Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 201 35,5%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,1%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 35 6,2%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,6%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 56 9,9%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    566
Мени је овде најјачи утисак то што је, судећи по овом снимку, конструкција моста била у одличном стању и да је проблем само био у одсуству решења за буку и погрешном избору материјала за површински слој.

Да су поставили неке дампере, изолациони слој а потом и неку врсту поплочања које би могло да "ради" и прилагођава се променама услед температурних осцилација и вибрација изазваних саобраћајем уместо асфалта могли су лагано да изведу узводну и низводну мостовку конструкцију за друмско-пешачко-бициклистички саобраћај и добили бисмо функционално решење без прекида саобраћаја упола цене.
 
Zvuči mi kao šminkanje svinje...
Šta god uradio, svinja ostaje svinja... tako i sa krpežom ovog starog mosta.
Ne vredi ljudi, vreme ga je pregazilo, dajte barem oko očigledne činjenice da se složimo - Beogradu je potreban bolji most od ovog što imamo.
 
Pa šta ti drugo preostaje?
BNV je činjenica, tu više ne može ni vrabac da se proturi, a kamoli most...
Ovu zelenu šklopociju davno pregazilo vreme...

Šta nam preostaje?
Da po svako cenu zadržimo zeleni balvan preko Save i gradimo novi most u Ostružnici, ili da se ovo čudo skloni i uradi most za naredni 50 godina?
 
Мост има две грешке - позицију и што је трамвај прешао преко њега уместо преко Бранковог моста.
Нови мост ће имати исте грешке, са побољшањем само друмског и пешачко-бициклистичког капацитета.
 
Treba novi most, ali to ne znači da treba rušimo postojeće.

Problem je naravno BnV čija pozicija ne dozvoljava most na drugom (možda i logičnijem) mestu.
Trebalo je prvo napraviti novi most dokle god je sa strane sadašnjeg BNV bilo prostora. A posle rekonstruisati ili izdraditi novi na mestu starog. Ovako budžimo frankenštajna.
 
Zašto misliš da je tramvaj preko novog mosta greška i da ih je trebalo na Brankov sprovesti?

Na stranu kako bi šine uglavio u Brankov most, koji je u stvari dva paralelna drumska mosta i tu bez ogromnih prepravki ne može tramvaj da se sprovede.
A čak i da to uradiš, šta posle mosta - da teraš tramvaj uzbrdo prema Zelenjaku ili da ga teraš oštro nizbrdo ka Savskoj (pitanje je da li je to izvodljivo uopšte).
I šta si time konkretno dobio osim što si još dodatno iskomplikovao ionako komplikovanu situaciju na Brankovom mostu? Koliko bi te prepravke koštale?
Ne razumem, ideja mi zvuči previše radikalna i potpuno van logike.

Uostalom sve je to metafizika sada, s obzirom da tramvajska infrastruktura gravitira ka i od starog/novog mosta i tu se ama baš ništa ne može izmeniti.
Manite se ljudi razvlačenja sa šbbkbb, treba uraditi taj most, treba i onaj tunel, sve treba gradu da malo relaksira BUDUĆE gužve, ja ne računam na neko smanjenje, s obzirom da broj vozila uporno raste pa raste.
 
Trebalo je prvo napraviti novi most dokle god je sa strane sadašnjeg BNV bilo prostora
Ajde molim te objasni mi:

1. Gde bi taj novi most bio lociran
2. Kako bi sa strane NBG prišao sa šinama i kolovozom toj novoj lokaciji i kako bi rešio eventualno eksproprijaciju?
3. Gde bi na strani starog grada sagradio saobraćajnice i gde bi odveo šine?

Imaj u u vidu postojeće objekte na obe strane reke, probleme sa eksproprijacijom itd...
De prosvetli me, jer meni zaista nije jasno koja je logika...
 
U produžetku Bulevara Zorana Đinđića. Prirodna putanja koju BnV nije uzimao u obzir kada su ga projektovali.
Ok.... i naiđeš na ono nesretno naselje... koliko para treba da se ekspropriše zemljište i izbije na Savu? Milioni!
Koliko vremena treba? Godine! Ima da te svaki vlasnik parcele i objekta rezili dok mu ne daš po sedam stanova na Vračaru u kompenzaciju

I napraviš most i - šta onda... gde sa šinama, gde sa kolovozom?
U šta da uklopiš taj koridor?
U Nemanjinu? Da srušiš staru ŽS ili da vijugaš okolo pa pod uglom od 90% uklapaš sve to u Savsku, praviš kružne tokove, čepove?

Ili da teraš bulevar trasom sadašnje Kravcove (da zamislimo da Kula ne postoji) i šta onda? Ulivanje u Savsku pod uglom od 90%, semafori, ukrštanje tramvaja i automobilskog saobraćaja, gužve, čekanja? Ko Most preko Ade koji se terminira na onom glupom semaforu u Topčideru...

I šta si na kraju dobio osim multimilonskog troška i polurešenja koje opet samo po sebi generiše saobraćajna zagušenja?

I sad neko reče da je neko trebao da odgovara što ovo nije napravljeno!
E nazdravlje!

Sedamdeset godina grad se formira oko lokacije starog tramvajskog mosta.
To ne može da se ispravi bez ogromnih ulaganja i pomeranja svega i svačega okolo.
Zato vam kažem, manite se mantanja, novi most jedino može da bude na mestu starog i to je završena priča.
To nije savršeno, šta god značila reč "savršeno" ali je svakako bolje od razbucavanja Brankovog sa tramvajskim šinama i guranja novog koridora u produžetku bulevara ZĐ sa svim komplikacijama koje to donosi.
 
Poslednja izmena:
Zašto misliš da je tramvaj preko novog mosta greška i da ih je trebalo na Brankov sprovesti?

Na stranu kako bi šine uglavio u Brankov most, koji je u stvari dva paralelna drumska mosta i tu bez ogromnih prepravki ne može tramvaj da se sprovede.
A čak i da to uradiš, šta posle mosta - da teraš tramvaj uzbrdo prema Zelenjaku ili da ga teraš oštro nizbrdo ka Savskoj (pitanje je da li je to izvodljivo uopšte).
I šta si time konkretno dobio osim što si još dodatno iskomplikovao ionako komplikovanu situaciju na Brankovom mostu? Koliko bi te prepravke koštale?
Ne razumem, ideja mi zvuči previše radikalna i potpuno van logike.

Uostalom sve je to metafizika sada, s obzirom da tramvajska infrastruktura gravitira ka i od starog/novog mosta i tu se ama baš ništa ne može izmeniti.
Manite se ljudi razvlačenja sa šbbkbb, treba uraditi taj most, treba i onaj tunel, sve treba gradu da malo relaksira BUDUĆE gužve, ja ne računam na neko smanjenje, s obzirom da broj vozila uporno raste pa raste.
Зато што је главни прелаз трамваја преко Саве попречан правац, не главни. То је грешка. И тако је са обе стране. Притом угурали су 80их на трамвај на ужи мост.
А били су планови и преко Бранковог. Нађе се решење. Тада 80их смо имали способну оперативу за то.
После моста трамвај право у тунел па и лево ка Деспота Стефана и десно ка Краља Александра (у оно доба 29. и бул. Револуције).
То су данас кретања највеће потражње у граду - НБГ - Ушће - Зелени венац - Теразије / БДС /БКА - Звездара / Палилула.

Стари мост као трамвајски је изнуђено решење. Неприродно.
 
Pričam o tome kako je sve to moglo i da je BnV trebalo da se razvija zajedno sa Gradom, a ne kao kancer u sred urbanog tkiva.
Isti problem bi imao sve da u BNV jedan ašov nije poboden, a celi prostor da je jedna nepregledna otvorena poljana.
Prosto, most u nastavku bulevara ZĐ ne bi imao našta da se efikasno "nakači" u starom delu grada da to ima poente u smislu protočnosti saobraćaja.
Ceo saobraćaj sa mosta bi se završio na jednom semaforu gde bi se ukrštali tramvaj i automobilski saobraćaj iz više smerova. Mala Autokomanda.
 
Нађе се решење
Samo zamisli koliko bi sve to koštalo.... da se Brankov prepakuje da nosi tramvaj, sve sa pristupnim saobraćajnicama sa obe strane reke.
Ljudi, ne možete vi most koji nije projektovan za šinski prevoz da na silu krpite da nosi taj vid prevoza, a da postojeći kapacitet auto saobraćaja ostane isti.
Za sve ima rešenje, može i tunel da se iskopa pa lepo da nemamo ovu dilemu.
Ali - pitanje je troškova u odnosu na benefite.

Sve u svemu, rasprava je bespredmetna je ništa od ovoga nije moguće iz objektivnih razloga.
Samim time, novi most mora biti na mestu starog, a ako se nadoveže tunel na njega, onda je to jedan respektabilan koridor za distribuciju saobraćaja preko reke i to je maksimum koji možemo da imamo imajući u vidu postojeću konfiguracija grada sa obe strane reke.
 
Luh.gif
 
Samo zamisli koliko bi sve to koštalo.... da se Brankov prepakuje da nosi tramvaj, sve sa pristupnim saobraćajnicama sa obe strane reke.
Ljudi, ne možete vi most koji nije projektovan za šinski prevoz da na silu krpite da nosi taj vid prevoza, a da postojeći kapacitet auto saobraćaja ostane isti.
Za sve ima rešenje, može i tunel da se iskopa pa lepo da nemamo ovu dilemu.
Ali - pitanje je troškova u odnosu na benefite.

Sve u svemu, rasprava je bespredmetna je ništa od ovoga nije moguće iz objektivnih razloga.
Samim time, novi most mora biti na mestu starog, a ako se nadoveže tunel na njega, onda je to jedan respektabilan koridor za distribuciju saobraćaja preko reke i to je maksimum koji možemo da imamo imajući u vidu postojeću konfiguracija grada sa obe strane reke.
Па није ни стари мост пројектован за трамвај, па је преправљен. Постоје начини кад постоји воља. Сад је нажалост касно.
 
Ajde samo zamisli...

1. Koliko bi od Brankovog mosta ostalo za saobraćaj automobila da preko njega prevučeš dvosmernu prugu?
2. Koliko bi od Brankove ulice ostalo za automobilski saobraćaj da kroz nju provučeš dvosmernu prugu?
3. Koliko bi od tuneka ostalo za automobilski saobraćaj da kroz njega provučeš dvosmernu prugu? Ja nisam siguran da bi to uopšte i bilo izvodljivo jer tunel nije toliko širok, al ajd... a jesi li razmislio da li je tunel uopšte dovoljno visok da podrži stubove za naponsku mrežu? :) pa nije čoveče...
4. Zamisli saobraćajne gužve na izlazu u tunel da tu stopiš dva smera šina iz tunela, levo i desno, sve sa automobilima... pa to ne bi funkcionisalo ni sedamdesetih, a kamoli danas...
5. Koliko bi od Dečanske ostalo za automilski saobraćaj da tu provučeš dvosmernu prugu (to je tvoj predlog iz posta gore)?
6. Iz tunela levo bi ta dvosmerna pruga išla pretpostavljam u bulevar Despota Stefana - sećaš li se širine te ulice? Ima li tu mesta za raskrsnicu kod Balkana i ulivanje dvosmerne pruge u Bulevar, a da ostane mesta za automobile?
7. Koliko je bulevar Despota Stefanam na svom početku barem širok i ima li tu mesta za dvosmernu prugu i automobile pride?

Samo nemoj molim te da se vadiš na to da bi se vozilo preko šina... svi znamo kakva je to petljavina i da mešanje automobila i tramvaja u istoj traci nikako nije dobro rešenje.

Dakle - sve je ovo neko davno već izvagao, izmerio, preračunao troškove i benefite i opravdano zaključio da je cela ideja, izvini na izrazu, ali... nepametna.
Zato je pruga prevučena preko starog mosta a ne Brankovog.

Kad malo bolje razmislim, imajući u vidu sva ograničenja alternativa, projektanti onomade, sedamdesetih valjda ako se ne varam, nisu imali ni mnogo izbora ni mnogo dilema.
Lepo je to na kraju rešeno, sve u u svemu. I kako tada, tako i danas.
 
Poslednja izmena:
Трамвај би ишао жутом траком. Жртвовање друмске траке зарад траке јавног превоза је оправдано.
Имали би смо ефикаснији јавни превоз већег капацитета а дестимулусан лични превоз аутом у центар града.
Ситуација у тунелу и Бранковој би била као у Рузвелтовој нпр.
Булевар Деспота Стефана је могао лакше да се прошири у доба самоуправљања него што ће икада моћи у новокапитализму. У то доба су рушили стамбене вишеспратнице на Славији да би правили народну банку нпр.
 
Булевар Деспота Стефана је могао лакше да се прошири у доба самоуправљања него што ће икада моћи у новокапитализму
Pa jeste, da se poruši čitava strana klasičnih zdanja u bulevaru da bi prošao tramvaj.
Sve je moguće...
 
Vrh