
Stari savski most biće premešten na Dunav između Zemunskog keja i Velikog ratnog ostrva?
Stari savski most biće premešten na Dunav između Zemunskog keja i Velikog ratnog ostrva?

Obzirom na znak pitanja u naslovu, uzeti sa rezervom.
Izvinjavam se za off ali moram da prokomentarišem.Najavljivali su, sećam se, rušenje i "Pančevca", i to baš često, jer je star i propao da ga je nemoguće popraviti. Pretpostavljam da im je neko rekao da mi možda bila prejaka fora da sruše dva mosta u istom periodu.
![]()
Srbija i arhitektura: Šta Pančevački most znači ljudima na levoj obali Dunava - „potreba i svakodnevica" ili mesto gde su proveli život - BBC News na srpskom
Preko ovog mosta dnevno pređe oko 100.000 vozila, ali održavanje i sanacije nisu pratile narasle potrebe, kažu iz Saobraćajnog instituta CIP.www.bbc.com
Most na obilaznici kod Vinče je već izgledao kao logički prvi korak, pre uklanjanja pruge oko grada. Mislili smo da neće uklanjati prugu, pa ni stanicu, jer onda neće imati kuda teret da ide, ali vidiš. Sad ide pod zemljom. NIS, Azotara, Prva Iskra- Barič. Elem, ne ide sve po nekakvom logičnom redu. Pre zatvaranja Pančevca bi trebalo uraditi most nad Adom Hujom, kao deo SMT ali i drumsko-železnički kod Vinče. Bar to.Izvinjavam se za off ali moram da prokomentarišem.
Rušenju Pančevca (i pravljenju novog) možemo ozbiljnije da se ponadamo tek kad/ako urade obilaznicu od BP do Pančeva, pa to postane i drumska i železnička alternativa.
Jedina druga varijanta je da se sruši sam pa da ih to prisili da ga uklone.
Šta li je verovatnije od ovoga?
Isto tako ni savski ne bi dirali da nije navodnog bgda.
To bi bio jasan signal da su pripremili plan urbanizacije VRO. Prateći njihov sistem rezonovanja, otprilike. Neka vrsta Zemuna na vodi, ali na tri vode, dve reke. Super-ekskluzivno.Ужас ако ставе стални мост на ВРО.
Ne daj Bože!Poslednja vest, most ide na Veliko ratnon ostrvo.
eno ti protest 20og kod filozofskog za pocetakNe daj Bože!
Odavno sam sebi rekao da kada dođe do protesta za čuvanje VRO vala uzimam slobodne dane.
Da, samo što je ta građevinska parcela sada na potkopanoj bočnoj strani nasipa koji štiti od visokog vodostaja....Ovako izgleda dobro uređena građevinska parcela.
Može i kolima i tramvajem. Valjda ga 1.11. Zatvaraju.jel moze jos uvek peske da se prodje?
To bi bio jasan signal da su pripremili plan urbanizacije VRO. Prateći njihov sistem rezonovanja, otprilike. Neka vrsta Zemuna na vodi, ali na tri vode, dve reke. Super-ekskluzivno.
Ako bude isključivo pešačko biciklistički i ako zveknu kapije na oba kraja mosta koje će da zatvaraju uveče i sezonski (da je prolaz moguć samo u periodima kad je i pontonski sada postavljen), to bi bilo jedino prihvatljivo rešenje. Bilo šta drugo će značiti urbanizaciju (u nekom momentu)Stalna veza obale i VRO je svakako neka vrsta opasnosti za samo ostrvo, ali to je i dalje miljama daleko od "urbanizacije". Ono loše što može da se desi, jeste da ostrvo počne da privlači veliki broj blejača, da se cirka, duva, muva, pušta muzika, prave žurke i ostavlja gomila smeća. Eventualno može da se desi i da nekome bliskom bratiji daju da otvori tamo nekakav bar, kafić restoran, "lounge" ili kako se sad već zovu ta fensi sr***.
Ali zasad nema ni govora da može tako lako da se desi da tamo nikne nekakav "Zemun na vodi"... Za početak tu ne bi bio dovoljan ovaj mostić od keja do ostrva, već bi trebalo sagraditi ozbiljan drumski most, povezati ga sa postojećom uličnom mrežom, ostrvo bi trebalo celo raskrčiti, nasuti nekoliko metara zemlje peska i šljunka (jer je sada poplavljenio kad god naiđe velika voda), sprovesti infrastrukturu, dovući struju, kanalizaciju, pijaću vodu, toplovod, telekomunikacionu mrežu itd.
Pritom bi trebalo doneti nekoliko baš kontroverznih pravno-političkih odluka, skinuti zaštitu sa VRO kao prirodnog dobra, promeniti Generalni urbanistički plan, doneti novi plan detaljne regulacije, i sve to nekako ispod skenera javnosti koja je, bar u Beogradu, već ionako dovoljno nakostrešna, besna i ljuta oko gomile stvari. U trenutku kada su BNV-u dali Sajam, i kada u Surčinu aktiviraju 1.000 hektara zemlje za prijatelje, braću, kumove da grade modernu "suburbiju", VRO im je doista nepotrbno,, skupo cimanje i ogroman politički rizik.
Ako su već naumili da Stari savski most prebace na Lido, onda treba insistirati na tome da most ostane isključivo pešačko biciklistički i da se zabrani pristup svim motornim vozilima. Isto tako ne bi bilo loše da most na svom početku dobije rampu/kapiju koja bi se zaključavala u večernjim satima i u periodima kada ostrvo nije pogodno za boravak ljudi. Silver lining je i to što postojeća konstrukcija neće završiti u starom gvožđu, i što vojska ne mora da se cima i bleji u Zemunu četiri meseca godišnje kako bismo se mi zaje**** na VRO. Siguran sam da imaju pametnija posla.
Мост је недовољног капацитета за потребе саобраћаја и треба да се замени, да је довољног капацитета, нико нормалан не би ни разматрао уклањање.