovo i ono. NE zabavni centar i vežbalište. NE naučni centar. NE dok za hotele i kafiće na vodi. I svakako NE platforma za 110 metara kafana na suvom kao druga strana haotične ulice od par kilometara kafana u vodi koje su već tamo. Pa malo li je? Cela ideja sa mostom i kafanama ispod njega je monstruozni bezobrazluk u situaciji kad u centru grada ionako ima bitno manje zelenila nego što tolikom broju ljudi treba po međunarodnim preporukama, i kad nas tek čeka porast prosečne temperature.
 
Sad kad si spomenuo ulicu uz splavove, zanimljivo je da je po originalnom projektu Jana Gela, to šetalište uz Dunav trebalo da bude zona apspolutno zabranjena za kola, a da se dostava vrši onim širokim betinskim stazama koje spajaju Bulevar Nikole Tesle i to šetalište.

I te široke staze su trebalo da budu glavni prilaz parku sa obezbeđenim parkingom uz Bulevar Nikole Tesle. Mi smo naravno uradili potpuno suprotno od toga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=669601#p669601:2n20foaf je napisao(la):
Lord » 13 Oct 2019 10:42 pm[/url]":2n20foaf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=669359#p669359:2n20foaf je napisao(la):
dragan » 13 Oct 2019 07:00 am[/url]":2n20foaf]
...
Ideja je da se ispod Savskog mosta u parku Ušće nađu galerije i ugostiteljski objekti, po uzoru na Central park u Njujorku.
...

Gde je u Central parku most ispod koga se umesto vode nalaze ugostiteljski objekti ?

To što je rekao, zapravo je mislio na njujorški High Line park, koji se nalazi na očuvanom delu stare pruge i sjajno je urađen, sa pogledom na Hudson River.

Nažalost, kod nas ne mogu ni da se izraze kako treba i provere osnovne informacije koje govore, a i zašto bi kad nije bitno.. Niti je most, niti je u Central Parku... Još da proverim koja je beše gondola u Njujorku, ja istu nisam video, bar ne bilo gde centralno :?:
 
Ja sam za to da most ostane tu gde jeste, gde je oduvek bio, ali izgleda da je ta opcija iskljucena.
 
Naravno. Most da ostane dok se novi ne napravi. Pa da li iko može da veruje da će novi most biti izgrađen u iole normalnom roku?

Mnogi nipodoštavaju uticaj te dve trake na saobraćaj u Beogradu, ali greše i vreme će pokazati da nas čeka ogroman kolaps.
 
Možemo mi da pričamo šta hoćemo, biće kako neko iz EH tj. BW projekta odluči.
To i jeste problem sa tim projektom, on je na vrhu svih prioriteta u ovom gradu i sve, apsolutno sve se podređuje tome, ma koliko bilo pogrešno i nakaradno.
Tako će i sudbina ovog mosta zavisiti od toga koliko brzo budu želeli da ga sklone, po željama ovih iz BW...
A to da li će na Ušće, u Smederevo ili gde god je po svemu sudeći "svrdlanje mozga"...

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
Most se sklanja jer na njegovom mestu dolazi Novi savski most
mnogo većeg kapaciteta i to nema nikakve veze sa "željama BW".

Stari je jednostavno oslužio svoje, kao nap. neki stari automobil i
vreme je da se izgradi novi, pogotovo što je on veza za tunel i dalje.
 
To nije sporno. BnV je krivac što novi most ne ide na logičnije mesto. Da nema BnV bez problema bi novi most mogao da se gradi par desetina metara uzvodnije i ne bi morao da se uklanja postojeći most. Uz redovno održavanje, postojeći most bi mogao da se koristi još decenijama, a kao pešačko-biciklistički još duže.
 
Ljudi kupe auto, voze ga i održavaju par decenija, zavole ga i on
postane član porodice, ali jednog dana ga ipak odvezu na otpad.

Život ide dalje i svi moramo da se prilagodimo raznim promenama.
Most se sigurno izmešta, samo se još ne zna tačno na koju lokaciju.
 
Kola nisu isto što i zgrade , mostovi i sl. , što čini istoriju jednog grada. U normalnom svetu se i te kako vodi računa o istoriji grada , a ne vodi se logikom da se staro po svaku cenu ruši i na mesto toga gradi nešto novo , što se predstavlja kao mnogo bolje , lepše i funkcionalnije. To ne znači da sad ne treba dirati uopšte most , već jednostavno , da kada ne može da se gradi novi u neposrednoj blizini , zbog pozicije zgrada u BNV , da se ni ne iživljava nad starim.
A čak i ta stara kola , znaju da se čuvaju , održavaju i restauriraju (po potrebi) , te izgledajukao svemirski brod u poređenju sa nekim današnjim automobilima , koji nemaju ni desetak godina , a izgledaju zstarije nego ti oldtajmeri.
 
Imamo primer čeličnih mostova koji postoje više vekova. Samim tim što će da promeni ulogu to znači da je i dalje upotrebljiv za svoju osnovnu svrhu - premošćavanje reke.
1280px-The_Iron_Bridge_%28details_from_below%29.JPG

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Iron_Bridge
 
Ovde je napisano stotine postova sa raznim predlozima, ali

sada me interesuje samo da vidim nove predloge na Glasanju.
 
Glasanje nema smisla jer Vesić (SNS) ima bot mašineriju koja će izglasati ono što on hoće.

Opet, bilo bi lepo da nas bar udostoje privida glasanja, a ne da Vesić laže da je narod izabrao novu lokaciju, pa ga Stojičić poklopi.

Hej, ne mogu da slože najosnovniju priču, to je taj stadijum kada su svesni da mogu da kažu šta hoće bez ikakve odgovornosti.
 
Da li Glasanje ima smisla, to je druga stvar, ali mene interesuju predlozi - renderi.
 
Zastarelost i dotrajalost mosta prestaje da bude validan argument kad se shvati da to važi samo za trenutni nivo opterćenja. On je takav samo za OVU sadašnju namenu. Kad se ukloni sav automobilski i tramvajski saobraćaj, pa postane samo pešački most, odjednom je ponovo sasvim dobar i primeren jednom TAKVOM, drastično manjem opterećenju. Tako da je gradnja novog mosta pored njega očigledna i najbolja opcija. Dobijamo dva mosta umesto jednog, izbegavamo troškove rušenja, premeštanja i ponovnog podizanja postojećeg, i nema prelaznog perioda haosa u gradu. Matematika dobitaka i gubitaka je sasvim jednostavna.
 
dragan":2r34knmm je napisao(la):
Da li Glasanje ima smisla, to je druga stvar, ali mene interesuju predlozi - renderi.
Da, renderi i mene zanimaju. I verujem da im je to najveći problem - što ne mogu da navataju nekog klinca da im to iole ljudski napravi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670374#p670374:1j52my7h je napisao(la):
astrodule » Sre Okt 16, 2019 1:03 pm[/url]":1j52my7h]
dragan":1j52my7h je napisao(la):
Da li Glasanje ima smisla, to je druga stvar, ali mene interesuju predlozi - renderi.
Da, renderi i mene zanimaju. I verujem da im je to najveći problem - što ne mogu da navataju nekog klinca da im to iole ljudski napravi.
Kao što je render za Kraljice Marije. :)
 
Dobar render puno kosta, 400 do 1000e, a od klinaca koji to rade samo mogu da se i ocekuju losi renderi napravljeni za klikere.
 
Vrh